Δυστυχώς για το υπουργείο Παιδείας δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου. Ολοι θυμόμαστε πώς απαντούσε το υπουργείο Παιδείας στις αιτιάσεις όλων εκείνων που έθεταν το ερώτημα γιατί εν μέσω πανδημίας, το υπουργείο δεν σπάει τα πολυπληθή τμήματα των μαθητών στη μέση. Απαντούσε, λοιπόν, η Κεραμέως ότι δεν είναι δυνατόν να σπάσουν τα χιλιάδες τμήματα ανά την επικράτεια, γιατί αυτό θα απαιτούσε μεγάλο κονδύλι για διορισμούς (ομολογούσε δηλαδή ότι το θέμα ήταν οικονομικό, θέμα περικοπής δαπανών) και ότι η σύσταση είναι εκεί που «είναι δυνατόν» (υπάρχουν αίθουσες και το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό) να σπάνε τα τμήματα στη μέση. Μάλιστα, όλοι θυμόμαστε ότι στο πρώτο κύμα της πανδημίας το υπουργείο επέβαλε εκ περιτροπής λειτουργία των τμημάτων, για να αποφευχθεί ο μεγάλος αριθμός κρουσμάτων.
Τώρα, όμως, το υπουργείο -με τις πλάτες των ενσωματωμένων λοιμωξιολόγων- για να υπηρετήσει το αφήγημα της πετυχημένης διαχείρισης της πανδημίας και του προγράμματος εμβολιαστικής κάλυψης, επέβαλε τα πρωτόκολλα του αίσχους και με επιχείρημα τον εμβολιασμό σε εκπαιδευτικούς και μαθητές (σημειωτέον ότι εμβολιασμός γεν γίνεται στα παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού) προχωρεί σε συγχωνεύσεις τμημάτων, ακόμη και εκεί που οι συνθήκες λειτουργίας είναι κάπως ανθρώπινες και οι υγειονομικές συνθήκες καλύτερες.
Το μαύρο-άσπρο, λοιπόν, προσπάθησε να κάνει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Κόπτσης, το πρωί στην τηλεόραση του OPEN, απαντώντας σε ερωτήσεις για συγχωνεύσεις τμημάτων ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Μίλησε για «εξορθολογισμό του εκπαιδευτικού συστήματος με βελτιωτικές διαρθρωτικές κινήσεις», για «ορθή διαχείριση του προσωπικού», φόρτωσε το πρόβλημα των χιλιάδων κενών και των χαμένων διδακτικών ωρών στις αναρρωτικές άδειες που παίρνουν οι εκπαιδευτικοί (!) και με προκλητικό τρόπο σημείωσε ότι πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος που επιτάσσει ένα 6/θέσιο π.χ. σχολείο να έχει 120 μαθητές!
Ολα αυτά με την πανδημία σε πλήρη εξέλιξη. Για την κυβέρνηση Μητσοτάκη, τον Κόπτση και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι αριθμοί που ορίζουν οι αντιεκπαιδευτικοί νόμοι είναι πάνω και από τις ανθρώπινες ζωές.
ΥΓ. Με την πολιτική συγχωνεύσεων του υπουργείου Παιδείας αγανάκτησαν ακόμη και δεξιοί δήμαρχοι. Γιατί αισθάνονται ότι διακινδυνεύει το πολιτικό τους μέλλον, αφού στο πρόσωπό τους, οι πολίτες βλέπουν το ανάλγητο πρόσωπο του αστικού κράτους. Για να μην πληρώσουν, λοιπόν, αυτοί «τη νύφη» βγάζουν ανακοινώσεις σαν αυτή που ακολουθεί του δεξιού δημάρχου Νέας Προποντίδας(Καλλικράτεια, Μουδανιά, Τρίγλια) Εμμανουήλ Καρρά:
«Με ένα πάτημα κουμπιού συγχωνεύουν δεκάδες σχολικά τμήματα και στοιβάζουν δεκάδες παιδικές ψυχές. Ζούμε από την Παρασκευή το απόλυτο θέατρο του παραλόγου, από τότε δηλαδή που έγινε γνωστό πως με μία λίστα excel το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να εξαφανίσει τμήματα από τη σχολική πραγματικότητα εν μέσω σχολικής χρονιάς κι εν μέσω πανδημίας.
Μια κίνηση άκρως καταδικαστέα που θα μας βρει ενωμένους απέναντί της. Στον Δήμο μας δε δίστασαν να “βάλουν χέρι” ακόμη και στο ειδικό Δημοτικό Σχολείο. Ας μας φέρουν έστω και ένα επιχείρημα, ώστε να μας πείσουν για την απόφασή τους. Δεν μπορούν, γιατί δεν υπάρχει ούτε ένα. Απλά, δεν τους βγαίνουν τα νούμερα. Μόνο που η εκπαιδευτική κοινότητα και τα παιδιά μας πρέπει να αντιμετωπίζονται με ευαισθησία και προγραμματισμό κι όχι με ταχυδακτυλουργικά!
Καλώ τους συναδέλφους Δημάρχους, τους εκπαιδευτικούς και γονείς σε έναν κοινό αγώνα για την κατάργηση μιας άνευ προηγουμένου απόφασης. Θεατές στο θέατρο τους δεν θα γίνουμε».