Τους επόμενους μήνες θα έχουν μεταφερθεί όλα τα τμήματα του εργοστασίου της Φίλιπ Μόρρις (Παπαστράτος) από τον Πειραιά στον Ασπρόπυργο. Λέγεται ότι όλα τα τμήματα της παραγωγής θα μεταφερθούν μέχρι τέλος Σεπτέμβρη. Η εταιρία, με τη συνδρομή των εργατοπατέρων (επικεφαλής τους είναι, ως γνωστόν, το στέλεχος του ΣΥΝ Σ. Αλεβιζόπουλος) αποφάσισε να μη βάλει λεωφορεία για τη μεταφορά των εργατών στον Ασπρόπυργο, γιατί γνωρίζει ότι πολλοί εργάτες δε διαθέτουν μεταφορικό μέσο κι έτσι θα αναγκαστούν να φύγουν από τη δουλειά (ο Προαστικός δεν εξασφαλίζει την έγκαιρη προσέλευσή τους στο νέο εργοστάσιο). Αν παίρνουν ταξί κάθε μέρα για να προλάβουν τον Προαστικό, τα 150 ευρώ το μήνα δε φτάνουν ούτε για κολατσιό. Μέχρι τώρα, οι εργάτες πήγαιναν στον Πειραιά με την αστική συγκοινωνία που ανοίγει πολύ πριν τις έξι το πρωί. Οι καπιταλιστές που διαθέτουν λεωφορεία και καλύπτουν τα έξοδα μεταφοράς δεν το κάνουν γιατί αγαπούν τους εργάτες. Εκείνο που θέλουν είναι οι εργάτες να είναι ξεκούραστοι σ’ όλο το οκτάωρο για να απομυζούν απ’ αυτούς μεγάλη υπεραξία. Η Φίλιπ Μόρρις επέλεξε τον Προαστικό συν τα ταξί με σκοπό να εξουθενώσει τους εργάτες οικονομικά και να τους εξαναγκάσει να αποχωρήσουν «οικειοθελώς» με τη νόμιμη αποζημίωση.
Η εργοδοσία και οι εργατοπατέρες δεν νομιμοποιούνται να υποστηρίζουν ότι υπάρχει διάταξη στην Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, σύμφωνα με την οποία δεν υποχρεώνεται η εταιρία να βάλει λεωφορεία, γιατί :
Πρώτον, η εταιρία δε μπορεί να πάρει πίσω το αναφαίρετο δικαίωμα των εργατών να μετακινούνται με λεωφορεία της. Δεν της φτάνει ότι δεν υπολογίζεται στο χρόνο εργασίας ο χρόνος που απαιτείται για τη μεταφορά των εργατών στον Ασπρόπυργο;
Δεύτερον, η Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας δεν ισχύει και γι’ αυτό δεν μπορούν να την επικαλούνται. Θυμίζουμε ότι υπέρ της σύμβασης είχαν ψηφίσει 30 εργάτες περισσότερο απ’ αυτούς που την είχαν καταψηφίσει. Η παράταξη «Αμεση Δημοκρατία», που υποστηρίζει αταλάντευτα τα συμφέροντα των εργατών, προκαλεί τους εργατοπατέρες, εδώ και καιρό να κάνουν εκλογές. Αυτοί, όμως, κωφεύουν, γιατί γνωρίζουν ότι αυτή την περίοδο θα τις χάσουν πανηγυρικά.
Οταν στις αρχές του 2005 είχε υπογραφεί με τη βία η ξεπουληματική Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβασης Εργασίας, οι μόνιμοι εργάτες ανέρχονταν σε 1070. Τώρα, σύμφωνα με την Επιθεώρηση Εργασίας (Αρ. Πρωτ. 2365/25-07-2008) ανέρχονται σε 805. Αρα, αντί να απολυθούν μόνο 200 (στα πλαίσια της κακόφημης συμφωνίας για εθελούσια έξοδο). απολύθηκαν 265 εργάτες. Θα απολυθούν ακόμη 135 συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου (υπήρξαν χρονικά διαστήματα που αυτοί ξεπέρασαν τους 200). Αυτοί οι συμβασιούχοι δουλεύουν αρκετά χρόνια στη Φίλιπ Μόρρις και καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Είναι ψευδής ο ισχυρισμός της Επιθεώρησης Εργασίας Πειραιά, ότι ύστερα από δειγματοληπτικό έλεγχο 10 συμβάσεων δεν διαπίστωσε καμία παράβαση. Γνωρίζει πολύ καλά ο επικεφαλής της Επιθεώρησης του Πειραιά, ότι οι εκπρόσωποι της εταιρίας και ο Συνασπισμένος με το κεφάλαιο Αλεβιζόπουλος λένε ψέματα για το χρόνο που ξεκίνησε η απασχόληση των συμβασιούχων και ότι αυτή θα συνεχιστεί και μετά τη μετεγκατάσταση της επιχείρησης στον Ασπρόπυργο, γιατί με την άρνηση της εταιρίας να βάλει λεωφορεία θα φύγουν κι άλλες δεκάδες, αν όχι εκατοντάδες εργάτες.
Είμαστε υποχρεωμένοι να θυμίσουμε μερικά πράγματα στους υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών, Χ. Φώλια και Γ. Αλογοσκούφη. Υποτίθεται ότι ενισχύουν από τον κρατικό προϋπολογισμό τις επενδύσεις που γίνονται στην Ελλάδα, προκειμένου να ενισχύσουν και την απασχόληση. Η Φίλιπ Μόρρις έλαβε στην αρχή 20 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό προκειμένου να εγκτατασταθεί στον Ασπρόπυργο. Οταν έπεσαν οι υπογραφές, ο πρώην υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας πανηγύρισε χαρακτηρίζοντας αυτή την επένδυση ως μία από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες. Την Τετάρτη το μεσημέρι καταγγείλαμε στο γενικό γραμματέα Βιομηχανίας Μ. Τζαφέρη και απαιτήσαμε απ’ αυτόν να υποχρεώσει τη Φίλιπ Μόρρις να βάλει λεωφορεία για τη μεταφορά των εργατών. Θεώρησε απαράδεκτη τη στάση της εταιρίας και μας δήλωσε ότι θα την υποχρεώσει να ανταποκριθεί στην υποχρέωσή της, δεσμευόμενος ότι σε λίγες ώρες θα επικοινωνήσει ξανά μαζί μας για να μας πει τι έγινε ακριβώς, τόσο για τη μεταφορά των εργατών όσο και για την τύχη των συμβασιού-χων. Πράγματι, επικοινώνησε μαζί μας και σαν κοινό παπαγαλάκι μας απάντησε, ότι τον καλύπτει η πρακτική της εταιρίας, για την οποία είχε ενημερωθεί από εμάς.
Οι εργάτες του Παπαστράτου πρέπει να κινητοποιηθούν και να απαιτήσουν από τον υπουργό Ανάπτυξης και τον γενικό γραμματέα Βιομηχανίας να υποχρεώσουν τη Φίλιπ Μόρρις να βάλει τα λεωφορεία και να μετατρέψει τις συμβάσεις σε αορίστου χρόνου.








