Θυμόσαστε τα ταραταζούμ με τα οποία συνοδεύτηκε η ανακοίνωση ότι η Volkswagen εξετάζει να αναπτύξει στη Θάσο το πιλοτικό πρόγραμμά της για την ανάπτυξη συστημάτων αυτόματης οδήγησης (χωρίς οδηγό); Σχολιάζαμε τότε (τον περασμένο Φλεβάρη) ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για επένδυση της πλάκας, που βολεύει τη Volkswagen και κανέναν άλλο. Το γερμανικό μονοπώλιο έχει ανάγκη από μια πίστα στην οποία θα κάνει τις δοκιμές του για το λεγόμενο ΕΠΙΠΕΔΟ 5 (οδήγηση χωρίς φυσική παρουσία οδηγού), που απαγορεύεται να γίνονται σε πραγματικές συνθήκες. Ερχονται, λοιπόν, στην μπανανία Ελλάδα, θα πάρουν ένα νησί, θα απομονώσουν ένα κομμάτι του οδικού του δικτύου και θα το μετατρέψουν σε πίστα δοκιμών για τα φορτηγά χωρίς οδηγό που σχεδιάζει η ΜΑΝ, ενώ το ελληνικό κράτος θα τους προσφέρει τις κάθε είδους υποδομές (οδικό δίκτυο, τηλεπικοινωνίες, ενέργεια). Δε θα φτιάξουν εργοστάσιο, όπως στην Τουρκία.
Φαίνεται πως τα σχέδια της Volkswagen άλλαξαν, για λόγους που δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε. Παράτησε, λοιπόν, τη Θάσο και τώρα «ψάχνεται» στην Αστυπάλαια, όπου λογαριάζει -σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν από το Μαξίμου- να εκμεταλλευτεί τις ΑΠΕ που η κυβέρνηση σκοπεύει να αναπτύξει στο νησί. Ανεξάρτητα από το πώς αναπτύσσονται ή διαφοροποιούνται τα σχέδια της Volkswagen, σημασία έχει η συμπεριφορά μπανανίας που επιδεικνύουν το ελληνικό κράτος και η κυβέρνηση Μητσοτάκη.