Το ευμεγέθες σήμα στον τοίχο του μπαρ σε ενημερώνει: «Μειώθηκε ο ΦΠΑ – Εδώ μειώσαμε τις τιμές – Είναι συμφωνία τιμής – Ζητήστε την απόδειξη». Την απόδειξη δεν χρειάστηκε να τη ζητήσουμε, καθώς μας την έδωσαν οι ευγενέστατοι εργαζόμενοι. Οταν, όμως, είδαμε τη… μειωμένη τιμή, κοντέψαμε να πάθουμε εγκεφαλικό. 3,60 ευρώ για έναν φρέντο εσπρέσο σε πλαστικό, συν 0,35 για ένα μπουκαλάκι νερό (αυτό είναι σε διατίμηση), σύνολο 3,95!
Ενας τέτοιος καφές στα εκατοντάδες καφέ της Αθήνας έχει από 1,00 μέχρι 1,50 ευρώ. Στο Flocafe που λειτουργεί πάνω στο Blue Star 1 (αμφότερες οι επιχειρήσεις του ομίλου Βγενόπουλου), όμως, η τιμή τριπλασιάζεται. Κι έχει και το σήμα του Χατζηδάκη για την υποτιθέμενη μείωση των τιμών.
Στα περισσότερα τουριστικά μέρη οι τιμές είναι ίδιες με τις περσινές (σε ορισμένες περιπτώσεις και λίγο «τσιμπημένες»), ενώ η πλειοψηφία των καταστηματαρχών απαξίωσε να πάρει το σήμα και να κάνει κυβερνητική προπαγάνδα. Οταν τους ρωτάς, σου λένε την αλήθεια: «Οταν αυξήθηκε ο ΦΠΑ, εμείς δεν είχαμε περιθώριο ν’ αυξήσουμε τις τιμές. Τώρα προσπαθούμε να βγάλουμε τα σπασμένα».


Φυσικά, οι μεγαλοξενοδόχοι κονόμησαν, εκμεταλλευόμενοι τις συμφωνίες που είχαν κλείσει όταν ο ΦΠΑ ήταν στο 23%. Γι’ αυτούς, άλλωστε, έγινε και η συμφωνία με την τρόικα. Ο ελληνικός λαός δεν «κατάλαβε» τίποτα απ’ αυτή τη μείωση, διότι οι τιμές παρέμειναν στα ίδια επίπεδα. Γι’ αυτό και, μολονότι οι τουρίστες φαινόταν περισσότεροι από πέρυσι, τα μαγαζιά κατέγραφαν πτώση του τζίρου και πολλά «κανόνια» θα χτυπήσουν στο τέλος της σεζόν. Το ίδιο, άλλωστε, έγινε και στη Γαλλία, όπου επίσης μειώθηκε ο ΦΠΑ στην εστίαση. Η Protourism ανακοίνωσε ότι το 64% των ιδιοκτητών ξενοδοχείων, κάμπινγκ και άλλων τουριστικών καταλυμάτων κατέγραψε κατά μέσο όρο 6% μείωση του τζίρου, ενώ μόνο ένα 12% ανέφερε αύξηση. Και η ένωση των εστιατόρων ανακοίνωσε ότι τον Ιούλη οι πελάτες στα καταστήματα εστίασης μειώθηκαν κατά 13,2% κατά μέσο όρο. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση Ερό ετοιμάζεται να αυξήσει ξανά τον ΦΠΑ στην εστίαση από 7% σε 10%.
Πέρα από τα κέρδη μιας χούφτας μεγαλοξενοδόχων, που δουλεύουν με το εξωτερικό και εμπορεύονται το περιβόητο all inclusive (τρώγοντας το φιλέτο και αφήνοντας τα κόκαλα για τα ανεξάρτητα καταστήματα), η επιχείρηση «μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση» ήταν μια καλοσχεδιασμένη προπαγανδιστική επιχείρηση της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Οι ανεξάρτητοι επαγγελματίες θα γλείψουν απλά ένα κοκαλάκι (μπας και πληρώσουν καμιά δόση του ΦΠΑ που χρωστάνε), ενώ οι καταναλωτές δε θα κερδίσουν τίποτα.