Αυτοί που πίστεψαν ότι η εναλλαγή των προσώπων στο θώκο του ΥΠΑΙΘΑ θα έφερνε και διαφορετική διαχείριση και αντιμετώπιση των τεράστιων πληγμάτων που επέφερε στη δημόσια εκπαίδευση η πρώην υπουργός της μάστιγας, της καταστολής και των δικών, μάλλον έτρεφαν φρούδες ελπίδες. Γιατί πολύ απλά ο νυν υπουργός Πιερρακάκης κλήθηκε από τον Μητσοτάκη να συνεχίσει και να ολοκληρώσει το καταστροφικό έργο της Κεραμέως στη βάση της ίδιας και απαράλλακτης αντεργατικής, αντι-εκπαιδευτικής πολιτικής που είχε εξαγγείλει από το 2019 και εφάρμοσε με κνούτο και απίστευτη αλαζονεία και σκληρότητα στην πρώτη τετραετία της κυβέρνησης Κούλη η πρώην υπουργός, γεγονός που την κατέγραψε στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου ως την πιο μισητή υπουργό της κυβέρνησης.
Το τιμόνι, λοιπόν έπρεπε να αναλάβει νέο πρόσωπο που δεν έχει καεί στα μάτια των εκπαιδευτικών, το οποίο θα συνέχιζε στην ίδια αντιδραστική ρότα, σε αγαστή συνεργασία πάντα με τα τσιράκια της ιεραρχικής αλυσίδας στην εκπαίδευση, τα οποία θα αναλάμβαναν να εφαρμόσουν τα εκτρωματικά νομοθετήματα με βοηθό την πυγμή του βούρδουλα.
Εξάλλου αυτό φρόντισε να γίνει κατανοητό ο Πιερρακάκης, από τις πρώτες κιόλας συναντήσεις του με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, που ήρθαν αντιμέτωπες με έναν υπουργό με μειλίχιο τάχα χαμόγελο που υπερασπιζόταν θερμά το σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής και τις κεντρικές της κατευθύνσεις και τόνιζε κατ’ επανάληψη με σαφήνεια ότι ΥΠΑΙΘΑ και κυβέρνηση δρουν με βάση το «Ευρωπαϊκό πλαίσιο, τα δημοσιονομικά περιθώρια και τα χρηματοπιστωτικά εργαλεία».
Ανάλογες προς αυτά τα πιστεύω ήταν και οι απαντήσεις που πήραν οι εκπαιδευτικοί στα χρονίζοντα και σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Π.χ. για την αξιολόγηση: «αποτελεί νόμο του κράτους και θα εφαρμοστεί», για τους μισθούς πείνας: «αυτά μπορούσαμε, αυτά κάναμε», για την ομηρία των νεοδιόριστων και την αξιολόγησή τους ως προϋπόθεση μονιμοποίησης: «είναι νόμος του κράτους και θα εφαρμοστεί», για την απαίτηση μόνιμων διορισμών: «δημιουργεί δημοσιονομικά αποτελέσματα», που σημαίνει ότι δεν πρόκειται να γίνουν πέραν του αριθμού που αντιστοιχεί στις συνταξιοδοτήσεις.
Αντίθετα, παρόλο που ο υπουργός επικαλείτο συνεχώς τον «διάλογο» και ζητούσε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, εποίησε την νήσσαν στις καταγγελίες και διαμαρτυρίες τους για την ποινικοποίηση των αγώνων, με τις συνεχείς παραπομπές των απεργών στα δικαστήρια, το κλίμα απειλών, εκβιασμών που κυριαρχεί στις εγκυκλίους αξιολόγησης, καθώς και για τις διώξεις και τα εμπόδια που μπαίνουν στην άσκηση των συνδικαλιστικών τους δικαιωμάτων.
Από την προκλητική αυτή στάση του, γίνεται φανερό, ότι ο νέος υπουργός όχι μόνο θα συνεχίσει απαρέγκλιτα την ίδια αντιδραστική πολιτική αλλά θα την ολοκληρώσει και θα την προχωρήσει και παραπέρα με την εφαρμογή πρόσθετων αντι-εκπαιδευτικών μέτρων, που θα οδηγήσουν στην πλήρη διάλυση και καταστροφή της δημόσιας εκπαίδευσης και την παράδοσή της στους κυνόδοντες των καπιταλιστικών επιχειρήσεων. Θα κρατήσει το ρόλο του «γκουρού» της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που θα φέρει την «ψηφιακή επανάσταση» και θα προχωρήσει τις «νομοθετικές πρωτοβουλίες», που θα προωθούν την κυβερνητική πολιτική (αναθεώρηση του άρθρου 16, ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, «εξωστρέφεια» του ελληνικού Πανεπιστήμιου και μετατροπή του σε πανεπιστήμιο επιχειρηματικής κουλτούρας, γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ της ντροπής, υποψίες και απειλές για απόσπαση του δημόσιου δωρεάν Νηπ/γείου από τον κορμό της Α/θμιας Εκπαίδευσης κλπ).
Τον ρόλο όμως των «δήμιων», για την εφαρμογή του αντιδραστικού ψηφισμένου ήδη νομοθετικού πλαισίου αλλά και των νέων νομοθετημάτων Πιερρακάκη, στα σχολεία θα αναλάβουν οι κολαούζοι του υπουργείου: Σύμβουλοι – Αξιολογητές, Διευθυντές Δευτεροβάθμιας (ΔΔΕ) και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΠΕ), δοτά Υπηρεσιακά Συμβούλια, διευθυντές σχολικών μονάδων, που πλέον αναλαμβάνουν υπηρεσία ως απόλυτοι δερβέναγες-διαχειριστές και μάνατζερ των σχολικών μονάδων, αξιολογητές κ.λ.π., που ως πειθαρχικοί προϊστάμενοι και εκφραστές των επιταγών της κυβέρνησης θα ασκούν περαιτέρω πιέσεις και τρομοκρατία στους εκπαιδευτικούς, προκειμένου να σιωπούν και να υποτάσσονται στις δικές τους διαταγές που αποτελούν συνέχεια των υπουργικών «διατάσσεσθε». Μην ξεχνάμε ότι πίσω τους υπάρχει και η δική τους αξιολόγηση.
Ολος αυτός ο υπηρετικός στόλος του υπουργείου θα συνεπικουρείται από το πυκνό δίκτυο αντιεκπαιδευτικών νόμων, ΠΔ, Τροπολογιών τσονταρισμένων στο τέλος άσχετων νόμων, εγκυκλίων κλπ, το οποίο οχυρώνεται πάντα πίσω από το πλουσιότατο κατασταλτικό νομοθετικό οπλοστάσιο που το συνοδεύει, προσφέροντας τη δυνατότητα από τη μια στα αστικά δικαστήρια να κηρύσσουν παράνομες τις απεργίες και τις διαδηλώσεις, να σέρνουν στα δικαστήρια αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς και τους συνδικαλιστικούς εκπροσώπους τους, ποινικοποιώντας το δικαίωμα της απεργίας, και από την άλλη να καταστέλλονται άγρια οι διαδηλώσεις με γκλομπς και χημικά από τα σκυλιά της αστυνομίας.
Αμπαρωμένοι πίσω από αυτό το αντιδραστικό νομικό δίκτυο και τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα, οι διαχειριστές των αποφάσεων του υπουργείου της Αμάθειας, έχουν διαμορφώσει ένα καθεστώς απόλυτου ελέγχου της παιδαγωγικής λειτουργίας και πειθάρχησης των εκπαιδευτικών, κάνοντας πράξη τις κυβερνητικές επιδιώξεις για διάλυση, υποβάθμιση, απαξίωση, ισοπέδωση και εγκατάλειψη της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, παραδομένης πλέον στα δόντια των μεγαλοκαρχαριών εμπόρων της γνώσης.
Προσπάθεια καταστρατήγησης του εκπαιδευτικού ωραρίου
Τον Σεπτέμβρη του ‘23 σε συνέντευξη τύπου στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο η Κεραμέως είχε δηλώσει ότι θα γίνονται στοχευμένες προσλήψεις στο δημόσιο με τη συνδρομή της τεχνητής νοημοσύνης. Τον Οκτώβρη του ΄23, παραμονές των αυτοδιοικητικών εκλογών, ο Πιερρακάκης βρισκόμενος στη Μυτιλήνη, έδωσε συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. Ανάμεσα στα άλλα ρωτήθηκε για τα εκπαιδευτικά κενά. Η απάντησή του ήταν: « Ο τρόπος αποτύπωσης των κενών πρέπει να αλλάξει. Συνολικότερα έχουμε μια κείμενη νομοθεσία, έχουμε ένα συγκεκριμένο πληθυσμό και έχουμε και συγκεκριμένες ανάγκες στις εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας οι οποίες είναι περίπου 14.000. Αν δει κανείς την αναλογία των μαθητών με τους καθηγητές, τους εκπαιδευτικούς, η Ελλάδα έχει μια από τις καλύτερες αναλογίες στην Ευρώπη. Η αναλογία αυτή δεν δικαιολογεί την ύπαρξη τόσων κενών όπως αυτά αποτυπώνονται. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξουμε τον τρόπο καταγραφής και μάλιστα μέσα στη χρονιά θα καλύψουμε προφανώς το μεγαλύτερο κομμάτι των αναγκών με όρους ακόμη καλύτερους και από πέρσι. Η παράλληλη στήριξη είναι ένα κομμάτι που θα καλυφθεί σχεδόν πλήρως και σε όλα τα υπόλοιπα η κάλυψη θα είναι εξαιρετικά επαρκής. Του χρόνου όμως τον τρόπο με τον οποίο τα κενά αποτυπώνονται θα τον αλλάξουμε και αυτό θα γίνει μέσα από το κεντρικό σύστημα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού γιατί είμαστε στο 2023 και τα πράγματα αυτά πρέπει να γίνονται με έναν τρόπο που να αφορά την εποχή μας και να γίνονται με πλήρη αντικειμενική καταγραφή και όχι από κάτω προς τα πάνω δήλωση η οποία θα πρέπει να ελέγχεται πιο συστηματικά κατά τη γνώμη μου». Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι όλα τα σφυριά βαρούν στην κατεύθυνση της νέας κατάργησης, υποβάθμισης, συγχώνευσης σχολείων, στο πάστωμα των μαθητών και την ταλαιπώρια μαθητών και γονιών που θα χάσουν το σχολείο της γειτονιάς τους, αλλά και στο μεγάλο ψαλίδι που θα πέσει στις ήδη κουτσουρεμένες προσλήψεις των εκπαιδευτικών, που αφήνουν τεράστια κενά, τα οποία κάνει πως δεν βλέπει ο Πιερρακάκης. Γι’ αυτό και κάνει τα πάντα για να εξοικονομήσει από την πολύπαθη Παιδεία κεφάλαια χάριν των καπιταλιστών.
Να περιμένουμε επίσης πολύ σύντομα και τον νέο ΑΣΕΠ που θα προσφέρει χείρα βοήθειας σ΄αυτούς του τους σχεδιασμούς.
Με γνώμονα αυτόν τον κεντρικό στόχο κάθε χρόνο και με αυξητική τάση οι μόνιμοι διορισμοί περικόπτονται, τα εκπαιδευτικά κενά θεριεύουν, η εκπαιδευτική διαδικασία απαξιώνεται και αξιολογείται, τα εργασιακά δικαιώματα ποδοπατούνται.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι Διευθυντές σχολικών μονάδων, κατ’ εντολή των Διευθυντών Εκπαίδευσης, επιχειρούν να επιβάλουν με εντονότερους ρυθμούς από κάθε άλλη φορά και με διάφορους τρόπους την αύξηση του εκπαιδευτικού ωραρίου σε 30 ώρες την εβδομάδα, αλλά και την υπέρβαση του εργασιακού ωραρίου (8-14:00), καταστρατηγώντας και ελαστικοποιώντας με αυθαίρετο και εκβιαστικό τρόπο το εργασιακό τους ωράριο, παραβαίνοντας ακόμη και τους νόμους που θέσπισε το ίδιο το αστικό κράτος.
Καταγγελίες από Θεσσαλονίκη, Αθήνα και αλλού αναφέρουν μετακινήσεις εκπαιδευτικών με πλήρες ωράριο στις οργανικές τους θέσεις με παράνομες αποφάσεις των διορισμένων ΠΥΣΔΕ για να καλύψουν κενά άλλων σχολείων και μάλιστα μακρύτερα απ’ τα σχολεία της οργανικής τους θέσης, καταργώντας ακόμα και το δικαίωμα της επιλογής. Η Γ΄ΕΛΜΕ Αθήνας καταγγέλει ότι ο ΔΔΕ Α’ Αθήνας στηριζόμενος στο ν.4823/21, σύμφωνα με τον οποίο ο Δ/ντης της σχολικής μονάδας δύναται να αυξήσει 5 επιπλέον ώρες την εβδομάδα το ωράριο των εκπαιδευτικών, κάλεσε τους Δ/ντές να αναθέσουν υποχρεωτικές υπερωρίες, χωρίς περιθώρια επιλογής από πλευράς διδασκόντων, και μάλιστα με τα σχολεία ακόμα κλειστά, με τον ισχυρισμό ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμοι αναπληρωτές, την ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί στριμώχνονται για μια θέση στον πίνακα αναπληρωτών.
Η ΔΟΕ από τις 25/9/23 καταγγέλει ότι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης δέχονται παράνομες εντολές από «ομάδες» Διευθυντών σχολικών μονάδων, δίχως καμία θεσμική υπόσταση, για παραμονή τους στο σχολείο πέραν του διδακτικού τους ωραρίου, με πρόσχημα την ιδιαίτερη εκπαιδευτική σχέση που έχουν εκ του ρόλου τους με τους μαθητές, με των οποίων τη στήριξη είναι επιφορτισμένοι.
Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλει ότι ο ΔΔΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης καλεί σε «ενημερωτικές συναντήσεις» τις απογευματινές ώρες. Η Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης καταγγέλει ότι Σύμβουλοι – συντονιστές γυρνούν στα σχολεία και δηλώνουν εμφατικά ότι το ωράριο είναι 8-14:00, o Διευθυντής Εκπαίδευσης καλεί τους «πρόθυμους» Διευθυντές σχολικών μονάδων να δηλώσουν στην εφαρμογή teachers της Δ/νσης τα ονόματα των καθηγητών που καθημερινά εφημερεύουν σε εβδομαδιαία βάση. Διευθυντές αναρτούν στον πίνακα ανακοινώσεων επιπλέον ώρες αυθαίρετης παραμονής στο σχολείο, απαιτούν αναπληρώσεις των ωρών των εκπαιδευτικών που απουσιάζουν ή ορίζουν συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων σε ώρες εκτός ωραρίου εργασίας.
Η Α΄ ΕΛΜΕ επισημαίνει ότι ετοιμάζουν το έδαφος, με τη δημιουργία τετελεσμένων, για να αυξήσουν το ωράριο των εκπαιδευτικών.
Ακόμα πιο προκλητική είναι η προσπάθεια του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου να αλλάξει εντελώς το ωράριο των εκπαιδευτικών αλλά και να δημιουργήσει νέο τοπίο στη λειτουργία του σχολείου με αυθαίρετες και επικίνδυνες εντολές – προτροπές!!
Το μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ Ντίνα Ρέππα έδωσε στη δημοσιότητα μέσω Facebook, μετά από καταγγελίες τις Ανεξάρτητης Αγωνιστικής Κίνησης Κω – Νισύρου ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ, «το έγγραφο οδηγία λαγό… στα πλαίσια της αυτονομίας της σχολικής μονάδας…» όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.
Το έγγραφο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου
Eggrafo_PsaraΔιώξεις επί διώξεων
Η επιχείρηση επιβολής των αντιδραστικών πολιτικών της κυβέρνησης προϋποθέτει ένα απολύτως αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, αλλά και εντελώς ευνουχισμένους εκπαιδευτικούς, ανίκανους να υψώσουν κεφάλι, ικανούς να διδάξουν μόνο την υποταγή και τη συμμόρφωση στις επιταγές των ανωτέρων τους στη νέα γενιά.
Ως εκ τούτου η ελεύθερη κριτική σκέψη και η έκφραση γνώμης διώκεται, οι συνδικαλιστικές ελευθερίες και το δικαίωμα συμμετοχής σε αποφάσεις συλλογικών οργάνων ποινικοποιούνται.
Οι πειθαρχικές διώξεις, λοιπόν, από τους γενίτσαρους της εκπαίδευσης έχουν πάρει φωτιά από το ΄20 και μετά, που το ΥΠΑΙΘΑ βρισκόταν στα χέρια της Κεραμέως. Εχουμε διώξεις εκπαιδευτικών για συμμετοχή στην απεργία-αποχή από την αξιολόγηση, για συμμετοχή στην απεργία ενάντια στις εξετάσεις PISA, για τη συμμετοχή στην απεργία-αποχή από το θεσμό των Μεντόρων- Συντονιστών, διώξεις για συμμετοχή σε συλλαλητήριο στην επέτειο της δολοφονίας του 15χρονου Γρηγορόπουλου, διώξεις για άσκηση κριτικής στον Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας Κόπτση… Τι γίνεται όμως επί της νέας υπουργείας Πιερρακάκη, που εμφανίζεται ότι τάχα επιθυμεί τη συνεργασία και τη συνεννόηση των εκπαιδευτικών;
Τέσσερις μόλις μήνες έχουν περάσει από την ανάληψη του χαρτοφυλακίου του και… νέες διώξεις προκύπτουν ενάντια στο μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά Γ. Καββαδία, γιατί τόλμησε να ασκήσει κριτική και να εκφράσει πολιτική άποψη στις προγραμματικές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας στη Βουλή τον περασμένο Ιούλιο και ενάντια στο πρώην μέλος του ΔΣ Πειραιά Ν. Χατζηανδρέου γιατί σε σχόλιό του σε ιστοσελίδα, μιλούσε για τη δίωξή του το καλοκαίρι.
Οι διώξεις ασκήθηκαν και πάλι από τον ίδιο ΔΔΕ του Πειραιά, ο οποίος μάλιστα επιβραβεύτηκε για την «δράση» του από τον Πιερρακάκη, διορίζοντάς τον στο… ΔΣ του ΙΕΠ! Γι’ αυτό και ο υπουργός το έπαιξε… μουγκός στην πρώτη συνάντησή του με την ΟΛΜΕ, που του εξέθεσε τις αντιρρήσεις της για το τσουνάμι των πειθαρχικών διώξεων, επειδή δεν ήθελε να δείξει το πραγματικό του πρόσωπο, ταυτόσημο και εξίσου αδίστακτο με αυτό της Κεραμέως.
Το θέμα έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, γιατί μέσω αυτών των διώξεων διώκεται γενικά η ελεύθερη συνδικαλιστική και πολιτική δράση των εκπαιδευτικών, η ελεύθερη έκφραση γνώμης και το δικαίωμα κριτικής στους φορείς της εξουσίας. Με συγκεντρώσεις και διαμαρτυρίες σε όλη την Ελλάδα οι εκπαιδευτικοί απαιτούν την παύση όλων των διώξεων (παλαιών και νέων).
Η ανακοίνωση της Ενότητας Αντίστασης Ανατροπής
ΔΕΝ ΠΑΖΑΡΕΥΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ – ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΚΛΙΜΑ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΟΥ
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ – ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ!
Πριν τοποθετηθούμε επί των εξελίξεων στο ζήτημα των διώξεων, υπενθυμίσουμε το εξής: οι διώξεις αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της πολιτικής της κυβέρνησης και του συστήματος για να τρομοκρατήσει, να εκφοβίσει, να επιβάλει ένα αυταρχικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, με στόχο να υλοποιηθεί η αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική πολιτική τους. Δεν αποτελούν καπρίτσιο του ενός ή του άλλου Διευθυντή Εκπαίδευσης. Αυτό δεν αναιρεί φυσικά ότι ο ΔΔΕ Πειραιά λειτουργεί ως «λοχαγός», με περίσσια αυταρχική αντίληψη και συμπεριφορά. Οι διώξεις είναι κομμάτι της συνολικής επίθεσης που βιώνει ο λαός μας, της τρομοκρατίας, του χτυπήματος της συνδικαλιστικής δράσης, της απαγόρευσης και ποινικοποίησης της απεργίας. Εξάλλου το δόγμα «νόμος και τάξη» είναι συστατικό στοιχείο της πολιτικής τους και αφορά όλη την κοινωνία και τους αγωνιζόμενους κλάδους εργαζομένων. Παράνομες απεργίες και καταστολή συνοδεύουν την κοινωνική βαρβαρότητα που επιδιώκουν να επιβάλουν.
Ετσι το βλέπουμε εμείς και για αυτό όλο το προηγούμενο διάστημα επιδιώκουμε να απαντηθεί με άνοιγμα στον κόσμο, με μαζικές κινητοποιήσεις, με πολιτικοποίηση του ζητήματος, με σύνδεσή του με το κλίμα τρομοκρατίας. Σε όλες τις κινητοποιήσεις που έχουν γίνει μέχρι στιγμής προσπαθήσαμε να βάλουμε αυτή τη λογική. Με αυτή τη λογική θα συνεχίσουμε να κινούμαστε!
Οι αόριστες υποσχέσεις της Υφυπουργού στη συνάντηση με το ΔΣ της ΕΛΜΕ (περί «αχρείαστων(!) διώξεων» και εκτόνωση του κλίματος), δεν δείχνουν καμία δέσμευση ότι θα παρθούν πίσω και στόχο έχουν μόνο την ΕΚΤΟΝΩΣΗ του κλίματος, το πάγωμα και την απομαζικοποίηση των κινητοποιήσεων, σε μια κρίσιμη φάση. Στην ίδια λογική κινείται και η δήλωση του ΔΔΕ ότι «θα βάλει πάγο» στις διώξεις που αφορούν τη δημόσια έκφραση απόψεων (2 του ΝΧ και 1 του ΓΚ). Την ίδια στιγμή που για τις υπόλοιπες δηλώνει ότι θα συνεχίσει μέχρι τέλους, ενώ έχει πάρει σβάρνα τα σχολεία και τρομοκρατεί συναδέλφους και μαθητές! Αυτές οι κινήσεις δεν αποτελούν τίποτα άλλο παρά έναν ελιγμό. Αλλωστε η εμπειρία του προηγούμενου διαστήματος έχει δείξει ότι σε καμία των περιπτώσεων δεν πρέπει να αποκλιμακώσουμε τον αγώνα ενάντια στις διώξεις, γιατί ο αντίπαλος βρίσκει το έδαφος και εντείνει την επίθεσή του. Θυμίζουμε: αρχικά οι διώξεις των συναδέλφων για απεργία – αποχή, μετά των μελών του ΔΣ, αργότερα μελών της ΕΛΜΕ για τις κινητοποιήσεις ενάντια στις εξετάσεις PISA, για συμμετοχή σε συλλαλητήριο για την επέτειο της δολοφονίας του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και για την άσκηση κριτική στην εξουσία. Να θυμίσουμε επίσης ανακοίνωση της ΕΑΑ παραπάνω από ένα χρόνο πριν για το κλίμα αυταρχισμού που επιχειρούσε να επιβληθεί και την άποψη της πλειοψηφίας του ΔΣ που έλεγε ότι δεν κάνουμε προσωπικές αναφορές και ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα.
ΤΙΠΟΤΑ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΗΞΕΙ! Για αυτό ως ΕΑΑ προτείναμε στο ΔΣ της ΕΛΜΕ εδώ και καιρό το να αποτελέσουν οι διώξεις (όχι μόνο του Πειραιά, αλλά όλες) κεντρικό ζήτημα για τα σωματεία, με σταθμό πανελλαδική μέρα κινητοποιήσεων. Αυτή τη λογική προτείναμε και στο τελευταίο ΔΣ της ΕΛΜΕ (παναττική κινητοποίηση στις 12/10 και πανελλαδική στις 24/10) για να συνεχίσουν και να κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις. Αυτή η συγκεκριμένη πρόταση ψηφίστηκε μόνο από την ΕΑΑ!
Αυτή τη λογική απέρριψε από κοινού η πλειοψηφία της ΕΛΜΕ (ΑΣΕ-ΣΥΝΕΚ). Γιατί η δική τους λογική, αυτή που στην πραγματικότητα έχουν, είναι της εκτόνωσης και της συνεννόησης με τον αντίπαλο. Για αυτό βάφτισαν «νίκη» τη «δέσμευση» του Προϊστάμενου για συνάντηση με το ΔΣ κάθε 20 μέρες (λες και είμαστε τίποτα συνεργάτες), την ίδια στιγμή που ο ίδιος είχε στείλει τα νέα παραπεμπτικά των διώξεων και συνεχώς προσπαθεί να επιβάλει κλίμα τρομοκρατίας και εκφοβισμού στα σχολεία. Δίνοντας του άλλοθι συνεργασίας για την πολιτική του αυταρχισμού που ασκεί. Για αυτό βαφτίζουν πάλι νίκη τα κούφια λόγια, θέλοντας να συμβάλουν στην εκτόνωση του κλίματος.
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, σας καλούμε σε ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΑΓΕΡΜΟ για το ζήτημα των διώξεων. Να μην υπάρξει καμία επανάπαυση απέναντι στους ελιγμούς! Να πιέσουμε και να συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις! Να απαιτήσουμε να παρθούν ΟΛΕΣ οι διώξεις πίσω!
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ – ΤΗ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ – ΝΑ ΠΑΡΘΟΥΝ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΕΠΕ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΙΣ 24/10 ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ. ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ ΓΙΑ ΝΕΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!
ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 18 ΟΚΤΩΒΡΗ
Πηγή: eprologos.gr