Οταν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στενάζουν, αυτοί ασχολούνται με την ηλεκτροκίνηση…

0

Υπό άλλες συνθήκες, δε θα δίναμε καμιά σημασία στο δελτίο Τύπου του υπουργείου Ενέργειας. Παίρνουμε μπόλικα τέτοια δελτία καθημερινά από τα υπουργεία, μέσω των οποίων παράγοντες και παραγοντίσκοι επιδιώκουν την προσωπική τους προβολή. Ο τίτλος, όμως, μας εξόργισε: «Η Ελλάδα μπαίνει δυναμικά στον χάρτη των καθαρών και βιώσιμων μετακινήσεων».

Να γίνεται λόγος για βιώσιμες μετακινήσεις την ίδια στιγμή που δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι στριμώχνονται καθημερινά σαν τις σαρδέλες σε μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ, εξαναγκαζόμενοι να παίζουν την υγεία τους στα ζάρια προκειμένου να βγάλουν το μεροκάματο σε συνθήκες πανδημίας.

Για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, όμως, βιώσιμη μετακίνηση είναι η παροχή κινήτρων στα χοντρά πορτοφόλια προκειμένου ν’ αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βιώσιμη μετακίνηση είναι «το project της Αστυπάλαιας», όπως είπε η Σδούκου, προσθέτοντας ότι «φιλοδοξούμε να αναδείξουμε τα ελληνικά νησιά σε success story της ηλεκτροκίνησης και σε παραδείγματα κυκλικής οικονομίας» (δική της η έμφαση). Ως γνωστόν, το «project της Αστυπάλαιας» είναι μια μπίζνα της γερμανικής VolksWagen, που ψάχνει κάποιο ελληνικό νησί για να το μετατρέψει σε πίστα δοκιμών (αρχικά επέλεξε τη Θάσο ως πίστα δοκιμών για οχήματα χωρίς οδηγό, μετά επέλεξε την Αστυπάλαια ως πίστα δοκιμών για ηλεκτροκίνητα οχήματα).

«Για εμάς στην Ελλάδα η ηλεκτροκίνηση δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό ΙΧ στον δρόμο ή ένας φορτιστής σε ένα εμπορικό κέντρο, αλλά μια ολοκληρωμένη λύση για τη μείωση των ρύπων, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τη δημιουργία μιας νέας πράσινης οικονομίας με μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές» δήλωσε η Σδούκου.

Ούτε ντρέπονται ούτε έχουν επαφή με την πραγματικότητα που βιώνει ο ελληνικός λαός. Πετάνε παπάρες περί ηλεκτροκίνησης, όταν τα ηλεκτρικά οχήματα είναι απλησίαστα ακόμα και για τα μεσαία πορτοφόλια. Και την ίδια στιγμή έχουν εγκαταλείψει στη φθορά και την παρακμή τις αστικές συγκοινωνίες (με τα γνωστά αποτελέσματα της μετατροπής τους σε εστίες υπερμετάδοσης του κοροναϊού), για να έρθουν στη συνέχεια κάποιοι ιδιώτες καπιταλιστές να πάρουν χρυσοφόρα «φιλέτα».

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: