Το θέμα στο οποίο αναφερόμαστε δεν βρίσκεται στην επικαιρότητα της εβδομάδας που διανύουμε. Θεωρήσαμε όμως σωστό να αναφερθούμε σε αυτό, εστιάζοντας κυρίως σε πλευρές του, που καθιστούν ξεκάθαρο σε όλους μας, το πώς εννοούν η άκρως νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση και οι κολαούζοι της την έννοια της «αριστείας», αλλά και γιατί τέτοιες αντιδραστικές κινήσεις θα έχουν να αντιμετωπίσουν αρκετά συχνά οι εργαζόμενοι, τουλάχιστον μέχρι τη διάλυση της βουλής και πρέπει να βρίσκονται σε συνεχή εγρήγορση, προκειμένου να βάλουν φρένο στους αντιδραστικούς τους σχεδιασμούς.
Σάλο είχε προκαλέσει την προηγούμενη εβδομάδα η θρασύτατη και άκρως προκλητική απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΔΙΔΕ) Πειραιά, να διοργανώσει διημερίδα 17 και 18/3/23 στο Δημοτικό Θέατρο, με θέμα «Η προσφορά των Ιδιωτικών Σχολείων στην Εκπαίδευση- Παρόν και Μέλλον», σε συνεργασία με τα Ιδιωτικά Σχολεία του Πειραιά, και με κεντρικό ομιλητή τον καθηγητή, Πρύτανη του New York College, Δημήτρη Μπουραντά, ο οποίος θα ανέλυε και θα αναδείκνυε το θέμα: «Ηγεσία στους Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς για Υψηλές Επιδόσεις».
Προβαλλόμενος στόχος τους ήταν η «ανάδειξη καλών πρακτικών, καθώς και η αγαστή συνεργασία ανάμεσα στον Ιδιωτικό και Δημόσιο τομέα στο χώρο της εκπαίδευσης» και οι θεματικές ενότητες:
«1. Δεξιότητες του 21ου αιώνα και πώς αυτές αναπτύσσονται στο σχολείο
2. Καινοτόμες Δράσεις
3. Συνεργασίες Ιδιωτικού- Δημόσιου Σχολείου: Δυνατότητες και Προοπτικές
4. Στόχοι Ιδιωτικού Σχολείου. Οι Επιλογές και οι Απαιτήσεις του Σύγχρονου Γονέα από την Ιδιωτική Εκπαίδευση
5. Παιδαγωγικοί Στόχοι και πώς επιτυγχάνονται από την ιδιωτική εκπαίδευση
6. Το Κοινωνικό Πρόσωπο της ιδιωτικής εκπαίδευσης- Υποτροφίες».
Η διημερίδα απευθυνόταν σε… εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς και κηδεμόνες της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά. Προφανέστατος στόχος τους αφενός η διαφήμιση της πραμάτιας τους και αφετέρου η προσέλκυση νέων «πελατών» πρόθυμων, βέβαια, να αγοράσουν ακριβά το «άριστο προϊόν» που τους πλασάρουν. Αυτό εξηγεί και τη σύσσωμη ανταπόκριση όλων των στελεχών των ιδιωτικών σχολείων του Πειραιά που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά στην Β/θμια εκπαίδευση, προκειμένου να συνδιοργανώσουν μαζί με τον ΔΔ Πειραιά τη διημερίδα.
Σ΄αυτό το σημείο έχει ενδιαφέρον να παραθέσουμε το βιογραφικό του νέου «άριστου» ΔΔ, το οποίο είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα της ΔΙΔΕ Πειραιά (οι εμφάσεις δικές μας).
ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Δ/ΝΤΗ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Kαθηγητής Φιλόλογος με βασικές σπουδές στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Πτυχίο Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας). Είμαι κάτοχος δύο (2) μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών κανονικής φοίτησης:
Ο πρώτος στο ΕΚΠΑ – Tμήμα Φιλοσοφίας και ο δεύτερος στο Πάντειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Μέσων, Επικοινωνίας & Πολιτισμού.
Το Διδακτορικό μου (βαθμός: Άριστα) ολοκληρώθηκε στο Πάντειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού με τίτλο: «Εθνοπολιτισμικές Ταυτότητες-Πολιτιστική Πολιτική & Διαπολιτισμική Εκπαίδευση».
Επιπλέον είμαι πτυχιούχος – κανονικής φοίτησης – της Σχολής Εθνικής Άμυνας (Σ.ΕΘ.Α) σε ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ. Η Σ.ΕΘ.Α, ως το Ανώτατο Στρατιωτικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Ελληνικής Δημοκρατίας αποτελεί το τελευταίο και υψηλότερο επίπεδο Ακαδημαϊκής Εκπαίδευσης Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων και πολιτικού προσωπικού ανώτερης βαθμίδας, καθώς και στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, Λιμενικού Σώματος, Υπουργείων, παρέχοντας υψηλού επιπέδου Ακαδημαϊκή Γνώση στον ευρύτερο τομέα των Στρατηγικών Σπουδών.
Διδάσκω στο Κοινό Πρόγραμμα/Διϊδρυματικό του Μεταπτυχιακού Ειδικής Αγωγής, των UNIVERSITY OF NICOSIA & ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ, με αυτοδύναμο διδακτικό έργο, κατόπιν ετήσιας αξιολόγησής μου, καθώς και στο Πρόγραμμα του Μεταπτυχιακού «Πολιτική, Επικοινωνία & Γλώσσα», στο ΙΟΝΙΟ Πανεπιστήμιο, με αυτοδύναμο διδακτικό έργο, κατόπιν ετήσιας αξιολόγησής μου.
Έχω διδάξει στο Πάντειο Πανεπιστήμιο – Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων & Πολιτισμού, στα Πανεπιστήμια Arese (Milano) και Colleferro (Rome) Ιταλίας, διδάσκω στη ΣΧΟΛΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ (Σ.Ε.Α) – Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και στην ΣΧΟΛΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ (Σ.ΕΘ.Α) – Yπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε θέματα Διαπολιτισμικών Ταυτοτήτων, κατόπιν ετήσιας αξιολόγησής μου.
Εργάσθηκα ως Συντονιστής Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Δομές Φιλοξενίας Προσφύγων (ΕΛΑΙΩΝΑΣ & ΛΑΥΡΙΟ) και ως Διευθυντής σχολικών Μονάδων (ΓΕΛ-ΔΙΕΚ-ΣΕΚ).
Είμαι πιστοποιημένος εκπαιδευτής ενηλίκων (ΕΟΠΠΕΠ) και πιστοποιημένος σε τρεις (3) ξένες γλώσσες: Αγγλική- Ιταλική- Γερμανική.
Έχουν εκδοθεί επτά (7) ακαδημαϊκοί τίτλοι βιβλίων μου, οι οποίοι δωρίζονται στα εκάστοτε ακροατήρια φοιτητών μου, καθώς και δημοσιεύσεις άρθρων μου σε ελληνικά και ξένα περιοδικά, ημερίδες, συνέδρια, κατόπιν έγκρισής τους από επιστημονική επιτροπή.
Τα ερευνητικά μου ενδιαφέροντα σχετίζονται με θέματα Πολιτιστικών Πρακτικών και Επικοινωνίας, ειδικά στη συγκρότηση Ταυτοτήτων – Πολιτιστικής Πολιτικής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.
Ο Διευθυντής της Δ.Δ.Ε. Πειραιά
Διονύσιος Αναστασόπουλος Δρ
Φιλόλογος
Εντυπωσιακό πραγματικά το βιογραφικό του διευθυντή. «Αριστος» των «Αρίστων». Πώς να μην αποτελέσει την «απόλυτα επιτυχημένη» επιλογή της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ ο συνδυασμός τέτοιων και τόσων προσόντων!! Μάλιστα και μόνον η απλή παράθεσή τους αποδεικνύει τη σύμπνοια του εκλεκτού τους με τις αντιδραστικές πολιτικές τους και η «αριστεία» του εγγυάται την προσπάθεια εκ μέρους του της επιβολής των πολιτικών τους στην περιοχή ευθύνης του.
Θαυμάστε, λοιπόν, με τι κριτήρια «αξιοσύνης» επιλέχθηκε ο συγκεκριμένος διευθυντής σε ένα χώρο ευαίσθητο σαν αυτόν της εκπαίδευσης μικρών και μεγάλων μαθητών. Οπως καταλαβαίνετε «άριστοι» δεν είναι μόνον αυτοί που ασκούν εξουσία, αλλά και αυτοί που διαπλέκονται μ’ αυτήν και εκείνοι που σέρνονται πειθήνια στους μηχανισμούς της. Αυτό το βιογραφικό είναι πραγματικά ένας θησαυρός αποκαλύψεων του όρου «αριστεία» που πρεσβεύουν στην κυβέρνηση της ΝΔ και όχι μόνον. Αποδεικνύεται δε περίτρανα ότι για τους «άριστους», ο εξευτελισμός της προσωπικότητας προκειμένου να αναρριχηθεί κάποιος στην ιεραρχική πυραμίδα, δεν αποτελεί ντροπή, αλλά αξία.
Ετσι εξηγείται το θράσος του συγκεκριμένου «άριστου» να οργανώσει αυτήν την ημερίδα του αίσχους με την έγκριση, φυσικά και τις ευλογίες του ΥΠΑΙΘ και της κας Κεραμέως (χωρίς έγκριση δεν θα μπορούσε να γίνει, εξάλλου), ποδοπατώντας το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο, το οποίο ορίζει ότι ο Δ/ντής Εκπ/σης, πέραν όλων των άλλων, ασκεί και τον διοικητικό και πειθαρχικό έλεγχο των ιδιωτικών σχολείων και είναι υποχρεωμένος από το σύνταγμα και τους νόμους να υπερασπίζεται τη δημόσια εκπαίδευση.
Αντί, λοιπόν, να υπερασπιστεί το δημόσιο αγαθό της παιδείας ο συγκεκριμένος προϊστάμενος και ως γνώστης των οξυμένων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της περιοχής του, να εργαστεί στην κατεύθυνση επίλυσης αυτών, εκείνος επιλέγει έναν άλλο πιο… υψηλό ρόλο, το ρόλο του…χορηγού. Ομοιος ομοίω αεί πελάζει…
Στην ουσία, δηλαδή εφαρμόζει την τακτική που ακολουθεί η κυβέρνηση που υπηρετεί. Την τακτική της υποχρηματοδότησης, της κατηγοριοποίησης, της υποβάθμισης, της απαξίωσης, της συκοφάντησης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου και την ανάδειξη και διαφήμιση των παραμάγαζων των εμπόρων της γνώσης. Από τον Αύγουστο που έχει τοποθετηθεί από την κυβέρνηση στη θέση αυτή μέχρι σήμερα, έχει αφήσει ακάλυπτα δεκάδες εκπαιδευτικά κενά, τα τμήματα ένταξης δεν επαρκούν, εφαρμόζει με απόλυτη ευλάβεια την αναλογία 27/1 στην σύνθεση των τμημάτων και με ύφος λοχαγού, όπως χαρακτηριστικά καταγγέλουν οι εκπαιδευτικοί, δίνει εντολές για υποχρεωτικές υπερωρίες και τηλε-«εκπαίδευση» στις περιπτώσεις καταλήψεων σχολείων, ενώ διώκει ακόμα και τις απόψεις που στοιχειοθετούν αντίλογο στην πολιτική που εφαρμόζει. Τα έργα και τις ημέρες του στο θώκο του του Δ/ντή Εκπαίδευσης έχει καταγγείλει κατ΄επανάληψη η ΕΛΜΕ Πειραιά. Είχε ασκήσει διώξεις στους δ/ντές του 8ου Γυμνασίου Πειραιά και του 3ου Γυμνασίου Περάματος, που πήραν μέρος στην απεργία-αποχή της ΕΛΜΕ Πειραιά ενάντια στο θεσμό των μεντόρων-συντονιστών. Το ίδιο και σε φιλόλογο του 1ου ΓΕΛ Πειραιά, καθώς και σε δυο μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, ενώ οι απειλές και η τρομοκρατία αποτελούν πλέον καθημερινή πρακτική.
Είναι φανερό, παίρνοντας υπόψη και το «βαρύ» βιογραφικό του και την πλούσια θήτευσή του σε στρατιωτικές ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ, όπως και την πείρα που απέκτησε ως διδάσκων στην Σχολή Εθνικής Ασφάλειας (Σ.Ε.Α.) και Εθνικής Αμυνας (Σ.ΕΘ.Α.), ότι έχει απολέσει τα χαρακτηριστικά της ιδιότητας του καθηγητή Φιλολόγου. Αντιλαμβάνεται περισσότερο τον εαυτό του, όπως λένε οι καθηγητές ως λοχαγό σε στρατώνα ή ίσως ως διοικητή Αστυνομικού Τμήματος και αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς αντίστοιχα ως στρατιώτες ή ως εν δυνάμει ενόχους που τους καλεί σε κατάθεση.
Εξ ίσου ενδιαφέρον είναι να γνωρίσουμε κάποιους από τους συντελεστές της παρουσίασης της διημερίδας.
Ας αρχίσουμε από τον κεντρικό ομιλητή κ. Δ. Μπουραντά. Ενα σύντομο βιογραφικό από τις εκδόσεις Ψυχογιός (ένας από τους πολλούς εκδότες που προμοτάρουν το πλούσιο συγγραφικό του έργο), αναφέρει:
«Πρύτανης και δ/ντής του Executive MBA στο New York College και πρώην δ/ντής των μεταπτυχιακών προγραμμάτων (Executive MBA) και Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών». Εχει γράψει 15 βιβλία. Ανάμεσά τους φιγουράρουν: ΗΓΕΣΙΑ, ο δρόμος της διαρκούς επιτυχίας. ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΣ ΗΓΕΤΗΣ και ΜΑΝΑΤΖΕΡ, ΗΓΕΣΙΑ για ΠΑΙΔΙΑ. «Εχει εργαστεί σε περισσότερες από εκατό ελληνικές και πολυεθνικές επιχειρήσεις και Οργανισμούς ως σύμβουλος, εκπαιδευτής στελεχών και μέλος Δ.Σ. Εξειδικευμένος στο μάνατζμεντ, στην ηγεσία, στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, στη διοίκηση αλλαγών και εταιρικής κουλτούρας… Από έρευνα του Πανεπιστημίου του Αμστερνταμ θεωρείται ο πλέον ειδικός σε θέματα ηγεσίας στην Ελλάδα». Το 2019 εντάχθηκε στο στελεχιακό προσωπικό του New York College με την ιδιότητα του πρύτανη.
Το Κολλέγιο αυτό είναι το «άριστο» στην παγκόσμια κατάταξη στην Ελλάδα. Σε αγαστή συνεργασία με όλο τον πολιτικό εσμό διοργανώνει διάφορες ημερίδες, όπου παρευρίσκονται παράγοντες του χώρου των ενόπλων δυνάμεων, της ακαδημαϊκής κοινότητας και της κυβέρνησης. Οπως αυτή που αλιεύσαμε από την ιστοσελίδα του Κολλεγίου στις αρχές Μάρτη «για το Αύριο των Ελληνοτουρκικών Σχέσεων» ή για την «Ηγεσία και Αυτοηγεσία σε εποχές Αβεβαιότητας» στα τέλη Ιανουαρίου. Σίγουρα η γκάμα θα είναι μεγάλη και όλοι οι υπουργοί και παραϋπουργοί θα έχουν περάσει από εκεί.
Χαρακτηριστικό της στενής σχέσης των επιχειρηματιών εμπόρων της γνώσης και των στελεχών τους με την κυβέρνηση και ιδιαίτερα με τον πρωθυπουργό, είναι η συμμετοχή του Μητσοτάκη στην παρουσίαση του βιβλίου του Δ. Μπουραντά «ΗΓΕΤΗΣ», όπου εξέφρασε τις απόψεις του για το ρόλο του πολιτικού ηγέτη.
Σχετικό δημοσίευμα της iefimerida.gr αναφέρει τα εξής:
«Δημόσιο διάλογο με βασικό αντικείμενο τις ικανότητες που πρέπει να έχουν οι ηγέτες στις ημέρες μας, είχε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης με τον καθηγητή και συγγραφέα του βιβλίου ‘’Ηγεσία’’ Δημήτρη Μπουραντά.
Η συζήτηση τους έγινε σε μια κατάμεστη αίθουσα στο Εθνικό Κέντρο Ερευνών και για περίπου μια ώρα οι δυο συνομιλητές ξεδίπλωσαν τις βασικές τους θέσεις για τα χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας ηγέτης με ειδικές αναφορές στην κατάσταση που περνά η χώρα μας.
‘’Εχουμε τεράστιο έλλειμμα ηγεσίας και τεράστιο περίσσευμα ηγεμονίας’’ τόνισε ο κ. Μπουραντάς και επισήμανε ότι ένας καλός ηγέτης πρέπει να είναι και καλός μάνατζερ, θέση με την οποία συμφώνησε απόλυτα ο κ. Μητσοτάκης.
Ο συγγραφέας ανέφερε ότι δεν θα πρέπει να συγχέουμε τον ηγέτη με τον τσαρλατάνο, τον δημαγωγό και τον λαϊκιστή.
‘’Ο ηγέτης οδηγεί σε καλύτερο μέλλον’’ εξήγησε και ο κ. Μητσοτάκης πρόσθεσε πως ηγέτης είναι εκείνος που μπορεί να συμπαρασύρει σε έναν κοινό στόχο και να εμπνεύσει (σ.σ. προφανώς ο αυτοκρατορίσκος εννοεί τον εαυτό του) .
Και οι δυο ανέφεραν βασικά χαρακτηριστικά που διακρίνουν τους ηγέτες και έβαλαν στην κουβέντα έννοιες όπως η εντιμότητα, η υπευθυνότητα, η ικανότητα, η ταπεινότητα.
Ο πρόεδρος της ΝΔ τόνισε επίσης ότι απαιτείται σεβασμός και εμπιστοσύνη στους πολίτες.
‘’Πρέπει να εμπιστευτούμε τους Ελληνες και την κοινωνία’’ είπε, ενώ μίλησε ξανά για έννοιες όπως αριστεία και αξιολόγηση.
‘’Αριστος δεν είναι ο καλύτερος μαθητής αλλά εκείνος που προσπαθεί να γίνει ο καλύτερος που μπορεί’’ επισήμανε».
Oλο αυτό το «ενεργητικό» κομπρεμί με τους σχολάρχες, μεγαλοσχολάρχες και μεγαλοστελέχη τους, καταδεικνύουν και τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης και των συνοδοιπόρων τους. Την διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης, την πλήρη ιδιωτικοποίησή της και την μετατροπή της σε εμπόρευμα που θα πωλείται έναντι αδράς αμοιβής στους ολίγους έχοντες και κατέχοντες.
Να πούμε τέλος ότι, η προσπάθεια του ΔΔ Πειραιά να πραγματοποιήσει την ημερίδα αυτή, που αναφέραμε στην αρχή, δεν ευοδώθηκε. Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος του Πειραιά μαζί με άλλους εργαζόμενους, γονείς, σωματεία και φορείς, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΕΛΜΕ Πειραιά, μπήκαν φραγμός στην πραγματοποίηση αυτής της διημερίδας της ντροπής.
Ο ΔΔ Πειραιά εξοργισμένος πήγε να καταθέσει μήνυση ενάντια στους εκπαιδευτικούς που μπήκαν στο χώρο διεξαγωγής της διημερίδας, καταγγέλοντάς τους ότι «στο χώρο εισέβαλαν 30-35 άτομα, τραμπούκισαν, εξύβρισαν και έφτυναν εμένα και επίσημους προσκεκλημένους». Η γνωστή εκφοβιστική τακτική του κου ΔΔ Πειραιά, που μόνο γέλιο προκαλεί πλέον στους εκπαιδευτικούς. Καταγγελίες για το θέμα της διημερίδας του αίσχους έχουν εκδώσει και οι Ομοσπονδίες ΟΛΜΕ-ΔΟΕ και η ΟΙΕΛΕ.