Θυμάστε το βίντεο με τη δημοσιογράφα του BBC που προσπάθησε να πουλήσει μαγκιά στο ηγετικό στέλεχος της υεμενίτικης οργάνωσης Ανσαραλλά (στη Δύση την αποκαλούν Χούθι), Μοχάμεντ Αλι Αλ-Χούθι, ο οποίος την «πετσόκοψε» ανελέητα;
Μεταξύ των άλλων, είχε γίνει και ο εξής διάλογος:
Δημοσιογράφος: Αντί να υποβάλετε ερωτήσεις, απαντήστε σ’ αυτήν: Τι πέτυχαν οι Houthi με όλα τα χτυπήματα; Μέχρι τώρα έχουν υπάρξει 23 επιχειρήσεις που δεν έχουν πετύχει τίποτα, σαν θόρυβος χωρίς τρίξιμο.
Mohammed Αli Al–Houthi: Αν ισχύει αυτό, τότε γιατί η Αμερική σχηματίζει συμμαχία εναντίον μας, εφόσον οι επιχειρήσεις μας δεν πέτυχαν τίποτα; [σιωπή – στιγμιαία αμηχανία από τη δημοσιογράφα]
Δημοσιογράφος: Μιλάτε για τη συμμαχία για την ασφαλής πλοήγηση στην Ερυθρά θάλασσα ή κάτι άλλο;
Mohammed Αli Al–Houthi: Ναι, αυτήν που σχημάτισαν οι ΗΠΑ με τη Βρετανία και άλλους, ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αυτό που αποκαλούν «επιθέσεις», που αποσκοπεί στην άρση της πολιορκίας. Αν κατευθύνονταν προς την παύση της επιθετικότητας και την άρση της πολιορκίας, θα ήταν καλύτερο.
Δημοσιογράφος: Θα μιλήσουμε για τη συμμαχία μετά, αλλά απαντήστε στην ερώτηση. Εσείς δεν χτυπήσατε το Ισραήλ καθόλου, το Ισραήλ δεν υπέφερε από καμία είδους ζημιά, άρα οι επιχειρήσεις είναι όντως σαν θόρυβος χωρίς τρίξιμο;
Mohammed Αli Al–Houthi: Με ποια βάση βγάζετε το συμπεράσμά σας ότι το Ισραήλ δεν έχει επηρεαστεί, όταν το ίδιο το Ισραήλ ανακοινώνει ότι τα λιμάνια του έχουν σχεδόν παραλύσει τελείως; Τα κατεχόμενα λιμάνια, στην κατεχόμενη Παλαιστίνη που τα διαχειρίζονται οι κατακτητές. Εσείς είστε αυτοί που κάνετε θόρυβο δίχως τρίξιμο με τις ερωτήσεις σας. Να ξέρετε ότι αυτό που κάνουμε είναι πολύ αποτελεσματικό και σημαντικό.
Να που βγήκε αληθινός ο Μοχάμεντ Αλι Αλ-Χούθι. Στο Εϊλάτ, το λιμάνι της σιωνιστικής οντότητας στην Ερυθρά Θάλασσα, οι σειρήνες χτυπούν σε καθημερινή βάση. Η διαμετακομιστική δραστηριότητα έχει παραλύσει. Τα εμπορικά πλοία που έχουν μέχρι στιγμής συνοδεύσει οι τέσσερις φρεγάτες ευρωπαϊκών κρατών (μεταξύ των οποίων και μία ελληνική) είναι ελάχιστα. Μάλιστα, δεν τα συνοδεύουν μέσα στην Ερυθρά Θάλασσα προς τη διώρυγα του Σουέζ, γιατί φοβούνται τα πλήγματα από την Ανσαραλλά που ελέγχει το νότιο τμήμα της Ερυθράς Θάλασσας. Οι λίγες συνοδείες γίνονται στον Κόλπο του Αντεν.
Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρίες αποφεύγουν πλέον τη διώρυγα του Σουέζ και στέλνουν τα βαπόρια τους να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, επιλογή που προκαλεί καθυστερήσεις στις παραδόσεις και έχει αυξήσει σημαντικά τα ναύλα, με αποτέλεσμα να εντείνονται οι πληθωριστικές πιέσεις στις ευρωπαϊκές οικονομίες. Πρόκειται για εταιρίες όπως η Maersk, η Hapag-Lloyd, η CMA CGM, η MSC και άλλες μικρότερες. Αξίζει να σημειωθεί πως από το στενό Μπαμπ Αλ-Μαντάμπ, είσοδο στην Ερυθρά Θάλασσα, μεταφερόταν το 12% του παγκόσμιου εμπορίου κατ’ όγκο και το 30% της παγκόσμιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Οι δε τέσσερις ναυτιλιακές που αναφέραμε ότι στέλνουν τα πλοία τους προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας διακινούν το το 53% του παγκόσμιου εμπόριου εμπορευματοκιβώτιων.
Xτες, στην ιστοσελίδα thecradle.co δημοσιεύτηκε ανάλυση του Χαλίλ Νασράλα με τον εύγλωττο τίτλο: Οι ΗΠΑ κουνούν το δόλωμα στην Υεμένη αλλά η Ανσαραλλά δεν τσιμπάει. Ο αναλυτής θυμίζει αυτό που είπε πριν από μερικές μέρες (3 Απρίλη) σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου ο ειδικός απεσταλμένος των ΗΠΑ για την Υεμένη, Τίμοθι Λέντερκινγκ: «Προτιμούμε μια διπλωματική λύση. Ξέρουμε πως δεν υπάρχει στρατιωτική λύση»! Πρόκειται για παραδοχή ήττας από έναν έμπειρο αμερικανό διπλωμάτη. Πόσο μακριά είναι ο Δεκέμβρης, όταν ο Μπάιντεν έστελνε πολεμικά πλοία στον Κόλπο του Αντεν και διακήρυσσε ότι θα εξασφαλίσει την ελεύθερη ναυσιπλοια; Τώρα, ο απεσταλμένος του στην περιοχή παραδέχεται με τον πιο επίσημο τρόπο ότι στρατιωτικά δεν μπορούν να νικήσουν την Ανσαραλλά.
Το thecradle.co επικαλείται καλά πληροφορημένες υεμενίτικες πηγές που αποκάλυψαν ότι οι ΗΠΑ πρόσφεραν στη Σαναά «αναγνώριση της νομιμότητάς της» με αντάλλαγμα την ουδετερότητα στον συνεχιζόμενο πόλεμο στη Γάζα. Σύμφωνα με την αμερικάνικη πρόταση, θα μειωνόταν ο ρόλος της Σαουδικής Αραβίας και θα συμφωνούνταν ένας οδικός χάρτης με το Ριάντ και του Αμπου Ντάμπι για τον τερματισμό της επιθετικότητας ενάντια στην Υεμένη. Επίσης, θα αποδεσμεύονταν άμεσα από την Εθνική Τράπεζα της Σαουδικής Αραβίας οι παρακρατούμενοι πόροι που προορίζονται για τους μισθούς των δημόσιων υπάλληλων της Υεμένης, θα ξανάνοιγε το αεροδρόμιο της Σαναά, θα αίρονταν οι κυρώσεις στο λιμάνι της Χοντέιντα και θα συμφωνούνταν μια βιώσιμη ανταλλαγή κρατούμενων μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων μερών.
Τέλος, οι ΗΠΑ δεσμεύονταν να αποκαταστήσουν τις ζημιές, να αποσύρουν τις ξένες δυνάμεις από όλη την υπό κατοχή Υεμένη και τα νησιά της και να διαγράψουν την Ανσαραλλά από τη «λίστα τρομοκρατών» του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, αμέσως μόλις οι δυνάμεις της Ανσαραλλά σταματούσαν τις επιθέσεις τους προς υποστήριξη της Γάζας. Πολύ καλό τίμημα, όμως δεν είναι όλα για πούλημα. Η Ανσαραλλά απέρριψε το προσφερόμενο από τους Αμερικανούς «ντιλ» και δήλωσε ότι θα παραμείνει συνεπής σ’ αυτό που λέει στις ομιλίες του ο ηγέτης της Αμπντέλ Μαλίκ Αλ-Χούθι, ότι θα συνεχίσει τις επιθέσεις της όσο διαρκεί η ισραηλινή επιθετικότητα ενάντια στη Γάζα.
Οσοι/ες γνωρίζετε αγγλικά αξίζει να διαβάσετε ολόκληρη την ανάλυση.
Σήμερα, γαλλικές πηγές είπαν ότι η γαλλική FREMM φρεγάτα “Alsace” άφησε την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Αντεν!
Ο κυβερνήτης του πολεμικού σκάφους δήλωσε ότι οι Ενοπλες Δυνάμεις της Υεμένης «δε διστάζουν να χρησιμοποιήσουν drones και βαλλιστικούς πυραύλους με τρόπο που αιφνιδιάζει και πλήττει». «Πέρασε πολύς καιρός από τότε που αντιμετωπίζαμε με όπλα και βία αυτού του επιπέδου. Οι Χούθι τελειοποιούν την τεχνική τους. Οσο περισσότερο πυροδοτούν τόσο πιο ακριβείς γίνονται», συμπλήρωσε. Ο κυβερνήτης είπε στη Figaro: «Ολος ο εξοπλισμός μάχης της φρεγάτα χρησιμοποιήθηκε, από τον πύραυλο Aster μέχρι πολυβόλα». Η εφημερίδα σημειώνει ότι ο κάθε πύραυλος Aster κοστίζει 2 εκατ. δολάρια!
Πριν αποσυρθεί το γαλλικό πολεμικό είχε αποσυρθεί η δανέζικη φρεγάτα HDMS Esbern Snare και το βρετανικό καταδρομικό Richmond.