Εξαιρετικά «παραγωγική» εμφανίζεται η Κεραμέως σε αντιδραστικά μέτρα, εκμεταλλευόμενη με προκλητικό τρόπο την πανδημία και συνεπώς την αδυναμία έκφρασης αντιστάσεων εκ μέρους των εκπαιδευτικών και των μαθητών (τους τελευταίους, μάλιστα, τους χτύπησε άγρια με την τρομοκρατία την περίοδο των μαθητικών καταλήψεων, τον αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση των αγωνιζόμενων μαθητών, τις απουσίες και το «μαύρισμα» της διαγωγής, με την υποχρεωτικότητα του φιάσκου της τηλεκπαίδευσης, το προχώρημα της ύλης και την τηλεαξιολόγηση).
Τελευταίο μέτρο η προώθηση σκληρών ταξικών μέτρων με στόχο το αποφασιστικό χτύπημα της τάσης της νεολαίας της εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση. Τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν στην 95η Σύνοδο των Πρυτάνεων, θα οδηγήσουν σε μεγάλη μείωση του αριθμού εισακτέων και κατά συνέπεια στην εξαΰλωση με βάναυσο τρόπο των ονείρων, ειδικά των παιδιών της εργατικής τάξης, για πανεπιστημιακές σπουδές.
Η Κεραμέως δεν επέλεξε τελικά την επιβολή οριζόντιας βάσης (π.χ. βάση του 10) για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Το μέτρο που θα υιοθετηθεί είναι σκληρότερο και θα αφήσει χιλιάδες νέους εκτός νυμφώνος, καθώς οδηγεί σε υψηλότερες βάσεις εισαγωγής.
Συγκεκριμένα, το υπουργείο Παιδείας στον κατ’ επίφαση διάλογο που έχει ανοίξει με τους Πρυτάνεις (διάλογος «σικέ» αφού και όσον αφορά στην πανεπιστημιακή αστυνομία το υπουργείο είναι αμετακίνητο, άσχετα αν τελικά υιοθετηθούν ανώδυνες τροποποιήσεις που δεν θα αναιρούν την ουσία), προτείνει τα εξής:
- «Θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα».
Δηλαδή, ο μέσος όρος των επιδόσεων όλων των υποψηφίων κάθε επιστημονικού πεδίου θα αποτελεί το σημείο εκκίνησης, βάσει του οποίου κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα θα διαμορφώνει τη βάση εισαγωγής του, κατά κανόνα υψηλότερα του μέσου όρου, αφού είναι γνωστή η «γκρίνια» του πανεπιστημιακού κατεστημένου για το «χαμηλό επίπεδο» των φοιτητών που εισάγονται. Ετσι αποκλείονται αυτόματα όσοι υποψήφιοι συνωστίζονταν γύρω από τη βάση του 10.
- Το παραπάνω μέτρο θα συνδυαστεί με τη διαδικασία εισαγωγής σε δύο φάσεις. Φάση Α: Στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου μετέχουν όλοι οι υποψήφιοι με περιορισμένο αριθμό επιλογών (σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα). Φάση Β: Μετά την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, οι μη εισαχθέντες συμπληρώνουν ξανά δεύτερο μηχανογραφικό και οι επιλογές τους περιορίζονται αυστηρά σε όσα Τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από τη Φάση Α.
Ετσι, όλοι θα είναι ευχαριστημένοι σε βάρος πάντα των παιδιών. Και το ελιτίστικο πανεπιστημιακό κατεστημένο, που πάντα πρότασσε τη «δυνατότητα» απορρόφησης από τα Ιδρύματα υποψήφιων φοιτητών μέσα στα συγκεκριμένα ασφυκτικά όρια του καπιταλισμού (όρια στη χρηματοδότηση και στο μορφωτικό επίπεδο της εκπαίδευσης), απορρίπτοντας ουσιαστικά το δικαίωμα όλων στη μόρφωση μέχρι την ανώτατη βαθμίδα, και η Κεραμέως που δεν θα χρεωθεί την ανακοίνωση του δραστικά μειωμένου αριθμού εισακτέων, καθώς αυτός θα είναι αρμοδιότητα πλέον των Πανεπιστημιακών Τμημάτων.
Συνυπολογίζουμε και τις διαρροές για καταργήσεις ΤΕΙ που ενσωματώθηκαν από τον Γαβρόγλου στα Πανεπιστήμια, καθώς και όλους τους ταξικούς φραγμούς που έχουν υιοθετηθεί για το Γυμνάσιο και Λύκειο για να αντιληφθούμε το μέγεθος της επίθεσης.
Τους θυμίζουμε σύντομα:
- Στο Γυμνάσιο αυξάνονται από 4 σε 7 τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα. Προϋπόθεση προαγωγής και απόλυσης των μαθητών είναι η κατοχύρωση βαθμολογικής βάσης 10 σε κάθε μάθημα ή 13 κατά μέσο όρο σε όλα τα μαθήματα (!). Μόνο 4 μαθήματα κάτω από την επιτρεπόμενη βάση, ώστε να υπάρχει δυνατότητα επανεξέτασης το Σεπτέμβριο.
- Στο Λύκειο αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στη Β’ και Γ’ Λυκείου (8, 7, 5 από 8, 6, 4), οι μαθητές προάγονται/απολύονται εφόσον έχουν γενικό μέσο όρο τουλάχιστον 10 αντί για 9,5 που ισχύει μέχρι σήμερα. Οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης στη Γ’ Λυκείου θα παρακολουθήσουν υποχρεωτικά και Mαθηματικά, και οι της θετικής κατεύθυνσης θα παρακολουθήσουν Iστορία.
Εισαγωγή Ερευνητικής Εργασίας: αρχικά στο μάθημα της Πολιτικής Παιδείας και της Πληροφορικής (50% βαθμού Β΄ τετραμήνου). - Επανέρχεται η Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας στο Λύκειο.
- Οσον αφορά στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μειώνονται οι Ομάδες Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου από 4 σε 3 και επαναφέρονται οι συντελεστές βαρύτητας σε δύο μαθήματα ανά σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση.
- Οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών θα εξετάζονται στο μάθημα των Λατινικών αντί της Κοινωνιολογίας.
- Θα αναγράφεται η διαγωγή στους τίτλους σπουδών.
Γιούλα Γκεσούλη