Είναι γνωστό ότι ο νόμος για τη μονοετή υποχρεωτικότητα του νηπιαγωγείου, που ψηφίστηκε μετά τη μεγάλη απεργία των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας το 2006, ακυρώθηκε στη συνέχεια στην πράξη, επειδή η κυβέρνηση -και της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ- δεν πήρε απολύτως κανένα μέτρο για την ουσιαστική εφαρμογή του. Ούτε καινούργια νηπιαγωγεία έγιναν, ούτε κτίρια χτίστηκαν, ούτε νηπιαγωγοί διορίσθηκαν. Μάλιστα, η κατάσταση προοιωνίζεται χειρότερη, αφού και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μειώθηκε και οι διορισμοί ελαχιστοποιήθηκαν και στην ουσία πάγωσαν για την επόμενη τριετία. Η θέσπιση του υποχρεωτικού νηπιαγωγείου για ένα έτος, οδήγησε τους γονείς σε αναζήτηση θέσης για το παιδί τους στο σχολείο. Το δημόσιο, όμως, νηπιαγωγείο αδυνατούσε να τους προσφέρει αυτό το δικαίωμα. Την κατάσταση εκμεταλλεύτηκαν δεόντως οι ιδιωτικές επιχειρήσεις -συγγνώμη, τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία θέλαμε να πούμε-, που φύτρωσαν άφθονα σαν τα μανιτάρια μετά τη βροχή. Ετσι, οι κυβερνήσεις έκαναν ένα ωραίο δώρο στους σχολάρχες και οι γονείς εξαναγκάζονται, για μια υποχρέωση του κράτους, να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Τα παραπάνω, επιβεβαίωσε με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα, η Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Σύμφωνα με αυτά:
♦ Στο νηπιαγωγείο φοίτησαν το σχολικό έτος 2008-09 158.290 μαθητές, ενώ το σχολικό έτος 2007-08 φοιτούσαν 150.079. Εχουμε, δηλαδή, μια αύξηση 5,5%.
♦ Στα δημόσια νηπιαγωγεία το 2007-08 φοιτούσαν 144.421 μαθητές και το 2008-09 147.692. Αύξηση μόλις 2,3%.
♦ Στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία το 2007-08 φοιτούσαν 5.658 μαθητές και το 2008-09 10.598. Αύξηση 87,3%!
♦ Το 2007-08 τα νηπιαγωγεία σε σύνολο ήταν 5.768 και το 2008-09 ήταν 5.979. Μεταβολή 3,7%.
♦ Τα δημόσια νηπιαγωγεία το 2007-08 ήταν 5.629 και το 2008-09 έγιναν 5.660. Αυξήθηκαν, δηλαδή, μόνο κατά 0,6%.
♦ Τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία από 139 το 2007-08 έγιναν 319 το 2008-09, αυξήθηκαν δηλαδή κατά 129,5%!
Στα δημόσια δημοτικά σχολεία, έχουμε μικρή αύξηση του αριθμού των μαθητών (590.640 το 2008-09 από 590.491 το 2007-08), πλην όμως μείωση των σχολικών μονάδων (5.127 το 2008-09 από 5.174 το 2007-08). Απόδειξη της συστηματικής συγχώνευσης-κατάργησης σχολικών μονάδων, που ακολουθεί το υπουργείο Παιδείας. Τακτική που αναμένεται να ενταθεί μετά και τις εξαγγελίες Διαμαντοπού-λου και τον επερχόμενο «Καλλικράτη».








