Είναι αλήθεια! Ξεκίνησε η κατά τον Πιερρακάκη «χρονιά του σχολείου». Με κατά κόρον συγχωνεύσεις ώστε να εξοικονομηθούν αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και να ισοφαριστεί ο αριθμός με τον πολυδιαφημισμένο αριθμό των 10.000 μόνιμων διορισμών και με προσαγωγές με χειροπέδες εκπαιδευτικών που διαμαρτύρονταν για τη μη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων.
Πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε;
Επείγον τελεσίγραφο στις 11/9 (ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς) έστειλε στους Διευθυντές/τριες των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης Αττικής η αναπληρώτρια προϊσταμένη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/ΘΜΙΑΣ και Δ/ΘΜΙΑΣ Εκπαίδευσης Αττικής ζητώντας να πληροφορηθεί επειγόντως (μέχρι τις 13:00 την ίδια ημέρα) «πόσο προσωπικό εξοικονομήθηκε (άτομα και ώρες) από την συγχώνευση των τμημάτων στα σχολεία αρμοδιότητάς σας».
Είναι αυτό που λέγαμε. Η δημόσια εκπαίδευση στη ζυγαριά κόστους/οφέλους. Σχολεία με λογική «τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι» και σαρδελοποιημένοι μαθητές.
Με χειροπέδες στο Τμήμα!
Οι «πόρτες του υπουργείου είναι ανοικτές για οτιδήποτε αφορά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας» δήλωσε ο Πιερρακάκης. Τη δήλωση έβαλε αμέσως σε εφαρμογή. Πρώτα έστειλε τα ΜΑΤ να πνίξουν στα χημικά τους εκπαιδευτικούς που είχαν πάει στο υπουργείο, μετά από κάλεσμα των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών και της ΑΣΓΜΕ για να διαμαρτυρηθούν για το μπαράζ συγχωνεύσεων τμημάτων.
Επειτα οι σφουγγοκωλάριοί του ακολούθησαν το παράδειγμά του. 4 περιπολικά και 20 μπάτσοι περίμεναν τους εκπαιδευτικούς που είχαν πάει στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Αττικής στην Ελευσίνα (το κάλεσμα έκανε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Ηρώ Κωνσταντοπούλου» Ανω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής και συμμετείχε και ο ΣΕΠΕ «Κώστας Βάρναλης») για να διαμαρτυρηθούν για τη μη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων και για να καταθέσουν συλλογική αίτηση μονιμοποίησης [σ.σ. οι εκπαιδευτικοί απαιτούν την μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων μετά τη διετία, όπως ορίζει ο νόμος και αποφάσισε το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών (αρ. απόφασης 1510/2024), χωρίς τον πέλεκυ της αξιολόγησης που το ΥΠΑΙΘΑ βάζει εκβιαστικά ως προϋπόθεση].
Στους εκπαιδευτικούς απαγορεύτηκε η προσέγγιση, καθώς στήθηκε αστυνομικό τείχος και οι μπάτσοι συνέλαβαν αναπληρωτή εκπαιδευτικό και με χειροπέδες, ως κοινό εγκληματία, τον οδήγησαν στο περιπολικό, για να υποχρεωθούν στη συνέχεια να τον αφήσουν μετά από διαμαρτυρίες των συγκεντρωμένων. Εν τω μεταξύ η Διευθύντρια ΔΙΠΕ φρόντισε να γίνει «λούης».
Οι συγχωνεύσεις τμημάτων ώστε οι μαθητές να πατικώνονται σε 25άρια και 27άρια τμήματα και η διεξαγωγή της μαθησιακής διαδικασίας με πληθώρα αναπληρωτών, που ξεκρέμαστοι και αγωνιούντες γυρνούν με μια βαλίτσα στο χέρι σε όλες τις εσχατιές της Ελλάδας, είναι από τις βασικές πληγές του δημόσιου σχολείου. Η θεραπεία αυτών των πληγών είναι εκ των ων ουκ άνευ για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που επαγγέλλεται ο υποκριτής Πιερρακάκης.
Διαμαρτύρονται οι γονείς στο 5ο Νηπιαγωγείο Ιλίου
Ασφαλώς και η περίπτωση του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου, δεν είναι η μοναδική. Τα σχολεία καλούνται να λειτουργήσουν με λειψό προσωπικό. Την «τιμητική» τους έχουν τα Ολοήμερα τμήματα και οι παράλληλες στηρίξεις για μαθητές ΑΜΕΑ και με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ακόμη και αν έχουν γνωμάτευση από τα ΚΕΔΑΣΥ.
Δημοσιεύουμε την επιστολή διαμαρτυρίας των γονιών του τμήματος 1 του 5ου Νηπιαγωγείου Ιλίου, που στο «παρά πέντε» ενημερώθηκαν ότι δεν θα λειτουργήσει το ολοήμερο τμήμα και η πρωινή υποδοχή μέχρι να τοποθετηθεί από το υπουργείο Παιδείας νέος νηπιαγωγός στο σχολείο.
Η επιστολή
epistoli diamarturias