Σε αναστολή λειτουργίας για το σχολικό έτος 2025-2026 τίθενται 133 σχολικές μονάδες (41 Δημοτικά και 92 Νηπιαγωγεία) στην Κεντρική Μακεδονία (σύνολο 171 σχολικές μονάδες με τις 38 της Ηπείρου), με απόφαση του εκεί Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, Κόπτση, πρώην γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας επί Κεραμέως, γνωστού για τις συνεχείς απειλές και τρομοκρατικές εγκυκλίους προς τους εκπαιδευτικούς που δεν συμμορφώνονται «προς τας υποδείξεις».
Συνεχίζεται, λοιπόν, το σίριαλ των λουκέτων και έπεται και συνέχεια ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.
Η δημόσια εκπαίδευση αιμορραγεί, χάνοντας από το «σώμα» της κάθε χρόνο εκατοντάδες σχολικές μονάδες. Το υπουργείο ψέγει την υπογεννητικότητα και την ερήμωση των χωριών.
Παρατηρώντας τη λίστα με τα σχολεία στα οποία μπήκε λουκέτο βλέπουμε ότι αναστάλθηκε η λειτουργία τους όχι μόνο λόγω μείωσης του μαθητικού πληθυσμού, αλλά και λόγω έλλειψης διδακτηρίου (Επανομή, Θέρμη, Νέα Μηχανιώνα, Πανόραμα, Σουρωτή, κ.λπ.)! Μιλάμε για περιοχές που ουσιαστικά αποτελούν προέκταση του βασικού οικιστικού ιστού της Θεσσαλονίκης. Ψαλίδι έχει πέσει επίσης σε 8 Ειδικά Σχολεία (5 Δημοτικά και 3 Νηπιαγωγεία) λόγω έλλειψης διδακτηρίου!
Συμπέρασμα: τα σχολεία κλείνουν όχι μόνο γιατί δεν υπάρχουν μαθητές λόγω ερήμωσης της υπαίθρου και των απομακρυσμένων περιοχών (που και γι΄αυτά ευθύνεται ο καπιταλιστικός τρόπος παραγωγής, το άγριο χτύπημα της αγροτιάς, η κοινωνική πολιτική «της πλάκας», που αφήνει ξεκρέμαστη την οικογένεια και τα νέα ζευγάρια, η μετανάστευση των νέων που αναζητούν την επιβίωση στην πόλη, κ.λπ.), αλλά γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό την εγκληματική της πολιτική έναντι της δημόσιας εκπαίδευσης, με στόχο την δραστική συρρίκνωση των δαπανών, επιμένοντας στη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων, στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με το σταγονόμετρο, πολύ μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, στη συνειδητή αβελτηρία στην κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών, στην εγκατάλειψη της ειδικής αγωγής, παρά τα μεγάλα λόγια, στην ανυπαρξία πολιτικής σχολικής στέγης, κ.λπ.