Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Επέτειος μιας σπουδαίας αντιστασιακής επιχείρησης
  • Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη
  • Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ
  • Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου
  • Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς
  • Αυτή και τα… άβατάρ της
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Να πάρουν θέσεις μάχης
Παιδεία

70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

Να πάρουν θέσεις μάχης

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr16 Σεπ 2006, 00:00
Τη Δευτέρα, 18 του Σεπτέμβρη, 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται σε θέση μάχης. Με μοναδικό υποκινητή τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν σαν εργαζόμενοι και σαν εκπαιδευτικοί καλούνται να πάρουν μέρος σε μια καταρχήν πενθήμερη απεργία, της οποίας η συνέχιση θα αποφασιστεί στο τέλος της πρώτης εβδομάδας.
 
10 χρόνια τώρα, από το τέλος της μεγάλης απεργίας του 1997, που έληξε άδοξα έπειτα από το ανοιχτό ξεπούλημά της από τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία της ΔΟΕ, σέρνονταν σε 24ωρες εθιμοτυπικές απεργιακές τουφεκιές, που δεν είχαν καμιά επιτυχία, που προκαλούσαν μονάχα αγανάκτηση και έσπερναν τη βαθιά απογοήτευση.
 
Τούτη η πρόστυχη πρακτική της συνδικαλιστικής ηγεσίας της Ομοσπονδίας, όπως και ο τρόπος που έληξε η απεργία διάρκειας του ΄97, καθώς και ο σαρωτικός τρόπος με τον οποίο αλώθηκαν απ’ το σύστημα δικαιώματα και κατακτήσεις εργασιακές και ασφαλιστικές, κόλλησαν τους εργαζόμενους της εκπαίδευσης με την πλάτη στον τοίχο.
 
Εχασαν κάθε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τους, στη δυναμική που μπορεί ν’ αναπτύξουν και να πετύχουν οι συλλογικοί αγώνες.
 
Καθένας μόνος του προσπαθούσε να λύσει το πρόβλημα της επιβίωσης με δεύτερη και τρίτη δουλειά. Πότε γκαρσόνια, πότε ταξιτζήδες, πότε οργανοπαίχτες σε λαϊκές ταβέρνες και στα ιδιαίτερα μαθήματα, που ροκάνιζαν (ιδιαίτερα αυτά τα τελευταία) την αξιοπρέπειά τους, το πάθος και τις δυνάμεις τους να αγωνιστούν για την υπεράσπιση μιας καθολικής, δημόσιας, δωρεάν εκπαίδευσης.
 
Οι κυβερνήσεις τους έσπρωχναν σ’ αυτό τον υλικό, πνευματικό και ηθικό εκφυλισμό, προσφέροντας μισθούς πείνας και ύστερα τους έδειχναν με το δάκτυλο σαν υπαίτιους αυτής της αθλιότητας.
 
Η παγίδα του ενιαίου μισθολόγιου-φτωχολόγιου κρατούσε και κρατά καθηλωμένους τους μισθούς τους, των οποίων οι ρυθμοί αύξησης είναι της τάξης του 2%-3%, ενώ τα ψωροεπιδόματα που τους δόθηκαν κατά καιρούς κατάντησαν δραχμικά και είχαν ως άμεση επίπτωση τη μείωση των δώρων, των επιδομάτων αδείας και των συντάξεων.
 
Ελλάδα και Πορτογαλία βρίσκονται σήμερα στις τελευταίες θέσεις του καταλόγου, που αφορά στο ύψος των εισαγωγικών μισθών των δασκάλων ανάμεσα στις 15 χώρες-μέλη της ΕΕ. Η καθιέρωση του ευρώ είχε κι ένα καλό, κάνοντας τη σύγκριση ευκολότερη ανάμεσα στους μισθούς των εκπαιδευτικών στις χώρες της Ευρώπης. Ετσι ενώ ο μέσος όρος του ετήσιου εισαγωγικού μισθού στην ΕΕ (των 15) είναι 23.159 ευρώ και ο καταληκτικός 40.649, στην Ελλάδα ο εισαγωγικός είναι μόνο 12.556 και ο καταληκτικός φθάνει στην καλύτερη περίπτωση τα 18.429 ευρώ. Με το ζόρι ένας δάσκαλος, μετά από 35 χρόνια δουλειάς και με δυο παιδιά φθάνει να παίρνει το αστρονομικό ποσό των…1.494 ευρώ το μήνα!
 
Οταν, λοιπόν, το δεκαπενθήμερο εξανεμίζεται από την πρώτη κιόλας βδομάδα, με τι κουράγιο θα μπει στην τάξη ο δάσκαλος να «παλέψει» με 30 ζευγάρια παιδικά μάτια, όταν το μυαλό του είναι συνεχώς κολλημένο στον αγώνα για την εξεύρεση του επιούσιου;
 
Με τι κουράγιο θα παίξει με τα παιδιά, θα πασχίσει να βρει τρόπους να ζωντανέψει το άχαρο μάθημα, θα γεννήσει ιδέες να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους, θα ενδιαφερθεί να ενημερωθεί για τα καινούργια δεδομένα της επιστήμης του, όταν 65 χρονών θα στέκεται ακόμα στην έδρα; Οι αντιασφαλιστικοί νόμοι της τελευταίας 15ετίας συνεπικουρούμενοι από τη μακρόχρονη αδιοριστία (ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που αντικατέστησε την επετηρίδα δεν έλυσε κανένα πρόβλημα, ίσα-ίσα που άνοιξε το δρόμο για την άλωση των εργασιακών σχέσεων και στη δημόσια εκπαίδευση) μάκρυναν τον εργασιακό βίο και ξεμάκρυναν τη μέρα της σύνταξης.
 
Οι…καλύτερες μέρες έγιναν εργασιακός μεσαίωνας ενώ και καινούργια αντιασφαλιστική επίθεση πρόβαλε στον ορίζοντα.
Το συνεχές ωράριο έγινε κυλιόμενο και κατηγορίες εκπαιδευτικών μετακινήθηκαν στο Ολοήμερο παιδοφυλακτήριο, που από φέτος πρόσθεσε ακόμα μια ώρα στη διάρκειά του, βαραίνοντας τις πλάτες των μικρών μαθητών, που είναι αναγκασμένοι να υποστούν την «καινοτόμα» παιδαγωγική αποτελεσματικότητά του, ακολουθώντας τις εργασιακές σχέσεις- λάστιχο των γονιών τους. Το Ολοήμερο έγινε η Κερκόπορτα για την άλωση των εργασιακών σχέσεων και των εκπαιδευτικών. Χιλιάδες οι ωρομίσθιοι πια, αμείβονται «πλουσιοπάροχα» με 7 ευρώ την ώρα. Από φέτος ο «στρατός» τους διεισδύει και στο πρωινό βασικό πρόγραμμα και όχημα γι’ αυτό αποτελεί η δεύτερη ξένη γλώσσα, που επιμηκύνει το σχολικό χρόνο μέχρι και το 7ωρο (Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού).
 
Καθημερινό το μαρτύριο των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (Γυμναστές, εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών κ.λπ), που συμπληρώνουν ωράριο σε 2 και 3 σχολεία και από φέτος και σε σχολεία άλλης βαθμίδας.
 
Δεκάδες χιλιάδες και οι αναπληρωτές, με κουτσουρεμένα δικαιώματα και αποδοχές και ο αριθμός τους διπλάσιος σε σχέση με τους μόνιμους στους διορισμούς κάθε έτους.
 
Στο επίπεδο των δεκάδων χιλιάδων τα κενά κάθε χρόνο στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση. 15.000, λοιπόν, οι κενές θέσεις σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια (3.000 περίπου σε δασκάλους-νηπιαγωγούς, 8.000 σε ωρομίσθιους του Ολοήμερου και 4.000 σε καθηγητές της δευτεροβάθμιας). 75.000 οι χαμένες διδακτικές ώρες στην πρωτοβάθμια.
 
Δεκάδες οι συγχωνεύσεις σχολείων και κατά συρροή οι συγχωνεύσεις τμημάτων και η κατάργηση οργανικών θέσεων. 61 ΤΕΕ (τα 25 εξ αυτών στην Αττική) καταργούνται και δεν αντικαθίστανται από τα «αναβαθμισμένα» Επαγγελματικά Λύκεια.
Τα πληθωρικά τμήματα στα μεγάλα αστικά κέντρα δίνουν και παίρνουν. 37% των σχολείων του Δήμου Θεσσαλονίκης και 20% των σχολικών μονάδων στους Δήμους Αθήνας και Πειραιά σε καθεστώς διπλοβάρδιας.
 
Εικονική πραγματικότητα και η επιμόρφωση στα καινούργια βιβλία και προγράμματα. Τα περίφημα δεκαήμερα σεμινάρια μετατράπηκαν σε ένα διήμερο πρόχειρο πασάλειμμα για τους δασκάλους πάνω σε βιβλία που πρώτη φορά αντίκριζαν και σε ένα τρίωρο για τους νηπιαγωγούς που ακόμα προσμένουν τα καινούργια βιβλία.
 
Καθένας που είναι γειωμένος στη σκληρή πραγματικότητα ξέρει καλά πως και τα καινούργια βιβλία και τα «διαθεματικά προγράμματα» δε θα φέρουν την άνοιξη στο σχολείο. Το βομβαρδισμό των νεανικών μυαλών με αμέτρητες πληροφορίες, τώρα έντονα τεχνοκρατικού τύπου, διαιωνίζουν, την ολόπλευρη γνώση στήνουν στο απόσπασμα, τις ιστορικές ανακρίβειες και την «αλήθεια» των ισχυρών αναμασούν και με δεξιότητες αναγκαίες για την κερδοφορία του κεφάλαιου «προικίζουν» τους μαθητές.
 
Ολη αυτή η αβάσταχτη μιζέρια πλαισιώνεται από ένα καθεστώς έντονου αυταρχισμού.
 
Το καθηκοντολόγιο, οι νόμοι για την αξιολόγηση, κ.λπ. προωθούν τη χειραγώγηση εκπαιδευτικών και μαθητών και την κατηγοριοποίηση σχολείων, δασκάλων και παιδιών.
 
Ο δάσκαλος γίνεται μέρος μιας στημένης θεατρικής παράστασης του παράλογου, όπου από τη μια μεριά κατακεραυνώνονται από τους κατέχοντες την εξουσία η δημοσιοϋπαλληλική του νοοτροπία και συμπεριφορά και από την άλλη ενισχύεται και επιβραβεύεται αυτή η ίδια άθλια εικόνα της άκριτης υποταγής του στην ιεραρχία και στις επιλογές του αστικού κράτους.
 
Εικόνα και έργο του σάπιου εκπαιδευτικού συστήματος, λοιδορείται και απαξιώνεται από την υπουργό Παιδείας, που έχει την ευθύνη αυτού του συστήματος και είναι εκφραστής των «αξιών» του. «Εχουμε ένα συγκεκριμένο εκπαιδευτικό δυναμικό. Δεν πρέπει να περιμένουμε θαύματα στην Παιδεία» είπε, φτύνοντάς τον κατάμουτρα.
 
Ατέλειωτα τα βάσανα του φτωχού, λέει ο λαός. Και είναι ατέλειωτα και ασήκωτα όσο αυτός υποκύπτει, όσο δεν αποφασίζει να εγερθεί, να αντισταθεί. Το κίνημα λούφαξε, το κεφάλαιο και οι διαχειριστές της εξουσίας αναθάρρησαν και γενίκευσαν την επίθεση.
 
Νέο αντιεκπαιδευτικό «πόρισμα» με το φωτοστέφανο του ΕΣΥΠ ύψωσε κιόλας την επιθετική του παντιέρα.
Προοιωνίζει την αποδέσμευση του κράτους από την υποχρέωσή του να παρέχει δημόσια, δωρεάν Παιδεία σε όλο το λαό, γιατί «όλα τα παιδιά δεν είναι κατάλληλα για τα Πανεπιστήμια» και γιατί «πρέπει να πάψει αυτή η αδικαιολόγητη προτίμηση των γονιών προς τα Πανεπιστήμια».
 
Παραχωρεί την ευθύνη και επομένως τη χρηματοδότηση ενός μέρους του προγράμματος απευθείας στις επιχειρήσεις, ανοίγοντας το δρόμο στην πλήρη εγκατάλειψη της δημόσιας εκπαίδευσης.
 
Φέρνει την εφαρμογή της αξιολόγησης, στην οποία δίνει ακόμη πιο σκληρά και έντονα χαρακτηριστικά, την αύξηση του εργασιακού ωραρίου των εκπαιδευτικών από τις 30 στις 40 ώρες, πιο σκληρούς και σύνθετους εξεταστικούς μαραθώνιους, στο πνεύμα της «μεταρρύθμισης Αρσένη» για τους μαθητές και ανοίγει δρόμους για την άρση της μονιμότητας.
 
Ο κύκλος κλείνει με την επικείμενη αναθεώρηση του άρθρου 16 του συντάγματος και τη «μεταρρύθμιση» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που βάζουν ταφόπλακα στα δημόσια Πανεπιστήμια.
 
Σελίδες επί σελίδων θα μπορούσε να γεμίσει κανείς απαριθμώντας τα χιλιάδες μικρά και μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης που έχουν φθάσει την κατάσταση στο απροχώρητο και διαγράφουν ένα ακόμα χειρότερο μέλλον.
Υπάρχουν, λοιπόν, όλοι εκείνοι οι υλικοί όροι για ν’ αγανακτήσει κανείς.
 
Δεν έχει τα περιθώρια -είναι καιρός πια- να βγάλει τούτη την αγανάκτησή του στο φως, έξω απ’ το στενό οικογενειακό, φιλικό και εργασιακό του περιβάλλον.
 
Να τη μετατρέψει σε ορμητικό ποτάμι που θα πλημμυρίσει τους δρόμους και θα πνίξει την κυβερνητική πολιτική.
Ειπώθηκαν διάφορα κατά τις διαδικασίες καθορισμού αυτής της απεργίας. Με καλοπροαίρετη και κακοπροαίρετη διάθεση. Στο παιχνίδι υπήρξαν και τυχοδιωκτικοί σχεδιασμοί και μικροπολιτικές σκοπιμότητες, που φέτος είχαν το «άρωμα» των δημοτικών εκλογών, ιδιαίτερα από τις συνδικαλιστικές δυνάμεις της λεγόμενης αξιωματικής αντιπολίτευσης.
 
Υπήρξαν και οι γνωστές δυνάμεις που επιδεικνύουν ιδιαίτερα τον τελευταίο καιρό μια άκρατη σεχταριστική συμπεριφορά τάχαμου πολιτικής καθαρότητας, που καλλιεργεί εξυπαρχής την ήττα στο κίνημα και που το δια ταύτα της είναι η περιχαράκωση των μελών, των οπαδών, των ψηφοφόρων.
 
Υπάρχει, βέβαια, πάντα και ο υπαρκτός και απόλυτα δικαιολογημένος φόβος να τραβήξει η συνδικαλιστική γραφειοκρατία το χαλί κάτω από τα πόδια. Ουδείς πιστεύει στις αγαθές προθέσεις της.
 
Συμψηφισμός και καταστάλαγμα όλων αυτών των διεργασιών ήταν η πενθήμερη απεργία.
 
Που, όμως, μπορεί να γίνει όπλο για τη νίκη των εκπαιδευτικών, αν αυτοί τη χειριστούν με μαεστρία. Με αγωνιστική, ταξική μαεστρία.
 
Αν οι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί της βάσης μπουν στον αγώνα με αποφασιστικότητα και συνέπεια. Με την έγνοια να τον συνεχίσουν αν δεν ευοδωθούν οι προσδοκίες μέσα στην πρώτη εβδομάδα.
 
Αν δίνουν το μαζικό, δυναμικό παρόν στα συλλαλητήρια και στις διαδηλώσεις.
 
Αν ψάξουν να βρουν τρόπους να ανοιχτούν στην εργαζόμενη κοινωνία, που κι αυτή πλήττεται σκληρά και να επικοινωνήσουν μαζί της, κερδίζοντας την έμπρακτη αλληλεγγύη της.
 
Αν πάρουν την υπόθεση αποκλειστικά στα δικά τους χέρια, παραμερίζοντας αποφασιστικά τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία, με απεργιακές επιτροπές και κεντρική απεργιακή επιτροπή.
 
Ψυλλιασμένοι απ’ όλα τα «αλλά» που αναφέραμε προηγουμένως, χρησιμοποιώντας τα όμως σαν όπλο για να δυναμώσουν τη δική τους υπόθεση και όχι σαν άλλοθι για οπισθοχώρηση.
 
Το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση, τα επιτελεία σχεδιασμού των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων πρέπει να πάρουν επιτέλους μια απάντηση.
 
Οι νικηφόροι αγώνες της γαλλικής φοιτητικής νεολαίας, οι δικές μας καλοκαιρινές φοιτητικές καταλήψεις, που ανάγκασαν την κυβέρνηση σε μια πρώτη υποχώρηση και αναδίπλωση «τους κλείνουν το μάτι».
 
Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

Παρασκευή, 15.9.06
Επόμενο άρθρο

70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

Δευτέρα, 18.9.06

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Επέτειος μιας σπουδαίας αντιστασιακής επιχείρησης

11.11.2028: Ο μάρτυρας Νουρ αλ-Ντιν Μπάρακα και οι σύντροφοί του ξεπάτωσαν μια ομάδα σιωναζιστών κατασκόπων

11 Νοέ 2025, 23:37
Πολιτική

Δεν «έπιασε» στο Ηράκλειο το Crown Iris – Είχε ανακοινωθεί συγκέντρωση αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη

11 Νοέ 2025, 21:06
Διεθνή

Oι Υεμενίτες ανακοίνωσαν ότι σταμάτησαν τις επιθέσεις σε σιωνιστικών συμφερόντων τάνκερ

11 Νοέ 2025, 19:51
Καταστολή

Προκλητική κυβερνητική μεθόδευση για να κουκουλωθεί το έγκλημα της Πύλου

11 Νοέ 2025, 19:29
Πολιτισμός

Ενα ντοκιμαντέρ σκοπιμοτήτων και η καλύτερη ταινία της χρονιάς

11 Νοέ 2025, 17:16
Κόντρες

Αυτή και τα… άβατάρ της

11 Νοέ 2025, 12:33
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

11 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σκληρές διαπραγματεύσεις για το ζήτημα των αποκλεισμένων στη Ράφα παλαιστίνιων μαχητών

10 Νοέ 2025, 20:17
Διεθνή

Χάιθαμ Αμπού Γασλάν: «Κανείς δεν μπορεί να αφοπλίσει τον παλαιστινιακό λαό – Δεν δεχόμαστε διεθνή επιτροπεία»

Συνέντευξη του ηγετικού στελέχους της Παλαιστινιακής Ισλαμικής Τζιχάντ

10 Νοέ 2025, 19:21
Πολιτική

Οταν η Γκιλφόιλ χαρακτήριζε τους Ελληνες κακομαθημένα σκυλιά που κατουρούν στο χαλί

10 Νοέ 2025, 14:23
Κόντρες

Κόμμα είν’ αυτό ή απορρυπαντικό;

10 Νοέ 2025, 13:39
Αθλητισμός

Αιωρούμενοι πάνω από το φαράγγι του Βίκου με τη σημαία της Παλαιστίνης

10 Νοέ 2025, 09:56
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 10 Νοέμβρη

10 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Στο λεξιλόγιό μας δεν υπάρχει η λέξη παράδοση

Νέο ξεφτίλισμα των σιωναζιστών στη Ράφα

9 Νοέ 2025, 20:14
Διεθνή

Ουαλίντ Κιλάνι: «Η Αντίσταση υπάρχει εξαιτίας της κατοχής»

Συνέντευξη του εκπρόσωπου της Χαμάς

9 Νοέ 2025, 13:48
Οικονομία

Η Ελλάδα ως μπανανία-ενεργειακό hub των ΗΠΑ

9 Νοέ 2025, 10:37
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 11 Νοέμβρη

Ημέρα ιδιωτικής ασφάλισης.

Ροδεσία: Ημέρα ανεξαρτησίας (1965).

Αγκόλα: Ημέρα ανεξαρτησίας (1975).

Μαλδίβες: Ημέρα δημοκρατίας (1968).

ΗΠΑ: Ημέρα βετεράνων.

1887: Εκτελούνται δι’ απαγχονισμού οι «πρωταίτιοι των γεγονότων της πρωτομαγιάς στο Σικάγο» August Spies, Albert Parsons, Adolph Fischer και George Engel, παρά την παγκόσμια κατακραυγή.

1918: Συνθηκολόγηση Γερμανίας, τέλος α’ παγκοσμίου πολέμου.

1990: Πεθαίνει ο Γιάννης Ρίτσος.

2003: Η «Οργάνωση «Χρήστος Κασσίμης» αποπειράται να χτυπήσει υποκατάστημα της τράπεζας «Citibank» στην περιοχή του Ζωγράφου.

2004: Πεθαίνει ο Γιασέρ Αραφάτ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    17Ν
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Εφετείο 17Ν
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    ΕΛΑ
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Εφετείο ΕΛΑ
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Επαναστατικός Αγώνας
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Ποιοι είμαστε
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Επικοινωνία
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Όροι χρήσης
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Ποιοι είμαστε
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Επικοινωνία
  • 70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    70.000 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo