-
Σε ερώτηση δημοσιογράφου (Παύλος Τσίμας, ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100,3 6/4/2020) γιατί δεν ακυρώνονται και εδώ οι πανελλαδικές εξετάσεις, όπως στη Γαλλία (Baccalaureat) και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Κεραμέως υπήρξε «κάθετη» και συγχρόνως καταγέλαστη. Οι πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνουν, ο κόσμος να χαλάσει, ακόμη και μέσα στον Ιούλιο (για τον Σεπτέμβρη δεν υπάρχει ρητή άρνηση). Η καρμανιόλα της ροής προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση πρέπει να λειτουργήσει, διότι στην Ελλάδα υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας (ιστορικά διαμορφωμένο) για πανεπιστημιακές σπουδές σε αντίθεση με τις χώρες του αναπτυγμένου καπιταλισμού, όπου η νεολαία βρίσκει διέξοδο και επαγγελματική αποκατάσταση και σε τομείς της οικονομίας που δεν απαιτούν πανεπιστημιακές σπουδές.
Την αλήθεια αυτή βεβαίως την απέκρυψε η Κεραμέως, όπως άλλωστε και όλοι οι παπαγάλοι της ψευδοαριστείας, πλην όμως τους ξεφεύγει κάποιες φορές ως αγωνία για το ότι στην Ελλάδα η νεολαία δεν καταφεύγει στην πλειοψηφία της στην φτιασιδωμένη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση.
Το επιχείρημα που επιστράτευσε η υπουργός Παιδείας για τη μη ακύρωση των πανελλαδικών (λόγος δε γίνεται ακόμη και για την ακύρωση των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων που λειτουργούν ως αναχώματα και φίλτρα ανάσχεσης της πορείας προς τα ΑΕΙ) προκαλεί γέλιο και οργή για την υποκρισία. Μιλάει, λέει, καθημερινά με τον Τσιόδρα, που όταν της δώσει το ο.κ. για το ότι μπορεί να γίνει συγχρωτισμός των μαθητών, θα γίνουν οι πανελλαδικές και ότι εδώ δεν είχαμε την τραγωδία των άλλων χωρών χάρις στην «εξαιρετική οργάνωση του επιτελείου Υγείας και σε επίπεδο υπουργείου Υγείας και σε επίπεδο γιατρών και νοσηλευτών». Για την εξαιρετική οργάνωση στο υπουργείο Υγείας και στα νοσοκομεία τα σχόλια περιττεύουν.
- Αν αληθεύει, το θράσος και η πολιτική αγυρτεία δεν έχουν όρια! Δημοσιεύματα αναφέρουν (τα διαρρέει το υπουργείου Παιδείας;) ότι το υπουργείο Παιδείας θα δώσει αυτήν την εβδομάδα στη δημόσια διαβούλευση το πολυνομοσχέδιο, στο οποίο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση σύμπραξης των ελληνικών με ξένα Πανεπιστήμια, ρυθμίσεις ώστε να μην απαιτείται η ακαδημαϊκή αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ πτυχίων για φοιτητές-πελάτες από χώρες εκτός ΕΕ, που επιθυμούν να εγγραφούν στα ξενόγλωσσα τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ, κ.λπ.
Ολα αυτά με μαθητές και εκπαιδευτικούς κλεισμένους στα σπίτια τους να αγωνιούν για τη ζωή τους και τον επιούσιο -μια ζοφερή κατάσταση που θα πάρει χρόνο-, ανίκανους, λόγω των συνθηκών να αντιδράσουν δυναμικά.
Κυβέρνηση Μητσοτάκη και υπουργείο Παιδείας, αν μη τι άλλο, δείχνουν ότι τρέμουν τις εξελίξεις.