-
56 ημέρες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς χιλιάδες μαθητές δεν μπορούν να φτάσουν στα σχολεία τους
-
Κινητοποίηση σήμερα, Τρίτη 7 Νοέμβρη, ώρα 13:00, στο κτίριο της Περιφέρειας Αττικής
Η εγκληματική κυβερνητική πολιτική της απαξίωσης και διάλυσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, η οποία ως εκ της φύσης της δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια κέρδους για το κεφάλαιο, εκφράζεται με κάθε τρόπο και σε κάθε ευκαιρία. Από την παντελή εγκατάλειψη των κτιριακών της υποδομών και την πλήρη και συνειδητή αδιαφορία της για ανέγερση νέων, ασφαλών και σύγχρονων κτιρίων. Από τους διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών με το σταγονόμετρο που, δύο μήνες περίπου μετά το άνοιγμα των σχολείων αφήνουν χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά σε γενική και ειδική αγωγή και σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, μέχρι και τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων, που αντικειμενικά οδηγούν και στον πολλαπλασιασμό του αριθμού των μαθητών που αναγκάζονται να μετακινηθούν από τον τόπο κατοικίας τους σε απομακρυσμένες περιοχές, σε σχολεία που πολλές φορές απέχουν δεκάδες χιλιόμετρα, με δύσβατες διαδρομές που εγκυμονούν πολλαπλούς κινδύνους.
Αντί λοιπόν η κυβέρνηση και οι παρατρεχάμενοί της σε Περιφέρειες και Δήμους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δημιουργήσουν έναν κρατικό φορέα για αποκλειστικά δημόσιο δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς και απευθείας κρατική χρηματοδότηση για όλους τους μαθητές, με προτεραιότητα τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όπως απαιτούν οι Σύλλογοι και οι Ομοσπονδίες Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων, αυτοί επιλέγουν να μοιράζουν εκατομμύρια σε ιδιωτικές επιχειρήσεις λεωφορείων, πούλμαν και ταξί αβγατίζοντας τα κέρδη τους. Ποσόν διόλου ευκαταφρόνητο αφού σύμφωνα με καταγγελίες του Συλλόγου Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής για τα σχολικά έτη από το 2022-2023 έως το 2024-2025 ανέρχεται σε 140 εκ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα μετατρέπει την ικανοποίηση του δικαιώματος μεταφοράς των μαθητών σε γρίφο, η επίλυση του οποίου θα συναρτάται από το αν συμφέρει ή όχι κάθε ιδιωτική επιχείρηση να συμμετέχει στην εκάστοτε διαγωνιστική διαδικασία και τελικά να αναλάβει ή όχι κάποιο δρομολόγιο.
Αποτέλεσμα αυτής της αντιδραστικής πολιτικής είναι εκατοντάδες δρομολόγια να έχουν βγει «άγονα» επειδή οι ιδιοκτήτες των μέσων μεταφορών δεν τα θεωρούν κερδοφόρα και δεν καταθέτουν προσφορές και χιλιάδες μαθητές να βρίσκονται ξεκρέμαστοι χωρίς να μπορούν να μεταβούν στα σχολεία τους.
Οι γονείς εδώ και δύο μήνες βρίσκονται στα «κάγκελα», αφού, όπως καταγγέλλουν, η μετακίνηση από και προς το σχολείο έχει εξελιχθεί σε «Γολγοθά» από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Πολλοί κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους αναγκαζόμενοι να πηγαινοφέρνουν τα παιδιά τους με δικά τους μέσα, ενώ χώνουν βαθιά το χέρι στην τσέπη λόγω των ανατιμήσεων στα καύσιμα. Αλλοι πληρώνουν πανάκριβα τη μεταφορά των παιδιών τους με ταξί. Πολλοί μάλιστα μαθητές μεγαλύτερων ηλικιών αναγκάζονται να περπατούν μεγάλες αποστάσεις για να φτάσουν στα σχολεία τους, ενώ εκατοντάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ουσιαστικά «πετιούνται» εκτός σχολείου στερούμενα την εκπαίδευση και τις θεραπείες τους λόγω του ότι μεγάλος αριθμός δρομολογίων κηρύχθηκαν «άγονα» και οι γονείς τους αδυνατούν να τα μεταφέρουν.
Στις διαμαρτυρίες των γονιών οι ευθύνες γίνονται μπαλάκι από τη μια υπηρεσία στην άλλη. Από την Περιφέρεια στο υπουργείο Παιδείας, από το Παιδείας στο Εσωτερικών, από το Εσωτερικών στο Υποδομών και Μεταφορών και τούμπαλιν. Λύση καμία, γιατί δεν σκοτίζονται γι’ αυτήν. Οσο για τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης, υπεύθυνες δήθεν για την ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των σχολείων της περιφέρείας τους, η ενεργητικότητά τους εξαντλείται στην προσπάθεια επιβολής δια ροπάλου των αντιδραστικών επιταγών της κυβέρνησης, την παντίων τρόπων επιβολή της αξιολόγησης σχολείων-εκπαιδευτικών και μαθητών, την καταστρατήγηση του εργασιακού και εκπαιδευτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, τις πειθαρχικές διώξεις των αντιδρούντων εκπαιδευτικών στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και την πολιτική ιδιωτικοποίησης πλευρών λειτουργίας του δημόσιου σχολείου και πάει λέγοντας…
Η Ομοσπονδία Γονέων Αττικής (goneis.org) σε υπόμνημά της προς την Περιφέρεια Αττικής, τα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών, Υποδομών-Μεταφορών, τη Βουλή και τα κόμματα καταγγέλλει ότι δεν φτάνουν ποτέ στο σχολείο τους οι μαθητές του ειδικού σχολείου Ραφήνας (Νταού Πεντέλης), του ειδικού σχολείου Νέας Μάκρης Παμμακάριστου, των ενιαίων ειδικών επαγγελματικών Γυμνασίου και Λυκείου Κορωπίου, του ειδικού -ΠΙΚΠΑ δημοτικού σχολείου Βούλας, του ενιαίου ειδικού επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Αχαρνών, του ειδικού Δημοτικού Καισαριανής, του ειδικού Γυμνασίου- Λυκείου Ηλιούπολης, λόγω του ότι δεκάδες δρομολόγια κηρύχθηκαν «άγονα».
1000 περίπου μαθητές ανάπηροι τιμωρούνται για την… αναπηρία τους…
Χωρίς σχολικά δρομολόγια είναι το 55% των παιδιών που φοιτούν σε σχολεία της Β. Κέρκυρας, όπως ενημερώνουν την Εισαγγελία οι γονείς των μαθητών. Καταθέτοντας λίστα των άγονων δρομολογίων, ενώ στο 2ο ειδικό δημοτικό και νηπιαγωγείο στους Βελονάδες της Κέρκυρας δεν έχουν πάει ακόμη οι μαθητές από την αρχή της σχολικής χρονιάς! Οι γονείς των μαθητών της Κασσιόπης-Βελονάδων και Περουλάδων αγανακτισμένοι «μπούκαραν» στη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας όπου βρισκόταν ο Αντιπεριφερειάρχης, με πανό διαμαρτυρίας φωνάζοντας το σύνθημα «αδιαφορία, κοροϊδία, δύο μήνες χωρίς λεωφορεία».
Η ΕΛΜΕ Κιλκίς καταγγέλλει στις 2/11/23 ότι εδώ και ένα μήνα έχουν σταματήσει απροειδοποίητα τα σχολικά δρομολόγια που μεταφέρουν μαθητές από και προς τα σχολεία του Δήμου Κιλκίς και Παιονίας (ιστοσελίδα kilkis24.gr) και ανακοινώνει τη λίστα των σχολείων με άγονα δρομολόγια και ότι στέκεται στο πλευρό των αγωνιζόμενων γονιών οι οποίοι καταγγέλλουν ότι το πρόβλημα της μεταφοράς θα είχε λυθεί από χρόνια αν με τα 27,7 εκ. Ευρώ, που ξοδεύει κάθε χρόνο η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για τις σχολικές μεταφορές σε ιδιώτες και τουριστικά πρακτορεία, είχε εξασφαλίσει το δικό της στόλο σχολικών λεωφορείων με μόνιμο προσωπικό οδηγών και σχολικών συνοδών.
Η Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καταγγέλλει (alterthess.gr) ότι είναι περισσότεροι από 500 οι μαθητές για τους οποίους δεν έχει εξασφαλιστεί η μεταφορά τους. Στην Θέρμη, στα Πεύκα, στα Λαγυνά και τα Κύμινα, στη Θεσσαλονίκη σε 50 σχολεία δεν υπάρχουν σχολικά δρομολόγια.
Στη Χαλκίδα η πλειοψηφία των μαθητών της ειδικής αγωγής παραμένουν στα σπίτια τους ενώ κάποιοι γονείς πληρώνουν καθημερινά για τη μεταφορά των παιδιών τους με ταξί, ο δε Περιφερειάρχης με προκλητικό τρόπο τους ενημερώνει ότι έληξε η σύμβαση με την εταιρία μεταφοράς και μέχρι να γίνει ο επόμενος διαγωνισμός κατά τον Γενάρη του ’24 (!) οι γονείς καλούνται να μεταφέρουν τα παιδιά τους με δικά τους μέσα από την Χαλκίδα στη Ριτσώνα… 1,5 ώρα από και προς το σχολείο (ΕΝΕΕΓΥΛ). Ενώ παιδί μονογονεϊκής οικογένειας με αμαξίδιο στο 2ο ΓΕΛ είναι αναγκασμένο να μισθώνει ταξί και η Περιφέρεια δεν μπορεί να το καλύψει χρηματικά, γιατί η μητέρα δεν ήξερε ότι θα έπρεπε να έχει κάνει αίτηση από τον περασμένο Μάρτη, φέρνοντάς την σε απόγνωση.
Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφέρειας Αττικής καταγγέλλει κυβέρνηση και Περιφερειακές Αρχές για την προσπάθεια αποτίναξης των ευθυνών τους για τις μεταφορές των μαθητών και ενώνει τη φωνή του με την Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Περιφέρειας Αττικής, τις Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων στην κοινή παράσταση διαμαρτυρίας σήμερα Τρίτη 7/11/2023 στην Περιφέρεια Αττικής.
Η ανακοίνωση του ΣΥΠΑ
«ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ»
ΚΟΙΝΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 7 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΩΡΑ 13:00
ΣΤΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΣΥΓΓΡΟΥ 15 – 17
Μπήκαμε στον Νοέμβριο και χιλιάδες γονείς και μαθητές ειδικών, μουσικών, καλλιτεχνικών και πρότυπων – πειραματικών σχολείων, που θεωρητικά δικαιούνται μεταφοράς, ταλαιπωρούνται καθημερινά. Υπάρχουν εκατοντάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που δεν φθάνουν καθόλου στο σχολείο τους!!, λόγω του ότι δεκάδες δρομολόγια κηρύχθηκαν άγονα.
Οι υπηρεσίες και οι συνάδελφοι στενάζουν από έναν τεράστιο όγκο δουλειάς, αφού καλούνται να σχεδιάσουν 1.400 δρομολόγια για 27.300 μαθητές και στο τέλος «λούζονται» ακόμα και την στοχοποίησή τους σαν να είναι υπεύθυνοι για την επιλεκτική ανικανότητα του κράτους να λύσει ολοκληρωμένα το ζήτημα.
Ενώνουμε τη φωνή μας με την Ομοσπονδία Γονέων Αττικής, με Ενώσεις και Συλλόγους Γονέων Ειδικών, Προτύπων, Πειραματικών, Καλλιτεχνικών Σχολείων και καλούμε σε κοινή παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 7 Νοεμβρίου, ώρα 13:00 στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής στο κτίριο της Περιφέρειας Αττικής (Συγγρού 15 – 17).
Η δημιουργία Δημόσιου Φορέα με όλο τον αναγκαίο στόλο οχημάτων και προσλήψεις οδηγών αποτελεί τη μοναδική λύση.
Για να πάψει η μεταφορά των μαθητών να επαφίεται στις διαθέσεις των κάθε είδους ιδιοκτητών πούλμαν, λεωφορείων, ταξί κλπ.
Για να σταματήσουν κυβερνήσεις και Περιφερειακές Αρχές να μοιράζουν εκατομμύρια σε ιδιώτες (περισσότερα από 140 εκατομμύρια € για τα σχολικά έτη 2022-2023, 2023- 2024 & 2024-2025), αποτινάσσοντας την ευθύνη της μεταφοράς μαθητών από πάνω τους.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους γονείς, που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τη μεταφορά των παιδιών τους να ενώσουν τη φωνή τους με το Δ.Σ. του Συλλόγου, άλλους γονείς και τους εκπροσώπους του γονεϊκού κινήματος στην παράσταση διαμαρτυρίας.