Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Αμερικανίδα νοσοκόμα καρφώνει τον Γουίτκοφ και την ιμπεριαλιστική υποκρισία
  • Νίκος Μαζιώτης: Καλή λευτεριά, σύντροφε Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
  • «Τιμητικές βολές» για τον Γουίτκοφ, που πήγε στη Ράφα για να δει τη «διανομή βοήθειας»
  • Σαράια Αλ-Κουντς: «Ο,τι υποφέρει ο λαός μας, υποφέρουν και οι αιχμάλωτοί σας»
  • Νίκος Ζαχαριάδης: Πάντα παρών
  • Σαν σήμερα 1 Αυγούστου
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Σαρώνουν τα πάντα στην εκπαίδευση
Παιδεία

♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

Σαρώνουν τα πάντα στην εκπαίδευση

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr6 Μαρ 2010, 00:00

Πολιτική σοκ και δέους σε όλα τα επίπεδα. Αρμαγεδών και στην Παιδεία. Μέσα στην αναμπουμπούλα κι ενώ η προσοχή του κόσμου είναι στραμμένη στα σκληρά οικονομικά μέτρα και στην κατεδάφιση της κοινωνικής ασφάλισης, στο υπουργείο Παιδείας προετοιμάζουν σαρωτική επίθεση, με κατεύθυνση Βρυξελλών. Νέο στοιχείο αυτής της σαρωτικής επίθεσης είναι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων, το οποίο δόθηκε στη «δημόσια διαβούλευση», ώστε μέσα στο 2010-2011 να συγκροτηθεί σε αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή σύσταση.

Η Διαμαντοπούλου μας το είπε καθαρά: «Η δημιουργία του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων είναι μια μεγάλη ευκαιρία να απαγκιστρωθούμε από αγκυλώσεις του παρελθόντος». Και ποιες είναι αυτές οι «αγκυλώσεις»; Ο,τι θεωρούσαμε ως τώρα Παιδεία και μόρφωση. Και δη στο ουμανιστικό της σκέλος, αλλά και σε οργανωμένες κρατικές εκπαιδευτικές δομές. Εδώ και καιρό, βέβαια, οι γκρίζες ζώνες γύρω απ’ ό,τι αποκαλείται Παιδεία μεγαλώνουν και τα όρια μεταξύ Παιδείας και κατάρτισης γίνονται δυσδιάκριτα. Θριαμβεύει η αγοραία άποψη. Χρήσιμο είναι μόνο ό,τι μπορεί να πουληθεί, ό,τι έχει αντίκρισμα στην καπιταλιστική αγορά. Η μόρφωση είναι υπόθεση ατομικής ευθύνης, όποιος θέλει να την κατακτήσει ας πληρώσει. Η κρατική εκπαίδευση οφείλει να προσφέρει μόνο δεξιότητες χρήσιμες για την αγορά εργασίας. Και μάλιστα δεξιότητες που δεν εγείρουν απαιτήσεις καλής πληρωμής και αξιοπρεπών όρων δουλειάς. Εξ ου και η έννοια της επανακατάρτισης, δηλαδή της συμπλήρωσης των δεξιοτήτων, έτσι που να ανταποκρίνονται σε νέες ανάγκες της αγοράς. Βρέθηκε, μάλιστα, και νέος βαρύγδουπος τίτλος. Βαφτίστηκε Διά Βίου Μάθηση (ΔΒΜ). Καμιά σχέση δεν έχει η ΔΒΜ με αυτό που φαντάζεται ίσως κάποιος αδαής. Δεν εξυπηρετεί το δικαίωμα κάθε ανθρώπου να μορφώνεται διαρκώς, να κατακτά τα επιτεύγματα της επιστήμης, του πολιτισμού, των κοινωνικών επιστημών. Αντίθετα, έχει να κάνει με την αμορφωσιά, με τη διαιώνιση δηλαδή της δημιουργίας μισομορφωμένων-μισοειδικευμένων ανθρώπων μιας χρήσης, οι οποίοι έχουν αποδεχτεί ότι δεν θα έχουν εξασφαλισμένη εργασία και εργασιακά δικαιώματα και ότι για να επιβιώσουν πρέπει να αλλάζουν συνεχώς επάγγελμα (εδώ υποτίθεται ότι βοηθά η επανακατάρτιση), με τα μεσοδιαστήματα που ξεπετάγονται στο καναβάτσο της ανεργίας να γίνονται όλο και μεγαλύτερα. Η ιστορία των προγραμμάτων κατάρτισης στην Ελλάδα έχει κάνει σκόνη, βέβαια, τις θεωρίες της εύρεσης νέας εργασίας μέσω της επανακατάρτισης. Σχετική έρευνα της ΜΕΤΡΟΝ ΑΝΑΛΥΣΙΣ που έγινε στο παρελθόν για λογαριασμό του υπουργείου Εργασίας, απέδειξε ότι κανένα ρόλο δεν έπαιξαν τα προγράμματα αυτά στην αύξηση της απασχόλησης. Παρόλ’ αυτά στηρίζονταν αποφασιστικά από όλες τις κυβερνήσεις γιατί λειτουργούσαν ως μηχανισμός απόκρυψης της ανεργίας. Γι’ αυτό και σήμερα, εν αναμονή γιγάντωσης των ποσοστών ανεργίας, λόγω της κατάργησης των stage (που επίσης λειτουργούσαν ως τέτοιος μηχανισμός), της υιοθέτησης της πολιτικής των λιγοστών προσλήψεων και των μαζικών απολύσεων, τα προγράμματα επανακατάρτισης έχουν την τιμητική τους.

Ιστορική αναδρομή

Υπηρετώντας τους παραπάνω στόχους -την απόκτηση φθηνών «γνώσεων» και δεξιοτήτων μιας χρήσης, σύμφωνα με τις τρέχουσες ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς και την με ταχυδακτυλουργικό τρόπο μείωση του ποσοστού της ανεργίας- η ΕΕ θεωρεί «εδώ και δυο περίπου δεκαετίες τη διά βίου μάθηση καίριο πολιτικό διακύβευμα». Το 2000 το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Λισαβόνας απαίτησε από τα κράτη μέλη τη δρομολόγηση πολιτικών που θα εξασφαλίζουν «μεγαλύτερη διαφάνεια στα προσόντα (πτυχία, διπλώματα, πιστοποιητικά) και … ενίσχυση της διά βίου μάθησης». Ως γνωστόν, η «διαφάνεια στα πτυχία» οδήγησε στις συμφωνίες της Μπολόνια, του Βερολίνου και του Μπέργκεν, που απαιτούσαν το σπάσιμο των πανεπιστημιακών σπουδών σε κύκλους, εκ των οποίων ο πρώτος (προπτυχιακός), που αφορά στη συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών, ορίζεται να είναι μόνο τριετής και τον καθορισμό τους με βάση τις πιστωτικές μονάδες (που συλλέγονται μέσα από ατομικές διαδρομές) και όχι την ενότητα της επιστήμης. Στο Μπέργκεν συμφωνήθηκε η θέσπιση ενός γενικού πλαισίου για τα αντίστοιχα προσόντα. Το πλαίσιο αυτό περιλαμβάνει περιγραφικούς δείκτες, βασιζόμενους στα «μαθησιακά αποτελέσματα για τους τρεις κύκλους της ανώτατης εκπαίδευσης και εισάγει όρια πιστωτικών (ακαδημαϊκών) μονάδων για τον πρώτο και το δεύτερο κύκλο». Επιπλέον, οι αρμόδιοι υπουργοί δεσμεύτηκαν να διαμορφώσουν εθνικά πλαίσια προσόντων για την ανώτατη εκπαίδευση ως το 2010. Σε συνέχεια της Μπολόνια, που προέβλεπε οι πιστωτικές μονάδες να μπορούν να συλλέγονται και από συστήματα εκπαίδευσης εκτός του πλαισίου της ανώτατης εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων διά βίου εκπαίδευσης, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της Βαρκελώνης, το 2002, κάλεσε τα κράτη μέλη «να ενθαρρύνουν τη συνεργασία και να χτίσουν γέφυρες μεταξύ της τυπικής, της μη-τυπικής και της άτυπης μάθησης». Το 2007 η διά βίου μάθηση καθιερώνεται ως «κεντρικός άξονας κάθε στρατηγικής, πολιτικής και δράσης στον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης».

Οδοστρωτήρας στην Παιδεία

Ετσι, λοιπόν, φθάσαμε σήμερα στη χυδαία άποψη να θεωρείται «στόχος του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων η συνολική θεώρηση της μάθησης, με έμφαση στα αποτελέσματα των μαθησιακών δραστηριοτήτων (εκροές), ανεξαρτήτως του τρόπου με τον οποίο αποκτήθηκαν». «Ριζοσπαστική αλλαγή» θεωρεί τον «προσανατολισμό στο αποτέλεσμα της μάθησης» η ευρωπαιόδουλη τεχνοκράτισσα Διαμαντοπούλου, που «απαιτεί αλλαγή σκέψης και προσέγγισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και απομάκρυνση από το ‘’φορεοκεντρικό’’ μοντέλο εκπαίδευσης». Ενώ δε διστάζει να δηλώσει προκλητικά: «Δεν ενδιαφερόμαστε για τις ετικέτες. Το πώς αυτοπροσδιορίζεται ένας εκπαιδευτικός φορέας στις βεβαιώσεις ή στους τίτλους σπουδών που διανέμει δεν ενδιαφέρει». Είναι τόσος ο οίστρος της που δε διστάζει να φτύσει κατάμουτρα και τα Πανεπιστήμια –και μάλιστα την πανεπιστημιακή κάστα– λέγοντας ότι «κάποιες εκπαιδευτικές βαθμίδες (ειδικά η Ανώτατη Εκπαίδευση) θεωρούν ότι το Πλαίσιο Προσόντων θέτει σε αμφισβήτηση την πρωτοκαθεδρία τους στα υψηλότερα επίπεδα ως αποτέλεσμα της ενίσχυσης της διαπερατότητας και του προσανατολισμού στο αποτέλεσμα της μαθησιακής δραστηριότητας».

Απαξιώνεται, λοιπόν, πλήρως η ουσία της εκπαίδευσης που βρίσκεται πίσω από ένα πτυχίο και δηλώνεται απροκάλυπτα ότι για το μόνο που νοιάζεται το ευρωπαϊκό και ντόπιο κεφάλαιο είναι η απόκτηση βασικών δεξιοτήτων, που θα καθιστούν εφικτό το μέγιστο βαθμό εκμετάλλευσης των «απασχολήσιμων» και την ελεύθερη (καταναγκαστική στην ουσία, λόγω της οικονομικής ανέχειας και της ανεργίας) διακίνησή τους. Ας θυμηθού-με εδώ ότι με το ίδιο σκεπτικό το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο είχε καταδικάσει την Ελλάδα για τη μη ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας για τα επαγγελματικά δικαιώματα, που οδηγεί στην αναγνώριση των κολεγίων ως ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Στο όνομα της συγκρότησης του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, με το οποίο «όλες οι μορφές τυπικής, μη-τυπικής και άτυπης μάθησης όλων των βαθμίδων συσχετίζονται μεταξύ τους και τα αποτελέσματά τους αναγνωρίζονται και κατατάσσονται σε 8 επίπεδα» σε αντιστοίχηση με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο, Παιδεία και επαγγελματική κατάρτιση μπαίνουν σ’ ένα γουδί και πολτοποιούνται από κοινού. Σ’ ένα τσουβάλι μπαίνουν τα πανεπιστημιακά πτυχία και τα «πτυχία» από κάθε είδους κερδοφόρα μαγαζιά, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της «μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (π.χ. κολέγια που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού), τα πτυχία που αποκτιούνται από τις τυπικές δομές της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων και τα παντός είδους πιστοποιητικά και βεβαιώσεις που αποχτιούνται από τη φάμπρικα των γνωστών «σεμιναρίων» και «επιμορφώσεων», αφού θα προσφέρουν πιστωτικές μονάδες. Μηχανισμό «πλυντηρίου» γι’ αυτές τις μονάδες, που θα τους προσδίδουν εγκυρότητα και αξία θα αποτελούν οι δομές «πιστοποίησης» και «αξιολόγησης». Το παράδειγμα που έδωσε η υπουργός Παιδείας ήταν άκρως διαφωτιστικό: Μαθήματα ελληνικής ιστορίας και Πολιτισμού σε ένα Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων, διπλώματα ΙΕΚ, επιμορφωτικά σεμινάρια π.χ. για νέες μεθόδους βιολογικής καλλιέργειας, βεβαιώσεις σπουδών από Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, ΚΕΚ κ.λπ. όλα θα μπαίνουν στο τσουβάλι, όλα θα προσμετρώνται.

Είναι κατανοητό ότι η εξέλιξη αυτή θα ισοπεδώσει την εκπαίδευση, αφού απαξιώνει την αναγκαιότητα της ολόπλευρης μόρφωσης και επιβραβεύει στην ουσία την αμορφωσιά. Παράλληλα διευκολύνει το κράτος να αποστασιοποιηθεί από τις ευθύνες και τις υποχρεώσεις του απέναντι στην εργαζόμενη κοινωνία να προσφέρει στη νεολαία της μόρφωση και καθιστά την εκπαίδευση ατομική ευθύνη του καθενός. Η «εκπαιδευτική» διαδρομή ενός εκάστου καθορίζεται εν πολλοίς από τις αντοχές και την τσέπη του. Οσο για τα παραμύθια που λέει η Διαμαντοπούλου ότι δήθεν μόνον έτσι θα αυξηθούν οι δυνατότητες απασχόλησης και οι ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης, ο κόσμος πρέπει να τ’ ακούει βερεσέ. Απόδειξη είναι όλο το παρελθόν των προγραμμάτων κατάρτισης και επανακατάρτισης, αλλά και η ίδια η ζώσα πραγματικότητα. Τρανταχτό παράδειγμα η μαζική ανεργία των πτυχιούχων, που κάθε οικογένεια σχεδόν τη βιώνει στο σπίτι της, αλλά και η απασχόλησή τους στις καπιταλιστικές επιχειρήσεις όχι με τις προϋποθέσεις που απαιτούν οι γνώσεις και το πτυχίο τους (αμοιβή, καθήκοντα), αλλά με μισθούς εξαθλίωσης και εργασία «λάντζας».

Η υπουργός Παιδείας ισχυρίζεται ότι η δημιουργία του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων «είναι μια μεγάλη ευκαιρία για να βάλουμε τάξη στο άναρχο πεδίο των κάθε είδους βεβαιώσεων και πιστοποιητικών από φορείς εκπαίδευσης και κατάρτισης». Εμείς θυμίζουμε ότι τα ίδια ισχυρίζονταν και οι προκάτοχοί της Στυλιανίδης και Σπηλιωτόπουλος, αλλά και η ίδια πριν λίγο καιρό, όταν με πρόσχημα την «τάξη στο άναρχο πεδίο», που οι πολιτικές των κυβερνήσεών τους εξέθρεψαν, νομιμοποίησαν τα «κολέγια», τα ενέταξαν στο υπουργείο Παιδείας και δρομολόγησαν τις διαδικασίες και για την «πανεπιστημιοποίησή» τους, με το σχετικό νόμο Στυλιανίδη και το ΠΔ για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής οδηγίας που ετοιμάζουν.

Εριδες χωρίς περιεχόμενο

«Πτυχία», λοιπόν, άπειρων ταχυτήτων όσα και οι ατομικές «εκπαιδευτικές διαδρομές». Είναι φανερό ότι μέσα στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων χωρούν και τα «κολέγια», τα οποία γίνονται από την πίσω πόρτα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

Τα 8 επίπεδά του, κατ’ αντιστοιχία του Ευρωπαϊκού Πλαισίου, περιγράφουν τα «προσόντα» που πρέπει να διαθέτει κανείς για να καταταγεί σε κάποιο από αυτά, φωτογραφίζοντας και την κατάταξη των διαφόρων μορφών εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Η τελική μορφή των επιπέδων του Πλαισίου επαφίεται στη «διαβούλευση», στην οποία θα πάρουν μέρος οι πάντες: φορείς παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης όλων των μορφών και βαθμίδων, φορείς πιστοποίησης, φορείς αναγνώρισης ακαδημαϊκών τίτλων και επαγγελματικών δικαιωμάτων, φορείς διασφάλισης της ποιότητας, κοινωνικοί εταίροι και εκπρόσωποι της αγοράς εργασίας. Σκοπίμως, σ’ αυτή τη φάση, η κυβέρνηση δεν θέλει να πάρει ξεκάθαρη θέση για την κατάταξη των κολεγίων, για να μπορεί να παίξει μετά, ανάλογα με τις εξελίξεις (κυρίως σε κινηματικό επίπεδο). Από τα διαφαινόμενα στο πλαίσιο καθορισμού των προσόντων, φαίνεται ότι τα κατατάσσει στο επίπεδο 4 ή 5, με την πλάστιγγα να γέρνει περισσότερο προς το 5. Οι κολεγιάρχες, όμως, είναι ανένδοτοι και υποστηρίζουν ότι τα κολέγια που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού πρέπει να καταταγούν ανυπερθέτως στο επίπεδο 6 μαζί με τα Πανεπιστήμια, αφού τα «πτυχία» τους τα χορηγούν τα ξένα πανεπιστήμια, μαζί με την κατάταξη των αποφοίτων τους στο ευρωπαϊκό επίπεδο 6.  Είναι, όμως θλιβερό το γεγονός ότι τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία έχουν καταπιεί την κάμηλο της πλήρους απαξίωσης και διάλυσης της Παιδείας και διυλίζουν τον κώνωπα της κατάταξης. Τα μεν Πολυτεχνεία διεκδικούν την κατάταξη στο επίπεδο 7 (επίπεδο κατόχων master), ξέχωρα από τα Πανεπιστήμια που κατατάσσονται στο 6, ενώ η συντεχνία των ΤΕΙ διεκδικεί να καταταγεί μαζί με τα Πανεπιστήμια, κλείνοντας τα μάτια μπροστά στην ψευδεπίγραφη «ανωτατοποίηση», πράγμα που δεν δέχονται τα Πανεπιστήμια. Σε τούτον τον ανίερο καυγά, είναι λυπηρό να είναι διαιτητής η κυβέρνηση, που τα έχει ξεπουλήσει όλα.

Οι καιροί δεν περιμένουν. Την τελευταία κουβέντα πρέπει να την πει το κίνημα.

ΥΓ: 1) Μαθησιακά αποτελέσματα: τι γνωρίζει, κατανοεί και είναι ικανός να κάνει κάποιος μετά την ολοκλήρωση μιας μαθησιακής διαδρομής, είτε προέρχεται αυτή από την εκπαίδευση και την κατάρτιση, είτε από τη μη-τυπική ή άτυπη μάθηση, είτε από την επαγγελματική και κοινωνική εμπειρία.

2) Τυπική εκπαίδευση: «οδηγεί στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο από τις επίσημες αρχές». Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ, ειδικά σχολεία, σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, ΤΕΙ, Πανεπιστήμια.

3) Μη-τυπική εκπαίδευση: «λαμβάνει χώρα σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο (προγράμματα σπουδών, διδάσκοντες, αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων) και μπορεί να οδηγήσει (αλλά όχι αναγκαστικά) στην απόκτηση πιστοποιητικών αναγνωρισμένων σε εθνικό επίπεδο». Π.χ. φροντιστήρια σχολικών μαθημάτων, ξένων γλωσσών, χειρισμού Η/Υ, ωδεία, προγράμματα κατάρτισης σε ΚΕΚ, ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση, Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών, σχολές γονέων, σχολές λαϊκής επιμόρφωσης κ.λπ.

4) Ατυπη μάθηση: «δε λαμβάνει χώρα σε οργανωμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο αλλά είναι ενταγμένη στο πλαίσιο επαγγελματικών δραστηριοτήτων, του ελεύθερου χρόνου, κοινωνικών, αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Προς το παρόν δεν αναγνωρίζεται και δεν πιστοποιείται». Π.χ. Συμμετοχή σε περιβαλλοντική οργάνωση, οδηγίες από το προϊστάμενο ή τους αρχαιότερους συναδέλφους για το χειρισμό μιας μηχανής στο χώρο εργασίας, οδηγίες από μέλος της οικογένειας για την προετοιμασία μιας εργασίας στο σχολείο, επίσκεψη σε μουσείο, μάθηση στο σπίτι με τη βοήθεια του Διαδικτύου, κ.λπ.

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

Κολοβή μνήμη
Επόμενο άρθρο

♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

Ολομέτωπη επίθεση

Σχετικά Αρθρα

Ειδική Αγωγή: Οι ανάγκες των παιδιών λογίζονται ως κόστος

Παιδεία 31 Ιούλ 2025, 06:42

Βία και ανομία δημιουργεί η κυβέρνηση με την πολιτική της

Κινητοποίηση φοιτητών στο Σύνταγμα, την Πέμπτη 31/7 στις 10:00

Παιδεία 30 Ιούλ 2025, 10:41

Βάσεις εισαγωγής 2025: 26.239 υποψήφιοι αποκεφαλίστηκαν λόγω Ελάχιστης Bάσης Εισαγωγής

33.667 υποψήφιοι συνολικά έμειναν εκτός νυμφώνος

Παιδεία 26 Ιούλ 2025, 06:47

Υπουργείο Παιδείας: σκληρότητα για φοιτητές και δημόσιο πανεπιστήμιο, γαλαντoμία με νέα «δώρα» για τα πανεπιστημιοποιημένα κολλέγια

Παιδεία 25 Ιούλ 2025, 13:02

Οργή φοιτητών και πανεπιστημιακών για τη γκεμπελική κυβερνητική προπαγάνδα που παρουσιάζει τα πανεπιστήμια ως άντρα εγκληματικότητας

Ολοκληρώθηκε η «διαβούλευση» του πολυνομοσχέδιου-σκούπα

Παιδεία 23 Ιούλ 2025, 17:37

Ιδιωτικά σχολεία: Συνθήκες εργασιακής εξόντωσης και ηθικής απαξίωσης των εκπαιδευτικών

Εργατικά 23 Ιούλ 2025, 12:27
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Αμερικανίδα νοσοκόμα καρφώνει τον Γουίτκοφ και την ιμπεριαλιστική υποκρισία

1 Αυγ 2025, 17:58
Πολιτική

Νίκος Μαζιώτης: Καλή λευτεριά, σύντροφε Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά

1 Αυγ 2025, 17:35
Διεθνή

«Τιμητικές βολές» για τον Γουίτκοφ, που πήγε στη Ράφα για να δει τη «διανομή βοήθειας»

1 Αυγ 2025, 13:02
Διεθνή

Σαράια Αλ-Κουντς: «Ο,τι υποφέρει ο λαός μας, υποφέρουν και οι αιχμάλωτοί σας»

Απισχνασμένος αιχμάλωτος σιωνιστής στρατιώτης εκλιπαρεί τον Νετανιάχου για φαγητό

1 Αυγ 2025, 11:09
Ιστορία

Νίκος Ζαχαριάδης: Πάντα παρών

52 χρόνια από τη δολοφονία του

1 Αυγ 2025, 08:23
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Αυγούστου

1 Αυγ 2025, 00:01
Πολιτική

Ο γκροτέσκος πολιτικός κλόουν για τις βρόμικες δουλειές του Μητσοτάκη

31 Ιούλ 2025, 21:01
Κόντρες

Ο Χλύκας που πάει με όλα (και με όλους)

31 Ιούλ 2025, 13:13
Πολιτική

Τις θέλουν τις κλωτσιές τους τα σιωναζίδια

Κρήτη: Χοροπηδάνε και φωνάζουν «θάνατος στους Αραβες»

31 Ιούλ 2025, 10:11
Παιδεία

Ειδική Αγωγή: Οι ανάγκες των παιδιών λογίζονται ως κόστος

31 Ιούλ 2025, 06:42
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 31 Ιούλη

31 Ιούλ 2025, 00:01
Πολιτική

Ο Μητσοτάκης σε ρόλο κλεφτοκοτά ενώπιον επαρχιακού Ειρηνοδικείου τη δεκαετία του ’50

30 Ιούλ 2025, 21:09
Παιδεία

Βία και ανομία δημιουργεί η κυβέρνηση με την πολιτική της

Κινητοποίηση φοιτητών στο Σύνταγμα, την Πέμπτη 31/7 στις 10:00

30 Ιούλ 2025, 10:41
Κόντρες

Οσα δε φτάνει η (σιωνιστική) αλεπού τα κάνει… παραμύθια

30 Ιούλ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 30 Ιούλη

30 Ιούλ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Σκότωσαν τους φύλακες της λιγοστής βοήθειας και άνοιξαν πυρ κατά αμάχων που περίμεναν βοήθεια

29 Ιούλ 2025, 21:55
Πολιτισμός

Ζιάντ Ραχμπάνι: Ο Λίβανος αποχαιρέτησε έναν σπουδαίο καλλιτέχνη και διανοούμενο

Πάντα κομμουνιστής, πάντα με την Αντίσταση

29 Ιούλ 2025, 21:33
Καταστολή

Σύρος, Ρόδος, Αγιος Νικόλαος. Next?

Μητσοτάκης, ο αρχιμπάτσος του Νετανιάχου

29 Ιούλ 2025, 19:29
Διεθνή

Εσπρεσάκι και μπινελίκια στους σιωνιστές σε βενζινάδικο στο Μιλάνο

Θα τους χαρακτηρίσετε κι αυτούς «αντισημίτες»;

29 Ιούλ 2025, 11:13
Πολιτική

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Αθλια δικονομικά κολπάκια λίγο προτού εκδοθεί η δικαστική απόφαση για παράνομες επιδοτήσεις

Ενοχοι όλοι κατά το κατηγορητήριο

29 Ιούλ 2025, 11:09
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 1 Αυγούστου

Ημέρα πολυτέκνων.

Ημέρα προσκοπικού μαντιλιού.

Ελβετία: Ημέρα συνομοσπονδίας (1291).

Ζαΐρ: Ημέρα γονέων.

1834: Καταργείται η δουλεία στη βρετανική αυτοκρατορία και στις αποικίες, 770.000 σκλάβοι αποκτούν την ελευθερία τους.

1912: Ιδρύεται το πρώτο εργατικό συνδικάτο στην Ιαπωνία.

1927: Ιδρύεται ο Λαϊκός Απελευθερωτικός Στρατός του Κομμουνιστικού Κόμματος Κίνας.

1973: Πεθαίνει (δολοφονείται) ο Νίκος Ζαχαριάδης, εξόριστος στο Σοργκούτ της Σιβηρίας.

1978: Βόμβες καταστρέφουν τέσσερα λεωφορεία σε γκαράζ της ΕΑΣ (ΕΛΑ).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ή ένδειξη που να με αφορά. Δεν υπάρχει υπουργική απόφαση με την υπογραφή μου. Δεν υπάρχει ούτε email, ούτε μήνυμα, ούτε τηλεφωνική επικοινωνία που να αποδεικνύει παρέμβασή μου. Aρα, δεν υπάρχουν στοιχεία που να συνιστούν ποινικό αδίκημα. Το να ζητήσεις από έναν υφιστάμενό σου την παραίτησή του δεν συνιστά ποινικό αδίκημα. Ο κ. Σημανδράκος είχε θητεία περίπου ενός έτους στον ΟΠΕΚΕΠΕ πριν αναλάβω εγώ. Κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας υπήρξαν σωρεία προβληματικών αποφάσεων και κακών διοικητικών πρωτοβουλιών. Αυτή τη στιγμή, οι ελληνικές Αρχές διεξάγουν έρευνα για τις πρακτικές που ακολουθήθηκαν. Η πρόθεσή μου ήταν ξεκάθαρη: να ελεγχθούν όλα αυστηρά. Δεν είμαι εγώ το πρόβλημα — ούτε ο κ. Βορίδης. Το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διαχρονικό. Αν κάποιοι τρίτοι επικαλούνται το όνομά μου, δεν με εμπλέκει αυτό. Αρκετά με τη στοχοποίηση της Κρήτης. Δεν είναι η Κρήτη οι 5, 10 ή 15 παραβατικοί που μπορεί να υπάρχουν. Εκπλήσσομαι που ο κ. Ανδρουλάκης, προσπαθώντας να καλύψει την πολιτική του ανεπάρκεια, στοχοποιεί την Κρήτη. Το ΠΑΣΟΚ διοικούσε τη χώρα για μεγάλο χρονικό διάστημα, συμπεριλαμβανομένης της περιόδου ίδρυσης και λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αν θέλουμε να ερευνήσουμε πραγματικά τι συνέβη, ας γίνει εξεταστική επιτροπή σε βάθος χρόνου. Oχι άλλη υποκρισία. Oχι άλλη πολιτική εκμετάλλευση.

Λευτέρης Αυγενάκης (σε Οικονόμου-Παυλόπουλο, ΣΚΑΪ)

(Να ρωτήσουμε: ο Φραπές, ο Χασάπης, ο Γρύλλος και μερικά ακόμα λεβεντόπαιδα που -όπως προκύπτει από τη δικογραφία- πίνουν νερό στ’ όνομά του είναι «παραβατικοί», οι οποίοι ανακάτευαν το όνομά του για να τον εκθέσουν; Πώς ήξεραν ότι τα τηλέφωνά τους παρακολουθούνται και μιλούσαν έτσι για να εκθέσουν αυτόν τον αδάμαντα της πολιτικής; Οταν τρωγόπινε μ’ αυτά τα καλόπαιδα δεν ήξερε τι κάνουν; Με το ποου σιγουρεύτηκε ότι ο Μητσοτάκης θάβει την ποινική πλευρά του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ, της δράσης της εγκληματικής οργάνωσης, ο Αυγενάκης έτρεξε στο προστατευμένο περιβάλλον του ΣΚΑΪ και άρχισε να μας φτύνει κατάμουτρα. Να μας λέει ότι η γίδα στην πλάτη του δεν είναι κλεψιμαίικη, αλλά ήταν άρρωστη η κακομοίρα και την πήρε για να την πάει στον κτηνίατρο. Και κάνει σπέκουλα με την Κρήτη, προσπαθώντας να «δέσει» την εκλογική του πελατεία, εκθέτοντας ταυτόχρονα τον Ανδρουλάκη. Σε μια αθλια λογική συμψηφισμού και συγκάλυψης, που πρέπει να εξοργίσει κάθε έντιμο άνθρωπο σ’ αυτή τη χώρα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    17Ν
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Εφετείο 17Ν
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    ΕΛΑ
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Εφετείο ΕΛΑ
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Επαναστατικός Αγώνας
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Ποιοι είμαστε
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Επικοινωνία
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Όροι χρήσης
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Ποιοι είμαστε
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Επικοινωνία
  • ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    ♦Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo