Μπορεί
- οι φοιτητές, το διδακτικό, ερευνητικό και διοικητικό προσωπικό να ξεπαγιάζουν επειδή μπαίνει δραστικός περιορισμός στη θέρμανση,
- η μη πρόσληψη του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού να έχει ως αποτέλεσμα οι φοιτητές να πατικώνονται σαν σαρδέλες στις ακατάλληλες αίθουσες και κάποιος «άτυχος» να πέφτει από το περβάζι παραθύρου του 3ου ορόφου στη διάρκεια διεξαγωγής μαθήματος, επειδή δεν έβρισκε θέση να καθήσει λόγω συνωστισμού,
- οι φοιτητικές εστίες να έχουν τα χάλια τους και η κατάσταση να οδηγείται μεθοδικά στην εισβολή των ΣΔΙΤ στην ανέγερση νέων και στη συντήρηση,
- η φοιτητική μέριμνα γενικώς να υπολειτουργεί
- και η χρόνια κρατική υποχρηματοδότηση του δημόσιου Πανεπιστήμιου να οδηγεί τα ΑΕΙ σε ασφυκτικές καταστάσεις αδυναμίας αξιοπρεπούς λειτουργίας,
όμως το υπουργείο Παιδείας μπορεί να διαθέσει εκατoμμύρια ευρώ για βιομηχανικά διδακτορικά και επισκέπτες καθηγητές.
Λεφτά υπάρχουν, δηλαδή, πρώτον για να επιχορηγηθούν με τον πλάγιο τρόπο των βιομηχανικών διδακτορικών οι καπιταλιστικές επιχειρήσεις και να οδεύσει όλο και πιο γοργά το δημόσιο Πανεπιστήμιο σε μια επιχειρηματική λειτουργία και δεύτερον για να χρηματοδοτηθούν οι επισκέπτες καθηγητές -που παίρνουν διπλή αμοιβή μία από το Πανεπιστήμιο προέλευσης και κύριας εργασίας και μία από το ελληνικό Πανεπιστήμιο που θα το επισκέπτονται ως αλεξιπτωτιστές- αντί να προσληφθούν εκατοντάδες νέοι επιστήμονες που παραμένουν άνεργοι και εξαναγκάζονται είτε να ετεροαπασχολούνται είτε να «παίρνουν των ομματιών τους» για κάποια χώρα του εξωτερικού.
Σύμφωνα, λοιπόν, με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας 118,3 εκατομ. ευρώ θα διατεθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για βιομηχανικά διδακτορικά και επισκέπτες καθηγητές.
Η χρηματοδότηση Βιομηχανικών Διδακτορικών για υποψήφιους διδάκτορες «συνολικού προϋπολογιμού 34,8 εκ. ευρώ, έχει σχεδιαστεί προκειμένου να ενισχύει τη δημιουργία γόνιμων δεσμών ανάμεσα στον ακαδημαϊκό και τον βιομηχανικό χώρο, στη σύνδεση και αξιοποίηση του παραγόμενου ακαδημαϊκού έργου για τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, στη συμβολή στην επιχειρηματική καινοτομία και ανάπτυξη στην Ελλάδα καθώς και στην εκπαίδευση και ανάπτυξη ταλέντων Ερευνητών στη Βιομηχανική Ερευνα».
Θα εστιαστούν δε, σε επιστημονικά πεδία που θεραπεύουν οι λεγόμενες παραγωγικές σχολές, εκεί δηλαδή που επικεντρώνεται το ενδιαφέρον των καπιταλιστικών επιχειρήσεων, που αναζητούν τρόπους να μεγαλώσουν την κερδοφορία τους, αξιοποιώντας το διδακτικό/ερευνητικό έργο και το προσωπικό, τις εγκαταστάσεις και τους υποψήφιους διδάκτορες των ΑΕΙ: «διεξαγωγή ενός ερευνητικού έργου βιομηχανικά εστιασμένου σε επί μέρους κατηγορίες επιστημονικών πεδίων όπως Φυσικές Επιστήμες, Επιστήμες Μηχανικού και Τεχνολογία, Ιατρική και Επιστήμες Υγείας, Γεωπονικές Επιστήμες και Κτηνιατρική».
Θυμίζουμε ότι τα βιομηχανικά διδακτορικά βάζουν τις επιχειρήσεις στα Πανεπιστήμια, δίνοντάς τους ουσιαστικά τη δυνατότητα παρέμβασης στις αποφάσεις και στην αξιολόγηση των υποψήφιων διδακτόρων.
Το έργο που θα παράγεται θα ορίζεται βάσει «πρωτοκόλλου συνεργασίας μεταξύ του ΑΕΙ, της συνεργαζόμενης επιχείρησης ή βιομηχανίας και του υποψήφιου διδάκτορα». Συνεπώς, το αποτέλεσμα της ερευνητικής δραστηριότητας του διδάκτορα δεν θα έχει στόχο τη διάχυση στην κοινωνία ενισχύοντας το γενικό καλό, αλλά θα αποτελεί αποκλειστικό εκμεταλλεύσιμο προϊόν της καπιταλιστικής επιχείρησης, ενώ ο ίδιος, ως μελλοντικός επιστήμονας, δεν θα μάθει να σκέπτεται ελεύθερα και δημιουργικά, αλλά κοντόφθαλμα και κατά παραγγελίαν περιορισμένα.
Η χρηματοδότηση του Επισκέπτη Καθηγητή/ Επισκέπτη Ερευνητή είναι συνολικού προϋπολογισμού 83,5 εκ. ευρώ και γίνεται «για την παροχή διδακτικού/ερευνητικού έργου που τους ανατίθεται βάσει της Απόφασης της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος, καθώς και για την χρηματοδότηση συνεργαζόμενων επιχειρήσεων από την Ελλάδα ή το εξωτερικό, με στόχο να υλοποιήσουν ένα ερευνητικό έργο από κοινού με έναν Επισκέπτη Καθηγητή/Επισκέπτη Ερευνητή».