Η Dimera Media Inve-stments (εταιρία του ομίλου Dimera Group) του Ιβάν Σαββίδη είναι ο χορηγός του πρωταθλήματος της Super League. To ΔΣ της Λίγκας αρχικά δέχτηκε την εκπρόθεσμη προσφορά της Dimera και στη συνέχεια αποφάσισε ότι είναι η καλύτερη σε σύγκριση με τις προσφορές του ΟΠΑΠ (Μελισσανίδης) και της Alter Ego (Μαρινάκης), αφού για τα επόμενα δυο χρόνια στο ταμείο της Λίγκας θα μπουν 5.000.000 ευρώ (2.250.000 και 2.750.000).
Η απόφαση ήταν ομόφωνη, καθώς ο εκπρόσωπος του Ολυμπιακού έκανε την ανάγκη φιλοτιμία και συντάχθηκε με τις υπόλοιπες ομάδες, τονίζοντας ότι θα ψηφίσει την καλύτερη οικονομικά πρόταση. Και επειδή κάπου έπρεπε να εκτονώσει τα νεύρα του (δεν ήταν εύκολο να καταπιεί μια επιχειρηματική και επικοινωνιακή ήττα, η οποία μάλιστα ήρθε στις «καθυστερήσεις» και ενώ πανηγύριζε τη διαφαινόμενη νίκη του αφεντικού του), ο Βρέντζος επιτέθηκε κατά του προέδρου της Λίγκας, Γιώργου Στράτου, καταγγέλλοντας ότι υποστήριζε με εμμονή την πρόταση του ΟΠΑΠ και επί της ουσίας λειτουργούσε ως υπάλληλος της συγκεκριμένης εταιρίας.
Παρά την ομόφωνη απόφαση, οι εκπρόσωποι των ομάδων είχαν να αντιμετωπίσουν δυο ακόμη ζητήματα. Το πρώτο είχε σχέση με την αναμενόμενη απόφαση του ΣτΕ για τη συνταγματικότητα ή όχι του νόμου Παππά. Η Dimera Media Investments, που είναι πλέον χορηγός του πρωταθλήματος, είναι πιθανό σε μερικές μέρες να μην έχει λόγο ύπαρξης και να πάψει να υπάρχει, αφού είναι η εταιρία που θα «τρέξει» το τηλεοπτικό κανάλι του Σαββίδη. Αν ο νόμος κριθεί αντισυνταγματικός, τότε δε θα υπάρχει κανάλι, άρα δε θα υπάρχει η συγκεκριμένη εταιρία. Σύμφωνα με τα όσα ειπώθηκαν στο ΔΣ της Λίγκας, θα υπάρχει πρόβλεψη στη σύμβαση που θα υπογράψουν οι δυο πλευρές, η οποία θα προβλέπει ότι αν υπάρξει εμπλοκή στο θέμα του καναλιού, η Λίγκα θα πάρει κανονικά τα φράγκα που προβλέπει η αρχική συμφωνία και ο Σαββίδης θα διαφημίσει κάποια άλλη από τις εταιρίες του μέσω του ποδοσφαιρικού πρωταθλήματος. Ορισμένοι εξέφρασαν την ανησυχία τους για τυχόν νομικές εμπλοκές, όμως όλα δείχνουν ότι δε θα υπάρξει πρόβλημα, αφού τα φράγκα είναι πολλά και οι «ανιδιοτελείς εργάτες του ελληνικού ποδοσφαίρου» θα βρουν τη λύση για να τα βάλουν στα ταμεία των ομάδων τους.
Το δεύτερο θέμα αφορά τη συνεργασία της Super League με το συνδρομητικό κανάλι της NOVA. Οι σχέσεις των δυο πλευρών δεν βρίσκονται στο καλύτερο σημείο τους. Η ένταση ανάμεσά τους, με αφορμή τις αναβολές των αγώνων στο τέλος της περσινής σεζόν και στην αρχή της φετινής, παραμένει, μολονότι έχουν πέσει οι τόνοι της αντιπαράθεσης. Προς το παρόν, από το συνδρομητικό κανάλι δεν υπάρχει κάποια αντίδραση στη συμφωνία με τη Dimera, όμως είναι απίθανο να αποδεχτεί ασυζητητί τη συμφωνία και να διαφημίζει κατά τη διάρκεια των αγώνων ένα ανταγωνιστικό κανάλι.
Μέχρι σήμερα χορηγός του πρωταθλήματος ήταν ο ΟΠΑΠ και δεν υπήρχε θέμα ανταγωνισμού, αφού ο οργανισμός ήταν και είναι μονοπώλιο που δραστηριοποιείται στον αθλητικό (και όχι μόνο) τζόγο. Μετά την αποδοχή της πρότασης χορηγίας της Dimera, τα δεδομένα αλλάζουν και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα αντιμετωπίσει τη νέα κατάσταση η NOVA και πώς θα διαχειριστεί μια σειρά από τους 43 όρους που τέθηκαν από την πλευρά του Σαββίδη και έγιναν δεκτοί από τη Λίγκα, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους αφορούν την προβολή του νέου λογότυπου του πρωταθλήματος καθώς και εκδηλώσεις προώθησης του πρωταθλήματος (άρα και της εταιρίας-χορηγού).
Οι αισιόδοξοι πιστεύουν ότι θα υπάρξει συμφωνία και συνεννόηση ανάμεσα σε NOVA και Dimera και οι δυο εταιρίες θα συνεργαστούν για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, υπάρχουν όμως και οι απαισιόδοξοι που φοβούνται ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Στο άμεσο μέλλον θα δούμε ποιοι θα δικαιωθούν από τις εξελίξεις. Αυτό που μπορούμε να πούμε σαν γενική αρχή είναι ότι οι καπιταλιστές των δυο εταιριών θα αποφασίσουν με βάση την κερδοφορία τους.
Μια ακόμα παράμετρος, που είναι πολύ πιθανό να συνδυαστεί και με εκδηλώσεις αθλητικής βίας, είναι η στάση που θα κρατήσουν οι οργανωμένοι οπαδοί των μεγάλων κυρίως ομάδων. Μέχρι σήμερα, η διαφήμιση του ΟΠΑΠ δε δημιουργούσε εντάσεις στις εξέδρες και στις θύρες των οργανωμένων οπαδών, όμως δεν ξέρουμε πώς θα αντιδράσουν οι κόκκινοι, πράσινοι και κίτρινοι οπαδοί όταν η ομάδα τους χάνει και σε κάθε γωνιά του γηπέδου τους είναι εμφανής η παρουσία της εταιρίας του Σαββίδη. Μπορεί οι καπιταλιστές, όταν πρόκειται για κέρδη, να είναι πρόθυμοι και ικανοί να συμμαχήσουν και με το διάβολο, δε συμβαίνει όμως το ίδιο και με τους οπαδούς που είναι απρόβλεπτοι, ιδιαίτερα όταν τα δρώμενα εντός του αγωνιστικού χώρου δεν είναι υπέρ της ομάδας τους.
Κος Πάπιας
papias@eksegersi.gr
Ανώγεια, Βιάννο, Κάντανο τα κάψαν οι Ναζί
φασίστες δε χωρούνε σε τούτο το Νησί!
Το δίστιχο συνόδευε τη φωτογραφία από τον ποδοσφαιρικό αγώνα Αετός Ανωγείων -Λίβας Ρεθύμνου για τη Β' τοπική κατηγορία. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Λίβας είναι η ομάδα-σύμβολο της αντιφασιστικής δράσης στο Ρέθυμνο. Οσο για τα Ανώγεια, δε χρειάζονται συστάσεις: δυο φορές τα έκαψαν οι ναζί, κάθε οικογένεια θρηνεί νεκρούς και η νεοναζιστική συμμορία του Μιχαλολιάκου δεν παίρνει ούτε μια ψήφο.