Τη στιγμή που το δημόσιο σχολείο πλήττεται βάναυσα με την σκληρή περικοπή των δαπανών, τον οικονομικό στραγγαλισμό των σχολικών επιτροπών, την επιβολή νέων ανυπέρβλητων, ιδιαίτερα για τα παιδιά της εργατικής τάξης, ταξικών φραγμών («νέο σχολείο», «νέο Λύκειο»), την κατάργηση όλων των υποστηρικτικών δομών, τον προσανατολισμό αποκλειστικά στην απόκτηση δεξιοτήτων που απαιτεί η καπιταλιστική αγορά, τις διαρκείς συγχωνεύσεις-καταργήσεις και απειλείται η ίδια η ύπαρξη σχολικών μονάδων με την κατηγοριοποίησή τους με όχημα την αξιολόγηση…
Τη στιγμή που οι εκπαιδευτικοί έχουν οδηγηθεί σε απόγνωση με μισθούς πείνας, την καταστρατήγηση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, την άλωση των εργασιακών σχέσεων στην εκπαίδευση, την εξαΰλωση των διορισμών και την ένταση της τρομοκρατίας, του αυταρχισμού και της πειθάρχησης με το νέο φασιστικό Πειθαρχικό Δίκαιο και την επιχειρούμενη επιβολή της αξιολόγησης, που αναπόφευκτα οδηγεί στη μισθολογική και βαθμολογική τους καθήλωση και τις απολύσεις…
το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αποφάσισε να μετατραπεί σε Δούρειο Ιππο για την επιβολή της κυβερνητικής πολιτικής.
Συγκεκριμένα, το Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών (ΕΚΠΑ) (μία δηλαδή από τις δομές ιδιωτικοποίησης του δημόσιου πανεπιστήμιου, που θέσπισε ο νόμος Διαμαντοπούλου), προκήρυξε πρόγραμμα επιμόρφωσης με τίτλο «Αξιολόγηση και Διασφάλιση της Ποιότητας στην Εκπαίδευση», με επιστημονικό υπεύθυνο τον κ. Αστέριο Δουκουδάκη και αντικείμενο την «Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Εξειδίκευση επί του Π.Δ. 152)». Το πρόγραμμα αυτό, σύμφωνα με τη σχετική προκήρυξη, αφορά: Δάσκαλους/Καθηγητές, Σχολικούς Συμβούλους και Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, ενώ για τη συμμετοχή σε αυτό απαιτείται η καταβολή ποσού 100 ευρώ!
Επειτα από διαμαρτυρίες της ΟΛΜΕ και αίτημα της Πανελλήνιας Ενωσης Σχολικών Συμβούλων, (οι Σχολικοί Σύμβουλοι αισθάνθηκαν εκτεθειμένοι, αφού αυτοί, σύμφωνα με το νόμο και τις σχετικές εγκυκλίους, είναι υπεύθυνοι για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών, αλλά και γιατί κάποιοι από αυτούς παριστάνουν ότι είναι στο πλευρό των εκπαιδευτικών και δε θέλουν να τα «σπάσουν» με τις συνδικαλιστικές εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες που αντιτίθενται στη «συγκεκριμένη» αξιολόγηση), το ΕΚΠΑ έκανε πίσω.
Ο κ. καθηγητής και αντιπρύτανης, παρακαλώ, του ΕΚΠΑ Α. Δουκουδάκης κατέβασε το εν λόγω πρόγραμμα από την ιστοσελίδα του Πανεπιστημίου, δηλώνοντας άγνοια «για το θέμα του προγράμματος», το οποίο, λέει, πληροφορήθηκε από το αίτημα των Σχολικών Συμβούλων! Και ως μετανοημένη Μαγδαληνή δήλωσε:
«Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι δεν υπήρχε καμία πρόθεση ούτε από εμένα ούτε από την ομάδα μου να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε ενέργεια εις βάρος των λειτουργών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Αντιθέτως πρόθεσή μας ήταν να θωρακίσουμε τους δασκάλους, τους καθηγητές και τους σχολικούς συμβούλους, έναντι συστημάτων αξιολόγησης που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της σύγχρονης εκπαίδευσης. Και αυτό θα γινόταν μέσα από ένα σεμινάριο το οποίο θα προέβαλλε όλες τις παγίδες, τα αρνητικά σημεία και θα έδινε τροφή για κριτική σκέψη». Δηλαδή, το πρόγραμμα θα επιμόρφωνε τους εκπαιδευτικούς στις «παγίδες» των σχεδίων αξιολόγησης του υπουργείου Παιδείας!
Σαν να μη μας τα λέει καλά ο κ. καθηγητής. Εμείς απλά υποβάλουμε ένα ρητορικό ερώτημα: Συνένοχος ή βλαξ;