Κάθε χρόνο η ίδια ιστορία. Τα σχολεία ανοίγουν με χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς, που καλύπτονται με ρυθμούς χελώνας μέχρι και τα Χριστούγεννα ή ακόμα και μέχρι το τέλος σχεδόν της σχολικής χρονιάς, ειδικά όταν πρόκειται για εκπαιδευτικές ειδικότητες, για εκπαιδευτικούς στελέχωσης του Ολοήμερου παιδοφυλακτήριου (περισσότερα για τον χαρακτήρα του ολοήμερου εδώ) ή για υποστηρικτικές ειδικότητες (παράλληλη στήριξη, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, Σχολικοί Νοσηλευτές, παρότι υπάρχουν αξιολογήσεις από το ΚΕΔΑΣΥ και αιτήματα από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης).
Μαθητές και γονείς εξεγείρονται, απαιτώντας τα αυτονόητα.
Η περίπτωση του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου δεν είναι η εξαίρεση. Σε 16.000 υπολογίζονται τα κενά μετά την κουτσουρεμένη πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών. 92 είναι οι χαμένες διδακτικές ώρες σε εβδομαδιαία βάση στο 14ο ΔΣ Ιλίου!
Αποδεικνύεται στην πράξη ότι η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, η συνειδητή αδιαφορία για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της εργαζόμενης κοινωνίας, είναι πολιτική επιλογή.
Είναι πολιτική επιλογή η διαμόρφωση δημόσιων σχολείων πολλών ταχυτήτων που κάποια λίγα θα είναι καλά (Πρότυπα, Πειραματικά, Ωνάσεια κλπ) και τα πολλά θα είναι υποβαθμισμένα με τεράστια κενά εκπαιδευτικών, επιστημονικού προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής.
Αυτό καταγγέλλουν με επιστολή τους οι γονείς και κηδεμόνες του 14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου:
Η επιστολή
Αξιότιμοι Κύριοι-ες
«Καλή σχολική χρονιά!» Είναι μια ευχή που ακούγεται από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς όλες αυτές τις μέρες. Ωστόσο, το υπουργείο Παιδείας έχει φροντίσει η σχολική χρονιά να ξεκινήσει με τεράστια προβλήματα για τα σχολεία. Τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικού και επιστημονικού προσωπικού στα σχολεία (υπολογίζονται σε περίπου 16.000 πανελλαδικά μετά και την ολοκλήρωση της 1ης φάσης διορισμού αναπληρωτών) δεν αφήνουν περιθώρια για ευχολόγια.
Προφανώς, τα κενά αυτά εμφανίζονται και στο 14ο Δημοτικό σχολείο Ιλίου.
Ήδη λείπουν εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων (πληροφορικής, εικαστικός, μουσικός, θεατρικής αγωγή, 2ος δάσκαλος αγγλικών κ.α.) και ένας δάσκαλος.
Συνολικά οι κενές ώρες στο σχολείο μας υπολογίζονται σε 92 την εβδομάδα. Μιλάμε για ένα τεράστιο αριθμό κενών που αποδεικνύει την αδιαφορία της κυβέρνησης και του κράτους για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Βέβαια, δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό ούτε το πρώτο σχολείο που έχει αυτά τα κενά.
Η λέξη αδιαφορία απλά τους αθωώνει! Αποδεικνύεται στην πράξη ότι είναι πολιτική επιλογή η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου. Είναι πολιτική επιλογή η διαμόρφωση δημόσιων σχολείων πολλών ταχυτήτων που κάποια λίγα θα είναι καλά (Πρότυπα, Πειραματικά, Ωνάσεια κλπ) και τα πολλά θα είναι υποβαθμισμένα με τεράστια κενά εκπαιδευτικών, επιστημονικού προσωπικού και υλικοτεχνικής υποδομής.
Αναμφίβολα, πέρα από τις συνέπειες στο αμιγώς εκπαιδευτικό έργο υπάρχουν και κοινωνικές προεκτάσεις από αυτήν την κατάσταση. Το ολοήμερο και η πρόωρη υποδοχή δεν θα λειτουργήσουν μέχρι νεωτέρας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται τεράστια ζητήματα για τους εργαζόμενους γονείς που καλούνται να λύσουν τον άλυτο γρίφο, να πρέπει να πάρουν τα παιδιά στις 13.00 ή και νωρίτερα από το σχολείο. Είναι πραγματικά πρόκληση από πλευράς υπουργείου να καταργεί στην πράξη το πολυδιαφημισμένο ολοήμερο και τη διευκόλυνση που αυτό παρέχει τους γονείς, λίγες μόνο μέρες μετά από τον επικοινωνιακό ορυμαγδό της ΔΕΘ που ανάμεσα στα άλλα πομπώδη ακούσαμε και για την αγωνία της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το δημογραφικό.
Τέλος, δεν πρέπει να παραβλέπουμε και τους κινδύνους που μπορεί να εγκυμονεί για ένα παιδί να το πάρει από το σχολείο κάποιος υπέργηρος παππούς ή γιαγιά στους οποίους θα βρουν αποκούμπι πολλές οικογένειες.
Απαιτούμε:
- Την πλήρωση ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ όλων των κενών εκπαιδευτικού και επιστημονικού προσωπικού
- Σύγχρονες υποδομές, που θα χρηματοδοτούνται από το κράτος και όχι από την τσέπη των γονιών, και θα ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών συμβάλλοντας στη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου
- Την κατάργηση της κατηγοριοποίησης των σχολείων σε σχολεία πολλών ταχυτήτων
Δεν παζαρεύουμε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας
Με εκτίμηση,
To Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων
14ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου