Η μπίζνα που έχουν ανοίξει τα μαγαζιά των κολεγίων με συνεργαζόμενα πανεπιστήμια του εξωτερικού για την απονομή «πτυχίων» ισότιμων των ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων κρατά καιρό και οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων ΠΑΣΟΚ-ΝΔ έχουν αναλάβει με σχετικά νομοθετήματα να τη διευκολύνουν, αναγνωρίζοντας καταρχήν την ισοτιμία των επαγγελματικών προσόντων που βάζει από το παράθυρο και την ακαδημαϊκή ισοτιμία. Αυτό δε γίνεται τυχαία. Αποσκοπεί όχι μόνο στη στήριξη ιδιωτικών συμφερόντων, αλλά κυρίως στη λειτουργία ντεφάκτο και στη χώρα μας ιδιωτικών ΑΕΙ, που θα δημιουργήσουν τετελεσμένα στη μελλοντική αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος. Η κατάσταση αυτή έχει λάβει νέα διάσταση μετά τη ντιρεκτίβα του Μνημόνιου-2 για την «αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων της ΕΕ σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, περιλαμβανομένης της συμμόρφωσης με τις αποφάσεις του Δικαστηρίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (μεταξύ άλλων, σχετικά με τα διπλώματα που απονέμονται βάσει συμφωνίας δικαιόχρησης)».
Αέρας στα πανιά, λοιπόν, των εμπόρων της γνώσης. Τον ούριο άνεμο έσπευσαν να εκμεταλλευτούν και τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια Κωστέα-Γείτονα, προαναγγέλλοντας τη λειτουργία από τον ερχόμενο Οκτώβριο του Hellenic Association for Education (HAEd), σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Dundee της Σκωτίας, για την απονομή «πτυχίου» Παιδαγωγικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Απόδειξη ότι οι σχολάρχες και οι κάθε λογής έμποροι της γνώσης δε φοβούνται τίποτε είναι και το γεγονός ότι συνεχίζουν ακάθεκτοι τις παραπλανητικές διαφημίσεις των «προϊόντων» τους, αλλά και το ότι δε φροντίζουν να τηρήσουν ακόμη και αυτές τις τυπικές διαδικασίες που ορίζει ο νόμος για τα μαγαζιά των κολεγίων. Ετσι και ο παραπάνω διαφημιζόμενος εκπαιδευτικός οργανισμός, παρότι θα μπορούσε τυπικά να αποτελεί ένα Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, δεν έχει πάρει τη σχετική άδεια ίδρυσης και λειτουργίας από το υπουργείο Παιδείας, όπως βεβαιώνει ο Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, μετά από ερώτημα που υπέβαλε η ΟΙΕΛΕ.
Τα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης έχουν, λοιπόν, ξεσαλώσει και αυτό δεν είναι είδηση. Είδηση είναι το γεγονός ότι οι ΣΥΡΙΖΑίοι έχουν «ανακαλύψει» θέμα -ενώ τόσα χρόνια δεν είχαν δείξει σπουδή για ανάλογες δραστηριότητες- για να ασκήσουν «υπεύθυνη αντιπολίτευση» στην κυβέρνηση και να δημαγωγήσουν απέναντι στον ελληνικό λαό. Γι’ αυτό και δεν έχασαν την ευκαιρία να κάνουν σχετική ερώτηση (Τάσος Κουράκης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, συντονιστής της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων) στη Βουλή στον υπουργό Παιδείας.