Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία
  • Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του
  • Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη
  • Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις
  • Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας
  • ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου και τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Παιδεία

Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

Ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου και τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr13 Ιαν 2018, 00:00

Στο πολυνομοσχέδιο με τον τίτλο «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή, συμπεριλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας που ήταν στα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.
 
Οι ρυθμίσεις αφορούν στην υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία για 30 ώρες τη εβδομάδα και στα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
 
Με νέες ανακοινώσεις του το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να παρουσιάσει ως ανώδυνες τις ρυθμίσεις αυτές και ως απλή επανάληψη, όσον αφορά στο 30ωρο, των όσων ισχύουν ήδη με το νόμο 1566/85.
 

Υποχρεωτικό 30ωρο

 
Το ερώτημα που καταρχάς προκύπτει είναι γιατί υπάρχει η ανάγκη επαναδιατύπωσης του σχετικού άρθρου του νόμου 1566 εφόσον δεν αλλάζει απολύτως τίποτε;
 
Ο Γαβρόγλου θεωρεί, προφανώς, τους εκπαιδευτικούς ηλίθιους και έτοιμους να χάψουν το παραμύθι του, εφόσον στη νέα διατύπωση του άρθρου για το 30ωρο στο πολυνομοσχέδιο, όπως ισχυρίζεται, απαριθμούνται απλώς λεπτομερώς οι εργασίες που υποχρεούται να κάνει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο κατά τη διάρκεια του εργασιακού του (και όχι του διδακτικού) ωραρίου.
 
Συγκεκριμένα, η νέα διάταξη (άρθρο 245 του πολυνομοσχέδιου) αναφέρει τα εξής:
 
Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής: «8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών  που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση- ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών».
 
Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο εκπαιδευτικός, πέραν του διδακτικού του ωραρίου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου (εκτός από αυτήν «του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», δηλαδή της αυτο-αξιολόγησης και της επίβλεψης των σχολικών γευμάτων) δεν είναι κάτι καινούργιο και πάντα πραγματοποιούνταν μέσα στο εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.
 
Τι αλλάζει, λοιπόν; Η επαναδιατύπωση του άρθρου δίνει τώρα έμφαση στην κατάφαση και καθιστά την παραμονή όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα υποχρεωτική («οι εκπαιδευτικοί… παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο… για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών  που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου»), ενώ η διατύπωση του άρθρου του νόμου 1566/85 καθιστούσε την παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο, πέραν του διδακτικού τους ωραρίου δυνητική, εφόσον τους είχε ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου συγκεκριμένο έργο («Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, τις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα»).
 
Μάλιστα, για τις παραβιάσεις του άρθρου αυτού του νόμου 1566 από κάποιους «πονηρούς» διευθυντές σχολείων, επανειλημμένως υπήρξαν αποφάσεις και οδηγίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, στο πλαίσιο διευκρίνισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
 
Γιατί, επομένως ο Γαβρόγλου επαναδιατύπωσε με αυτόν τον τρόπο το σχετικό άρθρο του νόμου 1566; Πρώτον για να επιβάλει την υποχρεωτική παρουσία όλων των εκπαιδευτικών στο σχολείο καθημερινά για 6 ώρες (30ωρο εβδομαδιαίως), ενισχύοντας παράλληλα την παντοδυναμία των διευθυντών, που πάντα κάτι θα επινοούν για να αναθέσουν στους εκπαιδευτικούς (ο κατάλογος των εργασιών που ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς από τα όργανα διοίκησης είναι ενδεικτικός ) και δεύτερον γιατί έτσι προετοιμάζεται το επόμενο βήμα, δηλαδή η αύξηση και του διδακτικού ωραρίου, ώστε αυτό να ταυτιστεί με το εργασιακό. Μια τέτοια εξέλιξη θεωρείται δεδομένη σε επόμενο χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
 
Τα λεγόμενα του υπουργού Παιδείας ότι οι «θεσμοί» ήλθαν με άγριες διαθέσεις και την απαίτηση για αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, την οποία τάχα ο υπουργός απέρριψε και «έπεισε» τους τροϊκανούς περί του αντιθέτου, ισχυροποιούν αυτήν την πρόβλεψη. Η τρόικα απλά έκανε σ’ αυτήν τη φάση το χατίρι των συριζαίων να πάνε σταδιακά στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου, για να μην εξευτελιστούν ντιπ κατά ντιπ στα μάτια των εκπαιδευτικών και να μην προκληθούν απεπιθύμητες αντιδράσεις επειδή επίκειται και ο νόμος για την αξιολόγηση και αυτός για τις αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια.
 

Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

 
Σχετικά με τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων (άρθρο 246 του πολυνομοσχέδιου), αυτά απλά απαριθμούνται για να δικαιολογήσουν νέο γύρο εκτεταμένων συγχωνεύσεων σχολείων, μετά τη σάρωση που έκανε η Διαμαντοπούλου.
 
Τα κριτήρια αυτά ισχύουν, υποτίθεται, και σήμερα για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων (οργανικότητα σχολικών μονάδων, μαθητικό δυναμικό και προβλεπόμενο για τα επόμενα έτη, αριθμός μαθητών που θα μετακινηθεί, δυνατότητες μεταφοράς, ιδιαίτερες γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες, κοινωνικές και δημογραφικές επιπτώσεις, χρόνος μετακίνησης που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 λεπτά, δυνατότητα στέγασης των σχολικών μονάδων που θα προκύψουν από τη συγχώνευση, συστέγαση στο ίδιο κτήριο σχολικών μονάδων ίδιου τύπου και βαθμίδας). 
 
Τα παραπάνω αποτέλεσαν διαχρονικά την επίφαση για εκτεταμένες συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων και σχολείων. Ακόμα δε, έρχονται συχνά στο φως καταγγελίες σχετικά με την απουσία μέριμνας για τη μεταφορά των μαθητών ή επειδή δεν καταβάλλονται έγκαιρα τα απαιτούμενα κονδύλια στις υπηρεσίες που έχουν αναλάβει τη μεταφορά.
 
Οδηγούμαστε, λοιπόν, σε πολυπληθή τμήματα μαθητών (25 μαθητές συν 10% που έχει εκτεταμένη εφαρμογή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση), σε καταργήσεις τμημάτων και απαλειφή της αναγκαιότητας για ίδρυση νέων ειδικά στα συστεγαζόμενα σχολεία, σε μείωση των αναγκών για πρόσληψη νέου εκπαιδευτικού προσωπικού (αναπληρωτών). Ολα αυτά ενισχύονται και με την πρόβλεψη του Π.Δ. 79 για τη δημιουργία τριμελών επιτροπών στο πλαίσιο κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης, οι οποίες θα χειρίζονται συνολικά την κατανομή των μαθητών στα σχολεία. Ετσι, παρακάμπτεται η αναγκαιότητα δημιουργίας π.χ. και δεύτερου τμήματος σε ένα σχολείο, όταν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 25, αφού οι «πλεονάζοντες» κατανέμονται από την επιτροπή σε όμορα ή λιγότερο όμορα σχολεία.
 
Στο σχετικό άρθρο του πολυνομοσχέδιου αναφέρεται ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν τις συγχωνεύσεις εκδίδονται ύστερα από γνώμη των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης που υποβάλλεται στο υπουργείο Παιδείας ως το τέλος Νοεμβρίου κάθε έτους, ύστερα από εισήγηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης που εκδίδεται ως το τέλος Οκτωβρίου. Οι ανωτέρω ΥΑ εκδίδονται ως το τέλος Δεκεμβρίου κάθε έτους και ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος.
 
Γιούλα Γκεσούλη
 
 

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

Κουρέλιασαν τη νομοθεσία για το άσυλο
Επόμενο άρθρο

Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

Πωλείται και «το νερό»!

Σχετικά Αρθρα

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

Παιδεία 24 Δεκ 2025, 18:04

Νόμιμη η απεργία-αποχή των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαγραφές φοιτητών – Αυτή είναι η απόφαση-κόλαφος στα μούτρα του Μητσοτάκη

Εργατικά 21 Δεκ 2025, 05:25

Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού ΕΚΠΑ: Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αναμονής ή υποχώρησης

Παιδεία 19 Δεκ 2025, 20:40

Πανεπιστήμια της ντροπής: Ανακοινώνουν λίστες με φοιτητές που θα διαγραφούν

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 18:16

Απορρίφθηκε και η έφεση της κυβέρνησης κατά της απεργίας-αποχής των διοικητικών των ΑΕΙ από τις διαδικασίες των διαγραφών φοιτητών

Αυτό το χαστούκι έτσουξε πιο πολύ τον Μητσοτάκη

Παιδεία 18 Δεκ 2025, 11:37

Καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για bullying διοίκησης και γονέων σε βάρος εκπαιδευτικών στο ιδιωτικό σχολείο «Εκπαιδευτήρια Παιδαγωγική – Birds»

Εργατικά 17 Δεκ 2025, 10:03
Ροή Ειδήσεων
Διεθνή

Οι σιωναζιστές ψάχνουν προσχήματα για να συνεχίσουν τη γενοκτονία

25 Δεκ 2025, 10:25
Πολιτική

Το φτύσιμο ήταν όλο δικό του

25 Δεκ 2025, 06:13
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

25 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Χαμάς: Απορρίπτουμε την κηδεμονία, τον αφοπλισμό και κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές παλαιστινιακές υποθέσεις

24 Δεκ 2025, 18:31
Παιδεία

Οι θύτες τιμωρούν το θύμα, χωρίς γιατριά της αιτίας

Για την 16χρονη που τραυμάτισε συμμαθήτριά της

24 Δεκ 2025, 18:04
Εργατικά

ΑΔΕΔΥ: Συμπαράσταση στην Παρασκευή Τυχεροπούλου

24 Δεκ 2025, 11:58
Διεθνή

Ο σιωναζιστής Νετανιάχου και οι άθλιες ορντινάντσες του

24 Δεκ 2025, 11:50
Καταστολή

Ιμπεριαλισμός, κρατική καταστολή και απελάσεις: το κράτος επιστρέφει τα θύματα του πίσω στον όλεθρο

24 Δεκ 2025, 07:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Δεκέμβρη

24 Δεκ 2025, 00:01
Κόντρες

Τα κάλαντα της αμερικανοδουλείας

23 Δεκ 2025, 20:42
Οικονομία

Ενσωμάτωση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ: Για να συνεχιστεί το θεάρεστο έργο της εγκληματικής οργάνωσης

23 Δεκ 2025, 19:55
Διεθνή

Ζορίζονται οι Αμερικανοί στη Μέση Ανατολή

Ανοιχτοί σε σχέσεις μόνο αν το Ισραήλ φερθεί σαν «κανονική χώρα», δηλώνει σαουδάραβας αξιωματούχος

23 Δεκ 2025, 12:06
Καταστολή

Πετάνε στο δρόμο τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα

23 Δεκ 2025, 09:25
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Δεκέμβρη

23 Δεκ 2025, 00:01
Διεθνή

Οι Αμερικάνοι υποχωρούν λόγω της άτεγκτης στάσης της Παλαιστινιακής Αντίστασης

22 Δεκ 2025, 19:56
Καταστολή

Δικαίωση για οικογένεια σύριων προσφύγων: αποκαλύπτεται ο πραγματικός ρόλος του Frontex

22 Δεκ 2025, 18:16
Εργατικά

Απολυταρχικού τύπου διάταξη για να αποτρέπεται η «μονιμοποίηση» συμβασιούχων των δήμων

Οταν τα δημοτικά όργανα αρνούνται να ασκήσουν ένδικα μέσω κατά αποφάσεων που δικαιώνουν συμβασιούχους, θα υποχρεώνονται να το κάνουν οι δικηγόροι των δήμων!

22 Δεκ 2025, 12:03
Πολιτική

Στο φέουδο του Μπέου δεν χωρεί κρατικός έλεγχος

22 Δεκ 2025, 10:33
Πολιτική

Μαζική αντιφασιστική κινητοποίηση στην Πετρούπολη – «Ο φασισμός δεν χωρά στην εκπαίδευση»

22 Δεκ 2025, 09:10
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Δεκέμβρη

22 Δεκ 2025, 00:01
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΝΤΡΑ
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 25 Δεκέμβρη

1934: Βόμβα στο υπουργείο Στρατιωτικών με στόχο τον Γεώργιο Κονδύλη.

1936: Βέλγοι επίσκοποι καταδικάζουν τον φασισμό και τον κομμουνισμό.

1936: Ιδρύεται Οικονομική Αστυνομία στην Ελλάδα για πάταξη της φοροδιαφυγής και δίωξη του λαθρεμπορίου.

1952: Συλλαμβάνεται ο Νίκος Πλουμπίδης.

1967: Βόμβα στην Κυψέλη.

1978: Το Βιετνάμ εισβάλλει στην Καμπότζη.

1991: Παραιτείται από την ηγεσία της ΕΣΣΔ ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Ευ. Βενιζέλος: Επιτρέψτε μου έναν προσωπικό τόνο, έχω επιδείξει εγώ ποτέ κάποια πολιτική φιλοδοξία; Γιατί μόνο βάρη έχω αναλάβει στην πολιτική μου διαδρομή. (…) Δεν νομίζω ότι επιδίωξα ποτέ κάποιο αξίωμα το οποίο θα είναι χαριστικό ή εύκολο, ανέλαβα ευθύνες και νομίζω ότι ο καθένας θα κριθεί στο τέλος, στον απολογισμό της ζωής του με βάση αυτά τα οποία ξεπερνούν τη συγκυρία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δεν είστε πολιτικός πια;

Ευ. Βενιζέλος: Προφανώς είμαι πολιτικός. (…)

Ευ. Βενιζέλος: Η αυτοδυναμία πιστεύω ότι έχει κλείσει τον κύκλο της στην Ελλάδα. (…)

Χρ. Κούτρας: Όχι. Σε περίπτωση μη αυτοδυναμίας ο Ευάγγελος Βενιζέλος, αν κληθεί, θα πει, είμαι εδώ;

Ευ. Βενιζέλος: Από ποιους να κληθεί;

Χρ. Κούτρας: Από τα κόμματα τα οποία μπορεί να αποφασίσουν να κάνουν μία συνεργασία.

Ευ. Βενιζέλος: Τα κόμματα εάν θεωρήσουν ότι πρέπει να απευθυνθούν σε άλλα πρόσωπα, τα πρόσωπα, μεταξύ αυτών και εγώ, δεν παριστάνω τώρα τον σεμνότυφο, θα κρίνουμε αν μπορούμε να προσφέρουμε κάτι.

Χρ. Κούτρας: Εκείνη τη στιγμή.

Ευ. Βενιζέλος: Εάν υπάρχει εμπιστοσύνη, εάν υπάρχουν συσχετισμοί, αν υπάρχουν οι προϋποθέσεις, αλλά δεν θα έλεγε κανείς όχι σε μία παρόμοια περίσταση. (…)

Χρ. Κούτρας: Αυτό βλέπετε ότι θα είναι η επόμενη κυβέρνηση; Η επόμενη κυβέρνηση θα είναι κυβέρνηση συνεργασίας;

Ευ. Βενιζέλος: Πιστεύω ότι πρέπει να είναι κυβέρνηση συνεργασίας για λόγους καταρχάς διαφάνειας, για λόγους δημοκρατικής ας το πούμε αισθητικής, για λόγους συμμετοχής και συναντίληψης, για λόγους νομιμοποίησης και γιατί δεν μπορεί η χώρα να πορεύεται συγκρουσιακά. (…)

Γ. Ντσούνος: Άρα με βάση το δικό σας σκεπτικό θα πάμε σε συνεργασία. Συνεργασία ποιων; Αν είναι πρώτο κόμμα η Νέα Δημοκρατία;

Ευ. Βενιζέλος: Θα το κρίνουν τα κόμματα, εγώ δεν είμαι εδώ ούτε κανείς που έχει διατελέσει πολιτικός πρώτης γραμμής είμαστε εδώ για να πούμε στα κόμματα τι θα κάνουν. (…) Τα κόμματα ζητούν την ψήφο του ελληνικού λαού. Εμείς παρακολουθούμε, εγώ προσωπικά παρακολουθώ με σεβασμό, απόλυτο σεβασμό το πώς εξελίσσεται η δημοκρατική διαδικασία. (…)

Χρ. Κούτρας: Δηλώνετε όμως παρών να κληθείτε υπό προϋποθέσεις.

Ευ. Βενιζέλος: Είμαι πρώην Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, θέλω το ΠΑΣΟΚ να είναι όσο γίνεται ψηλότερα, (…) αλλά δεν μιλώ τώρα ως ΠΑΣΟΚ ή μόνο για το ΠΑΣΟΚ, μιλώ για όλα τα κόμματα του δημοκρατικού φάσματος και με ενδιαφέρει να λειτουργεί το δημοκρατικό τόξο, το συνταγματικό τόξο.

(Θέλει η που@@@α να κρυφτεί μα η χαρά δεν την αφήνει. Ο Βενιζέλος βγήκε σε κανάλι για να πει ότι προσφέρεται για πρωθυπουργός της επόμενης κυβέρνησης, υπό οποιαδήποτε σύνθεση. Δεν κάνει τον κλασικό διαχωρισμό «πρόοδος-συντήρηση», αλλά το διαχωρισμό «εντός – εκτός συνταγματικού τόξου». Με όλους, πλην νεοναζιστών, φτάνει να τον κάνουν πρωθυπουργό. Μιλάμε για υπερ-μπαλαντέρ. Χρησιμοποίησε την αναμφισβήτητη ρητορική του δεινότητα με τρόπο που να μην αφήνει την παραμικρή αμφιβολία για τις προσδοκίες του. Από τη στιγμή που ο Μητσοτάκης δεν τον έκανε πρόεδρο της Δημοκρατίας, το μόνο που απομένει για να ικανοποιήσει τον άκρατο ναρκισσισμό του είναι να γίνει πρωθυπουργός μιας -ακόμα και βραχύβιας- συμμαχικής κυβέρνησης. Στα 70 του έστω. Θα το πετύχει; Συνήθως δεν πετυχαίνει μεγάλους στόχους. Εχασε πανηγυρικά από τον ΓΑΠ στις εκλογές για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, που ο ίδιος προκάλεσε. Μετά έγινε μνημονιακός αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, πρώτα με τον Παπαδήμο, μετά τον Σαμαρά, έγινε πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ μόνο για να το δει να εξαερώνεται επί προεδρίας του και μετά είδε τη Φώφη να ψηλοανεβάζει το ποσοστό του. Πρόκειται για μόνιμο λούζερ, με τόσο μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του ώστε να θεωρεί ότι ο ελληνικός λαός… του χρωστάει. Από τη στιγμή που κατέθεσε υποψηφιότητα για πρωθυπουργός συμμαχικής κυβέρνησης, είναι σίγουρο πως θα βρίσκεται όλο και πιο συχνά στο πολιτικό προσκήνιο, επιτιθέμενος με το δικό του στιλ κατά του Μητσοτάκη, συμπληρώνοντας τους Σαμαρά-Καραμανλή)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    17Ν
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο 17Ν
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    ΕΛΑ
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo