Δυόμισι εβδομάδες μετά το έγκλημα στα Τέμπη και όλα έχουν πάρει το δρόμο τους στο πολιτικό επίπεδο. Το πένθος έμεινε στις οικογένειες των νεκρών, η θλίψη έμεινε στο πιο ευαίσθητο κομμάτι του ελληνικού λαού, ιδιαίτερα στους νέους, η οργή εξακολουθεί να εκφράζεται με κάθε μέσο, αλλά η αστική πολιτική έχει άλλες έγνοιες, καθώς το έγκλημα την βρήκε σε προεκλογική περίοδο και αναγκαστικά επιβάλλει αλλαγή σχεδιασμών.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη, που δέχτηκε ισχυρό πλήγμα, μετά το πρώτο σοκ και τους αρχικούς πειραματισμούς (δοκιμή-απόρριψη), έχει καταλήξει σε έναν βασικό καμβά προπαγάνδας, επιστρέφοντας στην αρχική δήλωση του Μητσοτάκη, στο διάγγελμά του την 1η Μάρτη: «Το δράμα οφείλεται, δυστυχώς, κυρίως σε τραγικό ανθρώπινο λάθος»!
Η κυβερνητική προπαγάνδα έχει καθαρά φασιστικό χαρακτήρα και διεκπεραιώνεται από μια ομάδα μιντιακών Συγκροτημάτων, με γκεσέμια δημοσιορουφιάνους γνωστούς για τον αδίστακτο τρόπο με τον οποίο πλασάρουν το πιο τερατώδες ψέμα. Αυτοί οι απόγονοι του Γκέμπελς παρέλαβαν από την κυβέρνηση τμήματα ηχητικών από επικοινωνίες μεταξύ εργαζόμενων του ΟΣΕ, επικοινωνίες ακόμα και σε χρόνο άσχετο με τη σύγκρουση των δύο τρένων, τις έκοψαν και τις έραψαν κατάλληλα, για να σφηνώσουν στα μυαλά των ανθρώπων πως οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ «αντί να έχουν το μυαλό τους στα παιδάκια στο τρένο, την είχαν στα σουβλάκια», όπως είπε ο περιβόητος Πέτσας.
Αφού προηγήθηκε αυτό το μπαράζ ψευτιάς, βγήκε ο Γεραπετρίτης και δήλωσε πως η ευθύνη για τη σύγκρουση των τρένων βαραίνει αποκλειστικά τον σταθμάρχη, γιατί η τηλεδιοίκηση ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Λάρισα την 1.11.2022 και τη νύχτα του δυστυχήματος το κέντρο τηλεδιοίκησης «λειτουργούσε απολύτως»! Η δήλωση αυτή έγινε την περασμένη Τετάρτη (15 Μάρτη) στη Βουλή.
Συγκρίνετε την τοποθέτηση Γεραπετρίτη με την εξής τοποθέτηση: «Θα ξαναπώ αυτό το οποίο ήδη έχω γράψει: αν το έργο της τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατον να είχε συμβεί. Και η τεχνολογία θα μας είχε βοηθήσει για να αποτρέψουμε το αδιανόητο: για αρκετά χιλιόμετρα δύο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή σε πορεία σύγκρουσης. Το γεγονός ότι αυτό το ψηφιακό σύστημα ελέγχου, το έργο της τηλεδιοίκησης, θα λειτουργεί σε λίγους μήνες από τώρα, δεν αποτελεί δικαιολογία, κάνει και τον προσωπικό μου πόνο ακόμα μεγαλύτερο, καθώς δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό».
Είναι απόσπασμα από την ομιλία του Μητσοτάκη στο υπουργικό συμβούλιο στις 9 Μάρτη (θυμάστε, το σόου με τους «τεθλιμμένους υπουργούς» με τα κατεβασμένα κεφάλια και τα απλανή βλέμματα). Στις 9 Μάρτη ο πρωθυπουργός: κρίμα που δεν λειτουργούσε ακόμη η τηλεδιοίκηση, θα προλαβαίναμε την τραγωδία. Στις 15 Μάρτη ο αρμόδιος υπουργός: η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε απολύτως, φταίνε οι σταθμάρχες! Ποιος λέει αλήθεια και ποιος ψέματα μεταξύ των Μητσοτάκη και Γεραπετρίτη;
Στις 9 Μάρτη προσπαθούσαν να κατασιγάσουν την οργή του ελληνικού λαού, που «έβραζε» καθώς έβλεπε τον Μητσοτάκη και τους υπουργούς του να μην ζητούν ούτε μια συγγνώμη και να προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από το «τραγικό ανθρώπινο λάθος». Στις 15 Μάρτη, αφού προηγήθηκε το μπαράζ της μιντιακής ψευτιάς, ξαναγύρισαν στην αρχική εκδοχή του «τραγικού ανθρώπινου λάθους».
Καμιά τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούσε στη Λάρισα, όπως αποδείχτηκε. Λειτουργούσε μόνο ένα τοπικό σύστημα που παρακολουθούσε τη γραμμή 5 χλμ ένθεν κακείθεν του σταθμού της Λάρισας. Μετά τα 5 χλμ δεν έδειχνε τίποτα. Δεν έδειχνε το εμπορικό τρένο που κατέβαινε από τους Νέους Πόρους προς τη Λάρισα και δεν έδειξε ποτέ τη σύγκρουση των δύο τρένων (ψάχνονταν οι σταθμάρχες και των δύο σταθμών να δουν αν έγινε κάτι, ενώ για τη σύγκρουση έμαθαν από τα κεντρικά του ΟΣΕ στην Αθήνα, που ειδοποιήθηκαν από την Πυροσβεστική, όπως επιβεβαιώθηκε και από τα ηχητικά των μεταξύ τους επικοινωνιών).
Τηλεδιοίκηση σημαίνει ότι ένα Κέντρο, ανεξάρτητο από τους σταθμούς, ελέγχει όλη τη σιδηροδρομική κυκλοφορία από τον Δομοκό μέχρι το Πλατύ. Οχι ο κάθε σταθμάρχης, που μπορεί να ελέγχει μόνο τοπικά, αλλά ένα Κέντρο που ελέγχει πολλούς σταθμούς ταυτόχρονα και έτσι διαπιστώνει τυχόν λάθη των σταθμαρχών, αλλά και των μηχανοδηγών (π.χ. υπέρβαση ορίων ταχύτητας) και παρεμβαίνει με εντολές διόρθωσης. Τηλεδιοίκηση σε επίπεδο σταθμού δεν νοείται, πρώτο επειδή δεν υπάρχει έλεγχος ενός μεγάλου τμήματος των γραμμών και δεύτερο, για τον απλούστατο λόγο ότι ένα πρόσωπο, ο σταθμάρχης, δεν μπορεί να παίζει ταυτόχρονα και το ρόλο του ελεγκτή του εαυτού του. Ο τοπικός έλεγχος είναι πρώτου βαθμού έλεγχος, ενώ η τηλεδιοίκηση ασκεί έλεγχο δεύτερου βαθμού.
Ο Γεραπετρίτης είπε ψέματα. Χοντρά ψέματα. Απέδειξε ότι είναι ένας αδίστακτος αστός πολιτικός. Και δεν είναι η πρώτη φορά που επιδεικνύει τέτοια κοινωνική αναλγησία. Αυτός δεν είναι που δήλωνε ότι δε χρειαζόμαστε πολλές ΜΕΘ, γιατί όσες περισσότερες ΜΕΘ έχουμε τόσο περισσότεροι θα είναι οι νεκροί από την πανδημία; Αρκετοί τον χαρακτηρίζουν γκαφατζή. Αυτός είναι ένας επιεικής χαρακτηρισμός που δίνει στον Γεραπετρίτη «πιστοποιητικό απορίας». Είναι κοινωνικά ανάλγητος και αδίστακτος ψεύτης.
Δεν μπορεί να μην του τα εξήγησαν αυτά οι τεχνικοί του ΟΣΕ. Οσο μειωμένης αντιληπτικής ικανότητας κι αν είναι, δεν μπορεί να μην το κατάλαβε. Αρπάχτηκε, όμως, από τη λειτουργία του πίνακα που δείχνει την τοπική κυκλοφορία στη Λάρισα, για να επιστρέψει στην αρχική κυβερνητική εκδοχή: για όλα φταίει ο σταθμάρχης. ‘Η μάλλον οι σταθμάρχες.
Η αστική Δικαιοσύνη, ακολουθώντας κατά πόδι τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, σπεύδει να εκδώσει εντάλματα σύλληψης και για άλλους δύο εργαζόμενους του ΟΣΕ στη Λάρισα. Αλήθεια, γιατί δεν σπεύδει να ελέγξει ποινικά τη διοίκηση της ιταλικής Hellenic Train, που είναι υπεύθυνη για το ότι στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν λειτουργεί ούτε το σύστημα τηλεπικοινωνιών GSM-R, που μάλλον θα απέτρεπε το έγκλημα στα Τέμπη, καθώς ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας αποδεδειγμένα έψαχνε να πετύχει με το προσωπικό του κινητό (!) τον συνάδελφό του μηχανοδηγό της εμπορικής αμαξοστοιχίας, αλλά δεν πρόλαβε να βρει ποιος ήταν και να επικοινωνήσει μαζί του. Το GSM-R θα εγκαθιστούσε απευθείας επικοινωνία των δύο μηχανοδηγών, αλλά δεν λειτουργεί κατόπιν απαίτησης της ιταλικής Hellenic Train, επειδή τα σαπάκια που φέρνει από την Ελβετία και ρίχνει στο ελληνικό δίκτυο έχουν GSM-R μη συμβατό μ’ αυτό που είναι εγκατεστημένο στη γραμμή!
Δεν θα έπρεπε να είναι ήδη κατηγορούμενος ο ιταλός επικεφαλής της Hellenic Train, αλλά και η ηγεσία του ΟΣΕ, που επέτρεψε στην ιταλική εταιρία να φέρει στην Ελλάδα και να ρίξει στη γραμμή τρένα που δεν έχουν συμβατό GSM-R; Η συριζαία επικεφαλής της ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων) δεν θα έπρεπε να ακολουθήσει τους προηγούμενους, καθώς επέτρεψε τέτοιες εγκληματικές παραλείψεις;
Στις 4 Μάρτη, η ΡΑΣ ανακοίνωσε ότι «μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη στην περιοχή των Τεμπών με τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ξεκίνησε χθες τη διαδικασία αυτεπάγγελτης έρευνας», προκειμένου «να εξετάσει την ορθή εφαρμογή των Συστημάτων Διαχείρισης Ασφάλειας από τον ΟΣΕ και τη Σιδηροδρομική Επιχείρηση Ηellenic Train AΕ». Κατόπιν κηδειών… Για πρόληψη ούτε κουβέντα. Και βέβαια, καμιά ανάληψη ευθύνης για την απουσία προληπτικού ελέγχου.
Χθες, η ΡΑΣ εξέδωσε μακροσκελή ανακοίνωση με τίτλο: «Λήψη έκτακτων προσωρινών μέτρων λόγω μη επαρκούς εκπαίδευσης προσωπικού κρίσιμων ειδικοτήτων». Μας ενημέρωσε ότι «στο πλαίσιο της αυτεπάγγελτης έρευνας που διεξάγει για τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, διαπίστωσε σοβαρές ενδείξεις παράβασης από τον Διαχειριστή Υποδομής, ήτοι τον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ Α.Ε) που σχετίζονται με το Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας του».
Κατόπιν κηδειών και πάλι. Η ΡΑΣ, που την έφτιαξαν οι πασόκοι το 2010, όταν έκοψαν φέτες τον ΟΣΕ, έδιωξαν το 40% του προσωπικού και άρχισε η διάλυση, είναι και «η Εθνική Αρχή Ασφάλειας για τις σιδηροδρομικές μεταφορές»! Λίγη τσίπα αν είχαν η Τσιαπαρίκου και οι υπόλοιποι (τακτικά και αναπληρωματικά μέλη), θα είχαν παραιτηθεί αναλαμβάνοντας το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί για το μαζικό έγκλημα των Τεμπών. Ομως η κοινωνική αναλγησία δεν είναι ίδιον μόνο του Μητσοτάκη και της κλίκας του, των συριζαίων και των ιταλών καπιταλιστών, είναι γενικό χαρακτηριστικό των στελεχών της αστικής εξουσίας. Η ΡΑΣ είναι και «εθνική αρχή ασφάλειας, επομένως η διοίκησή της έχει ποινικές ευθύνες σε βαθμό κακουργήματος, επειδή επέτρεψε να λειτουργεί το σιδηροδρομικό δίκτυο σε συνθήκες απόλυτης ανασφάλειας.
Φάτσα κάρτα στην ιστοσελίδα της ΡΑΣ διαβάζουμε μήνυμα της Τσιαπαρίκου, που περιλαμβάνει και τα εξής: «Στρατηγικός στόχος αποτελεί η αύξηση του μεταφορικού έργου των σιδηροδρόμων, με ασφάλεια. Η επίτευξη του στόχου αυτού θα επιφέρει συνολική αύξηση του κοινωνικού οφέλους, καθιστώντας τον σιδηρόδρομο ένα ανταγωνιστικό μέσο των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, στρατηγικό πυλώνα της ανάπτυξης των συνδυασμένων μεταφορών, βασικό μέσο περιβαλλοντικής βελτίωσης και ατμομηχανή της πολυπόθητης ανάπτυξης και αύξησης της απασχόλησης»!
Γιατί, όμως, να παραιτηθεί η Τσιαπαρίκου, όταν ο Σπίρτζης, που τον εξαφάνισαν για μια εβδομάδα, εμφανίστηκε (αναγκαστικά, γιατί τον «έκραζαν» πολλοί για την εξαφάνιση) για να δηλώσει ότι «η κυβέρνηση Τσίπρα και εγώ δεν έχουμε κάποια ευθύνη»; Κι άρχισε ο χαρτοπόλεμος με στόχο την αποποίηση κάθε ευθύνης, όταν επί ΣΥΡΙΖΑ διαπράχτηκε το έγκλημα του ξεπουλήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της Ferrovie dello Stato Italiano, με όρους αποικιοκρατίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Ιδιωτικοποίηση: το αίτιο του εγκλήματος
Ιδού οι δολοφόνοι των Τεμπών
Δεν είναι τυχαίο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ άρχισε να παίζει χοντρά στην προπαγάνδα των «προσωπικών λαθών» των εργαζόμενων, δείχνοντας τα «ρουσφέτια της ΝΔ»! «Αυτό το κράτος το αναξιοκρατικό, το πελατειακό, το ρουσφετολογικό, το αναποτελεσματικό δεν το φτιάξαμε εμείς», έλεγε ο Τσίπρας στη συνέντευξή του στη Τζίμα και στον Πρετεντέρη στο MEGA, για να πει μετά με νόημα για τον σταθμάρχη της Λάρισας: «Κοιτάξτε, σίγουρα δεν έγινε νόμιμα (σ.σ. η μετάταξή του), τώρα αν είναι μέσο ή δεν είναι μέσο νομίζω ότι αυτό είστε αρμόδιοι εσείς οι δημοσιογράφοι να το ψάξετε. Σίγουρα πάντως έγινε παρανόμως. Διότι υπήρχε ένα όριο ηλικίας 45 έτη και για τη μετάταξη, και το όριο αυτό παραβιάστηκε. Διότι ο άνθρωπος αυτός ήταν 58 χρόνων, 5 μέρες μετά όλως παραδόξως έρχεται με Υπουργική Απόφαση και διορθώνει αυτό το όριο. 5 μέρες μετά τη μετάταξή του».
Κι αμέσως μετά, με γλώσσα νεοφιλελεύθερου: «Αλλά ζούμε σε μια χώρα που γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά πώς γίνονται αυτά τα πράγματα. Και σας το είπα και στην αρχή: είμαι έτοιμος ν’ αναλάβω οποιαδήποτε ευθύνη μου αναλογεί και μας αναλογεί. Αλλά γι` αυτό το κράτος. Διότι ούτε ο πατέρας μου ήταν πρωθυπουργός και διόριζε δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους στη ΔΕΗ, ούτε ο θείος μου ήταν πρωθυπουργός στη δεκαετία του ’60 και του ’70 και του ’80 και διόριζε κι έφτιαξε αυτό το πελατειακό κράτος. Ο καθένας έχει τις ευθύνες που του αναλογούν».
Αρα, φταίνε οι άσχετοι και ανίκανοι εργαζόμενοι που τους διόριζαν με ρουσφέτι οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ! Δεν φταίει η ιδιωτικοποίηση και η συντηρητική ανασυγκρότηση του ελληνικού καπιταλισμού, που διέλυσε τη λεγόμενη Κοινή Ωφέλεια. Γιατί αν έφταιγε το δεύτερο, τότε η επί 4,5 χρόνια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα ήταν συνυπεύθυνη στο έγκλημα στα Τέμπη. Και είναι συνυπεύθυνη.
Κι αφού πέταξε το φαρμάκι σαν την κόμπρα, μαζεύτηκε στην αριστερούτσικη φωλιά του: «Είμαστε σήμερα σε μια κατάσταση όπου η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αντιλαμβάνεται την ασφάλεια μόνο για να διορίζει και να προσλαμβάνει αστυνομικούς. Δεν έχουμε γιατρούς, δεν έχουμε νοσηλευτές, δεν έχουμε εκπαιδευτικούς, δεν έχουμε πανεπιστημιακούς, δεν έχουμε σταθμάρχες». Πολλά στους νεοφιλελεύθερους και στους καπιταλιστές, λίγα σ’ εκείνους που έχουν την αφέλεια να πιστεύουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι αριστερό (έστω αριστερούτσικο) κόμμα.