Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 20 Νοέμβρη
  • Σιωναζιστική σφαγή αμάχων σε καταυλισμό παλαιστίνιων προσφύγων στον Λίβανο
  • Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών
  • Μονόδρομος η καταδίκη των κασιδιαραίων νεοναζιστών «Σπαρτιάτες»
  • Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας
  • ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Εισαγγελία ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δ. Κουτσούμπα, μετά από μήνυση του νεοναζιστή Κ. Πλεύρη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου και τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
Παιδεία

Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

Ανοίγει ο δρόμος για την αύξηση του διδακτικού ωραρίου και τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr13 Ιαν 2018, 00:00

Στο πολυνομοσχέδιο με τον τίτλο «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή, συμπεριλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας που ήταν στα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.
 
Οι ρυθμίσεις αφορούν στην υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία για 30 ώρες τη εβδομάδα και στα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
 
Με νέες ανακοινώσεις του το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να παρουσιάσει ως ανώδυνες τις ρυθμίσεις αυτές και ως απλή επανάληψη, όσον αφορά στο 30ωρο, των όσων ισχύουν ήδη με το νόμο 1566/85.
 

Υποχρεωτικό 30ωρο

 
Το ερώτημα που καταρχάς προκύπτει είναι γιατί υπάρχει η ανάγκη επαναδιατύπωσης του σχετικού άρθρου του νόμου 1566 εφόσον δεν αλλάζει απολύτως τίποτε;
 
Ο Γαβρόγλου θεωρεί, προφανώς, τους εκπαιδευτικούς ηλίθιους και έτοιμους να χάψουν το παραμύθι του, εφόσον στη νέα διατύπωση του άρθρου για το 30ωρο στο πολυνομοσχέδιο, όπως ισχυρίζεται, απαριθμούνται απλώς λεπτομερώς οι εργασίες που υποχρεούται να κάνει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο κατά τη διάρκεια του εργασιακού του (και όχι του διδακτικού) ωραρίου.
 
Συγκεκριμένα, η νέα διάταξη (άρθρο 245 του πολυνομοσχέδιου) αναφέρει τα εξής:
 
Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής: «8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών  που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση- ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών».
 
Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο εκπαιδευτικός, πέραν του διδακτικού του ωραρίου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου (εκτός από αυτήν «του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», δηλαδή της αυτο-αξιολόγησης και της επίβλεψης των σχολικών γευμάτων) δεν είναι κάτι καινούργιο και πάντα πραγματοποιούνταν μέσα στο εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.
 
Τι αλλάζει, λοιπόν; Η επαναδιατύπωση του άρθρου δίνει τώρα έμφαση στην κατάφαση και καθιστά την παραμονή όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα υποχρεωτική («οι εκπαιδευτικοί… παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο… για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών  που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου»), ενώ η διατύπωση του άρθρου του νόμου 1566/85 καθιστούσε την παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο, πέραν του διδακτικού τους ωραρίου δυνητική, εφόσον τους είχε ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου συγκεκριμένο έργο («Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, τις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα»).
 
Μάλιστα, για τις παραβιάσεις του άρθρου αυτού του νόμου 1566 από κάποιους «πονηρούς» διευθυντές σχολείων, επανειλημμένως υπήρξαν αποφάσεις και οδηγίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, στο πλαίσιο διευκρίνισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
 
Γιατί, επομένως ο Γαβρόγλου επαναδιατύπωσε με αυτόν τον τρόπο το σχετικό άρθρο του νόμου 1566; Πρώτον για να επιβάλει την υποχρεωτική παρουσία όλων των εκπαιδευτικών στο σχολείο καθημερινά για 6 ώρες (30ωρο εβδομαδιαίως), ενισχύοντας παράλληλα την παντοδυναμία των διευθυντών, που πάντα κάτι θα επινοούν για να αναθέσουν στους εκπαιδευτικούς (ο κατάλογος των εργασιών που ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς από τα όργανα διοίκησης είναι ενδεικτικός ) και δεύτερον γιατί έτσι προετοιμάζεται το επόμενο βήμα, δηλαδή η αύξηση και του διδακτικού ωραρίου, ώστε αυτό να ταυτιστεί με το εργασιακό. Μια τέτοια εξέλιξη θεωρείται δεδομένη σε επόμενο χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
 
Τα λεγόμενα του υπουργού Παιδείας ότι οι «θεσμοί» ήλθαν με άγριες διαθέσεις και την απαίτηση για αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, την οποία τάχα ο υπουργός απέρριψε και «έπεισε» τους τροϊκανούς περί του αντιθέτου, ισχυροποιούν αυτήν την πρόβλεψη. Η τρόικα απλά έκανε σ’ αυτήν τη φάση το χατίρι των συριζαίων να πάνε σταδιακά στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου, για να μην εξευτελιστούν ντιπ κατά ντιπ στα μάτια των εκπαιδευτικών και να μην προκληθούν απεπιθύμητες αντιδράσεις επειδή επίκειται και ο νόμος για την αξιολόγηση και αυτός για τις αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια.
 

Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων

 
Σχετικά με τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων (άρθρο 246 του πολυνομοσχέδιου), αυτά απλά απαριθμούνται για να δικαιολογήσουν νέο γύρο εκτεταμένων συγχωνεύσεων σχολείων, μετά τη σάρωση που έκανε η Διαμαντοπούλου.
 
Τα κριτήρια αυτά ισχύουν, υποτίθεται, και σήμερα για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων (οργανικότητα σχολικών μονάδων, μαθητικό δυναμικό και προβλεπόμενο για τα επόμενα έτη, αριθμός μαθητών που θα μετακινηθεί, δυνατότητες μεταφοράς, ιδιαίτερες γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες, κοινωνικές και δημογραφικές επιπτώσεις, χρόνος μετακίνησης που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 λεπτά, δυνατότητα στέγασης των σχολικών μονάδων που θα προκύψουν από τη συγχώνευση, συστέγαση στο ίδιο κτήριο σχολικών μονάδων ίδιου τύπου και βαθμίδας). 
 
Τα παραπάνω αποτέλεσαν διαχρονικά την επίφαση για εκτεταμένες συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων και σχολείων. Ακόμα δε, έρχονται συχνά στο φως καταγγελίες σχετικά με την απουσία μέριμνας για τη μεταφορά των μαθητών ή επειδή δεν καταβάλλονται έγκαιρα τα απαιτούμενα κονδύλια στις υπηρεσίες που έχουν αναλάβει τη μεταφορά.
 
Οδηγούμαστε, λοιπόν, σε πολυπληθή τμήματα μαθητών (25 μαθητές συν 10% που έχει εκτεταμένη εφαρμογή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση), σε καταργήσεις τμημάτων και απαλειφή της αναγκαιότητας για ίδρυση νέων ειδικά στα συστεγαζόμενα σχολεία, σε μείωση των αναγκών για πρόσληψη νέου εκπαιδευτικού προσωπικού (αναπληρωτών). Ολα αυτά ενισχύονται και με την πρόβλεψη του Π.Δ. 79 για τη δημιουργία τριμελών επιτροπών στο πλαίσιο κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης, οι οποίες θα χειρίζονται συνολικά την κατανομή των μαθητών στα σχολεία. Ετσι, παρακάμπτεται η αναγκαιότητα δημιουργίας π.χ. και δεύτερου τμήματος σε ένα σχολείο, όταν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 25, αφού οι «πλεονάζοντες» κατανέμονται από την επιτροπή σε όμορα ή λιγότερο όμορα σχολεία.
 
Στο σχετικό άρθρο του πολυνομοσχέδιου αναφέρεται ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν τις συγχωνεύσεις εκδίδονται ύστερα από γνώμη των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης που υποβάλλεται στο υπουργείο Παιδείας ως το τέλος Νοεμβρίου κάθε έτους, ύστερα από εισήγηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης που εκδίδεται ως το τέλος Οκτωβρίου. Οι ανωτέρω ΥΑ εκδίδονται ως το τέλος Δεκεμβρίου κάθε έτους και ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος.
 
Γιούλα Γκεσούλη
 
 

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

Κόντρες
Επόμενο άρθρο

Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

Θα συνεχιστεί η ξεφτίλα λόγω επιτυχίας;

Σχετικά Αρθρα

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Παιδεία 19 Νοέ 2025, 14:37

Εθνικό Απολυτήριο και Πανελλαδικές: τρεις συν μία εξετάσεις για να μπεις στα ΑΕΙ

Παιδεία 15 Νοέ 2025, 19:32

Η συνδικαλιστική γραφειοκρατεία της ΟΙΕΛΕ απροκάλυπτος υπερασπιστής των σχολαρχών και της εμπορευματοποίησης της Παιδείας

Εργατικά 12 Νοέ 2025, 17:34

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Νοέμβρη

20 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστική σφαγή αμάχων σε καταυλισμό παλαιστίνιων προσφύγων στον Λίβανο

Τουλάχιστον 21 νεκροί και 94 τραυματίες

19 Νοέ 2025, 19:43
Παιδεία

Απόφαση για Απεργία-Αποχή από κάθε διοικητικό έργο που συνδέεται με τις διαγραφές φοιτητών

Από το  8ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας Διοικητικού Προσωπικού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης

19 Νοέ 2025, 14:37
Πολιτική

Μονόδρομος η καταδίκη των κασιδιαραίων νεοναζιστών «Σπαρτιάτες»

Αρχισε η δίκη τους σε δεύτερο βαθμό, μετά από εισαγγελική έφεση στην πρωτόδικη αθωωτική απόφαση

19 Νοέ 2025, 13:04
Πολιτισμός

Xαιρετισμός από τα όπλα μας σ’ εσάς φύλακες της δόξας

Οι Ταξιαρχίες Αλ-Κασάμ υποκλίνονται στον παλαιστινιακό λαό μ' ένα καινούργιο τραγούδι

19 Νοέ 2025, 11:45
Πολιτική

ΠΡΟΚΛΗΣΗ: Η Εισαγγελία ζητά την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Δ. Κουτσούμπα, μετά από μήνυση του νεοναζιστή Κ. Πλεύρη

19 Νοέ 2025, 09:20
Διεθνή

Η Ουάσιγκτον ακυρώνει την επίσκεψη του αρχηγού του λιβανικού στρατού επειδή καταδίκασε ισραηλινές επιθέσεις

Υστερικές αντιδράσεις φιλο-σιωνιστών αμερικανών γερουσιαστών

19 Νοέ 2025, 08:31
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Νοέμβρη

19 Νοέ 2025, 00:01
Διεθνή

Ψήφισμα ΣΑ του ΟΗΕ: Το παγκόσμιο ιμπεριαλιστικό σύστημα ενάντια στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

Κι αυτό το ψήφισμα θα μείνει στα χαρτιά

18 Νοέ 2025, 21:47
Αγροτικά

Πολιτική αλητεία: Ο Μητσοτάκης παρουσιάζει σαν «δώρο» στους κτηνοτρόφους που έχασαν τα κοπάδια τους, αυτό που η κυβέρνησή του είχε νομική υποχρέωση να κάνει πριν από ενάμιση χρόνο

18 Νοέ 2025, 14:02
Αγροτικά

Εδώ και τώρα να καταβληθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση και το απολεσθέν εισόδημα στους κτηνοτρόφους που θανάτωσαν τα κοπάδια τους

18 Νοέ 2025, 05:50
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 18 Νοέμβρη

18 Νοέ 2025, 00:01
Καταστολή

Αγνωστος Στρατιώτης: Η πρώτη καταδίκη με εφαρμογή του ιδιώνυμου ποινικού τερατουργήματος της κυβέρνησης Μητσοτάκη

17 Νοέ 2025, 13:50
Εργατικά

Τα σαπάκια της Hellenic Train και το αποικιοκρατικό πλιάτσικο του μονοπώλιου Ferrovie dello Stato Italiane

24ωρη απεργία αύριο από όλο το προσωπικό της Hellenic Train

17 Νοέ 2025, 12:07
Κόντρες

Ο αυτοκρατορίσκος και οι χαμηλόβαθμοι αυλικοί του

17 Νοέ 2025, 10:35
Ιστορία

52 XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ: Πορεία αλληλεγγύης στην Παλαιστινιακή Αντίσταση

Προσυγκέντρωση: Πλ. Κολοκοτρώνη 3 μμ

17 Νοέ 2025, 06:25
Αγροτικά

Ο Βορίδης διέπραξε ποινικά αδικήματα με δόλο και ο Μητσοτάκης τον καλύπτει, γιατί ο Βορίδης τον «κρατάει»

17 Νοέ 2025, 06:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 17 Νοέμβρη

17 Νοέ 2025, 00:01
Αθλητισμός

Μεγάλες στιγμές στο Σαν Μαμές

16 Νοέ 2025, 22:34
Διεθνή

Παλαιστινιακές Αντιστασιακές Οργανώσεις: Οποιαδήποτε ξένη παρέμβαση στη Γάζα απορρίπτεται

16 Νοέ 2025, 21:43
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Νοέμβρη

Ημέρα για την εκβιομηχάνιση της Αφρικής.

Ημέρα για τα δικαιώματα του παιδιού.

Ημέρα μνήμης υπερφυλικών.

Μεξικό: Ημέρα επανάστασης (1910).

1920: Εκτελούνται από τον IRA δεκατέσσερις πράκτορες βρετανικών μυστικών υπηρεσιών.

1953: Η Γιουγκοσλαβία χορηγεί αμνηστία σε 7.194 πολιτικούς κρατούμενους.

1967: Βόμβες (ΔΕΑ) σε δρόμους της Καλλιθέας.

1972: Νόθες εκλογές στους φοιτητικούς συλλόγους της Αθήνας, της Πάτρας και των Ιωαννίνων με ενεργό βοήθεια καθηγητών. Επέμβαση της αστυνομίας στη Νομική Αθηνών για να καταστείλει τις διαμαρτυρίες.

1977: Δύο βόμβες στις εγκαταστάσεις της «Bosch» στην Ιερά Οδό, άλλη μία στη «Bosch» Ζωγράφου και μία στη «VolksWagen» (ΕΛΑ).

1990: Αποτυχημένη απόπειρα με εκτόξευση ρουκέτας της 17Ν κατά του Βαρδή Βαρδινογιάννη.

1991: Συμπλοκή μεταξύ αστυνομικών και τεσσάρων αγνώστων στα Σεπόλια (17Ν).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    17Ν
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο 17Ν
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    ΕΛΑ
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Ποιοι είμαστε
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Επικοινωνία
  • Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Πολυνομοσχέδιο: Ρυθμίσεις υπουργείου Παιδείας

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo