Η Τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, από τα γεννοφάσκια της, έπαιξε το ρόλο του αμορτισέρ στους κοινωνικούς κραδασμούς που γεννούσε ο αποκλεισμός χιλιάδων παιδιών, προερχόμενων από τα εργατικά και φτωχά λαϊκά στρώματα, από το σχολείο.
Κατά καιρούς -πάντα μετά από μια κραυγαλέα αποτυχία «μεταρρυθμιστικής» προσπάθειας- ρετουσάρονταν το αποκρουστικό της πρόσωπο, για να ξαναπαρουσιαστεί θελκτικό στους «αποτυχημένους» της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ετσι και τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ υιοθέτησε τα ΕΠΑΛ (Επαγγελματικά Λύκεια) και ΕΠΑΣ (Επαγγελματικές Σχολές), που αντικατέστησαν τα ΤΕΕ του Αρσένη.
Οι αλλαγές, που ανακοινώθηκαν με βαρύγδουπο τρόπο και αναφορές, ήταν όμως και πάλι εκ του προχείρου. Και βεβαίως συνέχισαν να διαιωνίζουν το καθεστώς της πολυδιάσπασης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που θα έπρεπε να είναι μια και ενιαία για όλα τα παιδιά.
Με νέα Υπουργική Απόφαση (56645/Γ2/1-6-2007)μετατρέπονται σε ΕΠΑΣ 86 σχολικές μονάδες (οι 53 προέρχονται από τα 62 ΤΕΕ που δεν είχαν μετατραπεί σε ΕΠΑΛ με την περσινή Υπουργική Απόφαση και οι 33 από τα ΤΕΕ που είχαν ήδη μετατραπεί σε ΕΠΑΛ την περσινή χρονιά). Δηλαδή ακόμα και κάποια ΤΕΕ που είχαν μετατραπεί σε ΕΠΑΛ, τώρα υποβιβάζονται, μετατρεπόμενα σε ΕΠΑΣ, αφού σ’ αυτές η φοίτηση είναι διετής, δεν είναι στην αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Παιδείας, ενώ και οι απόφοιτοί τους δεν έχουν καμιά δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ-ΤΕΙ.
Επίσης σε καθεστώς αβεβαιότητας παραμένουν ακόμη 8 ΤΕΕ, παρά τις δεσμεύσεις και του ίδιου του Καραμανλή και της Γιαννάκου ότι δεν θα καταργηθούν σχολεία.
Για μια ακόμα φορά -τώρα που κλείνει η σχολική χρονιά- έχουμε επανάληψη του ίδιου σκηνικού, αφού δεν είναι γνωστό για τη νέα σχολική χρονιά
Α) με ποιους τομείς και ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν τα ΕΠΑΛ σε κάθε περιοχή
Β) το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων στα ΕΠΑΛ
Γ) το ωρολόγιο και το αναλυτικό πρόγραμμα στις ΕΠΑΣ
Δ) τι θα γίνει με τα 8 ΤΕΕ που δεν μετατρέπονται σε ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΣ
Αγνωστο επίσης είναι και το τι θα γίνει με τα βιβλία.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνουν το συμπέρασμα ότι και αυτή η κυβέρνηση, όπως και οι παλαιότερες, συνειδητά προωθεί την πρόωρη και στενή κατάρτιση, που περιθωριοποιεί τους μαθητές της τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης, μετατρέποντάς τους σε φθηνό και ευέλικτο προσωπικό για τις καπιταλιστικές επιχειρήσεις.








