Σε δημαγωγικές κινήσεις μηδενικού κόστους, που αφήνουν ανέπαφη την ουσία της άγριας επίθεσης που δέχεται η εκπαίδευση, επιδίδεται ο Λοβέρδος.
Αφού ως τυφώνας μνημονιακότερος των μνημονιακών ξεπάτωσε τα πάντα απ’ όπου κι αν πέρασε, τώρα εμφανίζεται λίγο-πολύ ως εκείνος που ανακουφίζει τον πόνο των πλέον ταλαιπωρημένων με τα ματζούνια της «κυράς μας της μαμής».
Το σόου που δίνει ξεκίνησε με τη «μείωση» του εύρους των απολύσεων των διοικητικών υπάλληλων των ΑΕΙ (η τελική κατάληξη είναι ένας στους δύο τουλάχιστον διοικητικούς υπάλληλους «στο χώμα») και τη δήλωση ότι η επόμενη σχολική χρονιά θα έχει την ίδια διάρκεια ως προς το διδακτικό χρόνο με τα έως τώρα καθιερωμένα (η σχετική απόφαση έχει ήδη υπογραφεί) και τώρα εξελίσσεται γύρω από τις μετεγγραφές των φοιτητών των προερχόμενων από οικονομικά ασθενείς οικογένειες.
Η σχετική αναφορά του υπουργού Παιδείας έγινε μετά από στημένη ερώτηση-πάσα του Αυτιά στον Σκάι και έχει ως εξής: «Ενα πολύ σοβαρό, το κορυφαίο θέμα σε ό,τι αφορά τις δικές μου αρμοδιότητες και παρεμβάσεις, είναι το πώς θα οργανωθεί το σύστημα των μετεγγραφών έτσι ώστε να εξυπηρετείται η άπορη οικογένεια, το παιδί που δεν μπορεί να έχει ένα ικανοποιητικό εισόδημα από τους γονείς του και, δεύτερον, να τελειώνει αυτή η διαδικασία νωρίς. Διότι από την εμπειρία μου, όχι ως υπουργός Παιδείας, αλλά ως βουλευτής, γνωρίζω ότι γίνονται παρεμβάσεις, όμως όχι πολύ γρήγορα».
Και συμπλήρωσε: «θα είναι τέτοια τα κριτήρια που θα αντιμετωπίζεται πραγματικά η ανάγκη. Αν έχεις 5.000 ευρώ εισόδημα και ζεις στην Αθήνα δεν μπορείς να σπουδάσεις ένα παιδί στο Ηράκλειο της Κρήτης. Για όλα αυτά χρειάζεται απλή συναίνεση των πανεπιστημίων….».
Οι ανέξοδες αυτές δημαγωγικές κινήσεις του Λοβέρδου (ανέξοδες όχι μόνο από πλευράς οικονομικού κόστους, αλλά και από πλευράς ουσίας των ήδη εφαρμοζόμενων αντιεκπαιδευτικών και αντιλαϊκών μέτρων) σκοπό έχουν να αφήσουν στο απυρόβλητο τη διαιώνιση της πολιτικής των διαθεσιμοτήτων-απολύσεων, τους τακτικούς και στρατηγικούς στόχους όλων των αντιεκπαιδευτικών μέτρων στραγγαλισμού του δημόσιου σχολείου και των εκπαιδευτικών, την οικονομική ασφυξία και απόλυτη ανέχεια των λαϊκών νοικοκυριών, που είναι η αιτία που αυτά δε μπορούν να στηρίξουν τις σπουδές των παιδιών τους. Με λίγα λόγια δεν αμφισβητούν στο ελάχιστο τη συνέχιση της διαδικασίας εξανδραποδισμού των εργαζόμενων με όχημα την κρίση.
Χαρακτηριστική από την άποψη αυτή ήταν η απάντηση που έδωσε ο υπουργός Παιδείας στην ΟΛΜΕ σε ό, τι αφορά την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών, ένα ζήτημα δηλαδή κλειδί, που είναι απαίτηση του κεφαλαίου και των τοποτηρητών των συμφερόντων του, γιατί μέσω αυτής νομιμοποιούνται οι διαθεσιμότητες και οι απολύσεις. Σε αίτημα του Συριζαίου προέδρου της συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας «να παγώσει η αξιολόγηση», ο Λοβέρδος, ανασύροντας το ψευδο-επιχείρημα της αντίθεσης της «κοινής γνώμης», την οποία αυτοί οι πολιτικοί απατεώνες που κυβερνούν τη χώρα και τα παπαγαλάκια τους έχουν κατορθώσει να διαμορφώσουν με τη γκεμπελική προπαγάνδα τους ενάντια στους δημόσιους υπάλληλους, είπε: «Εχετε δοκιμάσει αυτό να το συζητήσετε με τον κόσμο; Εγώ αυτό στον κόσμο δεν μπορώ να το πω. Ο κόσμος είναι απέναντι και έχει δίκαιο. Είναι ακίνητο επιχείρημα. Από εμένα δεν θα ακούσετε ότι παγώνει η αξιολόγηση. Λαϊκιστής δεν είμαι και δεν θα ακούσετε από εμένα κάτι που δεν μπορώ να κάνω».
Ενώ στις συνεχείς πιέσεις να πάρει θέση για τις απολύσεις στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που προκλήθηκαν από τον ξαφνικό θάνατο 46 ειδικοτήτων-τομέων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το περσινό καλοκαίρι, ο υπουργός Παιδείας αρνήθηκε πεισματικά να δώσει σαφή απάντηση για το τι θα πράξει. Ή μάλλον έδωσε, διά της στάσης του αυτής, σαφέστατη απάντηση των προθέσεών του, αφήνοντας διάπλατα παράθυρα και πόρτες στις απολύσεις. Ιδού ο χαρακτηριστικός διάλογος (αναδημοσίευση από τον ιστότοπο esos.gr):
«ΟΛΜΕ: Θα υπογράψετε τις απολύσεις;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Οι απολύσεις έχουν δύο όψεις. Η μία όψη αφορά την καθυστέρηση επαναπρόσληψης των καθηγητών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα, γεγονός που οφείλεται στο ΑΣΕΠ. Η άλλη όψη είναι ότι ο προκάτοχός μου Κ. Αρβανιτόπουλος υπέγραψε τις απολύσεις των 86 καθηγητών, αλλά διαδικαστικά δεν μπορεί να δημοσιευθεί η απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, οπότε δεν μπορεί να ισχύσει. Ετσι επ’ αυτού δεν έχω κάτι να σας πω.
ΟΛΜΕ: Πάρτε θέση. Θα υπογράψετε τις απολύσεις;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Οταν έρθει από την υπηρεσία η απόφαση για υπογραφή θα σας καλέσω για να σας ενημερώσω.
ΟΛΜΕ: Οταν έρθει στο γραφείο σας η απόφαση θα την υπογράψετε;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Με καλείτε να γυρίσω πίσω μονομερώς. Δεν θα το κάνω. Θα μείνω σε όσα ψήφισαν για το θέμα και θα το σεβαστώ.
ΟΛΜΕ: Γιατί δεν παίρνετε θέση;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Είναι ένα θέμα που το χειρίστηκε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία. Δε θέλω να τοποθετηθώ.
ΟΛΜΕ: Θέλετε να είσαστε ο υπουργός που απέλυσε τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Αυτό τι είναι; Συνδικαλιστικός εκφοβισμός;
ΟΛΜΕ: Θα απολύσετε τους εκπαιδευτικούς αυτούς;
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Σας απάντησα.
ΟΛΜΕ: Εμείς βγάζουμε το συμπέρασμα ότι θα απολυθούν.
Α. ΛΟΒΕΡΔΟΣ: Βγάλτε τα συμπεράσματά σας. Μεγάλοι άνθρωποι είσαστε. Εγώ είπα όταν έρθει το έγγραφο στο γραφείο μου θα καλέσω τους ανθρώπους να το συζητήσω. Τίποτα άλλο δεν μπορώ να πω. Οσο είμαι όρθιος δεν υπάρχει περίπτωση να πω παγώνω την αξιολόγηση. Εχετε υποχρέωση να πείτε τι προτείνετε. Λέτε ότι θέλετε αξιολόγηση αρκεί αυτή να μη γίνεται. Το πάγωμα της αξιολόγησης δεν το αντέχει η κοινωνία».
ΥΓ: Σημειώνουμε, βέβαια, ότι η αντιπαράθεση έγινε σε γήπεδο ξένο προς τα ταξικά συμφέροντα των εκπαιδευτικών, αφού η συνδικαλιστική γραφειοκρατία έχει την άποψη πως μπορεί να υπάρξει, στο πλαίσιο του συστήματος, και «καλή» αξιολόγηση, χωρίς τιμωρητικό χαρακτήρα, ενώ επικεντρώνει την αντίθεσή της στις προαποφασισμένες ποσοστώσεις της αξιολόγησης του Μητσοτάκη και του νέου μισθολόγιου-φτωχολόγιου για την προαγωγή από βαθμό σε βαθμό, που συνδέεται με την αξιολόγηση. Εξ ου και η πρόκληση Λοβέρδου προς την ΟΛΜΕ να πει τις «προτάσεις» της.