Ο Δωδώνης Χρυσόστομος είναι ένας δεσπότης χωρίς μητρόπολη. Τιτουλάριος όπως τους λένε. Παρέδωσε τη μητρόπολή του στη Ζάκυνθο, διατήρησε όμως τον τίτλο του μητροπολίτη Δωδώνης και παρέμεινε επικεφαλής της υπηρεσίας Θρησκευτικού Τουρισμού της Εκκλησίας και καναδυό μοναστηριών «γωνία» (είναι καλός στα… διοικητικά ή αλλιώς… μάνατζερ με ράσα, όπως τον είχαμε χαρακτηρίσει προ καιρού).
Ο Δωδώνης Χρυσόστομος είναι φανατικός υποστηρικτής του Ιερώνυμου και υπήρξε εξίσου φανατικός πολέμιος του Χριστόδουλου και της ιερατικής κλίκας της Χρυσοπηγής. Συγκαταλεγόταν, δε, στους λεγόμενους «προοδευτικούς ιεράρχες». Θυμηθείτε τους μύδρους που εξαπέλυσε τον περασμένο χειμώνα ενάντια στους κληρικούς που δεν ήθελαν να εφαρμόσουν τα μέτρα προστασίας από τον κοροναϊό και αρνούνταν τον εμβολιασμό. Τότε τον εξυμνούσε όλο το σύστημα που σήμερα τον πυροβολεί ομαδόν.
Μα είναι δυνατόν να είναι προοδευτικός ένας άνθρωπος που θεωρεί ότι δεν υπάρχει βιασμός, ότι καμιά γυναίκα δε βιάζεται χωρίς τη θέλησή της; Οι κατατάξεις και τα «κουτάκια» έχουν πάντοτε σχετική σημασία, συχνά δε οδηγούν σε παρεξηγήσεις και αποπροσανατολισμό. Το ιερατείο βρίσκεται επικεφαλής ενός «μαύρου», σκοταδιστικού συστήματος. Εξ ορισμού σκοταδιστικού. Δεν είναι, όμως, όλοι ίδιοι μέσα στο ιερατείο. Κάπως έτσι προέκυψαν οι διαχωρισμοί «προοδευτικοί» και «συντηρητικοί». Κι έτσι μας προέκυψαν τόσοι πεφτοσυννεφάκηδες από σήμερα το πρωί που άνοιξε το στόμα του ο «προοδευτικός» Χρυσόστομος που βρισκόταν πάντοτε στον αντίποδα του Αμβρόσιου (για να αναφερθούμε σε έναν της άλλης πλευράς).
Κατά τη γνώμη μας, θα έπρεπε να χωρίσουμε τους δεσποτάδες σε «έξυπνους» (μπορείτε να τους πείτε και «πονηρούς») και «ασυγκράτητους». Δογματικά, όμως, είναι όλοι ίδιοι, αφού εκπροσωπούν την ίδια σκοταδιστική ιδεολογία. Ο Χρυσόστομος έπασχε από… λογοδιάρροια και «ζοχάδιασμα» όταν ήταν νεότερος. Τώρα, στα 83 του, πρώτα μιλάει και μετά σκέφτεται. Θα έπρεπε να τον ευχαριστήσουμε γι’ αυτές του τις αδυναμίες, καθώς μας επέτρεψαν να πληροφορηθούμε τις πραγματικές αντιλήψεις των «προοδευτικών» του δεσποταριάτου. Ο Χρυσόστομος είπε δημόσια αυτά που πιστεύουν όλοι τους, αυτά που συζητούν μεταξύ τους, αλλά οι «προοδευτικοί» ξέρουν να τα κρύβουν επιμελώς στο δημόσιο λόγο τους.
Η γυναίκα για τον χριστιανικό σκοταδισμό (όπως και για όλες τις μονοθεϊστικές θρησκείες) είναι ον υποδεέστερο. Σκεύος ηδονής για τον άνδρα και εργαλείο αναπαραγωγής για την οικογένεια, τη φυλή, το έθνος. Προσέξατε από πού ξεκίνησε ο Χρυσόστομος; Από την ανάγκη του έθνους να μην μειωθεί (γιατί άμα μειωθεί, θα μειωθεί και η πελατεία του ιερατείου). Από το δημογραφικό πήγε στην πάγια σκοταδιστική θέση ενάντια στις αμβλώσεις και κατέληξε στο ότι ο βιασμός είναι… έρωτας με τη συναίνεση της γυναίκας. Μια αλυσίδα απολύτως λογική στο πλαίσιο του θρησκευτικού σκοταδισμού.
Επαναλαμβάνουμε: αυτές είναι οι απόψεις του ιερατείου, όχι οι «προσωπικές απόψεις» του Χρυσόστομου, όπως έσπευσε να «διευκρινίσει» η αρχιεπισκοπή, μετά το θόρυβο που ξέσπασε. Απλά οι «έξυπνοι» ξέρουν και τις κρύβουν, γιατί ξέρουν ότι δεν πουλάνε πλέον. Οι «έξυπνοι» ξέρουν ότι το σύστημά τους πρέπει να εκσυγχρονιστεί ως προς τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά για να μπορέσει να παραμείνει ίδιο στην ουσία του. Οπως ακριβώς το έλεγε ο πρίγκηπας Σαλίνα στον «Γατόπαρδο» του Τζουζέπε Τομάζι ντι Λαμπεντούζα και του Λουκίνο Βισκόντι: «Πρέπει ν’ αλλάξουν όλα, για να παραμείνουν τα πράγματα ίδια».
Ο Χρυσόστομος, που παρουσιάζεται ως η εξαίρεση μεταξύ των «προοδευτικών», δεν είναι παρά το δέντρο που κρύβει το δάσος. Δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι οι «Γαβρίληδες» θα τον αποδοκιμάσουν, ο ίδιος θα «διευκρινίσει» και όλα θα ξαναγίνουν μέλι-γάλα. Εδώ έκανε δήλωση αποδοκιμασίας ακόμα και η Κεραμέως. Κοντολογίς, ο Χρυσόστομος με το απύλωτο στόμα τούς έκανε όλους/ες τζάμπα μάγκες και μαγκίτισσες.
ΥΓ. Εκείνος που πρέπει να αισθάνθηκε χαρούμενος με το μεσαιωνικό σκοταδιστικό παραλήρημα του Χρυσόστομου είναι ο Μητσοτάκης. Ο δεσπότης έγινε viral, όλα τα μίντια ασχολούνται αποκλειστικά μ’ αυτόν και ο Μητσοτάκης, έστω και για λίγο, βλέπει να μην ασχολούνται με τις υποκλοπές. Και μην μας πείτε ότι οι ραδιοφωνιτζήδες που από το πρωί δεν κάνουν τίποτ’ άλλο εκτός από το να μιλούν για τον Χρυσόστομο, το κάνουν από καθαρό… φεμινισμό και όχι επειδή βρήκαν την ευκαιρία ν’ αλλάξουν την ατζέντα.