Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 24 Αυγούστου
  • Λουκέτο σε άλλες 133 σχολικές μονάδες
  • Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς
  • Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση
  • Σαν σήμερα 23 Αυγούστου
  • Σιωναζιστικός στρατός: Εφτιαξε βίντεο μαϊμού για να καλύψει την ξεφτίλα του από τους μαχητές Αλ-Κασάμ
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Η Αποψή Μας»Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί
Η Αποψή Μας Οικονομία

Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr1 Μαρ 2023, 14:27

O μέχρι στιγμής απολογισμός αναφέρει 36 νεκρούς και 72 τραυματίες, εκ των οποίων οι 6 είναι βαριά και νοσηλεύονται διασωληνωμένοι στις ΜΕΘ. Αγνοούμενοι; Αγνωστο πόσοι. Διασωθέντες; Αγνωστο πόσοι. Σχεδόν όλοι νέα παιδιά 20-25 ετών. Κυρίως φοιτήτριες και φοιτητές που επέστρεφαν στον τόπο σπουδών τους μετά το τριήμερο της Αποκριάς.

Η Hellenic Train (θυγατρική της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane Group) ανακοίνωσε πως «την ώρα της σύγκρουσης επέβαιναν περίπου 350 επιβάτες»! Υπό την εποπτεία κρατικών αρχών επιβιβάστηκαν σε πέντε πούλμαν διασωθέντες επιβάτες, που μεταφέρθηκαν στη Θεσσαλονίκη. Κανείς δεν τους μέτρησε, κανείς δεν κατέγραψε τα ονόματά τους. Το μεσημέρι βγήκε ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής και ανακοίνωσε ότι υπάρχουν 20 αγνοούμενοι. Λίγο μετά, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Τζιτζικώστας δήλωνε πως ο ακριβής αριθμός των αγνοούμενων δεν μπορεί να προσδιοριστεί, γιατί οι διασωθέντες κατέβηκαν από τα πούλμαν στη Θεσσαλονίκη και έφυγαν για τα σπίτια τους, χωρίς και πάλι να καταγραφούν!

Αυτά τα μικρά, τα στοιχειώδη, δείχνουν την παντελή ανικανότητα μιας κυβέρνησης και ενός κρατικού μηχανισμού να ανταποκριθούν σε απλά καθήκοντα. Οπως στο Μάτι έδιωχναν τον κόσμο από τη Λεωφόρο Μαραθώνος και τον έστελναν στα στενά, όπου μπλοκαρίστηκε και κάηκε, έτσι κι εδώ δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν από την πρώτη στιγμή πόσοι είναι οι αγνοούμενοι και να επικεντρώσουν τις προσπάθειες μπας και σώσουν μερικούς. Η διαχείριση της κυβέρνησης Μητσοτάκη θυμίζει διαχείριση της κυβέρνησης Τσιπροκαμμένων στο Μάτι. Να μην μαθευτεί ο συνολικός αριθμός των νεκρών, να γίνει διαχείριση ευθυνών, για να μην πέσουν στην κυβέρνηση.

Το μείζον, βέβαια, είναι πως εδώ έχουμε να κάνουμε με χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου, που ήδη προσπαθούν να το φορτώσουν σε έναν άνθρωπο, στον σταθμάρχη που οδήγησε τα δύο τρένα στην ίδια γραμμή. Εν έτει 2023, που η ψηφιακή τεχνολογία κάνει θραύση, που οι μυστικές υπηρεσίες σε παρακολουθούν από το κινητό σου καταγράφοντας ήχο και εικόνα, που κολλάς ένα gps στο αμάξι σου και παρακολουθείς από το κινητό πού βρίσκεται, αν είναι σταθμευμένο ή κινείται, σε μια χώρα που διαθέτει μία μόνο σιδηροδρομική γραμμή, σε τμήμα αυτής της γραμμής που είναι διπλό, το αν θα συγκρουστούν δύο αμαξοστοιχίες εξαρτάται από τους χειρισμούς που θα κάνει ένας μόνο άνθρωπος! Ετσι κι αυτός κάνει λάθος, δεν υπάρχει κανένας επιπλέον έλεγχος, ούτε ανθρώπινος (ένας δεύτερος άνθρωπος δίπλα στον σταθμάρχη), ούτε παλιομοδίτικος (να επικοινωνεί ο σταθμάρχης με τους μηχανοδηγούς και να του λένε σε ποια γραμμή κινούνται, ώστε να τσεκάρει αν το πέρασμα από το σταθμό έγινε σωστά) και βεβαίως καθόλου ηλεκτρονικός, όπως γίνεται σε όλο τον αναπτυγμένο καπιταλιστικό κόσμο.

Η Hellenic Train ακόμη δεν έκανε καμιά αναφορά στα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος. Να δώσει έστω μια πρώτη εξήγηση. Δυο ανακοινώσεις έχει βγάλει μέχρι στιγμής και στις δύο δεν αναφέρει ακριβή αριθμό επιβατών! Φυσικά, εξέφρασε «τη βαθιά της θλίψη για το τραγικό δυστύχημα», έθεσε «στη διάθεση των νοσοκομείων, στα οποία έχουν μεταφερθεί οι τραυματίες του ατυχήματος, την τράπεζα αίματος που έχει δημιουργηθεί από τους εργαζόμενους της εταιρίας» και «με αίσθημα ευθύνης ενημέρωσε ότι πρωταρχικό και αποκλειστικό της μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η φροντίδα και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης».

Τη συνέχεια μπορούμε να τα φανταστούμε. Θα τα ρίξει στην υπό κρατικό έλεγχο εταιρία που είναι υπεύθυνη για τις υποδομές. Αυτή, όμως, η Hellenic Train, γιατί εξακολουθούσε να κινεί τα τρένα «της» σ’ ένα δίκτυο-καρμανιόλα;

Χρονικό ενός προαναγγελθέντος εγκλήματος

Στις αρχές του περασμένου Νοέμβρη, οι μηχανοδηγοί της Hellenic Train έστειλαν εξώδικο στον ΟΣΕ, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, και τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Ξιφαρά, με κοινοποίηση στη Hellenic Train και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.  Σ’ αυτό το εξώδικο η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) μιλούσε για «εικόνα απόλυτης διάλυσης στον ελληνικό σιδηρόδρομο». Είχαν ήδη σημειωθεί εκτροχιασμοί από τον Αύγουστο, που παρέμειναν κρυφοί. Οι μηχανοδηγοί προειδοποιούσαν για τα «χειρότερα». Και τα χειρότερα ήρθαν χθες τη νύχτα. 

Η ΠΕΠΕ ζητούσε γραπτές απαντήσεις από το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ για «την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησής της, τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System – του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει από το ανθρώπινο λάθος), η οποία δεν λειτούργησε ποτέ, παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!». Απάντηση, φυσικά, δεν πήρε.

Η Hellenic Train ήταν πλήρως ενήμερη, αλλά εξακολούθησε να κινεί τα τρένα «της» υπ’ αυτές τις συνθήκες. Γιατί να ενδιαφερθεί για την ασφάλεια των επιβατών και των εργαζόμενων στα τρένα; Αυτή ενδιαφέρεται μόνο για τα κέρδη της, που βγαίνουν με πλιάτσικο. Κι αν «κάτσει η στραβή», ξέρει πού θα ρίξει τις ευθύνες: στον ΟΣΕ και στο κράτος, που έχουν την ευθύνη των υποδομών. Ξέρετε τι μας θυμίζει αυτό; Τους ναζί αξιωματικούς που υποστήριζαν ότι δεν είναι εγκληματίες πολέμου και εγκληματίες κατά αμάχων, γιατί αυτοί απλώς εκτελούσαν διαταγές.

Αν υπήρχε λίγο φιλότιμο, ο υπουργός Κ. Καραμανλής θα έπρεπε να έχει ήδη παραιτηθεί. Και ο γενικός του γραμματέας και οι διοικούντες τον ΟΣΕ. Τα χέρια τους είναι λερωμένα με το αίμα των θυμάτων. Δεν έχουν καν το ελαφρυντικό της άγνοιας, καθώς είχαν προειδοποιηθεί –πρόσφατα μάλιστα- από τους μηχανοδηγούς. Οι ευθύνες τους δεν είναι μόνο πολιτικές αλλά και ποινικές.

Τεράστιες είναι οι πολιτικές ευθύνες του Μητσοτάκη, που έκανε καμαρωτός-καμαρωτός επισκέψεις στον Καραμανλή τον μικρό, όχι για να ελέγξει αν κάνει καλά τη δουλειά του, αλλά για να φανεί ότι ο μικρός είναι φουλ μητσοτακικός και δεν συμφωνεί με τον μεγαλύτερο συνονόματο ξάδερφό του. Και κάθε φορά ανακοίνωνε, με το γνωστό ανατριχιαστικό χαμόγελό του, πόσο μειώθηκε ο χρόνος στα σιδηροδρομικά ταξίδια. Για την ασφάλεια των ταξιδιών τίποτα!

Με το θράσος που χαρακτηρίζει τη φάρα των αστικών πολιτικών και προσωπικά τον ίδιο, ο Μητσοτάκης πήγε στα Τέμπη και δήλωσε: «Ενα μπορώ να εγγυηθώ. Θα μάθουμε τα αίτια της τραγωδίας και θα κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασυμβεί ποτέ κάτι τέτοιο»! 

Γι’ αυτό που ήδη συνέβη, για τόσες ζωές που χάθηκαν, δε θεωρεί πως έχει καμιά ευθύνη! Ούτε ο υπουργός Κ. Καραμανλής, που τον είχε δίπλα του, μολονότι είχε γράψει στα παλιά του τα παπούτσια το δραματικό εξώδικο των μηχανοδηγών. Ούτε ο άλλος υπουργός του, ο Θεοδωρικάκος, που τον είχε κι αυτόν δίπλα του, μολονότι οι υπηρεσίες του δεν είχαν κάνει τη στοιχειώδη καταγραφή επιβατών, θανόντων, τραυματισθέντων, διασωθέντων, ώστε να υπάρχει καθαρός αριθμός αγνοούμενων.

Το μόνο που ενδιαφέρει τον Μητσοτάκη είναι το πολιτικό κόστος, καθώς ήταν έτοιμος να προκηρύξει εκλογές. Το ίδιο και τον Τσίπρα, που δήλωσε ότι είναι «αδιανόητο αυτό που συνέβη» και ξαμόλυσε τον Παππά (ως αρμόδιο τομεάρχη) για να ξεπλυθεί μετά την ονειδιστική καταδίκη του και να φορτώσει την ευθύνη στην κυβέρνηση Μητσοτάκη (τις επόμενες μέρες θ’ αρχίσουν να το λένε πιο «χοντρά»).

Τα ελληνικά αστικά Μέσα κατηγορούν συνέχεια τον Ερντογάν για τις εγκληματικές ευθύνες του στον οικοδομικό τομέα, που οδήγησαν στην απώλεια τόσων δεκάδων χιλιάδων ζωών. Τον Μητσοτάκη, που έχει εγκληματικές ευθύνες για το ότι τα τρένα ταξιδεύουν στη μία και μοναδική ελληνική γραμμή με εμπειρικό τρόπο, που αδιαφόρησε προκλητικά για τις προειδοποιήσεις των εργαζόμενων στα τρένα, δεν ακούμε τίποτα.

Η ιδιωτικοποίηση σκοτώνει

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φέρει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης, όμως δεν είναι άμοιρα ευθυνών όλα τα αστικά κόμματα που κυβέρνησαν τα προηγούμενα χρόνια και προώθησαν την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ.

Επί ΠΑΣΟΚ ξεκίνησε ο «εκσυγχρονισμός» με τη λεγόμενη «απελευθέρωση» των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και το σπάσιμο του ΟΣΕ σε επιμέρους εταιρίες, για να μπορεί να ξεπουληθεί το «φιλέτο» σε ιδιώτες καπιταλιστές και να μείνει ο «κατιμάς» στο κράτος.

Το 2017, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπουλήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ στη «Ferrovie dello Stato Italiane» έναντι του εξευτελιστικού τιμήματος των 45 εκατομμυρίων ευρώ. Το χρέος του ΟΣΕ (14,3 δισ. ευρώ) προστέθηκε στο κρατικό χρέος. Το προσωπικό μειώθηκε, καθώς υπάλληλοι μετήχθησαν σε άλλες θέσεις του δημοσίου. Οι ιταλοί μονοπωλητές έδωσαν 45 εκατομμύρια και πήραν το «φιλέτο», ενώ το δημόσιο φορτώθηκε ένα κόστος που άγγιξε τα 16 δισ. ευρώ!

Οι συριζαίοι, όμως, καμάρωναν επειδή έφεραν το «Ασημένιο Βέλος», μια μηχανή που ήρθε για να κάνει μόνο ένα ταξίδι επίδειξης και προπαγάνδας Θεσσαλονίκη-Κατερίνη και μετά επέστρεψε στην Ιταλία, γιατί η γραμμή δεν μπορούσε να σηκώσει ακόμη και παλαιότερης γενιάς γρήγορες μηχανές όπως το «Ασημένιο Βέλος».

Δεν έφτανε, όμως, το εξευτελιστικό τίμημα. Το ιταλικό μονοπώλιο υπέγραψε τον περασμένο Ιούλη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας με το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών και εισπράττει 50 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο για να κάνει δρομολόγια στις… «άγονες γραμμές»! Η σύμβαση έχει 15ετή διάρκεια και –όπως αντιλαμβάνεστε- είναι καθαρά αποικιοκρατικού χαρακτήρα, όμως τα μονοπώλια είναι αχόρταγα. Προκειμένου να αυξήσουν την κερδοφορία τους δε διστάζουν μπροστά σε οποιοδήποτε έγκλημα.

Το ίδιο ισχύει και για το αστικό κράτος. Αντί να ρίξει  λεφτά για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών ταξιδιών, τα δίνει στα αχόρταγα μονοπώλια. Δεν παραλείπει, όμως, να οργανώνει φιέστες για να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός μπροστά στις κάμερες πόσο μειώθηκε ο χρόνος για τη σιδηροδρομική διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Και ο Τσίπρας και ο Μητσοτάκης έκαναν τέτοιες φιέστες, αδιαφορώντας για την ασφάλεια των ταξιδιών με τρένο. Αδιαφορώντας εγκληματικά ακόμη και όταν προειδοποιήθηκαν με εξώδικο από τους μηχανοδηγούς, όπως η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

ΥΓ. Εδώ μπορείτε να βρείτε μια έρευνα δημοσιευμένη το 2020. Ο τίτλος της είναι χαρακτηριστικός: «Προσοχή, δεν έχει σήμα» – Ερευνα του MIIR για τον «εκτροχιασμό» των συστημάτων ασφαλείας στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Το ευρωπαϊκό σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου των ελληνικών τρένων παραμένει μέχρι σήμερα ανολοκλήρωτο. Αποτέλεσμα: δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κόστος για τα δημόσια ταμεία και πολλά θανατηφόρα ατυχήματα. Εντοπίσαμε τους λόγους.

Ρίξτε της μια ματιά. Θα βεβαιωθείτε ότι πρόκειται για ένα προαναγγελθέν έγκλημα, πίσω από το οποίο βρίσκεται ένα τεράστιο πλιάτσικο ξένων και ντόπιων εργολάβων, με τις ευλογίες των κυβερνήσεων.

Εκτύπωση 🖨
ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠαίδων «Αγία Σοφία»: Υγειονομικοί, εργαζόμενοι, γονείς ενάντια στην ιδιωτικοποίηση
Επόμενο άρθρο Κατάληψη και στο Τμήμα Τεχνών Ηχου και Εικόνας του Ιόνιου Πανεπιστήμιου

Σχετικά Αρθρα

Από τα τρένα στα αστικά: Η ιδιωτικοποίηση δολοφονεί

Εργατικά 9 Ιούλ 2025, 07:21

Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Να σπάσει εν τη γενέσει της η προσπάθεια ποινικής απαλλαγής των λαμόγιων

Την καταδίκη σύμφωνα με το κατηγορητήριο ζήτησε η εισαγγελέας Νταγιάντα στη δίκη των 7 μελών των οικογενειών Χλύκα και Καλφούτζου

Αγροτικά 2 Ιούλ 2025, 22:08

Και άλλο ιδιωτικό σχολείο αρπάχτηκε από τις δαγκάνες ξένου fund

Εργατικά 1 Ιούλ 2025, 21:50

Το μεγάλο φαγοπότι των απευθείας αναθέσεων

Οικονομία 6 Ιούν 2025, 06:30

Σιδηρόδρομοι: Ο Μητσοτάκης με τα λόγια χτίζει ανώγια και κατώγια

Οικονομία 15 Μάι 2025, 21:11

Προκλητική απάντηση υπουργείου Οικονομικών: Οι εξώσεις και οι πλειστηριασμοί οικογενειών ΑΜΕΑ θα προχωρήσουν

Οικονομία 6 Μάι 2025, 21:31
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Αυγούστου

24 Αυγ 2025, 00:01
Παιδεία

Λουκέτο σε άλλες 133 σχολικές μονάδες

Σειρά της Κεντρικής Μακεδονίας μετά την Ηπειρο 

23 Αυγ 2025, 13:50
Διεθνή

Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς

Παλαιστινιακές Οργανώσεις: Δεν παραδίνουμε τα όπλα μας ούτε στον Λίβανο

23 Αυγ 2025, 08:52
Ιστορία

Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση

86 χρόνια από το «Σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ»

23 Αυγ 2025, 00:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Αυγούστου

23 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστικός στρατός: Εφτιαξε βίντεο μαϊμού για να καλύψει την ξεφτίλα του από τους μαχητές Αλ-Κασάμ

22 Αυγ 2025, 19:09
Κόντρες

Λεβεντιά η κομμώτρια

22 Αυγ 2025, 13:11
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί στο απόσπασμα

22 Αυγ 2025, 09:40
Η παπάρα

Γιατί στέλνει non paper ο Κεφαλογιάννης;

22 Αυγ 2025, 09:32
Παιδεία

Λουκέτο σε 38 σχολεία της Ηπείρου – Μια σιωπηλή καταδίκη της Περιφέρειας

Σε αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου για το 2025-2026

22 Αυγ 2025, 06:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Αυγούστου

22 Αυγ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Χαβιέρ Μπαρδέμ: Οι IDF είναι ναζί!

Σάλι Ρούνι και Kneecap

21 Αυγ 2025, 21:53
Εργατικά

Μαρτύριο για τους συμβασιούχους αναπληρωτές το πενιχρό επίδομα ανεργίας

21 Αυγ 2025, 20:32
Κόντρες

Οταν ο εγκληματίας φωνάζει «πιάστε τους, αυτοί το ‘καναν»

21 Αυγ 2025, 19:47
Αθλητισμός

Για τα μάτια του Ουίσαμ…

21 Αυγ 2025, 13:01
Καταστολή

Κατασκευάζουν «εμπρηστές» για να κρύψουν την εγκληματική τους πολιτική εγκατάλειψης των δασών

21 Αυγ 2025, 10:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Αυγούστου

21 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Καταδρομική επίθεση μαχητών μέσα σε στρατόπεδο του σιωναζιστικού στρατού

Σήμερα το πρωί στη Χαν Γιούνις

20 Αυγ 2025, 17:58
Κόντρες

Τον ακούσατε τον Κούλη, ρε;

20 Αυγ 2025, 14:00
Διεθνή

Γάζα: Συμφωνία μόνο με τους όρους της Παλαιστινιακής Αντίστασης

Τα τελευταία νέα από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων

20 Αυγ 2025, 10:38
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Αυγούστου

Λιβερία: Ημέρα σημαίας (1847).

1902: Αρχίζει η λειτουργία του υπερσιβηρικού σιδηροδρόμου.

1905: Οκτώ ναύτες του «Ποτέμκιν» καταδικάζονται σε θάνατο για ανταρσία.

1930: Διαδηλώσεις στην Ινδοκίνα με αφορμή την τρίτη επέτειο της εκτέλεσης των Sacco και Vanzetti, δύο νεκροί.

1962 : Προάστιο της Αβάνας βομβαρδίζεται από τη θάλασσα κατά την επίθεση κουβανών εξόριστων.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Πηγές Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναφέρουν ότι, λόγω του πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς που προβλέπεται για αύριο, ο Υπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης έδωσε εντολή για αυξημένη ετοιμότητα σε όλο τον κρατικό μηχανισμό, στις περιοχές κατηγορία κινδύνου 4 και συγκεκριμένα στις Περιφέρειες: Θεσσαλίας (ΠΕ Λάρισας, ΠΕ Μαγνησίας), Στερεάς Ελλάδας (ΠΕ Φθιώτιδας, ΠΕ Φωκίδας, ΠΕ Βοιωτίας, ΠΕ Εύβοιας), Αττικής (συμπεριλαμβανομένης της νήσου Κυθήρων), Δυτικής Ελλάδας (ΠΕ Αχαΐας), Πελοποννήσου (ΠΕ Κορινθίας, ΠΕ Αργολίδας, ΠΕ Λακωνίας, ΠΕ Αρκαδίας) και Κρήτης (ΠΕ Χανίων).

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τίθεται σε πλήρη εφαρμογή το επιχειρησιακό σχέδιο που προβλέπεται για τον δείκτη επικινδυνότητας 4, με πρόσθετα μέτρα όπως η εναέρια έμφορτη επιτήρηση, η μεταστάθμευση ελικοπτέρου με ομάδα Δασοκομάντος στα Κύθηρα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, καθώς και ο διπλασιασμός των περιπόλων και η διασπορά μηχανημάτων έργου των Ενόπλων Δυνάμεων.

Γραφείο Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

(Xτες αργά το απόγευμα, έφτασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της εφημερίδας μας το παραπάνω non paper. Αν ψάξετε τα σάιτ από χτες το βράδυ και τις εφημερίδες σήμερα, θα το βρείτε δημοσιευμένο σαν… ρεπορτάζ. Ετσι γίνεται το «ρεπορτάζ» στις μέρες μας. Η «γραμμή» έρχεται έτοιμη από τα Γραφεία Τύπου των υπουργών και απλά αναδημοσιεύεται. Για ποιο λόγο εκδόθηκε αυτό το non paper; Ο υπουργός που έχει αναδειχτεί σε πρωταθλητή των συνεντεύξεων το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας και τον ακροδεξιό Μπουμπούκο, ο υπουργός που δήλωνε με αλαζονεία, στις 20 Ιούλη, ότι «όσον αφορά στις ενάρξεις [δασικών πυρκαγιών] από την αρχή του έτους έχουμε μια μείωση γύρω στο 20%. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουμε μια μείωση κατά 34% σε καμένες εκτάσεις και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι έχουμε μια μείωση περίπου 90% με 95% όσον αφορά στα καμένα δάση», ένα μήνα μετά από τις αλαζονικές δηλώσεις του αισθάνεται την καρέκλα του να τρίζει. Και θέλει να μας μετατρέψει όλους σε παπαγαλάκια του. Να μας βάλει να γράψουμε ότι ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ έδωσε εντολή να ληφθούν για σήμερα και πρόσθετα μέτρα πέραν των προβλεπόμενων. Εμμέσως πλην σαφώς, μας λέει ότι οι υφιστάμενοί του, οι επιχειρησιακοί, αποδεικνύονται ανίκανοι, γι’ αυτό και ανέλαβε Ο ΙΔΙΟΣ να εφαρμόσει ένα επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει «πρόσθετα μέτρα» πέραν των προβλεπόμενων, που αποδείχτηκαν «ανεπαρκή» το προηγούμενο διβδόμαδο. Θυμηθείτε πόσοι πέρασαν απ’ αυτό το πόστο και εκδιώχτηκαν μετ’ επαίνων: ο Τσακ Νόρις της πολιτικής προστασίας Χαρδαλιάς, που κολακευόταν να τον αποκαλούν Νικ Χαρντ. Η μεταγραφή αεροδρομίου Στυλιανίδης, που αποδείχτηκε παλτό και σήμερα δεν είναι καν στην κυβέρνηση. Ο τιτανοτεράστιος Κικίλιας. Μετά ο νυν Κεφαλογιάννης. Τους έβαζαν δίπλα και κάποιον απόστρατο στραταίο, επειδή -όπως έβαζαν τα παπαγαλάκια να γράφουν- είναι δυνατοί στο επιχειρησιακό σκέλος. Ολοι παραμερίστηκαν ως αποτυχημένοι. Ποτέ δεν τους χαρακτήρισε αποτυχημένους ο Μητσοτάκης -αυτό ισχύει για όλους τους υπουργούς, κάθε κυβέρνησης, που παραμερίζονται- όμως αυτό ήταν το μήνυμα στη λεγόμενη κοινή γνώμη. Ο Κεφαλογιάννης, γόνος παλιάς και ισχυρής πολιτικής οικογένειας, έχει καταλάβει πλέον πως δε θ’ αργήσει και η δική του σειρά. Ως υφυπουργός, ήταν υπό τον Καραμανλή στο υπουργείο που είναι καθ’ ύλην υπεύθυνο για το έγκλημα στα Τέμπη. Για πρώτη φορά υπουργός, παρατηρεί να καίγονται τα δάση απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα, παρά τις προγενέστερες αλαζονικές δηλώσεις του. Προσπαθεί να οχυρώσει τον εαυτό του, μπας και συνεχίσει από κάποιο άλλο υπουργικό πόστο και να μην αναγκάζεται να τρέχει στο Μυλοπόταμο και να εκλιπαρεί τον Γρύλλο για ψήφους. Υπουργοί έρχονται και διώκονται, αλλά η κατάσταση δεν αλλάζει ούτε στο ελάχιστο. Χειρότερη γίνεται, γιατί με την πάροδο του χρόνο συσσωρεύονται οι αιτίες. Σε αντίθεση με τα μπουρδέλα, που μπορεί να σωθούν αλλάζοντας «κορίτσια», τομείς όπως η δασοπροστασία εξαρτώνται πρωτίστως από την ασκούμενη πολιτική και τριτευόντως από τα πρόσωπα των υπουργών και των παρατρεχάμενων. Και όπως έχουμε απο-δείξει, ο δασικός πλούτος της χώρας βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, διαχρονικά)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo