Ποια είναι η διαφορά ενός «νεοφιλελεύθερου» από έναν «λαϊκό φιλελεύθερο». Ο πρώτος φωνάζει ευθέως ότι είναι υπηρέτης του κεφάλαιου, ενώ ο δεύτερος κάνει τη δουλειά στη ζούλα και δημοσίως εμφανίζεται ως υπηρέτης του λαού. Ο Αλογοσκούφης, για παράδειγμα, ζητάει να γραφεί και στο Σύνταγμα ότι τα συμφέροντα του κεφάλαιου είναι υπεράνω όλων. Ενώ ο Σουφλιάς διαφημίζει ως σπουδαίο έργο υπέρ του λαού την κατασκευή της Ιόνιας οδού, χωρίς να κάνει κουβέντα για τον πενταπλασιασμό των διοδίων και την παραχώρηση ακόμα και εθνικών δρόμων που κατασκεύασε το κράτος στους ιδιώτες, προκειμένου να αρχίσουν από τώρα να εισπράττουν διόδια για να κατασκευάσουν τα νέα τμήματα.
Τον Απρίλη του 2005 τα διόδια στους (ο Θεός να τους κάνει) εθνικούς δρόμους αυξήθηκαν κατά 43%. Τον επόμενο Μάη -όπως ανακοίνωσε ο Σουφλιάς- από 1,7 λεπτά από ανά χιλιόμετρο που είναι σήμερα θα φτάσουν τα 2,5 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Και μόλις ολοκληρωθούν τα έργα θα εκτιναχτούν στα 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Δηλαδή, μέσα σε μια πενταετία (2005-2010) θα πενταλασιαστούν. Αυτά με το σημερινό σχεδιασμό, γιατί έχουμε συνηθίσει στους… ενδιάμεσους ανασχεδιασμούς, που οδηγούν τις τιμές σε ακόμα μεγαλύτερα ύψη.
Η κατασκευή της Αττικής Οδού και η εκμετάλλευσή της από εργολάβους για 35 χρόνια είναι ο πιλότος για τις υπόλοιπες συμβάσεις παραχώρησης. Με ελάχιστο έως καθόλου κεφάλαιο (για ξεκίνημα έχουν τις προκαταβολές και τα υπόλοιπα τα καλύπτουν με δανεισμό) οι εργολάβοι παίρνουν έναν αυτοκινητόδρομο για μια 35ετία, εκμεταλλευόμενοι όχι μόνο τα διόδια αλλά και τους σταθμούς εξυπηρέτησης που θα κατασκευάζονται κατά μήκος τους. Και βέβαια, το πανωπροίκι από το δημόσιο είναι δεδομένο.
Για παράδειγμα, η ελληνοϊσπανική κοινοπραξία που «πήρε» προχθές την Ιόνια οδό θα κατασκευάσει αυτοκινητόδρομο συνολικού μήκους 159,4 χιλιομέτρων, ενώ θα εκμεταλλεύεται αυτοκινητόδρομους μήκους 382 χιλιομέτρων. Πήρε και το τμήμα του ΠΑΘΕ από τη Μεταμόρφωση ως τη Σκάρφεια Φθιώτιδας, ενώ ήδη άρχισε η φιλολογία και για τη δημιουργία σταθμού διοδίων στον κόμβο της Κηφισιάς (εκεί που είναι η αντιπροσωπεία της Mercedes)! Ουσιαστικά δυο κοινοπραξίες έχουν «πάρει» ή διεκδικούν όλους τους αυτοκινητόδρομους και σ’ αυτές κυρίαρχοι είναι οι γνωστοί… νταβατζήδες!