Οπως είναι γνωστό, ο κατάλογος των ναζιστικών θηριωδιών την περίοδο της Κατοχής στην Ελλάδα είναι πολύ μεγάλος. Η δράση της ένδοξης Εθνικής Αντίστασης, με μπροστάρηδες το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, αμέσως μετά τη συνθηκολόγηση του ελληνικού αστισμού, ανάγκασε τους θρασύδειλους ναζιφασίστες να καταφύγουν σε εγκλήματα πολέμου. Τα ολοκαυτώματα ολόκληρων πόλεων και χωριών είναι αμέτρητα. Χωριά όπως το Δίστομο, τα Καλάβρυτα, η Κάνδανος, το Κομμένο, το Κούρνοβο και αμέτρητα άλλα σε όλες τις ανταρτομάνες περιοχές, ισοπεδώθηκαν από τους Γερμανούς, Βούλγαρους και Ιταλούς φασίστες.
Η Κρήτη, αναλογικά με τον πληθυσμό της, πλήρωσε τον βαρύτερο φόρο αίματος. Ο κρητικός λαός, μαζί με τον υπόλοιπο ελληνικό λαό, πρωταγωνίστησαν στον αγώνα ενάντια στον φασισμό γράφοντας ορισμένες από τις πιο ένδοξες σελίδες της νεότερης ελληνικής Ιστορίας. Η ιστορική μνήμη, από την ένδοξη εποχή της Εθνικής Αντίστασης, παραμένει μέχρι και σήμερα αναλλοίωτη και δεν παραχαράσσεται για τον λόγο ότι έχει γραφτεί με το αίμα των καλύτερων παιδιών του ελληνικού λαού. Κάθε προσπάθεια εξωραϊσμού και συμφιλίωσης με τα εγκλήματα του ναζισμού πέφτουν στο κενό.
Αλλη μια τέτοια προσπάθεια εξωραϊσμού των ναζιστικών εγκλημάτων έγινε πρόσφατα, με πρωτοβουλία της γερμανικής πρεσβείας της Αθήνας και της «Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης» μέσα στο πλαίσιο μιας «επιμορφωτικής δράσης» γερμανών καθηγητών, οι οποίοι επισκέφτηκαν την Κρήτη, με τίτλο: «Θυμόμαστε και μνημονεύουμε στην Κρήτη – Οι γερμανοελληνικές σχέσεις στον 20ό και 21ο αιώνα». Κατά τη διάρκεια της δράσης αυτής, οι γερμανοί εκπαιδευτικοί ξεναγήθηκαν σε ορισμένα μνημεία-σύμβολα της ναζιστικής θηριωδίας, όπως είναι το «Κακό Πουλί» λίγο πιο έξω από τα Χανιά. Πρόκειται για μνημείο το οποίο ανεγέρθη από τους γερμανούς κατακτητές το 1941 γα να μνημονεύσουν τους αλεξιπτωτιστές της Βέρμαχτ που σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της Μάχης της Κρήτης.
Περίεργο δεν είναι που η γερμανική πρεσβεία προσπαθεί να σβήσει τη μνήμη των ναζιστικών εγκλημάτων με τη βοήθεια της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης. Αλλωστε και ο βρόμικος ρόλος των κεφαλών της Εκκλησίας, τόσο στη διάρκεια της Κατοχής όσο και σε άλλες ιστορικές στιγμές, είναι γνωστός.
Το εξοργιστικό είναι πως η όλη αυτή «επιμορφωτική δράση» προωθήθηκε και από το υπουργείο Παιδείας, καθώς η συντονίστρια του ΠΕΚΕΣ Κρήτης κάλεσε τους έλληνες εκπαιδευτικούς της Κρήτης να λάβουν μέρος σε αυτές τις «συναντήσεις-ξεναγήσεις».
Εχουμε δηλαδή ένα υπουργείο Παιδείας που από τη μία προσπαθεί να διαλύσει το δημόσιο σχολείο (επιθεωρητισμός, υποστελέχωση, άθλιες κτιριακές εγκαταστάσεις στα σχολεία) και από την άλλη προσπαθεί να αναθεωρήσει την ιστορία και να αμαυρώσει τη μεγαλειώδη αντιφασιστική πάλη του ελληνικού λαού μέσω… αθώων «επιμορφωτικών δράσεων», που προωθούν τη …συμφιλίωση των λαών και την αλληλοκατανόηση.
Φυσικά, οι αντιδράσεις ήταν άμεσες και από πολλές πλευρές. Τόσο οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι των μαρτυρικών χωριών Φλωρίων, Κάνδανου και Κακοδικίου εξέδωσαν ανακοίνωση – ανοικτή επιστολή προς τους Γερμανούς εκπαιδευτικούς, υπενθυμίζοντάς τους την ιστορική αλήθεια, υπογραμμίζοντας πως τέτοιες επισκέψεις είναι εκ του πονηρού, ενώ έθεσαν και το ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων προς την Ελλάδα, που ουδέποτε αποδώθηκαν.
Ανακοίνωση εξέδωσε και η ΠΕΑΕΑ – ΔΣΕ τονίζοντας πως η κυβέρνηση μέσω των συγκεκριμένων «δράσεων» προκαλεί και προσβάλλει τον ελληνικό λαό.
Αλλά και οι ΕΛΜΕ Χανίων και Ηρακλείου μέσω ανακοινώσεων κάλεσαν τους έλληνες εκπαιδευτικούς να γυρίσουν την πλάτη σε προγράμματα ψευτοσυμφιλίωσης και εξωραϊσμού του ναζισμού.
Με αφορμή αυτό το γεγονός ξαναήρθε στο φως το περιβόητο ζήτημα των γερμανικών πολεμικών επανορθώσεων και του κατοχικού δανείου προς τον ελληνικό λαό, το οποίο όλες ανεξαιρέτως οι αστικές κυβερνήσεις της Ελλάδας, ειδικά σε περιόδους που βρίσκονται «με την πλάτη στον τοίχο», εξαιτίας των κινητοποιήσεων και της αμφισβήτησης της πολιτικής τους από την εργαζόμενη κοινωνία, το χρησιμοποιούν ως εργαλείο προπαγάνδας και καταδημαγώγησης (το ίδιο ακριβώς γίνεται και με τα μάρμαρα του Παρθενώνα). Απόδειξη ότι όλο αυτό χρησιμοποιείται απλώς για εσωτερική κατανάλωση είναι ότι επίσημο αίτημα προς τη Γερμανία και πολύ περισσότερο νομική διεκδίκηση δεν υφίσταται, ενώ οι ελληνικές κυβερνήσεις στέκονται «σούζα» κάθε φορά που οι εκπρόσωποι του γερμανικού ιμπεριαλισμού επαναλαμβάνουν μονότονα με απύθμενο θράσος: «Εχουμε ήδη πει ότι η Γερμανία θεωρεί πως το θέμα των επανορθώσεων από πολιτικής και νομικής πλευράς έχει ολοκληρωθεί»!
Ολοι θυμόμαστε την μεγαλοπρεπέστατη κωλοτούμπα που έκανε ακόμα και ο Τσίπρας, που παρίστανε το «λιοντάρι» επί του θέματος, όταν στάθηκε δίπλα στη Μέρκελ, δηλώνοντας τα εξής: «Θέλω να επαναλάβω ότι αυτή η πρωτοβουλία για την ανάδειξη εκ νέου του αιτήματος για πολεμικές επανορθώσεις και του θέματος του αναγκαστικού δανείου δεν είναι κάτι καινούριο, έγινε και από την προηγούμενη κυβέρνηση και δεν αφορά κάποια υλική διεκδίκηση (…) Είναι ένα διμερές ζήτημα ξεχωριστό που για εμάς έχει πρωτίστως ηθική και όχι υλική αξία. Οι παρανοήσεις όμως πολλές φορές δημιουργούν στερεότυπα που πρέπει να σπάσουμε».
Το ψήφισμα της ΕΝΩΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΧΑΝΙΩΝ
ΨΗΦΙΣΜΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΦΙΛΙΩΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΑΖΙΣΜΟ.
ΤΟ ΥΠΑΙΘ – ΥΠΕΡΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΚΑΘΕ ΕΝΝΟΙΑ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΗ ΠΑΛΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ – ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΕ ΜΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΦΙΛΙΩΤΙΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟ ΝΑΖΙΣΜΟ (!)
Ø ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ-ΜΕ ΤΟΝ ΠΙΟ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ- ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΕΞΩΡΑΪΣΜΟΥ ΤΗΣ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΑΣ
Ø ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΜΗ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΣΒΟΛΗΣ ΚΑΙ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΗΡΩΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΤΟΥ ΚΡΗΤΙΚΟΥ ΛΑΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΘΗΡΙΩΔΙΑ
Ø ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΑΡΑΧΑΡΑΞΗΣ ΤΗΣ
Το ΥΠΑΙΘ, επιτείνοντας την αντιδραστική πολιτική του, καλεί τους εκπαιδευτικούς της Κρήτης να συμμετάσχουν σε … μια εκδήλωση ιστορικού συμφιλιωτισμού με το ναζισμό και τα εγκλήματα που διέπραξε σε βάρος του λαού και του τόπου.
Η εκδήλωση αυτή πραγματοποιείται, με πρωτοβουλία της Γερμανικής πρεσβείας, στο “κακό πουλί”, στο μνημείο που έστησε η Βέρμαχτ στην κατεχόμενη Κρήτη του 1941, για να τιμήσει τους αλεξιπτωτιστές της, «τα μαύρα πουλιά» της γερμανικής κατοχής, όπως τα αποτύπωσε η λαϊκή ρίμα, που για δέκα ολόκληρες μέρες αναχαιτίζονταν από τον ηρωικά αντιστεκόμενο κρητικό λαό.
Πρόκειται για ένα μνημείο-σύμβολο της ναζιστικής θηριωδίας που μόνο η κατοχική κυβέρνηση του Τσολάκογλου και οι σύγχρονοι υμνητές του ναζισμού έχουν τολμήσει να τιμήσουν!
Τώρα την σκυτάλη στον εξωραϊσμό της φασιστικής κατοχής και βίας παίρνει η κυβέρνηση της ΝΔ, επιβεβαιώνοντας στην πράξη ότι στόχος της δεν είναι μόνο η ισοπέδωση των λαϊκών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, αλλά και η απάλειψη ακόμη και της μνήμης των ιστορικών αγώνων του λαού μας ενάντια στο ναζισμό.
Το ΥΠΑΙΘ στην υπηρεσία αυτή, προκλητικά καλεί τους εκπαιδευτικούς να γίνουν συνένοχοι στην παραχάραξη της ιστορικής αλήθειας, με τη συμμετοχή τους σε αυτή την εκδήλωση που συνιστά πολιτική πράξη βάναυσης προσβολής της ηρωικής αντίστασης του Κρητικού λαού ενάντια στις ναζιστικές κατοχικές δυνάμεις. Μάλιστα, η πρόσκληση αυτή γίνεται με την “παιδαγωγική” σφραγίδα της συντονίστριας του ΠΕΚΕΣ Κρήτης, κυρίας Μαρτίνου. (!)
Πρόκειται για μια ακόμη θλιβερή στιγμή και για έναν ακόμη αντιδραστικό ρόλο που αναλαμβάνουν αυτοί που υποτίθεται ότι έχουν το ρόλο της παιδαγωγικής και επιστημονικής καθοδήγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
Η εν λόγω πρόσκληση της συντονίστριας του ΠΕΚΕΣ Κρήτης αποτελεί μια ακόμη πράξη ντροπής από αυτούς που ντύθηκαν με τη στολή του επιθεωρητή, για να επιβάλουν την ολέθρια αξιολόγηση, μια συντριπτική ανατροπή για το δημόσιο σχολείο, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές μας.
Πίσω από τους αθώους τίτλους των εκδηλώσεων, πίσω από τις επισκέψεις στα ναζιστικά μνημεία και τις ανιστόρητες αναφορές στο ρόλο της γερμανικής πρεσβείας, κρύβεται ο πραγματικός στόχος του ΥΠΑΙΘ που είναι η αναθεώρηση της ιστορίας, η αμαύρωση της ανυποχώρητης αντιφασιστικής πάλης του λαού μας και ο εξωραϊσμός του ναζισμού.
Αλήθεια, ποιους εκπαιδευτικούς στόχους υπηρετεί η συνάντηση των εκπαιδευτικών της Κρήτης με τους «συναδέλφους» τους από τη Γερμανία (! ) στο “κακό πουλί”, στο μνημείο –σύμβολο της ναζιστικής κτηνωδίας και των εγκλημάτων της στην Κρήτη;
Ποια στόχευση έχει η συνάθροιση των εκπαιδευτικών στην ναζιστική επιγραφή στα Φλώρια για αυτούς που… “Έπεσαν για τη μεγάλη Γερμανία…”;
Ποιο κράτος, ποιες πολιτικές και κυβερνήσεις επιτρέπουν να υπάρχουν τέτοια μνημεία μέχρι σήμερα στην Ελλάδα;
Μήπως είναι αυτοί που δεν διεκδικούν τις γερμανικές αποζημιώσεις για τα ναζιστικά εγκλήματα και τις καταστροφές της γερμανικής κατοχής;
Μήπως είναι οι ίδιοι που, με τα απανωτά μνημόνια, έγραψαν νέες σελίδες υποδούλωσης του λαού και του τόπου στα συμφέροντα του γερμανικού και ευρωπαϊκού ιμπεριαλισμού και της ΕΕ;
Αφήνουμε την ενασχόληση με αυτά τα ρητορικά ερωτήματα στους πρόθυμους στυλοβάτες του νέο-επιθεωρητισμού.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς των Χανίων και της Κρήτης να γυρίσουν τη πλάτη στις …προσκλήσεις εξωραϊσμού του ναζισμού, ειδικά σε αυτούς τους πολύ επικίνδυνους καιρούς.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να απορρίψουν και να απομονώσουν κάθε τέτοια εκδήλωση, αφήνοντας ως μόνους τιμητές τέτοιων μνημείων τους… επιθεωρητές.
Καμία ανοχή στις επικίνδυνες μεθοδεύσεις τους.
Καμία συμμετοχή στις εκδηλώσεις εξωραϊσμού της ναζιστικής θηριωδίας.