ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα η επιστροφή Κουκοδήμου! ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Αναγγελτικό με μικρή φωτογραφία στην πρώτη σελίδα. Κύρια θέματα ο Παπούλιας και ο Ομπάμα. ΛΟΓΟΣ: Αρκετά μεγάλο αναγγελτικό με φωτογραφία. Κύριο θέμα ο Παπούλιας. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα ο Γκρούεφσκι. ΝΙΚΗ: Αρκετά μεγάλο αναγγελτικό με φωτογραφία. Κύριο θέμα αντικαραμανλικό. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ: Το κεφάλαιο στάζει αίμα (κύριο θέμα). ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ: Μικρό αναγγελτικό με φωτογραφία. Κύριο θέμα η φοροεπιδρομή. ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ: Μικρό αναγγελτικό. Κύριο θέμα: Αυξάνεται το εφάπαξ των δημοσίων υπαλλήλων. ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ: Μικρό αναγγελτικό. Κύριο θέμα: Ψαλίδι στα προνόμια των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ. Επίσης, τεράστια φωτογραφία Καραμανλή-Νατάσας, με τίτλο «Εντυπωσιακή η εκδήλωση για την αποκατάσταση της δημοκρατίας). ΑΥΡΙΑΝΗ: Μέτριου μεγέθους αναγγελτικό με φωτογραφία. Κύριο θέμα ο Παπούλιας, σε… έκδοση Κουρή. ΕΘΝΟΣ: Μέτριου μεγέθους αναγγελτικό με φωτογραφία. Κύριο θέμα η φοροεπιδρομή. ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα ο Γκρούεφσκι. ΕΛ. ΤΥΠΟΣ: Μικρό αναγγελτικό. Κύριο θέμα το φορο-αδιέξοδο. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ: Μέτριου μεγέθους αναγγελτικό με φωτογραφία. Κύριο θέμα:«Χρυσώνουν» τους δικαστές. ΕΣΤΙΑ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα: Ελληνικοί σπαταλόδρομοι (για τον ΟΣΕ). ΧΩΡΑ: Μικρό αναγγελτικό με φωτογραφία και «ουδέτερο» τίτλο. Κύριο θέμα: Διπλασιάζονται οι μισθοί δικαστικών. ΒΡΑΔΥΝΗ: Μέτριου μεγέθους αναγγελτικό με φωτογραφία. Κύριο θέμα: Νέο μισθολόγιο για τους δικαστικούς. ΝΕΑ: Μικρό αναγγελτικό, με τον παραπλανητικό τίτλο «ΠΕΡΑΜΑ: Εκρηξη με 2 νεκρούς σε πλοίο». Κύριο θέμα η τροπολογία για τους εργαζόμενους των ΔΕΚΟ. ΕΞΠΡΕΣ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα η φοροδιαφυγή. ΗΜΕΡΗΣΙΑ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα τα φορολογικά. ΚΕΡΔΟΣ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα το λαθρεμπόριο καυσίμων. ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα τα φορολογικά. ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: Απολύτως τίποτα. Κύριο θέμα η αισιοδοξία που γεννούν τα κέρδη μιας τράπεζας.
Γαϊδούρια
Την ώρα που στο Πέραμα ξεφόρτωναν πτώματα εργατών, αυτοί και αυτές φόρεσαν αστραφτερά κοστούμια και λαμπερές τουαλέτες και μες στην καλή χαρά γιόρτασαν τη Δημοκρατία τους στο Προεδρικό Μέγαρο, με τη συνοδεία μουσικής, ποτών και μεζέδων.
Δυο λέξεις είπε μόνο ο Παπούλιας για τους δολοφονημένους εργάτες κι αυτές απαξίωσαν να τις περιλάβουν στο κείμενο της ομιλίας του (αδιάψευστος μάρτυρας το κείμενο που είναι ανηρτημένο στην ιστοσελίδα της Προεδρίας), ούτε μια κουβέντα ο Καραμανλής. Ούτε ένας από τους εκατοντάδες καλεσμένους δεν είχε το φιλότιμο ν’ αποχωρήσει με μια δήλωση πένθους για τους τόσους νεκρούς. Δεν έκαναν αυτό που κάνουν οι άνθρωποι του λαού: όταν ένα σπίτι πενθεί, κάθε γιορτή στα διπλανά ακυρώνεται. Εμειναν όλοι εκεί, για να κάνουν το «κομμάτι» τους, ο καθένας όπως το είχε προσχεδιάσει, και κουβέντιαζαν για το που θα πάνε διακοπές. Και γιατί να φύγουν; Μήπως τους έπιασε ο πόνος για τους νεκρούς εργάτες; Απλά απέδειξαν ότι η γαϊδουριά τους είναι ισχυρότερη από την υποκρισία τους. Γι’ αυτό και δε δίστασαν να εμφανιστούν μπροστά στις κάμερες μες στην καλή χαρά.
Η αλητεία της σιωπής και η σιωπή της αλητείας
Αν σε μια δασική πυρκαγιά πέθαινε ένας άνθρωπος, η είδηση θα ήταν πρώτο θέμα σε όλες τις εφημερίδες την επομένη. Και δικαίως. Οταν, όμως, οχτώ εργάτες καίγονται ζωντανοί στο αμπάρι ενός πλοίου, η είδηση μετά βίας γίνεται ένα μικρό ή μέτριο αναγγελτικό στην πρώτη σελίδα. Δείτε πως αντιμετώπισε το εκδοτικό κατεστημένο το νέο φρικτό έγκλημα στη Ζώνη του Περάματος, την περασμένη Παρασκευή. Μόνο δύο εφημερίδες (ΑΥΓΗ και ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ) το έκαναν πρώτο θέμα.
ΑΥΓΗ: Εγκλημα στο Πέραμα (κύριο θέμα). BHMA: Μικρό αναγγελτικό (με φακό το βλέπεις). Κύριο θέμα η ομιλία Παπούλια.
Επιμελέστατοι
Το είπε ο υπουργός Παιδείας Ε. Στυλιανίδης, μιλώντας στις 23 Ιούλη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής: «Θέλουμε να υπερασπίσουμε τη συνταγματική τάξη, ωστόσο εκ των πραγμάτων έχει διαμορφωθεί ένα περιβάλλον που οδηγεί στην κυριαρχία του ευρωπαϊκού Δικαίου έναντι του εθνικού Συντάγματος και αν δεν οργανώσουμε την κατάσταση θα βρεθούμε πίσω από τις εξελίξεις». Με άλλα λόγια: μπορεί να μην καταφέραμε να καταργήσουμε τη συνταγματική απαγόρευση του άρθρου 16, θα βρούμε όμως τρόπους να την παρακάμψουμε στην πράξη. Ο νόμος για τα Κολέγια είναι το πρώτο βήμα, η ενσωμάτωση της κακόφημης οδηγίας για τα επαγγελματικά δικαιώματα θα είναι το επόμενο.
Ποιος μπορεί να βάλει φραγμό σ’ αυτά τα σχέδια; Μόνο το φοιτητικό κίνημα. Απ’ αυτή την άποψη, τον επόμενο Σεπτέμβρη-Οκτώβρη θα κριθούν πολλά.
Μόνο για την εικόνα
Μπορεί οι ΜΕΘ των δημόσιων νοσοκομείων να υπολειτουργούν, λόγω έλλειψης προσωπικού, μπορεί άνθρωποι να πεθαίνουν επειδή δεν υπάρχουν κρεβάτια στις ΜΕΘ και ο εξοπλισμός σαπίζει, αυτό όμως δεν εμποδίζει τον Αβραμόπουλο, τον «κύριο Τίποτα», να οργανώνει φιέστες για να φτιάχνει τη δημόσια εικόνα του. Την περασμένη βδομάδα κάλεσε όλα τα κανάλια για να παρουσιάσει τη λειτουργία του Συστήματος Ρομποτικής Χειρουργικής Da Vinci στο «Λαϊκό». Φόρεσε χειρουργική μπλούζα, καπελάκι και μάσκα, ποζάρισε στις κάμερες και μίλησε για «έμπρακτη απόδειξη της συνεχούς προσπάθειας που καταβάλλεται, το Εθνικό Σύστημα Υγείας να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες σε κάθε Ελληνα ασθενή».
Εκανε φιέστα για κάτι που θα ‘πρεπε να αποτελεί αντικείμενο αυτοκριτικής. Γιατί δυο ίδια συστήματα λειτουργούν ήδη οι καπιταλιστές της ιδιωτικής Υγείας στα εν Ελλάδι μεγαλομάγαζά τους. Με δυο χρόνια καθυστέρηση έφερε ένα σύστημα το ΕΣΥ, ενώ θα έπρεπε να το διαθέτουν ήδη όλα τα μεγάλα (τουλάχιστον) νοσοκομεία της χώρας. Οι καπιταλιστές έφεραν αμέσως τα ρομποτικά συστήματα και τα ασφαλιστικά ταμεία, που τους τα ακουμπούν κανονικότατα, θα πρέπει ήδη να τους έχουν προσφέρει την απόσβεση του κόστους.
Πόσα έπαιρνε;
Θα μάθουμε, επιτέλους, πόσα έπαιρνε ο Ζορμπάς στην Αρχή για το βρόμικο χρήμα; Ο Αλογοσκούφης τον «κάρφωσε» ότι έπαιρνε σχεδόν 11 χιλιάρικα και ότι ζητούσε παραπάνω από τα διπλά, για να φτάσει τον αντιπρόεδρο της ΤτΕ. Ο Ζορμπάς ζήτησε από τον Αλογοσκούφη να πει πόσα έπαιρνε καθαρά και πόσα παίρνουν οι άλλοι επικεφαλής των Αρχών.
Εμείς που δεν έχουμε δει επίσημα έγγραφα συμπεραίνουμε από το «διάλογο» των δύο ανδρών, ότι όντως τόσα έπαιρνε ο Ζορμπάς, αλλά τα καθαρά ήταν λιγότερα, λόγω φορολογίας προφανώς. Ομως, κυρ-εισαγγελέα, κανένας δεν έχει πρόβλημα να τα παίρνει χοντρά κι ας πληρώνει περισσότερο φόρο. Γιατί ποτέ ο φόρος δεν τ’ αδυνατίζει τόσο, ώστε να παύουν να είναι χοντρά. Εντάξει, ο Αλογοσκούφης τα λέει τώρα για να σε εκθέσει, αλλά και συ μην το παίζεις φτωχαδάκι. Καλά λεφτά έβγαλες στα πόστα που σου εμπιστεύτηκε η ΝΔ. Αλίμονο από τα φτωχαδάκια που περιμένουν να ζήσουν από το μισθό που παίρνουν.
Ντιβιντί και μπάλα
Οταν ο Καραμανλής έγινε πρωθυπουργός, πήρε και το υπουργείο Πολιτισμού. Εφτιαξε και μια παρέα από «ανανήψαντες» αριστερούληδες του πολιτισμού, οι οποίοι σύχναζαν στη βίλα του στη Ραφήνα και διαφήμιζαν το υψηλό πολιτιστικό επίπεδο του «Πυγμαλίωνα» (τρομάρα του). Βλέπετε, το σχέδιο των «ίματζ μέικερ» (λέγε με Λούλη) προέβλεπε σβήσιμο της εικόνας του μποέμ αστόπαιδου που ξημερωνόταν σε μπαρότσαρκες και σαβουρωνόταν μπροστά στις κάμερες καθώς προσπαθούσε να κουμαντάρει τα κιλά του και να κλοτσήσει μια μπάλα. Στη θέση αυτής της παλιάς εικόνας έπρεπε να μπει εκείνη ενός σοβαρού αστού, με μόρφωση, υψηλό επίπεδο κουλτούρας και αποφασισμένου να στηρίξει τον Πολιτισμό. Βέβαια, αναπληρώτριά του έβαλε τη θείτσα-Φάνη και πανίσχυρο γενικό γραμματέα τον κολλητό του το Ζαχόπουλο.
Για να μην τα πολυλογούμε, είδατε μήπως τον… φιλότεχνο Καραμανλή σε μία έστω από τις ενδιαφέρουσες παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών; Ούτε στις πρωτοποριακές πήγε ούτε στις κλασικές. Ούτε στον Λάνγκχοφ ούτε στον Σοκούροφ. Ούτε στον Οστερμάιερ ούτε στην Πίνα Μπάους. Με DVD και μπάλα στο play room της Ραφήνας περνούν τ’ απογεύματα και τα βράδια του. Πού να τρέχουμε τώρα σε αίθουσες και νταμάρια. Τι να κάνει η Πίνα Μπάους και το Wooster Group μπροστά στο τελευταίο Mission Impossible;
Α, ναι, να μην τον αδικήσουμε, πήγε ν’ ακούσει τη Μούσχουρη στο Ηρώδειο. Αλλωστε, εκτός από τα ξενέρωτα τραγούδια, θα έκανε και αναφορές στο θείο του (είχε ενημερωθεί αρμοδίως). Πάντα της υψηλής κουλτούρας ο δάμαλος…
Τσούζει!
Πιένες γνωρίζει τελευταία η Ισραηλινή Κνεσέτ. Μέρκελ, Σαρκοζί, Ομπάμα, Μπράουν παρήλασαν με τη σειρά, για να δώσουν τα διαπιστευτήριά τους στο σιωνιστικό ναζισμό. Την έχει ανάγκη την υποστήριξή τους το κράτος-φρούριο, ειδικά μετά το στραπάτσο στον πόλεμο του Λιβάνου και τον πρόσφατο εξευτελισμό που το εξανάγκασε η Χεζμπολά. Δεν είναι και λίγο να παίρνεις δυο πτώματα και να παραδίνεις αιχμάλωτους μαχητές, μεταξύ των οποίων και ο Σαμίρ Κιντάρ, επί τρεις δεκαετίες φυλακισμένος-σύμβολο της Παλαιστινιακής Επανάστασης.