Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Ευλογιά αιγοπροβάτων: Η Κομισιόν άρχισε τις νύξεις για υποχρεωτικό εμβολιασμό
  • Πότε ξανάγινε κάτι τέτοιο; Ακάλυπτοι μαχητές με Καλάσνικοφ να κυνηγούν τανκ που το βάζει στα πόδια!
  • Ακόμα πιο φασιστικό το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων 
  • Mπράβο στους ηθοποιούς που σήκωσαν την παλαιστινιακή σημαία στο Ηρώδειο
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 21 Ιούνη
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Στήλες»Στο Ψαχνό»Ιδιωτικοποίηση: το αίτιο του εγκλήματος
Στο Ψαχνό

Ιδιωτικοποίηση: το αίτιο του εγκλήματος

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr11 Μαρ 2023, 00:03

Καθώς συμπληρώνεται η δεύτερη εβδομάδα από το έγκλημα στα Τέμπη, έχει γίνει σαφής ο πυρήνας της κυβερνητικής προπαγάνδας. Οι «συγγνώμες» και τα συναφή διατυπώνονται ανάλογα με τη συγκυρία που διαμορφώνεται, όμως ο πυρήνας παραμένει σταθερός από την αρχή και εμπλουτίζεται καθημερινά με αποσπασματικά στοιχεία της δικογραφίας.

Από την πρώτη κιόλας μέρα, αμέσως μετά την επίσκεψή του στον τόπο του εγκλήματος, ο Μητσοτάκης έδωσε το στίγμα: «τραγικό ανθρώπινο λάθος». Αμέσως υποδείχτηκε ως ένοχος ο σταθμάρχης υπηρεσίας της Λάρισας.

Μετά άρχισαν οι προσθήκες. Φταίει και ο (νεκρός) μηχανοδηγός. Φταίνε και οι άλλοι δύο σταθμάρχες που έφυγαν προτού σχολάσουν κανονικά. Φταίει και ο επιθεωρητής που έβγαλε τις άδειες.

Ο στόχος είναι να εγκλωβιστεί η συζήτηση στις λεπτομέρειες και ν’ αρχίσουν οι τηλεδίκες και οι δίκες στα καφενεία: Δεξιός ήταν ο άχρηστος σταθμάρχης. Ναι, αλλά ο επιθεωρητής ήταν πασόκος και ο γιατρός που του έδωσε άδεια επίσης πασόκος. Εντάξει, κι ο μακαρίτης ο μηχανοδηγός γιατί δεν έκανε μια ερώτηση να σιγουρευτεί; Λάθος κάνετε, παιδιά, ρώτησε ο μηχανοδηγός αλλά τον έγραψε ο σταθμάρχης κτλ. κτλ.

Ολα αυτά διανθίζονται με ηχητικά, που διανέμονται με το σταγονόμετρο, κάθε μέρα κι από λίγο, χωρίς ποτέ να έχει διαρρεύσει ολόκληρο το ηχητικό των επικοινωνιών από την αρχή μέχρι το τέλος. Κάποια είναι εμφανώς αποτέλεσμα κοπτοραπτικής.

Την ανάλυσή τους αναλαμβάνουν δυο-τρεις άνθρωποι που έχουν σχέση με το σιδηρόδρομο, αλλά είναι προφανές ότι υπηρετούν τη γραμμή της κυβέρνησης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (δεν εννοούμε τον πρόεδρο των μηχανοδηγών, σε άλλους αναφερόμαστε που τους ακούμε καθημερινά όλοι). Κάποιες από τις «αναλύσεις» τους είναι εμφανώς γκεμπελίστικες. Οπως, για παράδειγμα, όταν αναρωτιέται κάποιος από αυτούς τους ειδήμονες σε διατεταγμένη υπηρεσία, «γιατί δεν έκανε μια ερώτηση ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας, όταν είδε ότι ο σταθμάρχης τον έβαλε στη γραμμή καθόδου»; 

Ο μηχανοδηγός δεν ζει για ν’ απαντήσει, όμως μυαλό έχουμε και καλό είναι να το βάζουμε να δουλέψει. Πώς έφτασε η επιβατική αμαξοστοιχία από το Παλαιοφάρσαλο μέχρι τη Λάρισα; Ακολουθώντας τη γραμμή καθόδου. Ανάποδα μπήκε στο σταθμό της Λάρισας. Γιατί να απορήσει όταν ο σταθμάρχης του είπε να περάσει τον κόκκινο σηματοδότη μέχρι το σταθμό των Νέων Πόρων και διαπίστωσε ότι τον στέλνει και πάλι από τη γραμμή καθόδου;

Αυτήν την ερώτηση δεν την κάνουν στον ευρισκόμενο σε διατεταγμένη υπηρεσία ειδήμονα οι δημοσιορουφιάνοι των ερτζιανών, παρά μόνο βάζουν να παίξει και να ξαναπαίξει ένα αποσπασματικό ηχητικό και το σχολιάζουν με εκείνο το υποκριτικό ύφος του «αδιανόητου», που έχει ως σκοπό την καλλιέργεια των αντανακλαστικών του «κοινωνικού αυτοματισμού». Ν’ αρχίσει να φωνάζει ο εξυπνάκιας στο καφενείο: «Εντάξει, δεν υπήρχαν σύγχρονα συστήματα ελέγχου, αλλά μην μου πείτε ότι θα γινόταν το δυστύχημα αν ο μαλάκας δεν ξεχνούσε να γυρίσει το κλειδί κι αν οι άλλοι μαλάκες δεν τον άφηναν μόνο του κι αν ο μηχανοδηγός -θεός σχωρέσ’ τον- δεν βαριόταν να κάνει μια ερώτηση».

Καθόλου τυχαία, ο Μητσοτάκης, στην τρίτη τηλεοπτική εμφάνισή του μετά το έγκλημα, στην ομιλία του στο σόου του υπουργικού συμβούλιου με τους τεθλιμμένους υπουργούς-γλάστρες, εμπλούτισε το λόγο του με αναφορές σε «εργατοπατέρες», «συντεχνίες», «πολλές “νησίδες’’ της καθυστέρησης που αντιστέκονται» και «σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού», που «παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες, πάνω σε συστημικές αδράνειες, σε μικροπολιτικά τερτίπια και δυστυχώς σε ανεύθυνες συμπεριφορές». Εδειξε με το δάχτυλο προς τη μεριά της εργασίας και όχι προς την πλευρά της πολιτικής εξουσίας και του ιδιωτικού κεφαλαίου.

Υπάρχει κόσμος που δεν τα καταπίνει όλ’ αυτά. Είναι οι εκατοντάδες χιλιάδες που βγήκαν στους δρόμους γεμάτοι αγανάκτηση και οι περισσότερες εκατοντάδες χιλιάδες που δεν βγήκαν στους δρόμους αλλά αισθάνονται την ίδια αγανάκτηση.

Υπάρχει, όμως, και κόσμος που τα καταπίνει όλ’ αυτά. Οποιος γνωρίζει έστω και λίγο την κοινωνία μας γνωρίζει πως πολύ συχνά αντιδρά με τον τρόπο που αντιδρούν οι φίλαθλοι όταν χάνει η ομάδα τους. Ο καθένας γίνεται προπονητής και αναλύει αγανακτισμένος τα λάθη του «άσχετου» προπονητή. Ετσι και ένα κομμάτι της κοινωνίας μας, αδυνατώντας να φτάσει στην ουσία των πραγμάτων, καταπίνει αμάσητα τα περί «ατομικής ευθύνης» που του σερβίρουν οι κυβερνώντες, ιδιαίτερα όταν αυτά συνοδεύονται από «ηχητικά εφέ» και από αναλύσεις «ειδημόνων». 

Μήπως δεν έγινε το ίδιο και με την πανδημία του κοροναϊού; Πρώτα έκαναν τον Τσιόδρα θεό και μετά τον έβαλαν να σιγοντάρει με το δικό του τρόπο τον Μητσοτάκη και τους υπουργούς του που μιλούσαν για την «ατομική ευθύνη», την ώρα που οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις (πλην λιανεμπόριου και εστίασης) δούλευαν στο φουλ και οι χώροι εργασίας τους είχαν μετατραπεί σε υπερμεταδότες του ιού, την ώρα που οι εργαζόμενοι υποχρεώνονταν να στοιβάζονται στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δημόσια και εταιρικά, την ώρα που οι μαθητές στοιβάζονταν στα σχολεία κτλ.

Τι ποσοστό του συνόλου καταλαμβάνει το ένα τμήμα της κοινωνίας και τι το άλλο; Εμείς δεν είμαστε σε θέση να κάνουμε υπολογισμούς. Μπορεί αυτοί που κατεβαίνουμε στους δρόμους να ακουγόμαστε, γιατί εκφραζόμαστε συλλογικά, όμως δεν είμαστε μόνοι μας σ’ αυτήν τη χώρα.

Εχει τεράστια σημασία, λοιπόν, να χτυπήσουμε και να διαλύσουμε τον πυρήνα της κυβερνητικής προπαγάνδας. Να μην εμπλακούμε σε συζητήσεις για σταθμάρχες, μηχανοδηγούς και επιθεωρητές, αλλά να καταδείξουμε το σύστημα που μετατρέπει σε μαζικό έγκλημα κάθε εργασιακό λάθος.

Σ’ ένα από τα πρώτα άρθρα μας για το έγκλημα στα Τέμπη, χωρίς καμιά διάθεση να παραστήσουμε την υπεράσπιση του σταθμάρχη της Λάρισας, γράφαμε:

«Δεν προσπαθούμε να υπερασπιστούμε τον σταθμάρχη (το βαθμό της ευθύνης του δεν είμαστε σε θέση να τον γνωρίζουμε), όμως δεν μπορούμε να δεχτούμε να μας τον πετούν για να τον λιθοβολήσουμε, με τις πρώτες λίθους να τις πετούν προκλητικά οι πραγματικοί ένοχοι. Δεν μπορούμε να δεχτούμε πως εν έτει 2023 ο κάθε σταθμάρχης είναι ένας μικρός θεός που αποφασίζει για τη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων. Οποιος μπαίνει στο τρένο για να ταξιδέψει και όποιος εργάζεται στα τρένα δεν πάει σε πόλεμο, για ν’ αποφασίζει ο σταθμάρχης-στρατηγός αν θα ζήσει ή θα πεθάνει.

Αν δεχτούμε αυτήν τη λογική, τότε ένας σταθμάρχης θα έπρεπε να παίρνει μισθό μεγαλύτερο από εν ενεργεία στρατηγό, γιατί ο στρατηγός διατάζει εν καιρώ ειρήνης, ενώ ο σταθμάρχης διαχειρίζεται καθημερινά καταστάσεις πολέμου.

Αν δεχτούμε αυτήν τη λογική, τότε εγκληματίες είναι αυτοί που έχουν δώσει τέτοιες εξουσίες σ’ ένα σταθμάρχη. Οχι τον συγκεκριμένο, αλλά σε οποιονδήποτε σταθμάρχη. Και που, επιπλέον, έβαλαν τον συγκεκριμένο σταθμάρχη, με μόλις ένα μήνα πρακτικής εμπειρίας, μόνο του στο καίριο πόστο της Λάρισας. Εφόσον το σύστημα δουλεύει «χειροκίνητα», σε κάθε πόστο, σε κάθε βάρδια έπρεπε να είναι δύο σταθμάρχες, για να υπάρχει ένας στοιχειώδης έλεγχος προς αποφυγή χοντρού λάθους. Πόσω μάλλον όταν ο ένας είναι ακόμη μικρής εμπειρίας σ’ αυτήν την τόσο κρίσιμη δουλειά».

Ερχονται τώρα οι Μητσοτάκης και Γεραπετρίτης και ανακοινώνουν ότι θα βάλουν δυο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια για να υπάρχει αμοιβαίος έλεγχος προς αποφυγή λαθών. Τόσο απλά! Και γιατί δεν το έκαναν τόσα χρόνια που κυβερνούν; [Το ερώτημα αφορά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις]. Κι ενώ παραδέχονται ωμά ότι έπρεπε να υπάρχουν δυο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, δεν είδαμε την ανακρίτρια της Λάρισας να τους καλεί ως ύποπτους. Είμαστε σίγουροι πως ούτε ο εφέτης ειδικός ανακριτής θα τους καλέσει. Το πολύ να φτάσει μέχρι τους διοικούντες του ΟΣΕ. Ομως, ο ίδιος ο πρωθυπουργός και ο αρμόδιος υπουργός παραδέχονται με τον πιο επίσημο τρόπο ότι η κυβέρνηση καθορίζει πόσοι σταθμάρχες θα είναι στη βάρδια.

Oι δύο πλευρές της ιδιωτικοποίησης

Γιατί περίμεναν τη μαζική δολοφονία τόσων δεκάδων ανθρώπων για ν’ αποφασίσουν να βάλουν δύο σταθμάρχες μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα αυτοματισμού στο σιδηροδρομικό δίκτυο; Γιατί οι ανάγκες της ιδιωτικοποίησης απαιτούσαν να μειωθεί το προσωπικό. Και η ασφάλεια δεν μετράει. Θεωρείται, γενικώς, αντιπαραγωγική.

Γίνεται συχνά το λάθος να αντιμετωπίζεται η ιδιωτικοποίηση στενά, ως απλή αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος μιας κρατικής επιχείρησης που περνά στον ιδιωτικό καπιταλιστικό τομέα. Ιδιωτικοποίηση μπορεί να υπάρξει και χωρίς αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος. Με την εφαρμογή σκληρών ιδιωτικοκαπιταλιστικών μεθόδων διοίκησης και διαχείρισης σε επιχειρήσεις που από τη φύση τους (Κοινή Ωφέλεια τις ονόμαζαν άλλοτε) χρειάζονται εξειδικευμένη εργασία και αυξημένα μέτρα ασφάλειας, που γενικά θεωρούνται αντιπαραγωγικά.

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ δεν ξεκίνησε το 2017, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ξεπούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie dello Stato Italiane. Ξεκίνησε το 2008-9, με τον Χατζηδάκη ν’ αρχίζει να κόβει τον ΟΣΕ σε φέτες, και κορυφώθηκε το 2010 με το «σχέδιο Ρέππα», όταν συνεχίστηκε η κατάτμηση και εκδιώχτηκαν με τη μία περίπου 2.400 εργάτες και εργαζόμενοι από τον ΟΣΕ από τους περίπου 6.000 που εργάζονταν (το 40%)! Οι 744 εκδιώχτηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 1.600 από την ΕΔΙΣΥ (εταιρία που διαχειριζόταν το τροχαίο υλικό). 

Στα δεκατρία χρόνια που μεσολάβησαν από τότε, το προσωπικό μειώθηκε ακόμη περισσότερο, διότι υπήρξαν συνταξιοδοτήσεις και καθόλου προσλήψεις. Γι’ αυτό έφτασαν στο σημείο να προσλαμβάνουν σταθμάρχες και κλειδούχους, κρίσιμες ειδικότητες για την ασφάλεια του σιδηρόδρομου, με μπλοκάκι. Επομένως, το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργούσε πολύ κάτω από το στοιχειώδες όριο ασφάλειας και ήταν προδιαγεγραμμένο ότι η «μεγάλη ζημιά» θα συνέβαινε κάποια στιγμή (ατυχήματα χωρίς νεκρούς συνέβαιναν συνέχεια, ενώ συνέβη και ο εκτροχιασμός στο Αδενδρο το 2017 με τέσσερις νεκρούς, αποτέλεσμα κι αυτός του ανύπαρκτου επιπέδου ασφάλειας).

Στο δίκτυο δεν λειτουργούσαν ούτε τα στοιχειώδη ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας που λειτουργούν σε κάθε σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο. Τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας δεν λειτουργούν από μόνα τους. Χρειάζονται ανθρώπους να τα παρακολουθούν, γιατί και σ’ αυτά μπορεί να υπάρξουν αστοχίες (αυτό είναι νόμος της Φυσικής). Απαιτείται η συνεργασία ανθρώπου-μηχανής (μηχανή είναι και ένα ηλεκτρονικό σύστημα), ώστε μέσα από τον αλληλοέλεγχο να εξασφαλίζεται η ασφάλεια.

Είναι γεγονός ότι οι μηχανές εκτοπίζουν εργάτες. Και φτηναίνουν την εργατική δύναμη, καθώς μια σειρά δεξιότητές της περνούν στη μηχανή και η εργασία του εργάτη γίνεται ολοένα και πιο απλή. Ο Μαρξ έχει αναλύσει στο «Κεφάλαιο» αυτό το φαινόμενο. Φαινόμενο που έχει και μια δυσμενή συνέπεια για το κεφάλαιο, διότι ενισχύει την πτωτική τάση του ποσοστού του κέρδους. Η οποία πτωτική τάση αντιρροπείται και μέσω της υπερεκμετάλλευσης της εργατικής δύναμης στις εξαρτημένες από τον ιμπεριαλισμό χώρες. 

Θα δούμε σε άλλη ανάλυση πώς λειτούργησαν αυτά στον ελληνικό σιδηρόδρομο με την εισβολή του ιταλικού μονοπώλιου, όμως εδώ θα περιοριστούμε στην ανάλυση της κατάστασης που προκάλεσε το έγκλημα.

Εδώ δεν είχαμε την εισαγωγή σύγχρονων ηλεκτρονικών μηχανών που εκτόπισαν εργάτες. Εδώ είχαμε πλήρη απουσία σύγχρονων ηλεκτρονικών μηχανών και ταυτόχρονα εκτόπιση εργατών από τον ΟΣΕ! Μάλιστα, δεν λειτουργούσαν ούτε τα παλιά, παραδοσιακά συστήματα που παρακολουθούσαν τη σιδηροδρομική κυκλοφορία και επέτρεπαν να αποτρέπονται τα όποια λάθη που αναπόφευκτα κάνει ο ανθρώπινος παράγοντας.

Εδώ είχαμε τρένα που κυκλοφορούσαν κυριολεκτικά στα τυφλά. Και κρίσιμα πόστα (π.χ. σταθμαρχεία) να λειτουργούν με έναν μόνο άνθρωπο! Λες και λειτουργούσε σιδηροδρομικό δίκτυο σαν της Κίνας ή της Ιαπωνίας, όπου υπάρχουν τα πιο σύγχρονα συστήματα αυτοματισμού. Τα τρένα μάλιστα πήγαιναν με σημαντικά μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με το παρελθόν, ενώ τα δρομολόγια είχαν πυκνώσει. Για ποιο λόγο; Για να αυξήσει τα κέρδη της η Hellenic Train, η θυγατρική της ιταλικής FSI. Για να τραβήξει πελατεία από τις οδικές και τις αεροπορικές μεταφορές έπρεπε να σμικρύνει το χρόνο μετάβασης και να πολλαπλασιάσει τα δρομολόγια.

Προσέξτε το συνδυασμό της ιδιωτικοποίησης: Η Hellenic Train αύξησε τις ταχύτητες και πλήθυνε τα τρένα στη γραμμή, για να αυξήσει τα κέρδη της από το μεταφορικό έργο, και ο κρατικός ΟΣΕ που είναι υπεύθυνος για τις υποδομές και την ασφάλειά τους μείωσε το προσωπικό, χωρίς να έχει υπάρξει κανένας εκσυγχρονισμός του δικτύου και χωρίς να λειτουργούν ούτε τα παλιά συστήματα ασφάλειας, που είχαν εγκαταλειφθεί εν αναμονή τοποθέτησης των καινούργιων!

Με λίγες λέξεις, αύξησαν τις ταχύτητες και την κυκλοφορία σ’ ένα δίκτυο που ήταν λιγότερο ασφαλές σε σχέση με προηγούμενες περιόδους, όταν είχε χαμηλότερες ταχύτητες και μικρότερη κυκλοφορία! Μιλώντας με όρους Φυσικής, υπερφόρτωναν ένα σύστημα δεδομένης χωρητικότητας, στριμώχνοντας σ’ αυτό τη διπλάσια χωρητικότητα. Αυτό το σύστημα, νομοτελειακά, κάποια στιγμή θα έσπαγε. Εσπασε στα Τέμπη και το σπάσιμο επέφερε ένα μαζικό έγκλημα.

Και η Hellenic Train και ο ΟΣΕ διαθέτουν μηχανικούς. Δεν μπορεί να μην τους προειδοποίησαν για τους κινδύνους. Ενας μηχανικός, υπεύθυνος για τα συστήματα ασφάλειας, παραιτήθηκε πέρυσι, αλλά κανενός το αυτί δεν ίδρωσε. Οι μηχανοδηγοί, αυτοί που ακολουθούν την τύχη των επιβατών (στα Τέμπη σκοτώθηκαν και οι δύο μηχανοδηγοί, στο Αδενδρο ο ένας), προειδοποίησαν ακόμη και με εξώδικο. Τους απάντησε ο ΟΣΕ με εξώδικο ότι είναι… συκοφάντες! Τα ίδια έλεγε και ο Καραμανλής ο μικρός στη Βουλή, δέκα μέρες πριν από το έγκλημα!

Σε ένα εντελώς τυφλό δίκτυο -αν δεχτούμε ότι έπρεπε να υπάρχει συγκοινωνία, ιδίως επιβατική σ’ ένα τέτοιο δίκτυο- θα έπρεπε να υπάρχει προσωπικό (έμπειρο και λιγότερο έμπειρο) σε πολλαπλάσιο αριθμό, καθώς και αυστηρά πρωτόκολλα διπλού και τριπλού ελέγχου, που φυσικά απαιτούν πολλαπλάσιο προσωπικό. Και στα τρένα και στους σταθμούς. Οχι ένας σταθμάρχης που γυρίζει ένα κλειδί στον πίνακα κι άμα κάνει λάθος «κάηκε ο κόσμος, αλλά και δεύτερος σταθμάρχης που θα κάνει το double checking και κλειδούχος στην αποβάθρα, που θα διαπιστώνει εμπειρικά (με το μάτι) ότι το τρένο έφυγε από τη σωστή γραμμή και θα αναφέρει σχετικά στον σταθμάρχη. Και στο τρένο, όχι ένας μηχανοδηγός αλλά δύο και προϊστάμενος αμαξοστοιχίας.

Ετσι λειτουργούσαν παλιά τα τρένα, αλλά αυτό θεωρήθηκε… περιττή πολυτέλεια. Κι ας μην λειτουργούσαν πλέον ούτε τα παλιά συστήματα (φωτοσήμανση). Κι όσοι τολμούσαν να ζητήσουν κάτι τέτοιο χαρακτηρίζονταν «τεμπέληδες» και «συντεχνίες» και τους περνούσαν «γενεές δεκατέσσερις» οι δημοσιορουφιάνοι (τα ΑΡΔάκια, όπως τους αποκαλούν οι νέοι), οι ίδιοι που σήμερα θρηνούν υποκριτικά για τις αδικοχαμένες ζωές.

Εγινε το ίδιο όπως με την ανάγκη για περισσότερες ΜΕΘ, που ο τέως υπάλληλος του ΣΕΒ και νυν υπάλληλος του Μητσοτάκη, Σκέρτσος, χαρακτήριζε «πολυτέλεια». Κι άφηναν τον κόσμο να πεθαίνει διασωληνωμένος πάνω σ’ ένα ράντζο, οδηγώντας χιλιάδες ζωές στο θάνατο, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να παλέψουν για τη ζωή τους με τη βοήθεια των σύγχρονων μέσων που διαθέτει η επιστήμη της Ιατρικής (Εντατική Θεραπεία).

Νομίζουμε πως έγινε αντιληπτό γιατί η εφημερίδα μας αρνείται να μπει σε συζήτηση για τον σταθμάρχη, τους δύο σταθμάρχες, τον επιθεωρητή, τον μηχανοδηγό και τα παρόμοια. Γιατί αυτή η συζήτηση είναι πρόστυχη και αποπροσανατολιστική και έχει ως στόχο να κρύψει τις πραγματικές αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα και τους ανθρώπους που είναι ένοχοι γι’ αυτές τις αιτίες.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροDixi Et Salvavi Animam Meam
Επόμενο άρθρο Φωνάζει ο κλέφτης…

Σχετικά Αρθρα

Δεν υπάρχει σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ – Υπάρχει διπλό σκάνδαλο βοσκοτόπων, που ξεκίνησε επί Τσίπρα και κορυφώθηκε επί Μητσοτάκη

Στο Ψαχνό 2 Ιούν 2025, 19:37

Ο Μητσοτάκης στη θέση του «ψεύτη βοσκού»

Στο Ψαχνό 22 Φεβ 2025, 11:42

Εγκλημα στα Τέμπη: Δύο χρόνια αργότερα, ο κόσμος δεν ξέχασε

Στο Ψαχνό 27 Ιαν 2025, 19:04

ΑΠΟΧΗ από τις ΕΥΡΩ-ΚΑΛΠΕΣ της ΑΠΑΤΗΣ

Αποχή-δέσμευση για συμμετοχή στους ταξικούς αγώνες, για την ταξική ανασυγκρότηση του εργατικού κινήματος

Πολιτική 9 Ιούν 2024, 08:08

Αποχή από το αστικό ξεφτιλίκι των τοπικών εκλογών

Στο Ψαχνό 7 Οκτ 2023, 14:16

Tα πάντα στον αυτόματο πιλότο της δημοσιονομικής πειθαρχίας και της κινεζοποίησης της εργατικής τάξης

Στο Ψαχνό 30 Σεπ 2023, 00:03
Ροή Ειδήσεων
Αγροτικά

Ευλογιά αιγοπροβάτων: Η Κομισιόν άρχισε τις νύξεις για υποχρεωτικό εμβολιασμό

Αυτό θα βάλει ταφόπλακα στη φέτα ΠΟΠ και σε όλα τα γαλακτοκομικά

21 Ιούν 2025, 13:58
Διεθνή

Πότε ξανάγινε κάτι τέτοιο; Ακάλυπτοι μαχητές με Καλάσνικοφ να κυνηγούν τανκ που το βάζει στα πόδια!

21 Ιούν 2025, 09:32
Εργατικά

Ακόμα πιο φασιστικό το πειθαρχικό δίκαιο των δημοσίων υπαλλήλων 

Περικοπή δύο μισθών και παραπομπή για απόλυση για τους αρνητές της «αξιολόγησης»

21 Ιούν 2025, 06:41
Πολιτισμός

Mπράβο στους ηθοποιούς που σήκωσαν την παλαιστινιακή σημαία στο Ηρώδειο

Ντροπή στους απόντες και σε όσους/ες… παρέστησαν τα αγάλματα

21 Ιούν 2025, 06:38
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

21 Ιούν 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Ιούνη

21 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Mπουκιά βουτηγμένη στο αίμα

20 Ιούν 2025, 20:06
Διεθνή

Πόλεμος φθοράς με ψυχή και αντάρτικη ευρηματικότητα

20 Ιούν 2025, 18:46
Διεθνή

Ουστ, σιώνια του κερατά

20 Ιούν 2025, 14:03
Κόντρες

Κι η κοπριά στα λάχανα

20 Ιούν 2025, 13:48
Πολιτική

Οι κουραμπιέδες παριστάνουν τα κομάντα

Σόου Δένδια-στραταίων με τον δήθεν απεγκλωβισμό ελλήνων πολιτών από το Ισραήλ

20 Ιούν 2025, 12:24
Διεθνή

Nέα προβοκάτσια: Βάφτισαν «νοσοκομείο» ένα στρατιωτικό κτίριο!

Το Ιράν ΔΕΝ βομβάρδισε το Νοσοκομείο Σορόκα στη Μπερσεβά

20 Ιούν 2025, 08:46
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Ιούνη

20 Ιούν 2025, 00:01
Αγροτικά

«Στο ντάκο» Βορίδης και Αυγενάκης για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ

Δικογραφία για πιθανές ποινικές ευθύνες τους έστειλε στη Βουλή η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία

19 Ιούν 2025, 22:09
Πολιτική

Eγκλημα στα Τέμπη: Ενταφιάστηκαν οι ποινικές ευθύνες των αστών πολιτικών

Στη γραμμή του «ανθρώπινου λάθους» επέστρεψε η ΝΔ

19 Ιούν 2025, 14:28
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 19 Ιούνη

19 Ιούν 2025, 00:01
Διεθνή

Οταν δε φτάνουν τα καταφύγια

18 Ιούν 2025, 22:10
Διεθνή

«Κάποιοι από εμάς έπεσαν μάρτυρες, άλλοι τραυματίστηκαν, αλλά ποτέ, ποτέ δε θα εγκαταλείψουμε τις θέσεις μας»

18 Ιούν 2025, 21:35
Διεθνή

Kαθημερινή σφαγή Παλαιστίνιων για μια σακούλα τρόφιμα! – Να ξεσηκωθούμε ενάντια στη γενοκτονία

Παγίδες θανάτου τα αμερικανο-ισραηλινά «Κέντρα Διανομής Βοήθειας»

18 Ιούν 2025, 20:19
Πολιτική

Στον αστερισμό των τέως…

18 Ιούν 2025, 15:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Ιούνη

Ημέρα μουσικής.

Ημέρα skateboard.

Ημέρα ανθρωπιστή.

Ημέρα υδρογραφίας.

1877: Εκτελούνται δέκα μέλη της μυστικής οργάνωσης των ιρλανδών ανθρακωρύχων «Μόλι Μαγκουάιρς» με την κατηγορία συμμετοχής σε βίαιη απεργία ανθρακωρύχων στην Πενσιλβάνια (ΗΠΑ).

1945: Εθνικόφρονες επιτίθενται εναντίον αριστερών ηθοποιών στα θέατρα «Ερμής» και «Λυρικόν», δέκα τραυματίες.

1964: Η ρατσιστική οργάνωση Κου Κλουξ Κλαν δολοφονεί τρεις Αφροαμερικανούς υπέρμαχους των ίσων δικαιωμάτων (ΗΠΑ).

1987: Συλλαμβάνεται στην Αθήνα ο καταζητούμενος Ιταλός Μαουρίτσιο Φελίνι, μέλος της οργάνωσης “Ενοπλοι Προλετάριοι για τον Κομμουνισμό».

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Οποιος ελπίζει ότι ο πόλεμος, που ξεκίνησε το Ισραήλ εναντίον του Ιράν, μπορεί να σταματήσει σύντομα θα απογοητευθεί. Μέχρι τώρα, οι Ισραηλινοί έχουν αποδείξει ότι προχωρούν μεθοδικά, με επιτελικό σχεδιασμό βάθους και καθαρό στόχο. Δεν ξεκινούν ποτέ στρατιωτικές επιχειρήσεις χωρίς να έχουν καθαρή εικόνα του σκοπού και των μέσων με τα οποία θα καταλήξουν εκεί. Αυτό είναι το ένα δεδομένο. Το άλλο δεδομένο προκύπτει από την ευρύτερη στρατηγική εικόνα. Αφού το Ισραήλ εξουδετέρωσε τις δυνάμεις που σχημάτιζαν τον «κύκλο της φωτιάς», όπως τον ονόμαζε η ιρανική προπαγάνδα, δηλαδή τη Χαμάς στη Γάζα και τη Χεζμπολάχ στον Λίβανο, τώρα φτάνει στον πυρήνα του εχθρού: στο Ιράν και το πυρηνικό πρόγραμμά του. Επειτα από όσα έχει πετύχει το Ισραήλ, τώρα δεν έχει την πολυτέλεια να κάνει πίσω.

Στέφανος Κασιμάτης, Τα Νέα, 18.6.2025

(Επειδή αυτή την επιχειρηματολογία την ακούσαμε και από άλλο μπουρδολόγο, με ακαδημαϊκά γαλόνια, είμαστε σίγουροι ότι προέρχεται κατευθείαν από τα έγκατα της γνωστής πρεσβείας, Κηφισίας και Κατεχάκη γωνία. Εκεί κατασκευάζονται τα non paper με τις τερατολογίες και μοιράζονται στις «φίλιες δυνάμεις», οι οποίες δεν έχουν προβλήματα ηθικής και τσίπας. Τα προσόντα του επαγγέλματος, που λέμε. Εξουδετέρωσε η σιωνιστική οντότητα τη Χαμάς; Τότε γιατί κοντεύει να κλείσει διετία ο πόλεμος στη Γάζα και ο σιωναζιστικός στρατός εξακολουθεί να μαζεύει καθημερινά πτώματα και ακρωτηριασμένους στρατιώτες και αξιωματικούς, χωρίς να μπορέσει να εξασφαλίσει ούτε μία περιοχή ελέγχου στο εσωτερικό της παλαιστινιακής Λωρίδας; Εξουδετέρωσε η σιωνιστική οντότητα τη Χεσμπολά; Τότε γιατί η λιβανέζικη αντιστασιακή οργάνωση εξακολουθεί να έχει τη μεγαλύτερη κοινοβουλευτική ομάδα στο Κοινοβούλιο του Λιβάνου, να συμμετέχει στην κυβέρνηση, κατέχοντας και το κρίσιμο υπουργείο Οικονομικών, ενώ σάρωσε στις πρόσφατες δημοτικές εκλογές της χώρας, παίρνοντας όλους τους δήμους όπου κατέβασε υποψήφιους; Εξουδετερώνει η σιωνιστική οντότητα το Ιράν; Μια ματιά στην πραγματικότητα και όχι στα κατασκευάσματα της σιωνιστικής προπαγάνδας που παπαγαλίζουν τα παπαγαλάκια της, δείχνει το αντίθετο. Μια ματιά στον ίδιο το σιωνιστικό Τύπο δείχνει, επίσης, το αντίθετο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ

Γιατί το Ισραήλ κατέσχεσε τον εξοπλισμό των αραβικών τηλεοπτικών συνεργείων στη Χάιφα; (video)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo