Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη
  • Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη
  • Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
  • Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»ΝΔ, ΠΑΣΟΚ: πάθος για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις
Παιδεία

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ: πάθος για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr2 Δεκ 2006, 00:00
Καραμανλής και Γιωργάκης Παπανδρέου «κονταροχτυπήθηκαν» για άλλη μια φορά στην προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στη βουλή για την Παιδεία, την οποία προκάλεσε ο ΣΥΝ, για το φαίνεσθαι, αφού όπως αποκαλύφθηκε για πολλοστή φορά οι θέσεις τους στα σημαντικά ζητήματα μοιάζουν σαν δυο σταγόνες νερό.
 
Ο Καραμανλής με το βλέμμα στραμμένο κυρίως προς το ΠΑΣΟΚ, κατηγόρησε την αξιωματική αντιπολίτευση για ατολμία στην εφαρμογή των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, που επιτάσσουν η καπιταλιστική αγορά και οι δεσμεύσεις που έχει αναλάβει ο ελληνικός καπιταλισμός έναντι του διεθνούς –κυρίως ευρωπαϊκού- κεφαλαίου και των κατευθυνόμενων απ’ αυτό συνόδων, όπως π.χ. της Λισσαβόνας, της Μπολόνια κ.λπ.
 
Με περισσό θράσος, ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τους καρπούς των αγώνων της πανεπιστημιακής κοινότητας και γενικότερα του εκπαιδευτικού και λαϊκού κινήματος, που αποτυπώνονται στη λειτουργία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων «σειρά από στερεότυπα», τα οποία ως «ταμπού αφήνονταν ανέγγιχτα από το φόβο του κομματικού κόστους». Και ως άλλος Πορθητής δήλωσε αποφασισμένος να τα καταλύσει. Ως μέθοδο ξηλώματος επικαλέστηκε τον «κοινωνικό διάλογο» και όχι χωρίς λόγο (προφανώς για να δώσει έμφαση στο γεγονός ότι αυτός ο «διάλογος» έχει ορατό τέλος) αναφέρθηκε με λεπτομέρειες στον αριθμό των συνεδριάσεων ΕΣΥΠ, Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και τα ρέστα, χωρίς ωστόσο να προσδιορίσει το χρόνο κατάθεσης του νομοσχέδιου για το νέο νόμο πλαίσιο.
 
Μπορεί ο λόγος του Καραμανλή να έμοιαζε περισσότερο με προγραμματικές δηλώσεις, ήταν όμως πολύ σαφής ως προς τις προθέσεις της κυβέρνησης, κυρίως όσον αφορά στα Πανεπιστήμια, που αποτυπώνονται άλλωστε καθαρά και στο νομοσχέδιο για το νόμο πλαίσιο. Ο αρχηγός της ΝΔ συγκαλύπτοντας τον εμπνευστή των αναδιαρθρώσεων, που είναι η αστική τάξη και το κεφάλαιο, μίλησε γενικά και αόριστα για τις «ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας», που επιβάλλουν τις αλλαγές. Περιγράφοντας στη συνέχεια τα σημεία στα οποία «υστερούν» τα ανώτατα ιδρύματα «απέναντι στα αιτήματα και τις ανάγκες της σύγχρονης κοινωνίας» έγινε ξεκάθαρος ότι πρόκειται για την πλήρη αναδιοργάνωση του Πανεπιστήμιου πάνω σε ιδιωτικοοικονομικά και επιχειρηματικά κριτήρια, ώστε το αστικό κράτος να απαλλαγεί σταδιακά από τις υποχρεώσεις του έναντι των μορφωτικών αναγκών του λαού και η μόρφωση να μετατραπεί πλήρως σε εμπόρευμα, αποκλειστικό προνόμιο μιας ελίτ.
 
Τα σημεία αυτά είναι η αξιολόγηση των μονάδων και των διαδικασιών εκπαίδευσης, οι λεγόμενοι «αιώνιοι φοιτητές», η «πρακτική του ενός συγγράμματος», η «κατάχρηση του πανεπιστημιακού ασύλου» και η εκλογή των πρυτανικών αρχών σε «πνεύμα αριστείας και αξιοκρατίας».
 
Κοντολογίς, ο Καραμανλής προσδιόρισε την κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών μονάδων και του διδακτικού προσωπικού, το πέταγμα έξω απ’ το Πανεπιστήμιο των φοιτητών που καθυστερούν στις σπουδές τους, την ουσιαστική κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου και την προώθηση των υποταγμένων στο σύστημα και δεκτικών στις «μεταρρυθμίσεις» καθηγητών (Για το πώς εννοεί η κυβέρνηση ειδικά το τελευταίο σημείο, χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα -όπως καταγγέλθηκαν στον Τύπο της Κυριακής 26 Νοεμβρίου- του Σπύρου Αμούργη, συνταξιούχου μέλους ΔΕΠ, που τοποθετήθηκε επικεφαλής της «Ανεξάρτητης» Αρχής Διασφάλισης Ποιότητας, ο οποίος έγινε καθηγητής με φωτογραφική διάταξη νόμου και δε διαθέτει διδακτορικό και του Παν. Γιαννόπουλου, που τοποθετήθηκε αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου -θέση που κατά κύριο λόγο ασχολείται με τα ακαδημαϊκά ζητήματα- και ο οποίος δεν είναι και δεν υπήρξε ποτέ μέλος ΔΕΠ, αλλά ήταν επί χρόνια περιφερειάρχης Θεσσαλίας, στη συνέχεια νομάρχης Αρκαδίας, γραμματέας Τ.Α. της ΝΔ και τελευταία υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ και πρόεδρος του ΔΣ της ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ του ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς. Σημειώνεται ότι η Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας και το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο είναι δυο από τους χαρακτηριστικούς μηχανισμούς επιβολής και δοκιμασίας των προωθούμενων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων).
 
Με βάση τα προηγούμενα, ο πρωθυπουργός έβαλε επί τάπητος τις άμεσες προτεραιότητες: την κατάργηση του ασύλου («ουσιαστική προστασία» την ονόμασε), τον καθορισμό ανώτατης διάρκειας σπουδών, την πρόβλεψη για δυνατότητα εξέτασης από τριμελή εξεταστική επιτροπή των «κομμένων», την ουσιαστική κατάργηση των δωρεάν συγγραμμάτων («συγγράμματα με δυνατότητα επιλογής από τους φοιτητές»), τις ανταποδοτικές υποτροφίες. Εκλεινε δε σε όλες τις πτώσεις την ανάγκη σύνδεσης του Πανεπιστήμιου με την αγορά και την καπιταλιστική παραγωγή και τον αποκλειστικό προσανατολισμό της έρευνας στις ανάγκες των επιχειρήσεων και προανήγγειλε την επέκταση της πρακτικής άσκησης κατά τη διάρκεια των σπουδών, ώστε να εξασφαλίζουν οι επιχειρήσεις τσάμπα εργατικό δυναμικό, αλλά και τη δυνατότητα να επιλέγουν μέσα από τη δεξαμενή αυτή τους μελλοντικούς πειθήνιους εργαζομένους τους. Στην ανάγκη του κεφάλαιου για φθηνό και ευέλικτο εργαζόμενο, υπακούει και η ενίσχυση της «δια βίου εκπαίδευσης», η οποία περνά και μέσα από την υποβάθμιση των πανεπιστημιακών σπουδών σε σπουδές κατάρτισης τριετούς διάρκειας (Μπολόνια). Γι’ αυτό και πρέπει να διασπαστεί το ενιαίο πτυχίο και η εσωτερική ενότητα της επιστήμης και οι σπουδές να οργανωθούν με βάση ένα σύστημα πιστωτικών μονάδων, τις οποίες ο καθένας ατομικά θα συλλέγει από διάφορες δομές (που μπορεί να είναι και εκτός εκπαίδευσης, όπως π.χ. τα ΙΕΚ ή τα διάφορα κολέγια). Στην δια βίου εκπαίδευση, τις πιστωτικές μονάδες, το Παράρτημα Διπλώματος αναφέρθηκε, όπως ήταν φυσικό επομένως ο Καραμανλής, ως κάποιους από τους βασικούς άξονες της πολιτικής του.
 
Ωδή έψαλε βεβαίως και στα αφεντικά της ΕΕ, μνημονεύοντας πολλές φορές στην ομιλία του τις αλλαγές «που επιβάλλουν η προοπτική του ενιαίου ευρωπαϊκού χώρου, από τον οποίο δε μπορούμε να αυτοεξαιρεθούμε ως τελευταίοι εκφραστές της… συντήρησης, γιατί αυτό απαιτούν οι παγκόσμιες εξελίξεις» και δήλωσε ότι το νέο ΕΠΕΑΕΚ είναι εναρμονισμένο στις κοινοτικές κατευθύνσεις και τους στόχους της Λισαβόνας.
 
Εν ολίγοις, ο Καραμανλής τα είπε όλα, παρόλο που επέλεξε έναν γενικόλογο τρόπο. Εκείνος όμως που ξεμπροστιάστηκε τελείως ήταν ο Γιώργος Παπανδρέου. Εβγαλε το φίδι από την τρύπα όσον αφορά στην κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος (ζήτημα για το οποίο ο Καραμανλής δεν αναφέρθηκε διόλου στην πρωτομιλία του), ενώ μπαίνοντας στις λεπτομέρειες για τις κατευθύνσεις-σημεία στην Παιδεία, που το κόμμα του θα υλοποιήσει όταν έρθει με το καλό στην κυβέρνηση, αποκάλυψε όλο το βρομερό και αντιδραστικό πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ, που στα βασικά σημεία δεν διαφέρει από αυτό της ΝΔ.
 
Ο Γιωργάκης ήρθε στη συζήτηση αυτή αποφασισμένος να θίξει το άρθρο 16, δείχνοντας έτσι ότι έχει αναλάβει δεσμεύσεις έναντι των αφεντικών ντόπιων και ξένων και συνεπώς έπρεπε να δώσει διαβεβαιώσεις και διαπιστευτήρια. Ομως παράλληλα είχε να αντιμετωπίσει και τους εσωκομματικούς του αντιπάλους, που με αφορμή τη στάση του αυτή έχουν βγάλει τις νταβανόπροκες και τον καρφώνουν (χαρακτηριστική η στάση Βενιζέλου, Λοβέρδου, οι διαρροές για Σημίτη κ.λπ.) με βαρείς χαρακτηρισμούς, όπως π.χ. για «σαλταδόρικα» μη κρατικά δήθεν πανεπιστήμια, που όμως και πάλι επικεντρώνονται σε θέματα κυρίως διαδικασίας και ταχτικής, κλείνοντας το μάτι στο κεφάλαιο και τα αφεντικά. Είχε να αντιμετωπίσει και τις αντιδράσεις της νεολαίας του κόμματός του, που αντιτίθεται στα ιδιωτικά ΑΕΙ και την αναθεώρηση του άρθρου 16, αλλά και να διαφυλάξει το πρεστίζ ενός υποτίθεται «σοσιαλιστικού» κόμματος που νοιάζεται για την εργαζόμενη κοινωνία και τις αντιδράσεις της.
 
Γι’ αυτό και προσπάθησε σαν αποτυχημένος ακροβάτης να ισορροπήσει ανάμεσα σε όλα αυτά. Απολογούμενος, με εκφράσεις όπως «θα μιλήσω με ειλικρίνεια, παρρησία, χωρίς φόβο, χωρίς περιστροφές», εμφανιζόμενος ως αποφασισμένος «προφανώς θα ψηφίσουμε την πρόταση που έχουμε καταθέσει», αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο και να στρίψει δια του αρραβώνος με την επίκληση ενός δημοψηφίσματος, στο οποίο κάλεσε την κυβέρνηση και τις πολιτικές δυνάμεις να συμφωνήσουν για τις βασικές αρχές της μεταρρύθμισης, μεταξύ των οποίων θα συμπεριλαμβάνεται και το άρθρο 16 και το οποίο τοποθέτησε χρονικά «πριν τη δεύτερη φάση για την αναθεώρηση του Συντάγματος».
 
Ο Γιωργάκης έκανε επίθεση στην κυβέρνηση ότι η από την πλευρά της αναθεώρηση του άρθρου 16 κρύβει την προσπάθεια να βοηθηθεί «σκανδαλωδώς ο ιδιωτικός τομέας και η ιδιωτικοποίηση της παιδείας», κρύβει τον αυταρχισμό και το γύρισμα της πλάτης στην δημόσια Παιδεία. Ολα αυτά δεν τα είπε βέβαια τυχαία, αφού και ο ίδιος ξέρει πολύ καλά ότι και η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για το άρθρο 16 έχει τις ίδιες ακριβώς επιδιώξεις και τα ίδια προφανώς αποτελέσματα για το μέλλον της δημόσιας δωρεάν Παιδείας. Τα είπε για να τα χρησιμοποιήσει πιθανώς ως προπέτασμα καπνού, όταν σε περίπτωση γενίκευσης των αντιδράσεων και εμφάνισης μαζικού κινήματος χρειαστεί να ανακρούσει πρύμναν και να μην ψηφίσει στη βουλή αυτή την αναθεώρηση του άρθρου 16, δίνοντας εν λευκώ επιταγή στην ΝΔ (που θα είναι κατά πάσα πιθανότητα και η επόμενη κυβέρνηση) να το διαμορφώσει όπως θέλει στην επόμενη βουλή, ισχυροποιώντας παράλληλα και την πρότασή του για δημοψήφισμα.
 
Βεβαίως κατάπτυστη και καταγέλαστη συνάμα ήταν η προσπάθειά του να παρουσιάσει το άρθρο 16 ως εμφυλιοπολεμικό κατάλοιπο, κάνοντας τον «ευφυή» συλλογισμό ότι αφού το ψήφισε ένα «δογματικό και αυταρχικό κράτος» άρα δεν μπορεί παρά αυτό να είναι προϊόν της δεξιάς πολιτικής. Την τεράστια πίεση που ασκούν οι κοινωνικοί αγώνες, που φορτίστηκαν και με τη φασιστική επταετή δικτατορία (το άρθρο ψηφίστηκε το 1975) ούτε που τη βλέπει ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, γιατί βεβαίως έτσι τον συμφέρει (πάντα ευφυέστατο και ευρηματικό αυτό το παιδί!).
 
Περνώντας στα 15 σημεία κλειδιά της πολιτικής του πρότασης για την Παιδεία, με τα οποία προσπάθησε να συγκαλύψει τις άσχημες εντυπώσεις που προκαλούσε η αναφορά στο άρθρο 16, ο Γιωργάκης, απέτυχε και πάλι, δίνοντας ρεσιτάλ αντιδραστικότητας.
 
Περιέγραψε ένα σχολείο στο οποίο θα έχουν λόγο οι «τοπικές κοινωνίες» και τα συμφέροντα των κατά τόπους επιχειρήσεων (κατάργηση του αναλυτικού προγράμματος και αντικατάστασή του από ένα εθνικό πλαίσιο προγράμματος που θα ορίζει τους εθνικούς στόχους σε κάθε βαθμίδα, όπως πχ την επάρκεια στη γλώσσα, τα μαθηματικά, τα βασικά επιστημονικά αντικείμενα, προφανώς για να εξασφαλίζεται ο ρόλος του μηχανισμού αναπαραγωγής της κυρίαρχης ιδεολογίας και των εκμεταλλευτικών σχέσεων στην παραγωγή). Ενα σχολείο- ολοήμερο παιδοφυλακτήριο (πρότεινε την επέκταση του θεσμού σε όλα τα σχολεία), που θα στηρίζεται στην χρηματοδότηση των γονιών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, ένα σχολείο-επιχείρηση που θα εκμεταλλεύεται, για να στηριχτεί οικονομικά, προγράμματα και εγκαταστάσεις («ανοικτό σχολείο» κύτταρο της γειτονιάς και του πολιτισμού). Εκανε δημαγωγία με την Προσχολική Εκπαίδευση για όλα τα παιδιά άνω των 3 ετών, που όμως θα πραγματοποιηθεί χωρίς το κράτος να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, με πασαλείμματα, αφού την έλλειψη σε δημόσια νηπιαγωγεία θα αντικαταστήσει η κάλυψη από την πολιτεία ενός μέρους της δαπάνης που πληρώνει η οικογένεια στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία (προφανώς το άλλο μέρος θα το πληρώνουν οι γονείς). Εκανε σπέκουλα με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση των αποδοχών τους, την οποία όμως έδεσε με την επιμόρφωση και την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής μονάδας και του έργου τους.
 
 Το μεγαλύτερο μέρος των προτάσεων-σημείων κατέλαβαν οι άξονες για τα Πανεπιστήμια, όπου η σύμπτωση απόψεων με τη ΝΔ είναι φανερή, διανθισμένη με ολίγη παραπάνω σάλτσα περί αυτοδιαχείρισης και αυτονομίας.
 
Ο Παπανδρέου ξεκαθάρισε ότι μιλά για αξιολόγηση των ΑΕΙ και ότι αυτή όπως και την αυτονομία και την αυτοδιαχείριση τις εντάσσει στο πλαίσιο της προγραμματικής συμφωνίας που θα υπογράφουν τα Πανεπιστήμια με το κράτος. Η πολιτεία θα αξιολογεί μέσω της αρχής αξιολόγησης (που θα αποτελείται από έλληνες και ξένους επιστήμονες από Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού) και θα πιστοποιεί τα αποτελέσματα. Τις επιπτώσεις της αξιολόγησης στη χρηματοδότηση των ΑΕΙ ο Γιωργάκης βεβαίως δεν τις αποκαλύπτει, μας λέει όμως ότι ένα από τα κριτήρια της αξιολόγησης θα είναι και το ποσοστό των φοιτητών που θα ολοκληρώνει τις σπουδές στον ελάχιστο απαιτούμενο χρόνο, καθώς και το ποσοστό που θα βρίσκει εργασία σε διάστημα ενός έτους από την αποφοίτηση. Δεν προβλέπει δηλαδή ρύθμιση στο νόμο πλαίσιο για τους «αιώνιους φοιτητές», την περνά όμως πλαγίως ως κριτήριο της αξιολόγησης, που θα φέρει και το άρωμα της «αυτονομίας» του Πανεπιστήμιου. Οπως και το δεύτερο κριτήριο υποκρύπτει την υποταγή του Πανεπιστήμιου στις ανάγκες της αγοράς, που θα καθορίζει και τα γνωστικά αντικείμενα.
 
Στο ίδιο μήκος κύματος με τον Καραμανλή προσδιόρισε την ανώτατη Παιδεία ως ζήτημα ατομικών επιλογών, με τον φοιτητή να διαμορφώνει μόνος του την «ιδιαιτερότητα του πτυχίου του», εκμεταλλευόμενος την «κινητικότητα» μεταξύ και των διαφόρων τμημάτων και προφανώς το σύστημα των πιστωτικών μονάδων. Ζήτησε την κατάργηση του ενός διδακτικού συγγράμματος και το πέρασμα όλων των συγγραμμάτων στο διαδίκτυο, ενώ αγκωνάρι και πάλι για το μέλλον της Παιδείας θεώρησε τη σύνδεση της Παιδείας με την παραγωγή και τη «συνεργασία, συνέργεια, συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην έρευνα».
 
Ο Παπανδρέου απέδειξε επίσης ότι παραμένει σταθερά προσηλωμένος στους ταξικούς φραγμούς, που λειτουργούν απαγορευτικά για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο Πανεπιστήμιο. Αφού πρώτα είπε τις γνωστές φιοριτούρες για αλλαγή της πρόσβασης, για «εγγυημένο ποσό από το κράτος ίσο με το κόστος σπουδών για κάθε απόφοιτο Λυκείου», στη συνέχεια αναφέρθηκε στη «λυπητερή», που είναι το δικαίωμα των ΑΕΙ-ΤΕΙ να καθορίζουν αυτά τους όρους εισαγωγής και οι όροι αυτοί να διαφοροποιούνται από κλάδο σε κλάδο. Δηλαδή το Πολυτεχνείο π.χ. να βάζει βάση το 18 ή συντελεστές βαρύτητας σε βασικά μαθήματα, η Ιατρική άλλα αντίστοιχα διόδια κ.ο.κ.
 
Κάνοντας ρελάνς ο Καραμανλής στη δευτερολογία του, πήρε στο ψιλό τον Γιωργάκη για τις σχοινοβατικές ακροβασίες του στο άρθρο 16, απορρίπτοντας τα του δημοψηφίσματος.
 
Λόγω της επίθεσης που δέχθηκε από ΣΥΝ και Περισσό, εμφανίστηκε απολογητικός σε σχέση με τις προθέσεις των «μεταρρυθμίσεών του», λέγοντας και ξαναλέγοντας ότι αυτές δεν συντείνουν στην ιδιωτικοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης.
 
Το καλό δε το φύλαγε για το τέλος. Συνέδεσε ξεδιάντροπα τις «μεταρρυθμίσεις» με την αύξηση των δαπανών, εκβιάζοντας ανοιχτά την εκπαιδευτική κοινότητα και την εργαζόμενη κοινωνία.
 
Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΔευτέρα, 27.11.06
Επόμενο άρθρο Δευτέρα, 4.12.06

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

9 Νοέ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 9 Νοέμβρη

Ημέρα κατά του φασισμού και του αντισημιτισμού.

Καμπότζη: Ημέρα ανεξαρτησίας (1953).

1921: Γενική απεργία στη Ρώμη, συγκρούσεις εργατών σιδηροδρόμων με φασίστες.

1923: Απόπειρα πραξικοπήματος από τον Χίτλερ που υπό την απειλή όπλου σε μπυραρία του Μονάχου αναγκάζει Βαυαρούς ηγέτες να τον υποστηρίξουν («πραξικόπημα της μπυραρίας»).

1974: Πεθαίνει ο Χόλγκερ Μάινς (RAF) από απεργία πείνας.

1989: Πτώση του τείχους του Βερολίνου.

1994: Το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Αθήνας κρίνει ένοχο τον Γιώργο Κοσκωτά για τέσσερις κακουργηματικές πράξεις και τον καταδικάζει σε κάθειρξη 25 ετών.

1995: Ο Γιασέρ Αραφάτ επισκέπτεται για πρώτη φορά επίσημα το Ισραήλ για να συλλυπηθεί τη χήρα του Γιτζάκ Ράμπιν.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo