Μητσοτάκης: «Τα προηγούμενα χρόνια κάναμε μια σημαντική επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό, την οποία και συνεχίζουμε. Θυμίζω ότι έως πέρυσι είχαν γίνει για πρώτη φορά μετά την περίοδο της κρίσης 28.300 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών. Για την επόμενη σχολική χρονιά ανακοινώσαμε, λοιπόν, 10.000 μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, τον υψηλότερο αριθμό μόνιμων διορισμών τα τελευταία χρόνια. Από τις 10.000 θέσεις, περίπου οι μισές (4.451) αφορούν αντικαταστάσεις εκπαιδευτικών που βγήκαν σε σύνταξη σύμφωνα με τον κανόνα μια πρόσληψη για μία συνταξιοδότηση, ενώ οι υπόλοιποι διορισμοί (5.549) αφορούν την κάλυψη κενών που έως σήμερα καλύπτονταν με αναπληρωτές. Στόχος μας είναι να μειώσουμε τουλάχιστον κατά 50% τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, καλύπτοντας με μόνιμο τρόπο τα κενά στα σχολεία μας ώστε να προσφέρουμε στα παιδιά μας τη βέλτιστη δυνατή ποιότητα δημόσιας Παιδείας και στους εκπαιδευτικούς ένα σταθερό εργασιακό περιβάλλον όπου θα μπορούν να εξελιχθούν και να ασκούν απρόσκοπτα το λειτούργημά τους».
Οσοι ζουν την καθημερινότητα του δημόσιου σχολείου δεν καταπίνουν αμάσητες τις δημαγωγικές εξαγγελίες του Μητσοτάκη. Το γνωρίζει αυτό ο Κούλης, γι’ αυτό και οι δηλώσεις του έχουν γενικότερη απεύθυνση. Στοχεύουν ευρύτερα, στην εργαζόμενη κοινωνία, που στενάζει παντιοτρόπως από την ακρίβεια, τις «μεταρρυθμίσεις» της κυβέρνησης Μητσοτάκη που έχουν ξεθεμελιώσει κάθε κοινωνικό δικαίωμα, γι’ αυτό και της έχει γυρίσει την πλάτη σε μεγάλο ποσοστό με την τεράστια αποχή στις ευρωεκλογές.
Γράφαμε τις προάλλες ότι η «γενναιοδωρία» των 10.000 διορισμών είναι το «τυρί» για να χάσουν από τα μάτια τους οι εκπαιδευτικοί τη «φάκα».
Και η «φάκα» είναι κρυμμένη πίσω από το μπουγιουρντί του «ανοικτού σχολείου», που αναμένεται τέλος Ιούλη, που θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και τον «νέο τρόπο προσλήψεων/διορισμών» με επαναφορά του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, του «διαγωνισμού της ντροπής» που ακυρώνει τα πτυχία, καθιερώνει καθεστώς ανασφάλειας, βάζει τους εκπαιδευτικούς σε ένα διαρκές κυνήγι «προσόντων» και θα λειτουργήσει ως «κόφτης» για τη μείωση των μόνιμων διορισμών.
Σύμφωνα με «διαρροές» στο πρόσφατο παρελθόν, που δεν διαψεύστηκαν, η απόκτηση της βάσης στον διαγωνισμό θα αποτελεί την προϋπόθεση για να μετρούν από κει και ύστερα τα ακαδημαϊκά προσόντα και η προϋπηρεσία, ενώ ο Πιερρακάκης έκανε λόγο και για ένα «υβριδικό» σύστημα διορισμών στην αρχή. Από αυτήν την άποψη, οι 10.000 διορισμοί αποσκοπούν να γίνουν το δέλεαρ για τους αναπληρωτές που έχουν γράψει πολλά χιλιόμετρα, δημιουργώντας ψευδαισθήσεις ότι μπορεί η «συνταγή» να συνεχιστεί και για κάποιες επόμενες μεταβατικές χρονιές.
Η «φάκα» είναι επίσης κρυμμένη στην αυστηροποίηση της αξιολόγησης, που περιλαμβάνεται στην «ολοκληρωμένη δέσμη μέτρων» που ανακοινώθηκαν από το ΙΕΠ και το υπουργείο Παιδείας και φέρει τη σφραγίδα του ΟΟΣΑ.
Η επίθεση για την επιστροφή στα μαύρα χρόνια του επιθεωρητή αναμένεται δριμύτερη την επόμενη σχολική χρονιά και επ’ αυτού φρόντισε ήδη να δώσει δείγματα γραφής ο νέος Αναπληρωτής Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής Αθανάσιος Νικολόπουλος. Ο οποίος, μόλις τοποθετήθηκε στο νέο του πόστο, πετώντας στον κάλαθο των αχρήστων τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών για απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, έστειλε κατακαλόκαιρο εγκύκλιο ζητώντας από τους αξιολογητές υποχρεωτικά να καταχωρήσουν στην πλατφόρμα τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που αρνήθηκαν να αξιολογηθούν, ώστε να εφαρμοστούν εναντίον τους οι διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4823/2021 (σ.σ. η άρνηση συμμετοχής στην αξιολόγηση θεωρείται ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα που τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του φασιστικού Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα).
Εκτός από αυτά τα μαστίγια, το «σώμα» του δημόσιου σχολείου θα υποστεί και δεκάδες συγχωνεύσεις, καταργήσεις, υποβιβασμούς, πληθωρικές τάξεις, αντικατάσταση της ζωντανής διδασκαλίας με τηλεμαθήματα σε απομεμακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές, περιορισμούς στην παράλληλη στήριξη, κ.λπ. Με πρόσχημα τον ολοένα και λιγότερο αριθμό νέων μαθητών, λόγω της μείωσης των γεννήσεων, το ΥΠΑΙΘΑ θα αναπτύξει τους δραστικούς «κόφτες» αυτού του είδους με εντατικούς ρυθμούς. Θα ισοφαρίσει τα «κέρδη» από την απώλεια των οργανικών θέσεων με τους λιγότερους αναπληρωτές και θα κάνει τον τσάμπα «μάγκα» με τον αυξημένο αριθμό μόνιμων διορισμών.
Ηδη άρχισαν τα όργανα. Καθημερινά, ανά την Ελλάδα ανακοινώνονται υποβιβασμοί της οργανικότητας σχολικών μονάδων, αναστολή λειτουργίας άλλων, συγχωνεύσεις-καταργήσεις και οι μαθητές υποχρεώνονται σε μετακινήσεις σε όμορα σχολεία, στα οποία δημιουργούνται πληθωρικά τμήματα μαθητών (π.χ. Νάξος, Κέα, Λήμνος, Αγιος Ευστράτιος, Κερατσίνι, Πέραμα, Κορυδαλλός, Αν. Αττική, Ρόδος, Χανιά, κ.λπ.). Δεν υπάρχει καμιά ευαισθησία για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, ακόμα και εκείνων που βρίσκονται στα πρόθυρα πανελλαδικών εξετάσεων, καθώς υποχρεώνονται σε μετακινήσεις σε όμορα σχολεία με τμήματα μαθημάτων ίδιας Ομάδας Προσανατολισμού.