Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη
  • Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
  • Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!
  • Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Ευχολόγια και συνέχιση αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων
Παιδεία

Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

Ευχολόγια και συνέχιση αντιδραστικών μεταρρυθμίσεων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr19 Νοέ 2016, 00:00

Το τριετές σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, στο οποίο αναφέρθηκε ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής, δημοσίευσε η εφημερίδα Αυγή (13/11), ενημερώνοντάς μας πως αυτό βρίσκεται στην ατζέντα των συζητήσεων με τους «θεσμούς», «προκειμένου να ‘’ξεπαγώσει’’ η συζήτηση για τους μόνιμους διορισμούς αλλά και να διερευνηθούν οι πρώτες δυνατότητες χρηματοδότησης για τις μεταρρυθμίσεις που δεν έχουν ακόμη εξειδικευτεί».

«Βασικός στόχος», λέει, «παραμένει η αύξηση της χρηματοδότησης για την Παιδεία σε βαθμό τέτοιο ώστε η Ελλάδα να φτάσει τον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Η ελληνική πλευρά αναζητά τρόπους, κατά τις πληροφορίες, ώστε να προχωρήσει η συζήτηση με τον ΟΟΣΑ για τη σύνταξη μιας νέας έκθεσης για την Παιδεία, που δεν θα εισηγείται μεταρρυθμίσεων με βάση τα προ κρίσης οικονομικά της εκπαίδευσης».

Τα περί αύξησης της χρηματοδότησης για την Παιδεία, ώστε η Ελλάδα να φτάσει τον μέσο όρο της Ευρωζώνης, τα θεωρούμε απλά δημαγωγία, όταν ξηλώνεται με περισσή μανία και συνέπεια κάθε κοινωνικό δικαίωμα.

Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η αναφορά για «ξεπάγωμα» των μόνιμων διορισμών. Θυμίζουμε ότι μετά τη συνάντηση του πρώην υπουργού Παιδείας Φίλη με την τρόικα/κουαρτέτο υπήρξε δημοσίευμα, που ουδέποτε διαψεύσθηκε, σύμφωνα με το οποίο οι εκπρόσωποι των ιμπεριαλιστών δανειστών «επικαλούνται τη δυσμενή δημοσιονομική κατάσταση που ‘’απαγορεύει’’ τους διορισμούς στο δημόσιο, και ξεκαθαρίζουν ότι για να πραγματοποιηθούν διορισμοί στα σχολεία, πρέπει να προηγηθεί αυστηρή και εξαντλητική αξιολόγηση του υπάρχοντος διδακτικού δυναμικού, να απομακρυνθούν οι ‘’ακατάλληλοι’’ από τις τάξεις και όσα κενά προκύψουν να καλυφθούν με αντίστοιχο αριθμό προσλήψεων» (aftodioikisi.gr).

Δηλαδή, οι «θεσμοί» διατάσσουν οι όποιες προσλήψεις να γίνουν μετά την επιβολή της αξιολόγησης και την απόλυση των «ακατάλληλων» και όχι βεβαίως με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.

Δεδομένων, λοιπόν, των συνθηκών, η νέα έκθεση του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, την οποία οι συριζαίοι μας την παρουσιάζουν ως το ευαγγέλιο των μεταρρυθμίσεων, ομολογώντας και πάλι ότι αυτή είναι που θα θέσει και το πλαίσιο των αλλαγών, θα είναι τώρα πιο «προσγειωμένη» και «ρεαλιστική», όσον αφορά τις «μεταρρυθμίσεις» που έχουν οικονομικό κόστος. Δηλαδή, θα περιλαμβάνει προτάσεις και μέτρα που θα περιορίζουν ακόμη παραπέρα τις δυνατότητες λειτουργίας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος και θα εξαφανίζουν ό,τι έχει απομείνει από τον δωρεάν χαρακτήρα του. Τα δε μέτρα πειθάρχησης των εκπαιδευτικών και αυτά που στην ουσία ανοίγουν δρόμο στην άρση της μονιμότητάς τους θα αποτελούν και πάλι βασικό συστατικό στοιχείο.

Τις δημόσιες δαπάνες φρόντισε ήδη να πετσοκόψει ο Φίλης, εφαρμόζοντας τον «κόφτη» με κάθε μέσον. Θυμίζουμε επίσης ότι ο πρώην υπουργός Παιδείας έθεσε θέμα μείωσης των οργανικών θέσεων και νέου κύματος συγχωνεύσεων-καταργήσεων («του χρόνου μπορούμε να  μαζέψουμε κι άλλο τα πράγματα») και θέμα διορισμού πολύ λιγότερων αναπληρωτών.

Η πειθάρχηση, υποταγή των εκπαιδευτικών θα είναι το επόμενο βήμα και περιλαμβάνεται τόσο στις πρώτες εξαγγελίες Γαβρόγλου, όσο και στο τριετές σχέδιο, καθώς και στο πόρισμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, της οποίας αυτός ήταν πρόεδρος κατά τη διεξαγωγή του «διαλόγου».

Το τριετές σχέδιο περιέχει έξι άξονες, ενώ αναμένεται εξειδίκευση ως προς τα χρονοδιαγράμματα υλοποίησης μέσα στο Νοέμβριο.

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

♦ Α. Νηπιαγωγείο

Θεωρείται πετυχημένη η «μεταρρύθμιση» Φίλη με τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου καθώς και τη θεσμοθέτηση διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών.

Οι αλλαγές αυτές στόχευαν στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης. Γι’ αυτό και θεσπίστηκαν μεγαλύτερα όρια για την ίδρυση και λειτουργία Νηπιαγωγείου (από 7 σε 14 νήπια), αυστηρότερες προϋποθέσεις εγγραφής στο Ολοήμερο (να εργάζονται και οι δυο γονείς), διαχωρίστηκε η πρωινή ζώνη (υποχρεωτική) από την απογευματινή (προαιρετική), ενώ οι θέσεις των Νηπιαγωγών δεν θεωρούνται ενιαίες, με αποτέλεσμα να κατηγοριοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και να αμφισβητείται ο επιστημονικός και εκπαιδευτικός τους ρόλος. Παράλληλα, αυξήθηκε το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών και δεν επεκτάθηκε η υποχρεωτικότητα της φοίτησης στα δύο χρόνια.

 Στον περαιτέρω σχεδιασμό το τριετές πρόγραμμα περιλαμβάνει μέτρα όπως  οι διορισμοί νηπιαγωγών, η σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών / τμήμα και η αναμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος σπουδών / έμφαση στην διαφοροποιημένη παιδαγωγική (εκπαίδευση προσφύγων, μεταναστών, ευάλωτων ομάδων).

Οι εξαγγελίες για διορισμούς Νηπιαγωγών και μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα είναι ένα ακόμα ψέμα, με δεδομένα όσα αναφέραμε στην αρχή, αλλά και την ίδια την πρακτική του υπουργείου Παιδείας, που αύξησε αντί να μειώσει τα νήπια για την ίδρυση και λειτουργία Νηπιαγωγείου και προχώρησε σε συγχωνεύσεις τμημάτων. Η αναμόρφωση του προγράμματος, σύμφωνα με όσα ήδη δρομολογήθηκαν από τον Φίλη, προϊδεάζει για «σχολειοποίηση» του Νηπιαγωγείου.

♦ Β. Δημοτικό Σχολείο

Θεωρείται σημαντικότερη μεταρρύθμιση αυτή του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Σχολείου, που καθιερώθηκε στα 4/θεσια και άνω Δημοτικά. Πρόκειται και πάλι για ρύθμιση με στόχο την εξοικονόμηση δαπανών, επενδυμένη με παιδαγωγικό δήθεν περιεχόμενο.

Εχουμε μείωση των ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα και τις ώρες διδασκαλίας μαθημάτων, λειτουργία του Ολοήμερου ανάλογα με τις περισσευούμενες ώρες των εκπαιδευτικών από το πρωινό πρόγραμμα, κατάργηση του υπεύθυνου δάσκαλου για το απογευματινό πρόγραμμα στα Ολοήμερα Δημοτικά, ενώ καθεστώς πλέον έχει γίνει η μετακίνηση εκπαιδευτικών ειδικοτήτων σε δυο και τρία σχολεία, προκειμένου να συμπληρώσουν ωράριο διδασκαλίας.

Στον περαιτέρω σχεδιασμό προβλέπεται η επέκταση του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού στα 1/θέσια, 2/θέσια και 3/θέσια Δημοτικά, που δε μπορεί να γίνει χωρίς νέο κύκλο καταργήσεων-συγχωνεύσεων σχολείων. Τα περί μείωσης των μαθητών ανά τμήμα (στόχος οι 22 μαθητές) τα θεωρούμε απλώς γελοία.

Σημειώνουμε την «επέκταση της περιγραφικής ποιοτικής αξιολόγησης», που θα αυξήσει το βαθμό δυσκολίας για τους μαθητές και θα ευνοήσει (στο πλαίσιο του αστικού σχολείου) αυτούς που προέρχονται από ανώτερα κοινωνικο-οικονομικά και μορφωτικά στρώματα.

Η επέκταση της «ευέλικτης ζώνης» σε όλο το Δημοτικό θα μεγαλώσει και το πεδίο δράσης των λεγόμενων «τοπικών κοινωνιών» και διαφόρων επιχειρηματικών συμφερόντων, που υλοποιούν «προγράμματα», τις περισσότερες φορές με τη συμβολή «της τσέπης των γονιών».

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

♦ Α. Νέο Γυμνάσιο

Περιγράφονται οι ρυθμίσεις Φίλη (βαθμολόγηση σε επίπεδο τετραμήνων, περιορισμός των γραπτώς εξεταζόμενων μαθημάτων σε 4, κ.λπ.), που προσφέρονται για δημαγωγική προπαγάνδα και αποσιωπάται π.χ. το καθεστώς των δεύτερων και τρίτων αναθέσεων μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς, προκειμένου να μην υπάρξουν πρόσθετοι διορισμοί (ούτε καν αναπληρωτών).

Στο κείμενο αναφέρεται ότι «Στόχος είναι με το Γυμνάσιο ο μαθητής να ολοκληρώνει τη δεκάχρονη πλέον υποχρεωτική εκπαίδευση» (σ.σ. 1 χρόνος Νηπιαγωγείο, 6 χρόνια Δημοτικό, 3 χρόνια Γυμνάσιο). Το σημείο αυτό προϊδεάζει ότι στη «μεταρρύθμιση Γαβρόγλου» δεν θα υπάρχει η ρύθμιση για τετραετές Γυμνάσιο, που περιείχε το πόρισμα της Επιτροπής Λιάκου. Η εξέλιξη αυτή έχει επιλεγεί για προφανείς λόγους αποφυγής των πρόσθετων δαπανών, που θα απαιτούνταν στην περίπτωση αναδιάρθρωσης της δομής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ο περαιτέρω σχεδιασμός (π.χ. δημιουργία επιτροπής για τον εξορθολογισμό της ύλης, ενισχυτική διδασκαλία, αναβάθμιση των βιωματικών δράσεων, κ.λπ.) προσφέρεται για δημαγωγική προπαγάνδα.

Ως προς τον πολυδιαφημισμένο «εξορθολογισμό της ύλης» θυμίζουμε ότι το πόρισμα της Επιτροπής Γαβρόγλου είχε οδηγό τα Προγράμματα Σπουδών που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο της Πράξης του Νέου Σχολείου της Διαμαντοπούλου για όλα τα γνωστικά αντικείμενα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Συμπέρασμα: Η αναγκαία μείωση της ύλης, λαμβανομένων υπόψη των κατευθύνσεων για τις δεξιότητες στον 21ο αιώνα που περιέχει το «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου, που εν ολίγοις αντιστοιχούν στις σημερινές ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς για τη διαμόρφωση του προφίλ του αυριανού εργαζόμενου, δεν υπηρετούν την ουσία.

♦ Β. Νέο Λύκειο και εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Στο κείμενο αναφέρεται ότι «Στόχος είναι η δημιουργία ενός αυτόνομου και αναβαθμισμένου Λυκείου, που θα προετοιμάζει τους μαθητές για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια μέσω ενός νέου συστήματος». Αναφέρεται επίσης ότι «Η ενίσχυση της Τεχνικής / Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ιδίως μέσω των επαγγελματικών ευκαιριών που μπορούν να αποκτήσουν οι μαθητές με την απόκτηση του πτυχίου ειδικότητας, αποτελεί βασικό άξονα της μεταρρύθμισης».

Ωστόσο τα  μέτρα που περιλαμβάνονται στη συνέχεια στον περαιτέρω σχεδιασμό, όπως: Κατάργηση των Πανελληνίων όπως είναι σήμερα, Εθνικό Απολυτήριο (ή Πιστοποιητικό Σπουδών), Νέος τρόπος εισαγωγής στην Τριτοβάθμια, με τη νομοθέτηση νέας δομής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (στα τέλη του 2017 – αρχές 2018), Αναμόρφωση των ΑΕΙ ώστε η υποδοχή των φοιτητών να γίνεται, ενδεχομένως, σε σχολές και όχι τμήματα, μας οδηγούν στις ακόλουθες διαπιστώσεις:

Πρώτον, δεν υπάρχει περίπτωση να υπάρξει έστω και στοιχειωδώς ενίσχυση της «αυτονομίας» του Λυκείου όσο υπάρχει σύστημα επιλογής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε μέσα στο Λύκειο είτε έξω από αυτό και όχι ελεύθερη πρόσβαση. Και τέτοιο -σύστημα επιλογής- ανεξάρτητα από τη μορφή που θα έχει, θα υπάρχει και στη «μεταρρύθμιση Γαβρόγλου».

Δεύτερον, το σύστημα αυτό συνδυάζεται και με τη «νέα δομή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Αναλυτική περιγραφή δεν υπάρχει στο κείμενο, όμως αναφέρονται το δυαδικό σύστημα του πορίσματος Λιάκου για Εθνικό Απολυτήριο και Πιστοποιητικό Σπουδών.

Σύμφωνα με το πόρισμα Λιάκου, η απόκτηση του Εθνικού Απολυτήριου προϋποθέτει την εφαρμογή του «ατομικού προγράμματος» του μαθητή, το διαχωρισμό των μαθητών με την καθιέρωση του δίπολου: βασικό επίπεδο μαθημάτων και υψηλό επίπεδο μαθημάτων, τη συγγραφή εκτεταμένου δοκίμιου και τη συμμετοχή σε δράσεις εθελοντισμού και κοινωνικής ευαισθησίας. Αντίθετα, γι' αυτούς που δε θα αντέξουν τη δοκιμασία του απαιτητικού και αριστοκρατικού Λυκείου προβλέπεται η χορήγηση ενός απλού «πιστοποιητικού αποφοίτησης», στο οποίο απλώς θα αποτυπώνεται ο χρόνος παρακολούθησης καθώς και η ακαδημαϊκή τους επίδοση κατά το διάστημα παρακολούθησης.

Και το Εθνικό Απολυτήριο και το Πιστοποιητικό Σπουδών θα αντιστοιχούν  σε συγκεκριµένο αριθµό Εκπαιδευτικών Ακαδηµαϊκών µονάδων στο Ευρωπαϊκό σύστηµα πιστοποίησης προσόντων.

Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το πόρισμα Λιάκου προβλέπει τα εξής:

Τα τριτοβάθµια Ιδρύµατα θα προκηρύσσουν τις θέσεις για τους πρωτοετείς και για την επιλογή φοιτητών θα χρησιµοποιούν ποικίλα κριτήρια. Υποχρεωτικό θα είναι κατά 80% τουλάχιστον η µοριοδότηση των υποψηφίων να στηρίζεται στην πρόοδο των υποψήφιων προς την απόκτηση του Εθνικού Απολυτήριου. Το υπόλοιπο 20% θα µπορεί να συναποτελείται από την πριµοδότηση της επιλογής του υποψηφίου, της γλωσσοµάθειας ή άλλων στοιχείων. Τα ποσοστά αυτά είναι ενδεικτικά και θα µπορούσαν να εξαρτώνται από τις αποφάσεις των ίδιων των Πανεπιστηµίων.

Τέλος, το κάθε τµήµα θα ορίζει αν απαιτείται οι υποψήφιοι να έχουν παρακολουθήσει κάποια µαθήµατα σε υψηλό επίπεδο, αν απαιτείται ένας ελάχιστος βαθµός σε κάποιο µάθηµα ή ακόµα και συνολικά στο Εθνικό Απολυτήριο.

Τρίτον, θεωρείται δεδομένος ο διαχωρισμός του Λυκείου σε δυο τύπους, γεγονός που επιβεβαιώνει και αναπαράγει τον κοινωνικό διαχωρισμό: το Γενικό Λύκειο για λίγους κι εκλεκτούς και το Τεχνικό Επαγγελματικό Λύκειο για την «πλέμπα», τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Οποιο φτιασίδωμα της ΤΕΕ επινοηθεί για πολλοστή φορά θα έχει στόχο να πληγεί η ιστορικά διαμορφωμένη τάση της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Τα περί «επαγγελματικών ευκαιριών» που θα αποκτήσουν οι κάτοχοι πτυχίου ειδικότητας, ηχούν γελοία, όταν η ανεργία είναι σε δυσθεώρητα ύψη και μαστίζει και τους  νέους που διαθέτουν πτυχίο Πανεπιστημίου.

«Ενιαίος Χώρος»

Ο Ενιαίος Χώρος Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Ερευνας περιγράφει ως όρος την αναδιάταξη των ΤΕΙ. Η αξιολόγηση των ΤΕΙ θα οδηγήσει κάποια από αυτά να μπορούν να έχουν διδακτορικά, κάποια να συνεργάζονται πιο συστηματικά με τα ΑΕΙ και κάποια να παρέχουν αμιγώς τεχνική εκπαίδευση. Κοντολογίς, η διαδικασία αυτή, όταν και εάν γίνει, θα έχει συγχωνεύσεις-καταργήσεις, αναβάθμιση και υποβάθμιση.

Πανεπιστήμια και ΤΕΙ

Σύμφωνα με το κείμενο «Στόχος είναι ο επαναπροσδιορισμός του ρόλου των ΑΕΙ μέσα από ένα σύνολο κριτηρίων αξιολόγησης του κάθε τμήματος (ποιότητα προγραμμάτων, ερευνητική δραστηριότητα, αριθμός προσωπικού, αναλογία μελών ΔΕΠ/ΕΠ προς φοιτητές, υποδομές)». Δηλαδή, στον άμεσο σχεδιασμό είναι η γενίκευση της αξιολόγησης των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, σύμφωνα με τα κριτήρια που προβλέπουν οι διεθνείς κατατάξεις των πανεπιστημίων και μετρούν την «ανταγωνιστικότητα» των ιδρυμάτων.

Τέτοια κριτήρια είναι η συμμετοχή των αποφοίτων τους σε διεθνείς διαγωνισμούς, πόσοι από τους καθηγητές τους είναι καταξιωμένοι με βραβεία, πόσο «δημοφιλή» είναι τα ιδρύματα στους καθηγητές παγκοσμίως, δηλαδή αν μπορούν να τους προσελκύουν για δουλειά με παχυλούς μισθούς, πόσο «καλούς» φοιτητές διαθέτουν, αν έχουν μεγάλη παραγωγή «αποδοτικής» έρευνας (δηλαδή έρευνας κατά παραγγελία καπιταλιστικών επιχειρήσεων), αν έχουν δημιουργήσει παραρτήματα σε άλλες χώρες, κ.λπ.

Στο πεδίο αυτό περιλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις για τις μεταπτυχιακές σπουδές (ο Γαβρόγλου έβαλε «πάγο» στο σχέδιο νόμου της Αναγνωστοπούλου, με υπονοούμενα για αντίθεση στον ορισμό πλαφόν στα δίδακτρα) και τα όσα αναφέραμε παραπάνω για την «αναδιάταξη» των ΤΕΙ.

Αλλες ρυθμίσεις

Στο κεφάλαιο αυτό, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται η θεσμοθέτηση ενιαίου φορέα αξιολόγησης για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης – αυτοαξιολόγηση και το Εθνικό Σύστημα Διαρκούς Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών. Οι αναφορές Γαβρόγλου για «αλλαγή νοοτροπιών», «ας μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη αξιολόγηση», «ας μη φοβόμαστε να λέμε τη λέξη συντεχνία» είχαν σκοπό να προετοιμάσουν το έδαφος. Οι συριζαίοι προετοιμάζονται πυρετωδώς να επαναφέρουν την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, για την κατάργηση της οποίας έσκιζαν τα ιμάτιά τους προεκλογικά για να τσιμπήσουν ψηφαλάκια.

Στο προηγούμενο φύλλο της Κόντρας γράφαμε πως είναι φανερό ότι η «αλλαγή νοοτροπιών» απέναντι στην επερχόμενη αξιολόγηση, αφορά το αγωνιζόμενο εκπαιδευτικό κίνημα, που έβαλε φραγμό στην προσπάθεια επιβολής της (επαναφορά του επιθεωρητισμού είναι στην ουσία) από τους υπουργούς Διαμαντοπούλου και Αρβανιτόπουλο, το οποίο -κίνημα- ο υπουργός Παιδείας αποκαλεί «συντεχνία».

Γράφαμε επίσης ότι το πόρισμα της Επιτροπής Γαβρόγλου ισχυρίζεται ότι η αυτοαξιολόγηση πρέπει να έχει στόχο «τη βελτίωση και όχι την επιβολή κυρώσεων». Τα ίδια, όμως, επικαλούνταν και όλοι οι υπουργοί Παιδείας που επιχείρησαν την επαναφορά της αξιολόγησης στο σχολείο («μη τιμωρητική», «ανατροφοδοτική» και τα ρέστα).

Σκοπίμως υποκρύπτεται το γεγονός ότι η αξιολόγηση συνδέεται άμεσα με το βαθμό και το μισθό στο μισθολόγιο των δημόσιων υπαλλήλων, καθώς και με τις απολύσεις, σύμφωνα ακόμα και με τον Ν.1566/85 και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα. Αποτελεί δε, βασικό μοχλό τρομοκράτησης, πειθάρχησης, αλλά και μηχανισμό ελέγχου και περιορισμού του αριθμού των εργαζόμενων στο δημόσιο.

Εκείνο που πρέπει να έχουμε κατά νου είναι ότι στον καπιταλισμό η αξιολόγηση θα έχει πάντα τιμωρητικό χαρακτήρα. Αυτός θα αφορά κυρίως τους εκπαιδευτικούς που συγκρούονται σθεναρά με την αστική ιδεολογία και αντιστέκονται στα νομοθετήματα και τις πράξεις που προωθούν τα συμφέροντα της αστικής τάξης στην εκπαίδευση. Οι άλλοι, που θα κρίνονται απλώς «επαρκείς», θα φυτοζωούν, θα επιβιώνουν με το διαρκές άγχος της διατήρησης της θέσης τους και του μισθού τους, θα γίνονται οσφυοκάμπτες και σημαιοφόροι του περιεχομένου και του ρόλου του αστικού σχολείου.

Σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Γαβρόγλου η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  θα έχει δύο μορφές:

♦ Η πρώτη θα βασιστεί στη δημιουργία Κοινοτήτων Μάθησης και Πρακτικής και θα γίνεται εξ αποστάσεως και

♦ Η δεύτερη θα εκτυλίσσεται στο επίπεδο της σχολικής μονάδας ή μιας ομάδας σχολικών μονάδων.

Θεωρείται επίσης απαραίτητος ο καθορισμός Πλαισίου Προσόντων των Εκπαιδευτικών (ΠΠΕ), που θα περιλαμβάνει (κατά επίπεδο εκπαίδευσης) τις προσδοκίες για τις πρακτικές και τις δράσεις του εκπαιδευτικού – προσδοκίες που μπορεί: (α) να έχει ο ίδιος ο εκπαιδευτικός για τον εαυτό του και αποτελούν σημεία αναφοράς για αυτοαξιολόγηση, (β) να έχουν τα άτομα που τον βοηθούν στο έργο του, και (γ) να έχουν τα άτομα που αξιολογούν το έργο του. Το ΠΠΕ θα αφορά και τα προγράμματα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών.

Ολα αυτά μας προετοιμάζουν για τη σύνδεση της επιμόρφωσης με την αξιολόγηση και για τις αλλαγές στον τρόπο διορισμού. Προβλέπεται επίσης εισαγωγική επιμόρφωση, που θα πραγματοποιείται στο διάστημα που ο εκπαιδευτικός θα είναι «δόκιμος» και θα έχει διετή διάρκεια.

Ο δρόμος της άρσης της μονιμότητας και των απολύσεων στην εκπαίδευση ανοίγει με την πρόβλεψη του «δόκιμου» εκπαιδευτικού. Η μονιμότητα θα αποκτάται μετά από πιστοποίηση που θα παρέχεται από «κατάλληλο φορέα με την ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας». Στους αποτυχόντες θα δίνεται «μια δεύτερη ευκαιρία». Το πόρισμα, βέβαια, αποκρύπτει την πικρή αλήθεια, αναφέροντας ότι «στις ελάχιστες αυτές περιπτώσεις θα εξετάζεται κάθε περίπτωση ξεχωριστά ώστε να διερευνηθούν λύσεις προσανατολισμού σε διοικητικές εργασίες στην εκπαίδευση».

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα (1)
Επόμενο άρθρο

Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

Scripta… Verba…

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

Ημέρα ακτινολογίας.

Ημέρα πολεοδομίας – χωροταξίας.

1901: Βίαιες συγκρούσεις στην Αθήνα με αφορμή τη μετάφραση του Ευαγγελίου στη δημοτική από τον Αλέξανδρο Πάλλη («Ευαγγελικά»), έντεκα νεκροί, ογδόντα τραυματίες, ενώ πυροβολήθηκε και ο πρωθυπουργός Θεοτόκης που υπέβαλε την παραίτηση του λίγες μέρες αργότερα.

1903: Ταραχές με αφορμή την παράσταση “Ορέστεια” του Αισχύλου από το Βασιλικό Θέατρο με κείμενο σε απλή καθαρεύουσα, δύο νεκροί και δέκα τραυματίες.

1917: Καταργείται η ιδιωτική ιδιοκτησία γης στη Ρωσία. Το Συμβούλιο των Κομισάριων του Λαού καθιερώνεται ως η νέα κυβέρνηση και διορίζει τον Λένιν πρόεδρο, τον Λέον Τρότσκι κομισάριο εξωτερικών και τον Στάλιν κομισάριο εθνοτήτων.

1925: Ιδρύονται τα Τάγματα Ασφαλείας (SS) του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος (Γερμανία).

1932: Απόπειρα πραξικοπήματος από τον Χίτλερ.

1938: Ναζί πυρπολούν συναγωγές, καταστρέφουν εβραϊκά μαγαζιά και συλλαμβάνουν χιλιάδες Εβραίους κατά τη διάρκεια της “Νύχτας των κρυστάλλων“.

2001: Εκρηξη σε διαμέρισμα της οδού Μαυρικίου, τραυματισμός Κυριάκου Μαζοκόπου.

2007: Ο πατέρας πέντε παιδιών Ιλμι Λατές εντοπίζεται από μπλόκο συνοριοφυλακής λίγο έξω από τη Λεβαία Φλώρινας, πυροβολείται πισώπλατα σχεδόν εξ επαφής και πέφτει νεκρός.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    17Ν
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο 17Ν
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    ΕΛΑ
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Τριετές Σχέδιο υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo