Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα
  • ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ
  • Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη
  • Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή
  • Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!
  • Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης παρουσιάζεται ως αναγκαιότητα των καιρών
Παιδεία

Η εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης παρουσιάζεται ως αναγκαιότητα των καιρών

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr16 Ιαν 2016, 00:00

Δεν είναι ηθοποιός που υποδύεται τον Αμλετ σε μοντέρνα παράσταση. Είναι ο τελετάρχης του… εθνικού διαλόγου για την παιδεία, που οργανώνει ο υπουργός Φίλης. Οταν ο -τροτσκιστής στα νιάτα του- Αντώνης Λιάκος βρέθηκε απέναντι σε διαμαρτυρόμενους φοιτητές και εκπαιδευτικούς και συνειδητοποίησε ότι η εναρκτήρια φιέστα δε θα κυλούσε και τόσο καλά, τους… αποστόμωσε με το… συντριπτικό επιχείρημα: «Εσείς ποιο κόμμα είστε; Αυτό που κάνετε είναι φασισμός»! Οι λαϊκοί αγώνες φασισμός! Οποία πρωτοτυπία από τον συριζαίο ομότιμο καθηγητή…

«Οσο δεν κάνουμε μεταρρυθμίσεις τόσο πιο άγρια και καταστροφικά θα έλθουν οι αλλαγές και θα εμπορευματοποιήσουν το σύνολο της εκπαίδευσης». Αρα, εφόσον «διαπιστώνουμε μια ριζική αλλαγή της αντίληψης για την εκπαίδευση (στην Ευρώπη)», που «από εκπαιδευτικό αγαθό γίνεται υπηρεσία στην τροχιά της προσφοράς και της ζήτησης» και εφόσον «θα πρέπει επίσης να έχουμε συνείδηση ότι η κυβέρνηση είναι εξαναγκασμένη να παίρνει υπόψη της δεσμεύσεις που προέρχονται από διεθνείς οργανισμούς, όπως ο ΟΟΣΑ, και από τις μνημονιακές υποχρεώσεις», καλό είναι να κάνουμε από τώρα ελεγχόμενες αλλαγές, ιδιωτικοποιώντας πλευρές της λειτουργίας του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να αποφύγουμε τα χειρότερα, να το διασώσουμε από τη συνολική εμπορευματοποίησή του.
 

Η παραπάνω «τετράγωνη» λογική ανήκει στον πρόεδρο της επιτροπής διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνη Λιάκο. Το επιχείρημά του μοιάζει με αυτό που ισχυρίζονται οι σφαγείς του Ασφαλιστικού: αν δε τσακίσουμε τις συντάξεις, θα έρθει μέρα που δεν θα παίρνουμε καθόλου σύνταξη!

Είναι φυσικό ο Αντώνης Λιάκος -και βεβαίως οι συριζαίοι που τον έχρισαν επικεφαλής της επιτροπής διαλόγου-  να διακατέχεται από μια τέτοια λογική, από τη στιγμή που έχει αναλάβει να διαχειριστεί εν πλήρη συνειδήσει (προς όφελος του συστήματος) την εκρηκτική κατάσταση στο δημόσιο σχολείο, σε μια περίοδο όπου «όπως γίνεται σε κάθε μεγάλο κοινωνικό μετασχηματισμό, κάθε κοινωνική ομάδα προσπαθεί να επωφεληθεί περισσότερο – και πράγματι ο καπιταλισμός βρίσκει ευκαιρία και προσπαθεί να διεισδύσει σε όλους τους πόρους της κοινωνίας και να μετατρέψει τα πάντα σε εμπόρευμα».

Γι' αυτό, όπως λέει «σε μια εποχή γεμάτη κινδύνους, που δεν ξέρεις ποια καταστροφή έρχεται και από πού, δεν βαδίζεις με σημαία ''όχι σε όλα'', ''αντίσταση και πάλη'', αλλά την ανθεκτικότητα. Μια εκπαίδευση ανθεκτικότητας για δύσκολους καιρούς».

Τα παραπάνω, ισχυρίζεται ο Αντώνης Λιάκος σε συνέντευξη που έδωσε στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Και περιέγραψε σε αδρές γραμμές τις αλλαγές που θα επιφέρει η συριζαίικη «μεταρρύθμιση» στην εκπαίδευση:

♦ «Το σχολείο πρέπει να αποκτήσει αυτονομία, προσωπικότητα, να απογαλακτιστεί από την ιεραρχία και το υπουργείο, να περάσει από τη συμμόρφωση στο αναλυτικό πρόγραμμα στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών πρακτικών με υπευθυνότητα και λογοδοσία. Να μη λειτουργεί ως εμφύτευμα στον κοινωνικό χώρο, αλλά ως μέρος ενός τοπικού δικτύου».

Καταρχάς είναι ανόητο να πιστέψουμε ότι το υπουργείο Παιδείας και συνεπώς η κυβέρνηση, άρα και το αστικό σύστημα τα συμφέροντα του οποίου αυτή υπηρετεί, θα παραιτηθεί από τον έλεγχο του σχολείου, αφού αυτό αποτελεί βασικό πυλώνα των μηχανισμών αναπαραγωγής του συστήματος.

Εκείνο που λέει ο Λιάκος, καλυμμένα, είναι αυτό που ισχυρίζονται κατά καιρούς όλοι οι νεοφιλελεύθερης κοπής υπουργοί Παιδείας: Τα αναλυτικά προγράμματα να ελέγχονται ως προς τον βασικό κορμό τους από το υπουργείο και ένα μέρος τους να διαμορφώνεται από τις «τοπικές κοινωνίες», στις οποίες ανήκει κάθε σχολείο, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Κοντολογίς, οι δήμοι, οι επιχειρήσεις, οι τοπικοί σύλλογοι, κ.λπ. να μπορούν να επηρεάζουν ένα μέρος του αναλυτικού προγράμματος (ένα 10% έλεγε η Διαμαντοπούλου), προσβλέποντας στη διαμόρφωση κατάλληλου, για τα ιδιαίτερα τοπικά συμφέροντα, μελλοντικού εργατικού δυναμικού.

Το αποτέλεσμα θα είναι η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.  Σε αντάλλαγμα όλοι αυτοί θα προσφέρουν στα σχολεία της περιοχής τους οικονομικούς πόρους, καλύπτοντας μέρος της χρηματοδότησης, που ως τώρα ήταν υποχρεωμένο να παράσχει το κράτος.

Η δε «λογοδοσία» στον σχεδιασμό των εκπαιδευτικών πρακτικών παραπέμπει στον έλεγχο από την κεντρική διοίκηση, ώστε να μην υπάρχουν παρασπονδίες που έρχονται κόντρα με τα συμφέροντα συνολικά του συστήματος, αλλά και στην αξιολόγηση τελικά των σχολικών μονάδων, μέτρο που έρχεται και επανέρχεται μετ' επιτάσεως τελευταία από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.

♦ «Χρειάζεται επίσης να αναδείξουμε το παράδειγμα δασκάλων και καθηγητών που κάνουν εμπνευσμένα πράγματα. Σε μια εποχή απεραντοσύνης και μεταβολής των γνώσεων, ο δάσκαλος καθοδηγεί τους μαθητές στη γνωσιακή διαδικασία. Οι δεξιότητες έρευνας σημαίνουν επίσης γνώσεις.

Ο Μάο δεν έλεγε ότι αντί να δίνουμε στον φτωχό ένα ψάρι καλύτερα να του μάθουμε πώς να ψαρεύει; Από πού προκύπτει ότι το «μαθαίνω πώς να μαθαίνω» είναι κι αυτό νεοφιλελεύθερης κοπής;».

Η λογοδοσία-αξιολόγηση μαζί με την «αριστεία» είναι το πιστεύω του Αντώνη Λιάκου και αυτό θα επιχειρήσει να επιβάλει στην εκπαίδευση.

Και αυτός, όπως και η φράου Αννα, που το είχε κάνει σημαία της μεταρρύθμισής της, του «νέου σχολείου», αποθεώνει το «μαθαίνω πώς να μαθαίνω». Μια αντίληψη, δηλαδή χρησιμοθηρική της γνώσης, που λέει ότι ανάμεσα στην πλημμυρίδα των πληροφοριών, πρέπει να εξασκήσουμε τον μαθητή να ανακαλύπτει  και να αφομοιώνει μόνο αυτή που θα του είναι χρήσιμη. Η άποψη αυτή καμιά σχέση δεν έχει με την απόρριψη της πρακτικής του βομβαρδισμού των μαθητών με αμέτρητες πληροφορίες ούτε με την αναγκαιότητα της ολόπλευρης μόρφωσης, που βασίζεται πάνω στην αναλυτικο-συνθετική μέθοδο και το πείραμα, και που, βεβαίως, δεν είναι αποσπασμένη από την χωρίς εκμεταλλευτικές σχέσεις κοινωνική πραγματικότητα, την οποία καλείται να υπηρετήσει.

♦ «Κοινό θέμα στους διαλόγους για την εκπαίδευση, από το 1985 που έχει επισημανθεί το πρόβλημα της νέκρωσης του Λυκείου και της φροντιστηριοποίησης της γνώσης.

Γιατί δεν μπορεί να λυθεί; Τι το εμποδίζει; Το ζήτημα είναι τεχνικό ή ταξικό; ρωτούν πολλοί. Γιατί δεν γίνονται πρωτοσέλιδα οι εξετάσεις στο εξωτερικό; Γιατί εκεί ο κοινωνικός διαχωρισμός αρχίζει από πολύ πρώιμη ηλικία, όταν τα παιδιά μπαίνουν σε μια εκπαίδευση διώροφη ή τριώροφη, χωρίς να περιμένουν αυτό να συμβεί στα 18.

Εδώ υποτίθεται ότι έως τα 18 δίδονται ευκαιρίες. Σωστό είναι, αλλά το τίμημα είναι η ματαίωση μιας ολόκληρης εκπαιδευτικής βαθμίδας, χωρίς να αποφευχθεί ο διαχωρισμός. Αυτά πρέπει να τα αντιμετωπίσουμε με τολμηρό ρεαλισμό.

Αυτό που προς το παρόν μπορώ να πω είναι ότι στα τμήματα όπου η ζήτηση είναι μικρότερη ή ίση με την προσφορά δεν χρειάζονται εξετάσεις.

Στις λίγες σχολές όπου η ζήτηση είναι μεγαλύτερη, π.χ. στη Νομική ή στην Ιατρική, η σχέση ζήτησης-προσφοράς είναι 3:1. Εκεί μπορεί να υπάρξει μια λίστα προτεραιότητας και θα δούμε ποια θα είναι τα πρόσθετα κριτήρια που θα περιλαμβάνει.

Προσωπικά, θα θεωρούσα χρήσιμο η γλωσσομάθεια να είναι ένα κριτήριο, αλλά αυτά είναι αντικείμενο διαλόγου.

Εκείνο πάντως που πρέπει να γίνει προϋπόθεση εισόδου σε όλες τις σχολές είναι ένα αναβαθμισμένο ισχυρό απολυτήριο Λυκείου, το οποίο θα λειτουργεί ως κατώφλι για οποιονδήποτε προορισμό.

Αλλά για να λειτουργήσει ανθεκτικά το σύστημα της εθνικής παιδείας και να αντέξει στον χρόνο, χρειάζεται μια αναβαθμισμένη και επανασχεδιασμένη τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία δεν λειτουργεί ως η πίσω αυλή του εκπαιδευτικού συστήματος.

Εδώ είναι το μεγάλο ερώτημα. Θα πρέπει να δούμε το πρόβλημα συνολικά και ολιστικά: από το ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ ως τα ΤΕΙ και το Πολυτεχνείο. Κάθετα και οριζόντια.

Είναι ένα καινούργιο πρόβλημα για την Ελλάδα και θα πρέπει να το αντιμετωπίσουμε σε στενή σύνδεση με το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας. Δύσκολα ζητήματα, αλλά γι’ αυτό ο διάλογος».

Ο Αντώνης Λιάκος φαίνεται σαν να προβληματίζεται ανάμεσα στο «σωστό» που είναι η φοίτηση ως τα 18 σε έναν τύπο σχολείου, γιατί ως τότε ο νέος δεν έχει κατασταλάξει στις επιλογές του και σ' ένα σύστημα που επιτρέπει τον διαχωρισμό από νωρίς. Στην πραγματικότητα επιλέγει χωρίς αναστολές «τον τολμηρό ρεαλισμό», δηλαδή τον διαχωρισμό των μαθητών από νωρίς σε πατρίκιους και πληβείους. Εξ ου και τάσσεται υπέρ μιας ακόμη αναμόρφωσης της λεγόμενης τεχνικοεπαγγελματικής εκπαίδευσης εκ βάθρων έτσι που αυτή να στολιστεί με ψευτοφτιασιδώματα και να γίνει ελκυστική για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των χαμηλών λαϊκών στρωμάτων, αποτελώντας προνομιακό χώρο φοίτησης γι' αυτούς τους νέους.

Το πρόβλημα είναι βαθύτατα ταξικό κι ας μην μπαίνει στον κόπο ο Λιάκος να τοποθετηθεί ξεκάθαρα. Η ύπαρξη δυο τύπων Λυκείων, η αγωνιώδης προσπάθεια όλων των αστικών κυβερνήσεων στην Ελλάδα να στρέψουν την εργατική νεολαία στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση, καμιά σχέση δεν έχουν με την αναπτυξιακή δομή της ψωροκώσταινας, όπως γίνεται στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες. Μόνος πόθος της αστικής τάξης ήταν και είναι ο έλεγχος της ροής προς τα πανεπιστήμια, το τσάκισμα της τάσης της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση, μέσω της οποίας αυτή ευελπιστούσε και πετύχαινε σε ένα βαθμό να βελτιώσει το κοινωνικό της status. Η διαμόρφωση του «στρατού της κοινωνικής ανατροπής», όμως, είναι ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια του συστήματος και αυτό η αστική τάξη θέλει με κάθε τρόπο να αποτρέψει.

Ποια μορφή τελικά θα πάρει το «νέο Λύκειο» των συριζαίων και πώς θα γίνεται η επιλογή για την τριτοβάθμια εκπαίδευση μένει να το δούμε. Εκείνο που επιβεβαιώνει ο Αντώνης Λιάκος από τώρα είναι ότι: 1) Θα υπάρχει ένα «αναβαθμισμένο ισχυρό απολυτήριο Λυκείου, κατώφλι για οποιονδήποτε προορισμό», άρα νέες αξιολογικές κρίσεις, ίσως πανελλαδικού τύπου εξετάσεις στις τάξεις του Λυκείου. 2) Στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης, που προορίζονται για τους πληβείους, δεν θα υπάρχουν εξετάσεις. Αλλωστε αυτές θα έχουν μεταφερθεί νωρίτερα μέσα στο ίδιο το Λύκειο. Στα περιζήτητα Τμήματα και Σχολές (π.χ. Νομική, Ιατρική, Πολυτεχνεία, κ.λπ.) θα υπάρχουν «πρόσθετα κριτήρια» (ίσως εξετάσεις, βαθμολογία σε κάποια μαθήματα, συνέντευξη, κ.λπ.).

Βεβαίως, όλα αυτά έχουν άμεσο δημοσιονομικό κόστος, γι' αυτό τελικά κρατούμε μικρό καλάθι ως προς τους οραματισμούς του Λιάκου.

♦ «Είναι μύθος ότι το πτυχίο αρκεί για μια οποιαδήποτε σταδιοδρομία χωρίς μια προηγούμενη μαθητεία και εξειδίκευση. Μόνο στα καθηγητικά επαγγέλματα συμβαίνει αυτό.

Πόσο προετοιμασμένοι είναι οι νέοι καθηγητές/τριες με το πτυχίο της ειδικότητάς τους να αντιμετωπίσουν τα δύσκολα προβλήματα του σύγχρονου σχολείου;

…Το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας είναι εντελώς ανεπαρκές. Εξάλλου, με το πλήθος των ειδικοτήτων κανείς δεν διδάσκει μόνο ό,τι διδάχτηκε στο πανεπιστήμιο.

Αρα οι πολλές ειδικότητες θα πρέπει να ωσμωθούν, να ομαδοποιηθούν σε μια προοπτική κοινών πεδίων, όχι ως συγκόλληση, αλλά σε ένα μετα-επίπεδο γνώσης.

Αναφορικά με την επανεκπαίδευση, καθώς οι γνώσεις ανανεώνονται κάθε πέντε-δέκα χρόνια, η επιτροπή συζητά ένα ευέλικτο σύστημα επανεκπαίδευσης εντός και εκτός σχολικής ζώνης, αλλά και τη δυνατότητα περιοδικής επιστροφής στα πανεπιστημιακά έδρανα.

Επανεκπαίδευση υψηλού επιπέδου, από ερευνητές, νέους επιστήμονες με φρέσκια γνώση, όχι κονσέρβα».

Τα περί μετεκπαίδευσης πανεπιστημιακού τύπου των εκπαιδευτικών τ' ακούμε βερεσέ, όταν τα τελευταία χρόνια έχει καταργηθεί ακόμη και η μετεκπαίδευση των δασκάλων-νηπιαγωγών στα διδασκαλεία (Μαράσλειο, κ.λπ.). Επειτα όλα αυτά απαιτούν χρηματοδότηση και πρόσθετους διορισμούς αναπληρωτών, αν υποθέσουμε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αποσπώνται εξ ολοκλήρου από την εργασία τους, προκειμένου να αφοσιωθούν απερίσπαστοι στην εκπαίδευσή τους πάνω στα νέα δεδομένα της παιδαγωγικής επιστήμης και του επιστημονικού τους αντικειμένου.

Απ' ό,τι φαίνεται θα καταλήξουμε και πάλι, στην καλύτερη περίπτωση, στις ταχύρυθμες άρπα-κόλλα επιμορφώσεις, για τα μάτια και μόνο.

♦ «Τα πανεπιστήμια είναι χτισμένα ως επί το πλείστον ευκαιριακά, σαν τα αυθαίρετα και χωρίς σχέδιο σπίτια… Πανεπιστημιακά τμήματα και ΤΕΙ φυτεμένα εική και ως έτυχε, στη λογική του ‘80 κάθε πόλη και πανεπιστήμιο, κάθε χωριό και τμήμα.

Δεν θέλει ένα συμμάζεμα όλο αυτό; Εκτός τούτου, μέσα στο πανεπιστήμιο δεν πρέπει να υπάρχει κινητικότητα των φοιτητών, δυνατότητα συνδυασμού ειδικοτήτων στο πτυχίο, κύριας και δευτερεύουσας ειδικότητας κ.ο.κ.;…

Αυτού του τύπου η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί να αντέξει σε μεγάλες μεταβολές και δύσκολους καιρούς. Αν δεν αλλάξει, θα αποσυντεθεί. Οι προτάσεις μας εδώ αφορούν τόσο την αναμόρφωση του χάρτη όσο και τη δημιουργία κοινού χώρου έρευνας και εκπαίδευσης, γιατί και στην έρευνα έχουν δρομολογηθεί μεγάλες αλλαγές».

Ο Αντώνης Λιάκος προαναγγέλλει νέο «σχέδιο Αθηνά». Είμαστε σίγουροι ότι ο «εξορθολογισμός» του χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει ως στόχο όχι τόσο τη διόρθωση των παραλογισμών στην ίδρυση τμημάτων χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, μόνο και μόνο για να εξυπηρετηθούν κομματικά, ψηφοθηρικά ή συντεχνιακά συμφέροντα. Γιατί τα πάντα κινούνται και πάλι σ' αυτό το σαθρό έδαφος, το οποίο οι συριζαίοι δεν αμφισβητούν, εξ ου και το έχουν αποδείξει με την έως τώρα πολιτική τους σε όλα τα επίπεδα. Αντίθετα, κύριος σκοπός θα είναι η δραματική συρρίκνωση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ανακοπή της ροής προς αυτήν των λαϊκών στρωμάτων και ο δραστικός περιορισμός της δημόσιας χρηματοδότησης.

Προαναγγέλλει επίσης τα πτυχία πολλών ταχυτήτων, απόρροια της «κινητικότητας» των φοιτητών, των ατομικών δηλαδή διαδρομών μέσα στην ίδια τη Σχολή. Μοχλός θα είναι οι πιστωτικές μονάδες, καθώς ορίζει η κακόφημη Μπολόνια. Ως αποτέλεσμα θα έχουμε τη διάσπαση της ενότητας της επιστήμης και τελικά την υποβάθμιση των σπουδών.

♦ Υπάρχει ανάγκη «εξεύρεσης πρόσθετων πόρων, όσο επίσης και εξοικονόμησης πόρων».

«Οικονομική αιμορραγία των συγγραμμάτων: Γιατί να μη γίνουν ηλεκτρονικοί φάκελοι διαθέσιμοι στους φοιτητές; Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα ελεύθερης πρόσβασης είναι απείρως οικονομικότερη από την εκτύπωση εκατοντάδων χιλιάδων τόμων.

…Γιατί δεν αξιοποιείται, λ.χ., ο χώρος της Πανεπιστημιούπολης στου Ζωγράφου με τις σχολές να γίνονται συνεδριακά κέντρα, με μια ζώνη καταστημάτων, κινηματογράφων, εστιατορίων, χώρων άθλησης και αναψυχής;

Δεν θα κάλυπταν μέρος των εξόδων τους σχολικές εγκαταστάσεις παραθαλάσσιων ή ορεινών περιοχών ή οι φοιτητικές εστίες, αν λειτουργούσαν ως κατασκηνώσεις ή ως hostel νέων Ιούλιο και Αύγουστο; Γιατί όχι θερινοί κινηματογράφοι και άλλες εκδηλώσεις που θα απέφεραν χρήματα στα σχολεία;

Δεν λύνουν προφανώς το πρόβλημα όλα αυτά, αλλά η εξοικονόμηση πόρων και η εκμετάλλευση πόρων που σχολάζουν, αλλάζουν νοοτροπίες και κάνουν τους ανθρώπους ευρηματικούς.

Τα Πανεπιστήμια πρέπει να αποκτήσουν τον έλεγχο της διαχείρισης των οικονομικών τους ροών συνολικά και με υπευθυνότητα.

Και δεν είναι μόνο αυτά. Πρέπει να αλλάξουν όψη, να γίνουν φιλικά και να προσφέρουν τους χώρους τους για συμμετοχικές πρωτοβουλίες, να σταματήσουν να μοιάζουν με εγκαταλειμμένα εργοστάσια που σταμάτησαν να παράγουν».

Στο όνομα της «εξεύρεσης πόρων» και της «εξοικονόμησης πόρων», ο πρόεδρος της επιτροπής διαλόγου ανακοινώνει πως θα καταργηθούν τα πανεπιστημιακά συγγράμματα και θα αντικατασταθούν από το ηλεκτρονικό σύγγραμμα (νόμος Διαμαντοπούλου).Οπως επίσης δηλώνει ότι το Πανεπιστήμιο θα πρέπει να μάθει να ζει διαχειριζόμενο το ίδιο αποκλειστικά τα «του οίκου του». Τούτο, σε περιόδους δραματικά μειωμένης κρατικής χρηματοδότησης, σημαίνει οικονομική ασφυξία των Ιδρυμάτων.

Και συνδυάζει ξεδιάντροπα την παροχή επιστημονικής γνώσης, τη μορφωτική διαδικασία σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες με εμπορικές δραστηριότητες που θα πραγματοποιούνται στους χώρους εκπαίδευσης από ιδιώτες και μη, προκειμένου να εξοικονομούνται πόροι «από τρίτους».

Το σχολείο και το πανεπιστήμιο-επιχειρηματικό κέντρο παίρνει σάρκα και οστά, όχι μόνο ως προς το περιεχόμενό του αλλά και ως προς τη μορφή του.

Πουθενά, ούτε για τα μάτια, δεν γίνεται αναφορά στην αύξηση των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση.

Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΑπό ψέμα σε ψέμα
Επόμενο άρθρο Ή ΕΜΕΙΣ ή εσύ…

Σχετικά Αρθρα

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 20:27

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

Παιδεία 7 Νοέ 2025, 19:50

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

Εργατικά 5 Νοέ 2025, 21:47

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

Καταστολή 5 Νοέ 2025, 21:43

Οι πρυτάνεις μαντρόσκυλα της κυβέρνησης

Παιδεία 4 Νοέ 2025, 17:30

Μητσοτάκης: Ο σφαγέας των φοιτητών

Παιδεία 3 Νοέ 2025, 18:15
Ροή Ειδήσεων
Πολιτισμός

Oταν η φιλαρμονία γίνεται δυσαρμονία, χρειάζονται (και) καπνογόνα

8 Νοέ 2025, 06:36
Αντικυνωνικά

ΑΝΤΙΚΥΝΩΝΙΚΑ

8 Νοέ 2025, 00:02
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

8 Νοέ 2025, 00:01
Παιδεία

Tηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία – Οι εκπαιδευτικοί απαντούν με Απεργία-Αποχή

7 Νοέ 2025, 20:27
Παιδεία

Κυνήγησαν και συνέλαβαν μαθητή Γυμνασίου και του ζητούσαν να «δώσει» συμμαθητές του για να έχει ελαφρυντικά!

7 Νοέ 2025, 19:50
Καταστολή

Εγκλημα ανοιχτά της Πύλου: Στο σκαμνί με κακουργήματα και ο σημερινός αρχηγός του Λιμενικού

Εκλεκτός του Μητσοτάκη, που τον έκανε αρχηγό παρά το πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη

7 Νοέ 2025, 19:46
Διεθνή

Ο Μερτς κατηγορείται για κατασκευή «κινδύνου ρωσικών drones» για να δώσει συμβόλαιο σε φιλική εταιρία

7 Νοέ 2025, 14:06
Κόντρες

Εξουσιαστές είναι, τίποτα λιγότερο ή περισσότερο

7 Νοέ 2025, 11:46
Καταστολή

Χτύπησαν απρόκλητα διαδήλωση ενάντια στην παρουσία του Crown Iris στα Χανιά

Μητσοτάκης: ο σφουγγοκωλάριος του σιωναζιστή σφαγέα Νετανιάχου

7 Νοέ 2025, 11:34
Καταστολή

Αναβλήθηκε η δίκη των δύο στρατηγών της Αστυνομίας

Μεθόδευση για παραγραφή

7 Νοέ 2025, 10:55
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 7 Νοέμβρη

7 Νοέ 2025, 00:01
Η παπάρα

Η αυτοαποθέωση ενός πολιτικού αλήτη

6 Νοέ 2025, 17:06
Κόντρες

Η Παλαιστίνη έβγαλε δήμαρχο στη Νέα Υόρκη

6 Νοέ 2025, 13:47
Διεθνή

Tαξιαρχίες Αλ-Κασάμ: Ετσι ξεγελάσαμε το σιωναζιστικό στρατό

Σύμφωνα με την παροιμία: Αλλού βαρούν τα όργανα κι αλλού χορεύει η νύφη

6 Νοέ 2025, 11:45
Διεθνή

Γάζα: Συνεχίζεται το κυνήγι των δωσίλογων

6 Νοέ 2025, 10:47
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 6 Νοέμβρη

6 Νοέ 2025, 00:01
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί: Δεν ανεχόμαστε τους εκβιασμούς και τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης

5 Νοέ 2025, 21:47
Καταστολή

14 μήνες φυλάκιση χωρίς αναστολή, για ένα σύνθημα υπέρ της Παλαιστίνης σε πανεπιστημιακό τοίχο

5 Νοέ 2025, 21:43
Κόντρες

Μητσοτάκη, είσαι απαράδεκτος

5 Νοέ 2025, 18:54
Διεθνή

Από το Σαρμ ελ-Σέιχ του 1996 στο Σαρμ ελ-Σέιχ του 2025: Η Αντίσταση συνεχίζεται και εντείνεται

5 Νοέ 2025, 17:51
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 8 Νοέμβρη

Ημέρα ακτινολογίας.

Ημέρα πολεοδομίας – χωροταξίας.

1901: Βίαιες συγκρούσεις στην Αθήνα με αφορμή τη μετάφραση του Ευαγγελίου στη δημοτική από τον Αλέξανδρο Πάλλη («Ευαγγελικά»), έντεκα νεκροί, ογδόντα τραυματίες, ενώ πυροβολήθηκε και ο πρωθυπουργός Θεοτόκης που υπέβαλε την παραίτηση του λίγες μέρες αργότερα.

1903: Ταραχές με αφορμή την παράσταση “Ορέστεια” του Αισχύλου από το Βασιλικό Θέατρο με κείμενο σε απλή καθαρεύουσα, δύο νεκροί και δέκα τραυματίες.

1917: Καταργείται η ιδιωτική ιδιοκτησία γης στη Ρωσία. Το Συμβούλιο των Κομισάριων του Λαού καθιερώνεται ως η νέα κυβέρνηση και διορίζει τον Λένιν πρόεδρο, τον Λέον Τρότσκι κομισάριο εξωτερικών και τον Στάλιν κομισάριο εθνοτήτων.

1925: Ιδρύονται τα Τάγματα Ασφαλείας (SS) του Εθνικοσοσιαλιστικού Κόμματος (Γερμανία).

1932: Απόπειρα πραξικοπήματος από τον Χίτλερ.

1938: Ναζί πυρπολούν συναγωγές, καταστρέφουν εβραϊκά μαγαζιά και συλλαμβάνουν χιλιάδες Εβραίους κατά τη διάρκεια της “Νύχτας των κρυστάλλων“.

2001: Εκρηξη σε διαμέρισμα της οδού Μαυρικίου, τραυματισμός Κυριάκου Μαζοκόπου.

2007: Ο πατέρας πέντε παιδιών Ιλμι Λατές εντοπίζεται από μπλόκο συνοριοφυλακής λίγο έξω από τη Λεβαία Φλώρινας, πυροβολείται πισώπλατα σχεδόν εξ επαφής και πέφτει νεκρός.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Κάθε κρίσιμη στιγμή συνοδεύεται από αυτή την εσωτερική παρόρμηση. Να μη δεχτείς τον κόμπο ως τελικό όριο. Να βρεις τον τρόπο, με ευθύνη, με σταθερότητα, με κόστος, να περάσεις απέναντι. Αυτή η δύναμη δεν προκύπτει από τη φιλοδοξία, αλλά από την ανάγκη να παραμείνεις πιστός σε μια αποστολή που υπερβαίνει το πρόσωπό σου. Να υπηρετήσεις όχι αυτό που σε συμφέρει, αλλά αυτό που θεωρείς σωστό. Το βιβλίο αυτό γεννήθηκε από μια τέτοια ανάγκη. Όχι από την ανάγκη για προσωπική δικαίωση. Δεν γράφτηκε για να εξωραΐσει αποφάσεις, να ωραιοποιήσει γεγονότα ή να κατασκευάσει ένα αφήγημα βολικό για τον συγγραφέα του. Ο αναγνώστης, εξάλλου, γρήγορα θα συνειδητοποιήσει πως το βιβλίο γράφτηκε από την αίσθηση μιας εσωτερικής υποχρέωσης: την ανάγκη της μαρτυρίας. (…) Οι αποφάσεις που έπρεπε να ληφθούν δεν είχαν απλώς πολιτικό κόστος· είχαν ηθικό βάρος, κοινωνική προέκταση, ιστορική διάσταση. Ένιωθα να κουβαλώ στις πλάτες μου τα φαντάσματα των αδικαίωτων αγώνων του χθες, αλλά και τις ελπίδες μιας ολόκληρης γενιάς που τόλμησε να πιστέψει ότι τα πράγματα μπορούσαν να αλλάξουν. (…) Ήξερα πια, βιωματικά, τι σημαίνει να κυβερνάς με κομμένη την ανάσα και σε συνθήκες τήξης: να σηκώνεις το βάρος και τις επιθέσεις, να αντέχεις την αμφισβήτηση, να προστατεύεις ό,τι μπορεί να σωθεί και να χτίζεις ό,τι δεν υπήρχε. (…) Αυτή η πολιτική είναι έφοδος στον ουρανό. Η πολιτική σε φθείρει, ναι, αλλά σου χαρίζει κάτι πολύτιμο. Τη σπάνια δυνατότητα να συνδεθείς αληθινά με την εποχή σου. Να αφήσεις πίσω σου μια ανεξίτηλη σφραγίδα, μια κληρονομιά που θα ξεπερνά τον χρόνο και το πρόσωπό σου. Να δεις την όμορφη χώρα σου να στέκεται όρθια και τον λαό της να έχει σηκωθεί λίγο ψηλότερα. (…) Σε μια εποχή όπου η πολιτική είχε γίνει διαχείριση της παρακμής, εμείς επιχειρήσαμε να αρθρώσουμε μια διαφορετική αφήγηση. Δεν το πετύχαμε πάντα. Δεν ήταν όλες οι μάχες νικηφόρες. Αλλά κάθε μας βήμα συνοδευόταν από το όνειρο ενός καλύτερου, πιο δίκαιου κόσμου για τους πολλούς, για τους πιο αδύναμους. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως μπορεί να έκανα λάθη, αλλά ποτέ δεν μου έλειψε το θάρρος, ούτε όμως και άφησα τη χώρα μου μοιρολατρικά να τη σπρώξουν στον γκρεμό οι ίδιοι αυτοί που στη συνέχεια θα μας έδειχναν με το δάχτυλο ως υπεύθυνους της καταστροφής. Γράφω γιατί θέλω να δείξω πως έθεσα τον εαυτό μου στην υπηρεσία της χώρας μου αλλά και στην υπόθεση της κοινωνικής δικαιοσύνης, επιδιώκοντας με όλη τη φλόγα της ψυχής μου, και με την τελευταία ικμάδα των δυνάμεών μου, μια καλύτερη μοίρα για αυτόν τον βασανισμένο λαό.

Αλέξης Τσίπρας

(Με το ίδιο θράσος που είχε ως υποψήφιος πρωθιυπουργός, όταν έταζε ότι θα καταργήσει τα μνημόνια με ένα νόμο σε ένα άρθρο, με το ίδιο θράσος που είχε ως πρωθυπουργός, όταν οργάνωνε fake δημοψήφισμα και μετά μετέτρεπε το «όχι» σε «ναι», επανέρχεται τώρα διεκδικώντας ένα νέο ξεκίνημα. Δε διστάζει να αυτοαποθεωθεί με τον πιο χυδαίο, τον πιο αηδιαστικό τρόπο. Χειρότερα από το κάνουν ο Μητσοτάκης και η δική του τσογλανοπαρέα. Παραμένει πάντα ο ίδιος πολιτικός αλήτης: αρριβίστας, αμοραλιστής, αδίστακτος. Ενα τεράστιο «εγώ» στο οποίο δε χωρούν ούτε οι πρώην συνεργάτες του στον ΣΥΡΙΖΑ. Ta πάντα είναι σε πρώτο ενικό πρόσωπο)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν
    • Εφετείο 17Ν
  • ΕΛΑ
    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Εφετείο ΕΛΑ
    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Επαναστατικός Αγώνας
    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Ποιοι είμαστε
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo