Το έχουμε γράψει χιλιάδες φορές. Η δημόσια εκπαίδευση δεν προσφέρεται ως χώρος μεγάλης κερδοσκοπίας για το κεφάλαιο και τους διαχειριστές του σε όλο το φάσμα της εξουσίας. Τα περιθώρια για μεγάλα φαγοπότια με τους εργολάβους, όσον αφορά τον χώρο αυτό, είναι μικρά. Ετσι το κράτος μετατοπίζει απ’ τις πλάτες του στην αυτοδιοίκηση το άχθος της συντήρησης, ανέγερσης σχολικών κτιρίων, τους ρίχνει ένα ξεροκόμματο για τα λειτουργικά τους έξοδα κι εκείνοι με τη σειρά τους ακολουθώντας την ίδια καπιταλιστική αρχή του κόστους – οφέλους με τους επικεφαλείς τους στην μηχανή της διαχείρισης του καπιταλισμού, δίνουν προτεραιότητες σε άλλες πιο κερδοφόρες μπίζνες. Το κράτος βέβαια κρατά τον επιτελικό ρόλο για να μπορεί να ελέγχει και να κρατά δεμένους χειροπόδαρα αυτούς που σηκώνουν κεφάλι!!
Διέχυσε μόνο τις ευθύνες (Δήμους – Περιφέρειες – υπ. Εσωτερικών – Παιδείας – ΚΤΥΠ κλπ.) σουτάροντας απ΄τον ένα στον άλλο και κανείς να μη θεωρείται υπεύθυνος για τα διαχρονικά τους εγκλήματα.
Ετσι οι κτιριακές υποδομές της εκπαίδευσης αφέθηκαν διαχρονικά έρμαια στη φθορά του πανδαμάτορα χρόνου και στις … άσχημες αλλά όχι αφύσικες ορέξεις της φύσης. Και… ποιος χ@@ται τώρα για την προστασία, την ασφάλεια και την υγεία αυτών που καθημερινά παίζουν κορώνα – γράμματα την ύπαρξή τους μέσα σε αυτά τα δυσώδη, άθλια και επικίνδυνα ερείπια. Ποιο πρόσφατα παραδείγματα:
- Στο 3ο Γυμνάσιο Λαμίας ένας 12χρονος μαθητής ακούμπησε στην περίφραξη φυτεμένης κατά ένα μέρος ταράτσας του σχολείου που αποτελούσε προέκταση προαύλιου χώρου, η περίφραξη υποχώρησε και ο μαθητής έπεσε στο πλακόστρωτο της αυλής από ύψος 5 μέτρων. Αποτέλεσμα πολλαπλά κατάγματα σε πόδια και σπονδυλική στήλη, δύο τουλάχιστον χειρουργεία και μακροχρόνια και επίπονη ανάρρωση.
- Στο 6ο Δημοτικό Ν. Σμύρνης οι μαθητές ΑΜΕΑ δεινοπαθούν. Μαθήτρια με κινητικά προβλήματα και η συνοδός της ειδικών καθηκόντων έπεσαν από σκάλες μαζί με το καρότσι με αποτέλεσμα να τραυματιστούν, επειδή… το κόστος τοποθέτησης ασανσέρ ήταν πολύ για… ένα μόνο παιδί με κινητικά προβλήματα!!!
- Το 39ο Γεν. Λύκειο και 39ο Γυμνάσιο Αθηνών, ένα από τα μεγαλύτερα σχολικά συγκροτήματα της Αττικής, ισορροπεί κυριολεκτικά στον αέρα έτοιμο να σωριαστεί στον πρώτο σεισμό ή πλημμύρα.
Αυτήν τους την άθλια πολιτική εγκατάλειψης των σχολικών κτιρίων, που αφήνει σε αχρηστία εκατοντάδες κτίρια που δεν επισκευάζονται αλλά και ούτε και χτίζονται νέα, προσπαθούν να καλύψουν με εμβαλωματικές λύσεις που αντί να λύνουν διογκώνουν τα ήδη υπαρκτά προβλήματα.
Η λύση για…πάσα νόσο είναι οι συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί και συστεγάσεις σχολείων που έχουν δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας στα σχολεία ενώ με το κόψιμο των αιθουσών με γυψοσανίδες, την αλλαγή χρήσης αιθουσών όπως εργαστηρίων, πολλαπλών χρήσεων, περιορισμό αύλειων χώρων για τοποθέτηση προκάτ, προκειμένου να εξασφαλίσουν περισσότερες αίθουσες, καθώς και η έλλειψη τουαλετών στα συστεγαζόμενα, καθιστούν όχι μόνο ασφυκτική και αντιπαιδαγωγική την κατάσταση, αλλά και άκρως επικίνδυνη για την υγεία και σωματική ακεραιότητα των μαθητών για την οποία, όπως έχουν αποδείξει μέχρι τώρα, όλες οι κυβερνήσεις, ουδόλως ενδιαφέρονται και δεν τους καίγεται καρφί!!
Αυτήν την τραγική κατάσταση την αναδεικνύουν χρόνια τώρα οι εκπαιδευτικοί και σύλλογοι γονέων με τους αγώνες, τις διαμαρτυρίες, τα εξώδικα, τις συνεντεύξεις, τις παραστάσεις και όλα τα πρόσφορα μέσα που διαθέτουν.
Στο Αιγάλεω για άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί εκπέμπουν S.O.S για τα σχολεία της περιοχής τους, όπου από το σεισμό των 5,5 Ρίχτερ το 2019 πολλά σχολεία υπέστησαν σοβαρότατες ζημιές που χρονίζουν μέχρι σήμερα και η μόνη λύση είναι ο τεμαχισμός τους σε 2 και 3 μέρη και η συστέγασή τους σε άλλα Δημοτικά και Γυμνάσια.
Χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία Γονέων Περιφέρειας Αττικής από το Μάρτη του 2023 καταγγέλει ότι «Στο Αιγάλεω 4 ολόκληρα χρόνια μετά τους σεισμούς του Ιούλη του 2019 τα σεισμόπληκτα κτίρια παραμένουν σε κατάσταση διάλυσης επικίνδυνης για όλους τους μαθητές… Οι γονείς τους διαμαρτύρονται ότι τα παιδιά τους καλούνται να κάνουν μάθημα σε μισά κτίρια, με μισές τουαλέτες και χωρίς κυλικεία.
Η εργολαβία που ξεκίνησε για αποκατάσταση των 2 σχολείων που υπέστησαν σοβαρές ζημιές το Νοέμβριο του 2021 έληξε το Νοέμβρη του 2022 χωρίς να προχωρήσει καθόλου το έργο. Πήρε 6 μήνες παράταση με τη δικαιολογία συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία και ενεργειακή κρίση, ο εργολάβος ζήτησε παράταση τεσσάρων μηνών. Για ένα έργο που είχε καθοριστεί ότι θα τελείωνε σε τέσσερις μήνες, πέρασαν 12+6+4…ακόμη τίποτε. Η δημοτική αρχή χρησιμοποιεί δικαιολογίες όπως ένταξη σε υπεργολαβία των έργων με ολοκλήρωση το επόμενο καλοκαίρι και μια σειρά δικαιολογίες…».
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Αιγάλεω στις 2.10.23 κατήγγειλε ότι στο 11ο Δ.Σ. που είχε χαρακτηριστεί ακατάλληλο, αφού έκαναν τέσσερα χρόνια για να αναθέσουν σε εταιρία τις μελέτες, τούς υπόσχονται ότι το 2025 θα είναι έτοιμο το νέο κτίριο, όμως μέχρι σήμερα δεν έχει μπει ούτε πρόκα!!
Οσο για το 9ο Δημοτικό σχολείο ή σχολείο Ζαμπέτα (ιδιοκτησία του πασίγνωστου συνθέτη – τραγουδιστή Ζαμπέτα από τον οποίο το είχαν ενοικιάσει και στεγαζόταν μέχρι το 2022) ξαφνικά βρέθηκε στο δρόμο στο μέσο της σχολικής χρονιάς τον Ιανουάριο του 2023, γιατί η Διοικητική αρχή δεν πλήρωνε τα ενοίκια και ακολούθησε αδιαφανείς διαδικασίες που οδήγησαν στην έξωση, ενώ δεν υλοποίησε καμιά από τις ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, που απαιτούσαν την άμεση επίταξη του σχολικού κτιρίου Ζαμπέτα για να επαναλειτουργήσει το 9ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω. Ταυτόχρονα χωρίς να έχει προϋπάρξει το προβλεπόμενο πόρισμα της επιτροπής καταλληλότητας ( σ.σ.παράνομα δηλαδή) και χωρίς να έχουν υπολογιστεί οι σημαντικές επιπτώσεις στους μαθητές, Δημοτική Αρχή και Προϊστάμενος Π.Ε Δ/νσης Γ’ Αθήνας άρον- άρον αποφάσισαν τη συστέγαση (ουσιαστικά τη συγχώνευση) του 9ου και 14ου δημοτικών σχολείων, αναγκάζοντας κάποιους γονείς να ζητήσουν μεταγραφή των παιδιών τους λόγω των εξαιρετικά δυσμενών καταστάσεων που δημιουργήθηκαν με την απόφαση αυτή (μικρό σχολείο, έλλειψη αιθουσών ελάχιστες τουαλέτες για την εξυπηρέτηση 200 παιδιών περίπου, μικρός αύλειος χώρος, αλλαγή χρήσης εργαστηρίων και αίθουσας πολλαπλών χρήσεων).
Βίντεο και ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Αιγάλεω