Οπως είναι γνωστό, το υπουργείο Παιδείας έχει ήδη προχωρήσει στην επιλογή και τοποθέτηση των λεγόμενων Συμβούλων Εκπαίδευσης (επιθεωρητές είναι στην πραγματικότητα) σε ορισμένες Περιφέρειες της Ελλάδας και συγκεκριμένα στην Κρήτη, στην Πελοπόννησο και στην Περιφέρεια Νότιου και Βόρειου Αιγαίου, βάζοντας μπρος το σχέδιο για τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Η διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης σε όλες τις άλλες Περιφέρειες βρίσκεται εν εξελίξει και αναμένεται να ολοκληρωθεί, σύμφωνα με το υπουργείο, μέσα στο Μάρτιο.
Φυσικά, οι εκπαιδευτικοί σύλλογοι Πρωτοβάθμιας (ΣΕΠΕ) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) των συγκεκριμένων περιοχών έχουν εκφράσει, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, την αντίθεσή τους στα σχέδια της θεούσας νεοφιλελεύθερης υπουργού αφού έχουν αποφασίσει, μέσω των συνελεύσεών τους, να μην αφήνουν τους επιθεωρητές να μπαίνουν στα σχολεία τους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ανωγείων στο Ρέθυμνο της Κρήτης όπου οι εκπαιδευτικοί, συμμετέχοντας στην απεργία – αποχή που έχει προκηρύξει η ΔΟΕ, εμπόδισαν, για δεύτερη συνεχόμενη φορά μέσα σε λίγες μέρες, την είσοδο στον Σύμβουλο Εκπαίδευσης, καθιστώντας του σαφές ότι είναι ανεπιθύμητος. Παραθέτουμε την ανακοίνωση των εκπαιδευτικών:
ΚΑΝΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ! ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ!
ΣΤΑΣΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ
Μαζικά και αποφασιστικά, για δεύτερη φορά εμποδίσαμε στην πράξη, τη διαδικασία αξιολόγησης συναδέλφου του σχολείου μας κατά την δεύτερη επίσκεψη του συμβούλου εκπαίδευσης.
Κλείσαμε το σχολείο τις δύο τελευταίες ώρες με στάση εργασίας όλων των συναδέλφων τάξης, δίνοντας έτσι ένα μήνυμα αποφασιστικότητας κι αλληλεγγύης απέναντι στον επιθεωρητισμό και στην «μασκαρεμένη» ερμηνεία τους για την «αξιολόγηση».
Δε φοβόμαστε την αξιολόγηση δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε».
Θέλουμε να προστατεύσουμε το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών.
Είναι προφανές ότι η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης προκειμένου να αποδεχθούν ένα σχολείο το οποίο διαχρονικά υποβαθμίζεται για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που βάζει ακόμα μεγαλύτερα εμπόδια σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ενα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, κατηγοριοποιημένο που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα – έξοδα, αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μια στοιχειώδη λειτουργία.
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και αγωνιζόμαστε για μια πραγματική, δημοκρατική αναβάθμισή του!!!
Γονείς, σας θέλουμε δίπλα μας !!!
«ΤΑ ΑΝΩΓΕΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΜΠΟΔΙΣΑΝ
ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ»
Το παράδειγμα των «Ανωγείων της Αντίστασης», πρέπει να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα σχολεία, όταν έρθει η ώρα να τα επισκεφθεί ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης-επιθεωρητής. Η αξιολόγηση και η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών θα ακυρωθεί στην πράξη, όπως τόσες φορές στο παρελθόν, και θα σταλεί ηχηρό μήνυμα στην Κεραμέως, που περιδιαβαίνει τα κανάλια κομπορρημονώντας ότι επέβαλε την αξιολόγηση μετά από 41 χρόνια. Οι εκπαιδευτικοί, λοιπόν, μαζικά, συλλογικά, δυναμικά θα δώσουν μάχη να μη μείνει κανένας και καμία μόνος και μόνη. Με στάσεις εργασίας θα μπλοκάρουν την είσοδο των Συμβούλων Εκπαίδευσης, όχι μόνο στα δικά τους σχολεία αλλά και στα γειτονικά. Πολλοί σύλλογοι εκπαιδευτικών, άλλωστε, έχουν συστήσει επιτροπές αγώνα με σκοπό να δοθεί δυναμική απάντηση όταν τολμήσει να τους επισκεφθεί ο εντολοδόχος του ΥΠΑΙΘ . Μόνο αυτήν τη «γλώσσα» καταλαβαίνουν οι πρόθυμοι επιθεωρητές της θεούσας νεοφιλελεύθερης Κεραμέως. Η υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου είναι καθήκον όλων. Ούτε βήμα πίσω!