Πλέον δεν καταλείπεται καμία αμφιβολία για το περιεχόμενο της τελευταίας βίζιτας του αρχιδεσπότη Ιερώνυμου στο πρωθυπουργικό μέγαρο. Επισήμως ανακοινώθηκε από το Μαξίμου ότι «η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των τακτικών επαφών του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο» και ότι «μεταξύ άλλων, συζητήθηκε η εξέλιξη της πανδημίας και η υλοποίηση του σχεδίου της κυβέρνησης για την αντιμετώπισή της».
Η είδηση κρύφθηκε επιμελώς στο «μεταξύ άλλων». Στις 26 Μάρτη έγινε η δεσποτική βίζιτα στο Μαξίμου, στις 30 Μάρτη κατατέθηκε εσπευσμένα τροπολογία στο κατεπείγον νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, η οποία προβλέπει «έκτακτη επιχορήγηση θρησκευτικών φορέων».
Σύμφωνα με την τροπολογία, το Δημόσιο μπορεί να καταβάλει εφάπαξ έκτακτη επιχορήγηση στην Εκκλησία της Ελλάδος, την Εκκλησία της Κρήτης, τις Μητροπόλεις Δωδεκανήσου, το Κεντρικό Ισταηλιτικό Συμβούλιο, τα Εκκλησιαστικά και τα Θρησκευτικά Νομικά πρόσωπα (τις θυγατρικές δηλαδή), «προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις έκτακτες ανάγκες τους λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού COVID-19 και να ενισχύσουν το φιλανθρωπικό τους έργο»!
Πόσα θα είναι τα… μπικικίνια που θα πάρουν οι… φιλάνθρωποι; Δεν μας το είπαν. Ψήφισαν στα γρήγορα την τροπολογία και άφησαν τα υπόλοιπα στους υπουργούς Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι οποίοι με ΚΥΑ θα καθορίσουν «το ύψος της επιχορήγησης, τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις χορήγησής της ανά δικαιούχο». Αν έγραφαν στο νόμο το ποσό, θα ξεσηκωνόταν ο κόσμος, ενώ μια ΚΥΑ μπορεί να περάσει σχεδόν απαρατήρητη.
Φιλανθρωπία με κρατικά λεφτά! Αυτό ξεπερνά ακόμα και τη φιλανθρωπία των καπιταλιστών με τα διάφορα Ιδρύματα. Αυτοί τα παίρνουν μέσω φοροαπαλλαγών και ξεπλύματος. Πώς το έλεγε ο δικηγόρος του ντον Μάικλ Κορλεόνε στον «Νονό-3» του Κόπολα; Με ένα Ιδρυμα, βάζουμε λίγα, παίρνουμε πολλά! Θυμηθείτε ότι δεσποτάδες και παπάδες εισπράττουν κανονικά το μισθό τους ως δημόσιοι υπάλληλοι. Οτι η Εκκλησία είναι ο μεγαλύτερος γαιοκτήμονας, οικοπεδούχος και ιδιοκτήτης ακινήτων στην Ελλάδα. Η περιουσία της είναι αμύθητη. Αντε να μειώθηκε η είσπραξη στα παγκάρια την περίοδο του λοκντάουν. Εχουν τόσα λεφτά και απολαμβάνουν τόσες «αβάντες» από το κράτος, που θα μπορούσαν να καλύψουν για πλάκα τη μείωση των εσόδων από τα παγκάρια. Αυτοί, όμως, ζήτησαν να πάρουν ζεστό κρατικό χρήμα. Και το πήραν.
Πάντα έχουν τον τρόπο να το παίρνουν. Με κυβερνήσεις όλων των «χρωμάτων». Και αυτοί ανταποδίδουν. Τζάμπα νομίζετε το βούλωσαν Ιερώνυμος και σία, όταν ο απεργός πείνας Δημήτρης Κουφοντίνας χαροπάλευε και μεγάλη μερίδα του αστικού κόσμου ζητούσε από την κυβέρνηση να ικανοποιήσει το αίτημά του για ανθρωπιστικούς λόγους; Αν οι εκπρόσωποι της… αγάπης επικαλούνταν τους ίδιους ανθρωπιστικούς λόγους, με τι μούτρα θα πήγαινε μετά ο επικεφαλής τους να ζητήσει κι άλλα λεφτά;
Το ποίημα που ακολουθεί, πόνημα γνωστού αθέου και διά ταύτα υπόπτου αντεθνικής δράσεως, αναφέρεται σε πρόσωπα του παρελθόντος. Κάθε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις της σήμερον είναι… συμπτωματική.
Μποναμάς
Σαράντα σβέρκοι βοδινοί με λαδωμένες μπούκλες
σκεμπέδες σταβροθόλωτοι και βρώμιες ποδαρούκλες
ξετσίπωτοι ακαμάτηδες, τσιμπούρια και κορέοι
ντυμένοι στα μαλάματα κι επίσημοι κι ωραίοι.
Εξήντα λύκοι με προβιά (γι’ αυτούς βαράν καμπάνες)
φάγανε γουρουνόπουλα, στραγγίσαν νταμιτζάνες!
Κι απέ ρεβάμενοι βαθιά ξαπλώσανε στα τζάκια,
κι αβάσταγες ενιώσανε φαγούρες στα μπατζάκια.
Την προσευκή τους κάνανε τα πράματα ν’ αλλάξουν
να ξεπροβάλουν οι κυράδες του Δεκαημέρου
χωρίς καπίστρι και λουρί, πολλές μαζί… (φυλάξου
τα πισινά του μουλαριού τα μπρος του καλογέρου!)
Κι ο Σατανάς τούς άκουσε που πιο καλά τους ξέρει
κι έστειλε τον καθηγητή της ηθικής ξεφτέρι…
Οξω οι φτωχοί φωνάζανε: «Πεινάμε τέτοιες μέρες»
γερόντοι και γερόντισσες, παιδάκια και μητέρες.
Κι οι των επίγειων αγαθών σφιχτοί νοικοκυρέοι
ανοίξαν το παράθυρο κι είπανε: «Φταιν οι αθέοι».
ΓΕΡΒΑΣΙΟΣ Ο… ΘΕΟΕΜΒΑΙΚΤΗΣ
(Διά το γνήσιον Κ. ΒΑΡΝΑΛΗΣ)