Πλησιάζουμε στο τέλος της σχολικής χρονιάς και όμως τα κενά σε εκπαιδευτικούς συνεχίζουν να ταλαιπωρούν τα δημόσια σχολεία. Οι εκπαιδευτικοί, συνήθως με προφορικές εντολές (πράγμα που είναι παράνομο) των διευθύνσεων καλούνται να καλύψουν τις «τρύπες», που προκύπτουν εκ των ενόντων. Εκβιάζονται με τον μπαμπούλα της επερχόμενης αξιολόγησης να υποκύψουν, να γίνουν οι ίδιοι δήμιοι των εργασιακών τους δικαιωμάτων και πάνω απ’ όλα δήμιοι των μαθητών, τα πραγματικά συμφέροντα και ανάγκες των οποίων καλούνται να αγνοήσουν.
Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, είναι, όμως, ιδιαίτερα τραγική στο αποπαίδι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, τη λεγόμενη τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση.
Ιδού τι καταγγέλλει η ΟΛΤΕΕ: «Το Υπουργείο, αφού απάντησε ότι οι διατιθέμενες πιστώσεις καταναλώθηκαν, ‘’…καθοδηγεί τις Περιφερειακές Υπηρεσίες …’’ του ‘’…ώστε να κατανείμουν με το βέλτιστο τρόπο … το εκπαιδευτικό προσωπικό αρμοδιότητάς τους, προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων υπαγωγής τους’’, αποποιείται των ευθυνών και κάθε υποχρέωσής του για τη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας των σχολείων, σημειώνοντας μάλιστα απροκάλυπτα και με περισσή θρασύτητα ότι ‘’…η μη κάλυψη των λειτουργικών κενών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση σε κάθε φάση πρόσληψης αναπληρωτών, δεν αποτελεί παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας της Διοίκησης’’.
Καθοδηγούνται λοιπόν από το Υπουργείο, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, … οι Σύλλογοι Διδασκόντων αλλά και οι Εκπαιδευτικοί, να προβούν σε παράνομες πράξεις, σε εκτέλεση προφορικών ως επί το πλείστον εντολών και χωρίς αποφάσεις και έγγραφες εντολές, όπως:
1. Κλείσιμο τμημάτων και αποστολή των παιδιών σε άλλο σχολείο (το οποίο όμως είναι επίσης πλήρες…).
2. Τροποποίηση του Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με τις αναθέσεις των μαθημάτων εν μέσω της σχολικής χρονιάς.
3. Τερματισμός διδασκαλίας μαθημάτων που διδάσκονταν και ανάθεση άλλων που δεν διδάχθηκαν καθόλου.
4. Συνολική βαθμολόγηση τετραμήνου των μαθημάτων που έχουν θεωρητικό και εργαστηριακό σκέλος, ενώ αυτά δεν διδάχθηκαν καθόλου στο ένα από τα δύο σκέλη, και τοποθέτηση ως συνολικού βαθμού, του βαθμού που έχει καταχωρηθεί μόνο στο ένα σκέλος, αυτού που διδάχθηκε.
5. Επίπληξη των Διευθυντών που είχαν την …απρονοησία να εγγράψουν τους μαθητές στην αρχή της χρονιάς, χωρίς να έχουν όλο το προσωπικό που απαιτείτο με οργανική θέση στο σχολείο.
6. Τηλεφωνικές εντολές σε εκπαιδευτικούς, από τα κατά τόπους Π.Υ.Σ.Δ.Ε. – Δ.Δ.Ε., να μετακινηθούν από ένα σχολείο σε άλλο, εγκαταλείποντας τμήματα και μαθητές, για να καλύψουν τις ανάγκες άλλων σχολείων όπου υπάρχει μεγαλύτερη ή παντελής έλλειψη εκπαιδευτικών της ίδιας ή παρεμφερούς ειδικότητας».