Και τι δεν σκαρφίστηκε το υπουργείο Αμάθειας και Kαταστολής για να επιβάλει τον διαγωνισμό κατηγοριοποίησης σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών και μαθητών, PISA.
Από τις κατεπείγουσες αγωγές κατά των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ ώστε να κριθούν παράνομες και καταχρηστικές οι στάσεις εργασίας, τις απειλές και τους εκβιασμούς από τον Γ. Γ. Κόπτση, τις κινήσεις πανικού με καθοδήγηση του ΥΠΑΙΘ από Διευθυντές Εκπαίδευσης μέχρι και τις γελοίες όσο και προκλητικές κινήσεις της τελευταίας στιγμής, με αλλαγή του σχολείου διεξαγωγής του διαγωνισμού (σημειωτέον ότι τα σχολεία ορίζονται εκ των προτέρων με ΦΕΚ), ώστε στα μουλωχτά να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός. Το τελευταίο παράδειγμα, μουλωχτής αλλαγής του σχολείου διεξαγωγής του διαγωνισμού, καταγγέλει ο Σύλλογος Δασκάλων και Νηπαγωγών Χίου «ο Αδαμάντιος Κοραής».
Παρολαυτά τα τεχνάσματα της συμφοράς, οι εκπαιδευτικοί αντιστάθηκαν δυναμικά, συμμετέχοντας μαζικά στις στάσεις εργασίας που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ -μετά την απόφαση της αστικής δικαιοσύνης που σε διατεταγμένη υπηρεσία έκρινε παράνομη και καταχρηστική την απόφαση των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ για στάση εργασίας- και ακύρωσαν σε μεγάλο βαθμό τον διαγωνισμό. Στην ακύρωση του διαγωνισμού συνέβαλε και η μεγάλη αποχή των μαθητών, μετά από ενημέρωση των γονέων για τους πραγματικούς στόχους της «Ελληνικής PISA», που πραγματοποιείται κατόπιν οδηγιών του ΟΟΣΑ και συνδέεται με ένα κόκκινο νήμα με την «αξιολόγηση».
Η Κεραμέως, βέβαια, έβαλε την πραγματικότητα με το κεφάλι κάτω, και ποντάροντας στην άγνοια της «κοινής γνώμης», πανηγύρισε για την μεγάλη «επιτυχία» του διαγωνισμού, εφαρμόζοντας την τακτική που ακολουθεί όλο το προηγούμενο διάστημα «κρύψε την αλήθεια και πρόβαλε την αδιαλλαξία στην εφαρμογή των αποφάσεων, ως στοιχείο ‘’αυταπόδεικτης’’ επιτυχίας».
Σε απάντηση των πανηγυρισμών Κεραμέως, η ΔΟΕ εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία σημειώνει τα εξής: «Η, πικρή για το Υ.ΠΑΙ.Θ., αλήθεια είναι πως, οι εξετάσεις ακυρώθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό (τα πρώτα στοιχεία παρουσιάζουν τη μη συμμετοχή σε εξαιρετικά υψηλό ποσοστό και θα αναφέρουμε τα ακριβή στοιχεία μόλις έχουμε πλήρη εικόνα) και το Υ.ΠΑΙ.Θ., για δεύτερη χρονιά δεν κατάφερε να υλοποιήσει την επιχείρηση υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου μέσω των διατάξεων του ν. 4823/21 για τις εθνικές εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα. Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος, σύμφωνα με τον νόμο, το σύστημα αυτό θα εφαρμοζόταν καθολικά κάτι το οποίο μετά την αντίσταση εκπαιδευτικών (έπειτα από τις αποφάσεις της Δ.Ο.Ε.), γονέων και μαθητών και πέρυσι δεν κατέστη δυνατό».
Η ανακοίνωση-καταγγελία του Συλλόγου «Ο Αδαμάντιος Κοραής»
Ντράπηκε και η ντροπή – «μουλωχτά» πήγαν να κάνουν τις εξετάσεις PISA !
Φάγανε τα μούτρα τους με την αγωνιστική απάντηση των εκπαιδευτικών και των γονέων στο σχολείο του Καταρράκτη εναντία στις εξετάσεις της «ελληνικής PISA». Γι αυτό και δεν έχασαν χρόνο ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) και Δ/νση Πρωτοβάθμιας να βάλουν στα «μουλωχτά» άλλο ολιγοθέσιο σχολείο να πραγματοποιήσει τις εξετάσεις και μάλιστα χωρίς να αναδείξουν στους εκπαιδευτικούς τους πραγματικούς λόγους αυτής της αλλαγής που δεν ήταν άλλοι από τη στάση εργασίας των εκπαιδευτικών του Καταρράκτη και το μπλοκάρισμα των εξετάσεων στην πράξη. Ψάχνανε και τρόπο να μεταφερθούν τα έντυπα απαντήσεων από το ένα σχολείο στο άλλο μην τυχόν και «χάσει η βενετιά βελόνι».
Σε όλη την Ελλάδα όμως, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις στάσεις εργασίας και η αποχή των παιδιών από τις τάξεις γκρεμίζουν όλες τις προσπάθειες της κυβέρνησης να συνεχίσει το αντιεκπαιδευτικό της έργο, την κατηγοριοποίηση, σύγκριση και κατάταξη των σχολείων και μέσα από τις εξετάσεις PISA που με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων της πλειοψηφίας των μαθητών.
Η κυβέρνηση δεν προχώρησε ούτε σε ένα μέτρο που μπορεί πραγματικά να αναβαθμίσει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, όπως η βελτίωση των σχολικών υποδομών, η μείωση των μαθητών ανά τάξη, η κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό, η κάλυψη όλων των μαθητών που έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σε όλα τα σχολεία, αλλά και ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ίδιο το περιεχόμενο του σχολείου, τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά βιβλία.
Οι εκπαιδευτικοί της τάξης, όλοι εμείς που κρατήσαμε όρθια τα σχολεία τα τελευταία χρόνια κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, γνωρίζουμε ότι η διδασκαλία δεν κρίνεται μέσα σε ένα δίωρο εξετάσεων. Αξιολογούμε τους μαθητές μας και τη δουλειά μας όχι ισοπεδωτικά, αλλά τον καθένα ξεχωριστά, με κάθε τρόπο: με τη συζήτηση, με δραστηριότητες ομαδικές ή ατομικές, ακόμα και με ένα γραπτό διαγώνισμα. Οι εκπαιδευτικοί αποτιμούμε τα αποτελέσματα, βασανίζουμε τον εαυτό μας, συζητάμε με τους συναδέλφους μας για το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στη δουλειά μας, αλλά και το πώς θα βοηθήσουμε κάθε μαθητή χωριστά με βάση και την κοινωνική του ένταξη. Αν το ΥΠΑΙΘ ήθελε πράγματι να εξάγει αντικειμενικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική πραγματικότητα, θα αξιοποιούσε αυτά τα δεδομένα. Ομως οι στόχοι είναι άλλοι.
Γι αυτό:
Δυναμώνουμε την αντίσταση στα σχέδια για κατηγοριοποίηση μαθητών, σχολείων και εκπαιδευτικών. Συμμετέχουμε ακόμα πιο αποφασιστικά στην απεργία – αποχή από την «ατομική αξιολόγηση»!!
Τα σχέδια της κυβέρνησης να μείνουν στα χαρτιά!
Η ανακοίνωση της ΔΟΕ
Απειλές κατά των απεργών εκπαιδευτικών, διοικητικές αυθαιρεσίες, αυταρχισμός, διαστρέβλωση της πραγματικότητας οι μέθοδοι του Υ.ΠΑΙ.Θ. για επιβολή των εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα PISA. Εκπαιδευτικοί και γονείς έδωσαν ηχηρή απάντηση προάσπισης του δημόσιου σχολείου
Χαιρετίζουμε τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς που με τη δυναμική τους στάση συνέβαλαν ώστε να ακυρωθεί η υλοποίηση των εξετάσεων PISA, το αντιεκπαιδευτικό σχέδιο του υπουργείου και της κυβέρνησης, αγνόησαν τις αυταρχικές μεθοδεύσεις τους!
Σε χρήση κάθε αυταρχικής και γκεμπελικής μεθόδου επιδόθηκε η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. και κάποιοι πειθήνιοι διευθυντές εκπαίδευσης προκειμένου να επιβάλουν την πραγματοποίηση των εθνικών εξετάσεων διαγνωστικού χαρακτήρα PISA.
Πρώτο βήμα υπήρξε, η πάγια πλέον τακτική του Υ.ΠΑΙ.Θ., να σύρει στα δικαστήρια, με διαδικασίες «κατεπείγοντος» στις 9/5 τη Δ.Ο.Ε. και την Ο.Λ.Μ.Ε. προκειμένου να απαγορεύσει τις προκηρυγμένες στάσεις εργασίας. Κίνηση ενταγμένη στην στρατηγική της ευθείας αμφισβήτησης του απεργιακού δικαιώματος με βάση και τον νόμο Χατζηδάκη, κάτι που, ολοφάνερα, αποτελεί κεντρική κυβερνητική επιλογή.
Ακολούθησε η παράνομη ενέργεια του Γενικού Γραμματέα του Υ.ΠΑΙ.Θ. κυρίου Κόπτση ο οποίος με την, μνημείο ολοκληρωτισμού, εγκύκλιό του το απόγευμα της 9ης Μαΐου προσπάθησε συνειδητά να παραπλανήσει και να εκφοβίσει τους εκπαιδευτικούς ώστε να μη συμμετέχουν στη στάση εργασίας που κήρυξε η Α.Δ.Ε.Δ.Υ., για την υπεράσπιση του δικαιώματος στην απεργία.
Η συνέχεια σε κάποιες διευθύνσεις εκπαίδευσης, υπό την καθοδήγηση προφανώς της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., δεν ήταν άλλη από παράνομες κινήσεις πανικού που αποκάλυψαν την πλήρη εικόνα του αυταρχισμού και καταπάτησης κάθε έννοιας χρηστής και δημοκρατικής διοίκησης, τόσο από το Υ.ΠΑΙ.Θ. όσο και από κάποιους «πρόθυμους» διευθυντές εκπαίδευσης.
Απειλές προς συλλόγους διδασκόντων που συμμετείχαν στη στάση εργασίας της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. ότι θα περάσουν Ε.Δ.Ε. με ποινή την απόλυσή τους αν ακυρώνονταν οι εξετάσεις στο σχολείο τους, προφορικές εντολές προς διευθυντές σχολείων για γραπτές εκθέσεις αιτιολόγησης της μη πραγματοποίησης των εξετάσεων, παράνομες (με παραβίαση του Φ.Ε.Κ. που σαφώς όριζε τα σχολεία όπου επρόκειτο να διενεργηθούν οι εξετάσεις) αλλαγές της τελευταίας στιγμής, από διευθυντές εκπαίδευσης, των σχολείων όπου θα διενεργούνταν οι εξετάσεις όταν οι εκπαιδευτικοί των ορισμένων από το Φ.Ε.Κ. σχολείων συμμετείχαν καθολικά στη στάση εργασίας, υπήρξαν μερικά από τα παράνομα και αυταρχικά μέσα που επιστρατεύθηκαν προκειμένου οι εξετάσεις να πραγματοποιηθούν «διά πυρός και σιδήρου».
Πιο πρόσφατος, γιατί έσχατος δεν διαφαίνεται, σταθμός του αντιδημοκρατικού κατήφορου της ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. η απόπειρα διαστρέβλωσης των στοιχείων που αφορούν τη συμμετοχή σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών στις εξετάσεις. Το Υ.ΠΑΙ.Θ., συνεχίζοντας την ανάλογη περσινή του τακτική, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τη συμμετοχή των 579 από τα 600 σχολεία στις εξετάσεις με κριτήριο το γεγονός ότι 21 διευθυντές σχολικών μονάδων δεν μπήκαν στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π. για να παραλάβουν τα θέματα. «Παρέλειψαν» να αναφερθούν στον αριθμό των σχολείων που ακυρώθηκαν ολοκληρωτικά οι εξετάσεις, των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στη στάση εργασίας και φυσικά στο, κομβικής σημασίας, ποσοστό συμμετοχής των μαθητών. Ο λόγος προφανής, αφού και στα σχολεία όπου πραγματοποιήθηκαν οι εξετάσεις σε εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό απείχαν οι μαθητές.
Η, πικρή για το Υ.ΠΑΙ.Θ., αλήθεια είναι πως, οι εξετάσεις ακυρώθηκαν σε πολύ μεγάλο βαθμό (τα πρώτα στοιχεία παρουσιάζουν τη μη συμμετοχή σε εξαιρετικά υψηλό ποσοστό και θα αναφέρουμε τα ακριβή στοιχεία μόλις έχουμε πλήρη εικόνα) και το Υ.ΠΑΙ.Θ., για δεύτερη χρονιά δεν κατάφερε να υλοποιήσει την επιχείρηση υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου μέσω των διατάξεων του ν. 4823/21 για τις εθνικές εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα. Δεν είναι τυχαίο ότι φέτος, σύμφωνα με τον νόμο, το σύστημα αυτό θα εφαρμοζόταν καθολικά κάτι το οποίο μετά την αντίσταση εκπαιδευτικών (έπειτα από τις αποφάσεις της Δ.Ο.Ε.), γονέων και μαθητών και πέρυσι δεν κατέστη δυνατό.
Είναι σαφές ότι η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. μετά από τις συντριπτικές απαντήσεις συνολικής αμφισβήτησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του, που έχει λάβει από τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι υλοποιούν δυναμικά της αποφάσεις του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. τόσο για το ζήτημα των εξετάσεων όσο και της «αξιολόγησης», οφείλει να καταργήσει άμεσα τους νόμους 4692/20 και 4823/21 και να αναγκαστεί να μπει σε γνήσιο διάλογο με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες, κάτι που πεισματικά αρνείται εδώ και 4 χρόνια.