Μπορεί ο ιατρικός και νοσηλευτικός κόσμος να έχει ξεσηκωθεί για το νέο νομοσχέδιο-έκτρωμα του ακροδεξιού-νεοφιλελεύθερου τηλεπλασιέ-τηλεμαϊντανού-υπουργού Υγείας, μπορεί αύριο οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία Παίδων «Π&Α Κυριακού» και «Αγία Σοφία» να πραγματοποιούν στάση εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στην παραχώρηση των Ογκολογικών Τμημάτων των νοσοκομείων στο ιδιωτικό μαγαζί των Βαρδινογιάννηδων «Ελπίδα», όμως ο Αδωνις Γεωργιάδης περί άλλα τυρβάζει. Ξεκίνησε να διαφημίζει τα MvDonald και συνεχίζει ακάθεκτος.
Η MvDonald μοιράζει προσκλήσεις:
Περί τίνος πρόκειται;
Στις Μάρτη του 2024, ο Γεωργιάδης, ο Θεμιστοκλέους, ο… ισόβιος κοινός διοικητής των δύο Νοσοκομείων Παίδων Παπασάββας (αγαπημένο παιδί του Βαρδινογιανναίικου) και ο προέδρος του Δ.Σ. του «φιλανθρωπικού οργανισμού Ronald McDonald House Charities Ελλάς» Αποστολόπουλος έστησαν μια φιέστα «έναρξης εργασιών της πρώτης οικογενειακής αίθουσας για τους συγγενείς των παιδιών που λαμβάνουν θεραπεία στο Νοσοκομείο Παίδων “Αγία Σοφία”».
Το δημόσιο νοσοκομείο (δηλαδή η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας) έδωσε στο φιλανθρωπικό μαγαζί της McDonald ένα αχρησιμοποίητο ακίνητο 310 τ.μ. εντός του νοσοκομείου, το οποίο η πολυεθνική της σαβούρας ανέλαβε να ανακαινίσει και να μετατρέψει σε «οικογενειακή αίθουσα». Οπως διαφήμιζε με σχετικό Δελτίο Τύπου το υπουργείο Υγείας, «η Οικογενειακή Αίθουσα θα διατίθεται για ημερήσια χρήση και θα περιλαμβάνει χώρους κουζίνας και τραπεζαρίας, ιδιωτικά μπάνια, δωμάτια ύπνου, πλυντήρια, καθιστικό με τηλεόραση, πρόσβαση στο διαδίκτυο, ενώ επίσης θα υπάρχουν και τρεις οικογενειακές σουίτες για διανυκτέρευση. Την αίθουσα θα χρησιμοποιούν οικογένειες των παιδιών που θα βρίσκονται σε θεραπεία στο Νοσοκομείο, ενώ η επιλογή των οικογενειών που θα διανυκτερεύουν θα καθορίζεται σε συνεννόηση με το Νοσοκομείο, με βάση κριτήρια ευπάθειας και αναγκών».
Με απλά λόγια, τρεις οικογένειες παιδιών από την επαρχία που νοσηλεύονται στο Παίδων θα μπορούν να φιλοξενούνται σε ένα χώρο που θα το διαχειρίζεται η φιλανθρωπική βιτρίνα των McDonald’s, για να λειτουργεί σαν διαφήμιση μιας βρόμικης πολυεθνικής. Διαφήμιση που την έχει ανάγκη η εν λόγω πολυεθνική, γιατί στην Ελλάδα δεν τα πήγε καθόλου καλά.
Το πρώτο McDonald’s στην Ελλάδα άνοιξε τον Νοέμβρη του 1991 στην Πλατεία Συντάγματος. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000 τα McDonald’s είχαν φτάσει τα 60. Μετά τα πήρε ο διάολος. Το 2011 τα McDonald’s της Ελλάδας πέρασαν στην εταιρία που διαχειριζόταν τα McDonald’s στη Μάλτα. Μια εταιρία που ανέλαβε να ξανασηκώσει στα πόδια της την αμερικάνικη πολυεθνική του junk food (σκουπιδοφαγητό) και είχε προηγουμένως κάνει το ίδιο στις χώρες της Βαλτικής (το 2011) και μετά στη Ρουμανία (το 2016).
Τα περίπου 60 McDonald’s στην Ελλάδα έχουν πέσει στα 21. Η Premier Capital Plc, η εταιρία που «τρέχει» τη μπίζνα στην Ελλάδα, ανακοίνωσε τον Μάρτη του 2023 ότι θέλει να τα κάνει 50. Ηδη, το 2022 αύξησε θεαματικά το τζίρο της, σε σχέση με το 2021. Δεν είναι καθόλου δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι ο «φιλανθρωπικός» βραχίονας των McDonald’s έρχεται να στηρίξει τη μπίζνα της επέκτασης της εταιρίας. Ολη η μπίζνα, άλλωστε, στηρίζεται πολύ διαφημιστικά σε μάρκετινγκ τύπου «Just Go Zero» (δηλαδή ότι εφαρμόζει ανακύκλωση και κομποστοποίηση, διαδικασίες συλλογής χαρτιού, πλαστικού, συσκευασιών και οργανικών αποβλήτων).
Λογικό διαφημιστικό μάρκετινγκ. Τι να διαφημίσει, την… ποιότητα του φαγητού που πουλάει; Απ’ αυτή την άποψη, είναι δυο φορές πρόκληση να στήνεται μέσα σε παιδιατρικά νοσοκομεία διαφημιστικός «οίκος» του διαβόητου junk food, που η ιατρική επιστήμη έχει καταστήσει υπεύθυνο για μύρια όσα προβλήματα, με κορυφαίο ίσως την παιδική παχυσαρκία. Για την εταιρία, βέβαια, το καλύτερο είναι να στήσει ένα διαφημιστικό πυλώνα μέσα σε ένα δημόσιο παιδιατρικό νοσοκομείο, το οποίο νοσηλεύει ασθενείς από όλη τη χώρα.
Οταν έγινε η πρώτη φιέστα, ο Γεωργιάδης είχε δηλώσει ξεδιάντροπα:
«Θέλω να ευχαριστήσω τους δωρητές, τον Ronald MacDonald και την Charity Foundation για την ευγενική τους δωρεά στο Εθνικό Σύστημα Υγείας και συγκεκριμένα στα νοσοκομεία Παίδων «Αγία Σοφία» και «Αγλαϊα Κυριακού» γιατί το κτίριο είναι συνδεδεμένο και με τα δύο νοσοκομεία. Εμείς, αυτή την περίοδο, παρά τις φήμες οικοδομούμε το νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας με μεγάλο όραμα για το μέλλον. Με χρήματα του Κράτους, εκτελούμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα κτιριακής αναβάθμισης σε όλη την Ελλάδα μέσω χρημάτων του Ταμείου Ανάκαμψης. 85 από τα 105 νοσοκομεία και 156 από 618 κέντρα υγείας ανακαινίζονται πλήρως. Όμως δεχόμαστε και τις χορηγίες των δωρητών που θέλουν να ενισχύουν την προσπάθειά μας αυτή. Και έτσι καλοδεχόμαστε σήμερα μια χορηγία, η οποία σε λιγότερο από 12 μήνες θα παραδώσει στον ελληνικό λαό προς χρήση, μέσα σε αυτά τα δύο νοσοκομεία, που στο σύνολό τους αποτελούν το μεγαλύτερο Παιδιατρικό νοσοκομείο στα Βαλκάνια, έναν χώρο αξιοπρέπειας για τις οικογένειες που φέρνουν τα παιδιά τους για να μπορούν να διαμένουν και ένα μικρό χρονικό διάστημα σε έναν όμορφο χώρο πλησίον των παιδιών τους όταν αυτά υποβάλλονται στις αναγκαίες θεραπείες».
Προσέξτε: μόνο τρεις σουίτες διανυκτέρευσης προβλέπει το project, για όλες τις οικογένειες που φέρνουν τα παιδιά τους για θεραπεία μίλησε ο εξπέρ στο τηλεπλασιελίκι.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και ο Θεμιστοκλέους, ενώ ο εκπρόσωπος της McDonald, Αποστολόπουλος, δήλωσε:
«Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι που ξεκινά η λειτουργία του Ronald McDonald House Charities και στην Ελλάδα, ώστε να παρέχουμε ένα περιβάλλον φροντίδας για τα παιδιά και τις οικογένειές τους, όπως συμβαίνει σε 60 χώρες του κόσμου. Στο πρώτο μας εγχείρημα εδώ στο νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία», έχουμε πολύτιμο αρωγό το υπουργείο Υγείας και τον υπουργό κ. Άδωνι Γεωργιάδη, ο οποίος αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα της λειτουργίας των οικογενειακών αιθουσών ανάπαυσης μέσα στα παιδιατρικά νοσοκομεία και δίνει την ευκαιρία σε έναν διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες σε συνεργασία με τον δημόσιο τομέα. Θέλω επίσης να ευχαριστήσω θερμά τον Διοικητή του Νοσοκομείου κ. Εμμανουήλ Παπασάββα για την εξαιρετική συνεργασία όλο αυτό το διάστημα. Είναι κοινή μας πεποίθηση ότι η υποστήριξη των οικογενειών συμβάλλει ουσιαστικά στη διαδικασία της νοσηλείας και θεραπείας των παιδιών, και ευελπιστούμε να επηρεάσουμε θετικά τις πολλές οικογένειες που έχουν παιδιά που νοσηλεύονται στο Νοσοκομείο. Ελπίζουμε το έργο του οργανισμού Ronald McDonald House Charities Ελλάς να βρει πολλούς ακόμα υποστηρικτές μέσα στην ελληνική κοινωνία και να δημιουργήσει πολλές ακόμα Οικογενειακές Αίθουσες όπου υπάρχει ανάγκη».
Δεν είναι μόνο το ότι ελάχιστες οικογένειες θα μπορούν να φιλοξενηθούν εκεί. Είναι πάνω απ’ όλα η λογική της ιδιωτικοποίησης. Τα Ογκολογικά Τμήματα χαρίζονται στο «φιλανθρωπικό» μαγαζί των Βαρδινογιάννηδων, από δίπλα και ένας «φιλανθρωπικός» χώρος φιλοξενίας, ζωντανή διαφήμιση της McDonald. Χωρίς να ικανοποιείται μια βασική ανάγκη, αφού ελάχιστες οικογένειες θα μπορούν να φιλοξενηθούν, η ανάγκη για φιλοξενία οικογενειών της επαρχίας που φέρνουν τα παιδιά τους για θεραπείες, που θα έπρεπε να είναι ευθύνη του κράτους και των ασφαλιστικών ταμείων, χρησιμοποιείται η ίδια η ανάγκη ως εργαλείο για τη διαφημιστική καμπάνια μιας πολυεθνικής του «πρόχειρου φαγητού».
Διαβάσατε τι είπε ο εκπρόσωπος της McDonald: σε 60 χώρες κάνουν το ίδιο! Λέτε να το κάνουν επειδή είναι φιλάνθρωποι, όπως ισχυρίζονται; ‘Η λέτε να επέλεξαν… όλως τυχαίως την Ελλάδα, όπου η εταιρία που «τρέχει» τα μαγαζιά τους θέλει να κάνει νέο άνοιγμα στην αγορά, με υπερδιπλασιασμό των μαγαζιών της;