Για μια ακόμη φορά ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Αμάθειας και Καταστολής προσπαθεί με ασύστολα ψεύδη να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς. Αφού δεν μπόρεσε να κάμψει το ορμητικό ρεύμα της Απεργίας Αποχής ενάντια στην επιστροφή του επιθεωρητισμού και όλες οι προσπάθειες Πιερρακάκη και της αφεντιάς του έπεσαν στο κενό, (εκβιαστικές και τρομοκρατικές εγκύκλιες, συνεχείς προσφυγές στην αστική δικαιοσύνη, κ.λπ.), τώρα υποδύεται τον Γκέμπελς και με νέα τρομοκρατική εγκύκλιο, ελάχιστες ημέρες πριν κλείσουν τα σχολεία, βγάζει φετφά ότι και οι στάσεις εργασίας που έχουν προκηρύξει οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες είναι παράνομες!
Ομως και ο πρωτοετής φοιτητής της Νομικής γνωρίζει ότι κάθε απεργία κρίνεται αυτοτελώς, ενώ ουδέποτε το ΥΠΑΙΘΑ κατέφυγε στα αστικά δικαστήρια απαιτώντας να κριθούν παράνομες και οι στάσεις εργασίας. Το ΥΠΑΙΘΑ καταεξευτελίστηκε στέλνοντας συνεχώς στα αστικά δικαστήρια ΔΟΕ, ΟΛΜΕ, ΑΔΕΔΥ, ΕΛΜΕ Χανίων, όμως παρά τις κατά παραγγελία αποφάσεις που έκριναν παράνομη την Απεργία Αποχή, έκανε απλώς μια τρύπα στο νερό.
Οι εκπαιδευτικοί, κατανοώντας ότι το διακύβευμα είναι μεγάλο, δεν πτοήθηκαν και πίεσαν με τη μαζικότατη παρουσία τους στις γενικές συνελεύσεις τις συνδικαλιστικές γραφειοκρατίες να επαναπροκηρύσσουν την ΑΑ με όλους τους τρόπους (ομοσπονδίες, ΑΔΕΔΥ, πρωτοβάθμια σωματεία και τανάπαλιν).
Και τώρα, λοιπόν, η νέα απόπειρα Κατσαρού θα έχει την ίδια τύχη. Το μόνο που καταφέρνει το υπουργείο με αυτήν την τακτική είναι να εξοργίζει ακόμη περισσότερο τους εκπαιδευτικούς και να δυναμώνει την απόφασή τους να αγωνιστούν κατά της εκπαιδευτοκτόνας αξιολόγησης.
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ
Θέμα: Ο Γενικός Γραμματέας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σε ρόλο δικαστή για μια ακόμη φορά, αποφαίνεται περί του «νομιμοποιητικού ερείσματος» των στάσεων εργασίας Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε.-Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. Έλεος. Συνεχίζουμε αποφασιστικά. Οι στάσεις εργασίας είναι νόμιμες.
Παραβιάζοντας, για μια ακόμη φορά, κάθε κανόνα χρηστής διοίκησης, ο Γενικός Γραμματέας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αντιποιείται την ιδιότητα του δικαστή και αποφαίνεται περί των στάσεων εργασίας που έχουν προκηρυχθεί στο πλαίσιο αποτροπής της εφαρμογής της αντιεκπαιδευτικής – αντιεπιστημονικής «αξιολόγησης», ότι «η τυχόν συμμετοχή των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στις ως άνω προκηρυχθείσες στάσεις εργασίας σε καθημερινή βάση, από τη Δευτέρα 3 Ιουνίου μέχρι και την Παρασκευή 14 Ιουνίου (για τους εκπαιδευτικούς) και μέχρι την Τετάρτη 10 Ιουλίου (για τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ), δεν έχει κανένα νομιμοποιητικό έρεισμα.».
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. επισημαίνει ότι:
- Αρμόδια να αποφανθούν για το αν οι απεργίες – στάσεις είναι παράνομες ή καταχρηστικές ή πολιτικές κλπ. είναι μόνο τα δικαστήρια, σε περίπτωση προσφυγής της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί.
- Οι στάσεις εργασίας που έχουν προκηρύξει Δ.Ο.Ε., Ο.Λ.Μ.Ε. και Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. στο πλαίσιο του αγώνα ενάντια στην υλοποίηση της ατομικής αξιολόγησης, όπως προβλέπεται από τον ν.4823/21, είναι νόμιμες και συνεχίζουν να ισχύουν.
- Είναι πασιφανές ότι στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. είναι να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς παραπλανώντας τους.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να συνεχίσουν ενωμένοι τον αγώνα ενάντια στην εφαρμογή του νόμου 4823/21 και των προβλέψεών του για την ατομική «αξιολόγηση» αξιοποιώντας και τις νόμιμες στάσεις εργασίας που προκηρύσσει, μαζί με την απεργία αποχή που έχει κηρύξει η ολομέλεια των προέδρων.
Συνεχίζουμε δυναμικά και ενωμένοι τον αγώνα
Η ανακοίνωση-καταγγελία του Α΄Συλλόγου Αθηνών
Απολύτως ψευδής και μη σύννομη η νέα αυταρχική εγκύκλιος του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ
4 Ιουνίου 2024
Καταγγέλλουμε το Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ καθώς και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που συνεχίζοντας τον αυταρχικό κατήφορο και επαναλαμβάνοντας για τρίτη φορά το ίδιο ολίσθημα, με την εγκύκλιο 60375/Ε3/3-6-2024 ισχυρίζεται ότι οι «προκηρυχθείσες, εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ο.Ε., του Διοικητικού Συμβουλίου της Ο.Λ.Μ.Ε. και του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α., στάσεις εργασίας» (…) «είναι πολιτικές απεργίες και αντίστοιχου περιεχομένου αιτήματα έχουν ήδη κριθεί δικαστικώς παράνομα» (…) επομένως «η τυχόν συμμετοχή των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ στις ως άνω προκηρυχθείσες στάσεις εργασίας δεν έχει κανένα νομιμοποιητικό έρεισμα»!
Επισημαίνουμε τα εξής:
- Κάθε απεργιακή μορφή (στάση εργασίας, απεργία, απεργία-αποχή) κρίνεται αυτοτελώς. Μέχρι στιγμής, ουδέποτε το Υπουργείο Παιδείας επιχείρησε να προσβάλει στα δικαστήρια τις στάσεις εργασίας των Ομοσπονδιών. Επομένως, εάν δεν υπάρξει δικαστική απόφαση η οποία να επιδοθεί στην Ομοσπονδία μας, οι συγκεκριμένες στάσεις εργασίας ισχύουν κανονικότατα και η εγκύκλιος του Γ.Γ. δεν έχει καμία απολύτως κανονιστική ισχύ. Οι συνάδελφοι έχουν την πλήρη συνδικαλιστική και νομική κάλυψη να συμμετέχουν σε αυτές.
- Υπενθυμίζουμε ότι ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ υπέπεσε στο συγκεκριμένο ατόπημα δύο ακόμη φορές. Με την εγκύκλιο 32280/Ε3/29-3-2024 όπου ανέλαβε να μας ενημερώσει για την καταδικαστική απόφαση για την απεργία-αποχή της ΕΛΜΕ Χανίων (στην οποία απαντήσαμε με επιστολή μας προς το ΥΠΑΙΘΑ) και την παραμονή των πανεθνικών εξετάσεων για να μας «προειδοποιήσει» ότι κατά τη γνώμη του δεν ισχύει (!!) η στάση εργασίας της ΑΔΕΔΥ γιατί έτσι εκτιμά εκείνος (στην οποία απάντησε η ΔΟΕ). Υπενθυμίζουμε επίσης, ότι όλες οι έως τώρα αστήρικτες νομικά απειλητικές και εκβιαστικές εγκύκλιοι του ΥΠΑΙΘΑ, αρχειοθετήθηκαν από το εκπαιδευτικό κίνημα στον κάλαθο των αχρήστων, με μαζικότατες γενικές συνελεύσεις και μαζικότατη συμμετοχή στην απεργία-αποχή, στα ενιαία κείμενα και τις στάσεις εργασίας. Σε καμία περίπτωση δεν εφαρμόστηκε καμία δίωξη σε βάρος συναδέλφων από παρόμοιες εγκυκλίους.
- Ο κύριος Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ δεν είναι ο πρώτος σε αυτή τη χώρα που προσπαθεί μέσω εγκυκλίων να απαγορεύσει το δικαίωμα στην απεργία και μάλιστα αναφερόμενος και σε κάθε απεργία που πιθανόν γίνει στο μέλλον. Προηγήθηκαν αρκετοί πριν από αυτόν αλλά οι προσπάθειές τους να κηρύξουν παράνομη την ταξική πάλη έπεσαν στο κενό.
- Ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ δίνει το σύνθημα εδώ και πολλούς μήνες στο διοικητικό και εποπτικό μηχανισμό του ΥΠΑΙΘΑ να επιτεθεί στη ζωντανή εκπαίδευση, στις μαχόμενες και μαχόμενους εκπαιδευτικούς της τάξης, με απειλές, εκβιασμούς και παραπλανητικές τακτικές. Είμαστε εδώ και τους περιμένουμε. Θα έχουν την τύχη των προκατόχων τους.
- Οι αυταρχικές τακτικές του Υπουργείου Παιδείας εντάσσονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο όξυνσης του αυταρχισμού απέναντι σε στοιχειώδη πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα, με μηνύσεις και διώξεις φοιτητών για τη συμμετοχή τους στον αγώνα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μήνυση σε βάρος φοιτητών γιατί ανάρτησαν πανό υπέρ της Παλαιστίνης στο ΕΜΠ, πολιτικές διώξεις αγωνιστών για αναρτήσεις τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το οργανωμένο εκπαιδευτικό, εργατικό και νεολαιίστικο κίνημα δεν πρόκειται να απεμπολήσει τα στοιχειώδη δικαιώματα στην απεργία, τη διαδήλωση, την ελεύθερη έκφραση πολιτικού λόγου, τις μορφές διαμαρτυρίας και αντίστασης. Δεν μας φοβίζουν, μας εξοργίζουν.
- Θα προτείναμε στο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘΑ να επανέλθει σε βασικές εγκύκλιες σπουδές, απαραίτητες για όποιον ασκεί διοίκηση. Μια μελέτη στις αναφορές του Μοντεσκιέ περί διάκρισης εξουσιών (νομοθετική, εκτελεστική, δικαστική) πιθανόν να ήταν μια καλή αρχή για να κατανοήσει το εύρος αλλά και τα όρια των αρμοδιοτήτων του.
ΟΥΤΕ ΒΗΜΑ ΠΙΣΩ!
Ενημερώνουμε επίσης ότι είναι εντελώς παραπλανητικές οι διαδόσεις που έντεχνα διαρρέουν διάφοροι αξιολογητές, πως οι νεοδιόριστοι που δεν αξιολογούνται θα χάσουν την οργανική τους, δεν θα πάρουν μετάθεση, δεν θα ανέβουν ΜΚ κλπ. Τίποτε από τα παραπάνω δεν ισχύει: (α) Οι νεοδιόριστοι είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, έχουν οργανική που ορίζεται από το ΦΕΚ διορισμού τους στο δημόσιο και η οποία οργανική αντιστοιχεί το ΥΠΑΙΘΑ. Για να τη χάσουν δύο μόνο τρόποι υπάρχουν. Είτε να καταργηθεί ολόκληρο το ΠΕ στο οποίο ανήκουν είτε να διωχθούν για κάποιο βαρύτατο αδίκημα, π.χ. πλαστογραφία δημοσίου εγγράφου. (β) Οι νεοδιόριστοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή και μετάθεση έχουν πάρει και ΜΚ έχουν ανέβει. Καλό θα ήταν οι αξιολογητές να μην εξευτελίζονται σε τέτοιο σημείο. Υπάρχουν και κάποια όρια.
Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση-εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης με τη συμμετοχή μας στην Απεργία-Αποχή και τις στάσεις εργασίας. Καλούμε τις/τους συναδέλφους να ειδοποιούν το Σύλλογο σε κάθε περίπτωση που ενοχλούνται από αξιολογητές.