Νέο «κόφτη» επινόησε το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να μειώσει ακόμη περισσότερο τις ελάχιστες έτσι κι αλλιώς δαπάνες για το δημόσιο σχολείο, πλήττοντας παραπέρα το μορφωτικό δικαίωμα των μαθητών -ειδικά αυτών των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων- για το οποίο υποτίθεται ότι ενδιαφέρεται σφόδρα.
Τη φορά αυτή άλλαξε την απόφαση με βάση την οποία συγκροτείται τμήμα δεύτερης ξένης γλώσσας με βάση τις επιλογές μαθητών από διάφορα τμήματα. Τώρα, προϋπόθεση λειτουργίας τμήματος για τη διδασκαλία δεύτερης ξένης γλώσσας αποτελεί ο αριθμός των επιλογών που διαμορφώνεται από τους μαθητές αποκλειστικά του ίδιου τμήματος.
Με τον τρόπο αυτό μειώνονται συνολικά τα τμήματα δεύτερης ξένης γλώσσας στην επικράτεια, ενώ χιλιάδες αναπληρωτές που εργάζονταν σε αυτά παίρνουν το δρόμο της ανεργίας.
Για το ζήτημα εξέδωσε ανακοίνωση και η Διδασκαλική Ομοσπονδία:
Θέμα: Για την εγκύκλιο που καταργεί τη δυνατότητα επιλογής δεύτερης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία
Με την εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021, η οποία ορίζει περιοριστικά τη δήλωση προτίμησης δεύτερης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία, το Υ.ΠΑΙ.Θ. πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και μεθοδεύει τη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, είναι, πλέον, η πλειοψηφία των μαθητών σε επίπεδο τμήματος που θα καθορίζει τη γλώσσα που θα διδαχθεί ολόκληρο το τμήμα κάτι που θέτει τέρμα στη δυνατότητα της λειτουργίας τμημάτων και για τις δύο γλώσσες (Γερμανικά και Γαλλικά), ενώ σε περίπτωση ίσου αριθμού προτιμήσεων ο παράγοντας που θα καθορίζει το ποια γλώσσα θα διδαχθούν οι μαθητές, θα είναι οι διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο της Διεύθυνσης.
Είναι ξεκάθαρη η αντίληψη της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. Πρόκειται για μια ακόμη δραστική περικοπή σε προσωπικό και δαπάνες η οποία, όπως είναι φυσικό, έχει εξαιρετικά αρνητικές επιπτώσεις για τη μαθησιακή διαδικασία και τους μαθητές.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. ζητά την άμεση απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου και την έκδοση νέας με την οποία θα δίνεται και πάλι στους μαθητές η δυνατότητα της ελεύθερης επιλογής και παρακολούθησης της δεύτερης ξένης γλώσσας που επιθυμούν.