Ανοιγμα σχολείων: Σφιχταγκαλιασμένοι «επιστήμονες» και κυβέρνηση

Για τα κέρδη των καπιταλιστών και τη μείωση των κρατικών δαπανών

0

Μετά την εγκληματική ενέργεια σε βάρος της δημόσιας υγείας του ανοίγματος των συνόρων, ώστε να εισρεύσει ο πολυπόθητος -για το κεφάλαιο που δραστηριοποιείται στον εν λόγω τομέα- τουρισμός (που τελικά δεν ήταν ο αναμενόμενος, όμως έφθασε και περίσσεψε για να γεμίσει με κρούσματα κοροναϊού την Ελλάδα), δρομολογείται ένα νέο έγκλημα: αυτό του «απερίσκεπτου» ανοίγματος των σχολείων.

Μιλάμε για «απερίσκεπτο» άνοιγμα, γιατί πρόκειται για συνειδητή επιλογή, προκειμένου να μειωθεί αποφασιστικά το κόστος για αστικό κράτος και καπιταλιστές (οικονομική κάλυψη γονιών που θα μείνουν στο σπίτι, που θα πάρουν τις άδειες «ειδικού σκοπού») και που απαιτείται από ένα σχεδιασμένο ξεκίνημα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που βάζει πάνω απ’ όλα την υγεία μαθητών-εκπαιδευτικών-γονιών-εργαζόμενης κοινωνίας.

Η ίδια η υπουργός Παιδείας μίλησε ξεδιάντροπα για ένα «κόστος» 10 εκατομμυρίων ευρώ ημερησίως σε περίπτωση που τα τμήματα έσπαγαν σε μικρότερες ομάδες μαθητών, διορίζονταν μαζικά εκπαιδευτικοί και καλύπτονταν με κρατική δαπάνη τα μεροκάματα και οι μισθοί των γονιών που αναγκαστικά θα απείχαν από την εργασία τους, προκειμένου να έχουν την επιμέλεια, φύλαξη και φροντίδα των παιδιών τους.

Βέβαια, ως «παιδί του σωλήνα» μιας στοχοπροσηλωμένης στο σύστημα ελίτ του Χάρβαρντ και δε συμμαζεύεται, που δεν έχει καμιά σχέση με την πραγματικότητα, η Κεραμέως, δε δίστασε να γίνει καταγέλαστη, επικαλούμενη ένα γελοίο και συνάμα εξοργιστικό επιχείρημα. Είπε ότι στην Ελλάδα ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα είναι 17 παιδιά, τσουβαλιάζοντας τον πολύ μικρό αριθμό μαθητών στην… Κωλοπετινίτσα, με τους 25 (αριθμό που επέβαλε νομοθετικά η ίδια), 26 ή και 27 μαθητές των μεγάλων αστικών κέντρων και βγάζοντας νοκ άουτ ακόμα και τις πιο «προηγμένες» στα εκπαιδευτικά ζητήματα χώρες της Ευρώπης, για τα συστήματα των οποίων μας έχουν ζαλίσει κάθε τρεις και λίγο, ειδικά όταν πρόκειται να πάρουν «εκσυγχρονιστικά» (δηλαδή κατασταλτικά) μέτρα, όπως π.χ. η αξιολόγηση.

Κάθε φορά που ανοίγει το στόμα της η υπουργός Παιδείας για να ανακοινώσει τα μέτρα που θα συνοδεύσουν το άνοιγμα των σχολείων ή την ημερομηνία έναρξης της σχολικής χρονιάς, επικαλείται τη σύμφωνη γνώμη των «ειδικών». Και δεν έχει άδικο. Γιατί όλη η έως τώρα εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της πανδημίας [παλινωδίες με τη χρήση μάσκας, άνοιγμα στον τουρισμό, μόνο δειγματοληπτικοί έλεγχοι στους εισερχόμενους (λέμε τώρα), πληρότητα αεροπλάνων, πλοίων, μέσων μεταφοράς, άρνηση επίταξης των ιδιωτικών μεγαλοκλινικαρχών, κάλυψη εγκληματικών ενεργειών, όπως στην περίπτωση της κλινικής Ταξιάρχαι στο Περιστέρι, απόκρυψη κρουσμάτων από τον ΕΟΔΥ κ.λπ.] είχε την απόλυτη κάλυψη της «εθνικής επιτροπής» των επιστημόνων.

Ακόμα και ο «πολύς» Μαγιορκίνης, που αρχικά «κόντραρε» τον λοιμωξιολόγο-ιεροψάλτη Τσιόδρα, ειδικά για το άνοιγμα των σχολείων τον Ιούνιο, τώρα μετατράπηκε σε his master’s (της κυβέρνησης) voice, κάνοντας την επίσημη ενημέρωση για τον covid-19 παρέα με τον Χαρδαλιά, που αραδιάζει το ένα ψέμα πάνω στο άλλο (τα ανταλλάγματα για την «κωλοτούμπα», φυσικά, δεν ομολογούνται).

Δε δίστασε να ισχυριστεί ότι «τα επιδημιολογικά μοντέλα που γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή και αυτά που αντιλαμβάνομαι εγώ, δεν δείχνουν τεράστια διαφορά ή σημαντική διαφορά, να το πω έτσι, από το να αυξήσουμε τις τάξεις», θέλοντας να στηρίξει την απόφαση Μητσοτάκη-Κεραμέως για άνοιγμα των σχολείων με τμήματα σε πλήρη σύνθεση.

Δηλαδή, δεν έχει καμιά σημασία, αν υπάρχει ένα θετικό κρούσμα μέσα σε μια τάξη με 25 μαθητές από το αν υπάρχει κρούσμα μέσα σε 15 μαθητές! Τότε, πού πήγαν όσα μας έλεγαν ως τώρα για τις αποστάσεις, το συγχρωτισμό, κ.λπ.;

Πώς θα δικαιολογηθεί το σύνολο του πλήθους των μαθητών στις μικρές τάξεις των μεγάλων αστικών κέντρων, στις ανεπαρκείς κτιριακές σχολικές εγκαταστάσεις (ακόμα και σε κοντέινερς, ενοικιαζόμενα μαγαζιά, προκάτ κτίρια), στα διαλείμματα σε μικρά προαύλια, όπου μάλιστα δεν συνιστάται η χρήση μάσκας;

Ας αφήσουμε τα άλλα που μας περιέγραψε περισπούδαστα -πάντα με τη στήριξη των «ειδικών»- η Κεραμέως, για μάσκες που θα φορούν υποχρεωτικά οι μαθητές, ακόμη και τα προνήπια που έρχονται για πρώτη φορά στο σχολείο με κλάματα και δυσκολίες προσαρμογής στο νέο περιβάλλον, για τάχα επαρκή και σχολαστικό καθαρισμό, με προσωπικό καθαριότητας μετρημένο και κακοπληρωμένο, για συνθήκες υγιεινής σε ανεπαρκέστατους από άποψη υποδομών χώρους (τουαλέτες, βρύσες, κ.ά.).

Οργή και μόνον οργή προκαλούν όλ’ αυτά. Οργή για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης. Οργή για τους σαλτιμπάγκους «επιστήμονες» που έθεσαν την όποια επιστημοσύνη τους στην υπηρεσία του κεφαλαίου και των πολιτικών που έχουν αναλάβει για λογαριασμό του τη διαχείριση του συστήματος.

Μόνο η υπεράσπιση των κερδών των καπιταλιστών και η αποφασιστική μείωση των κοινωνικών δαπανών (μία από αυτές είναι και η Παιδεία) είναι η έγνοια τους.

Και αυτό το αποδεικνύουν καθημερινά, όταν η μοναδική συζήτηση, που γίνεται ενορχηστρωμένα και με τη συνδρομή των παπαγαλακίων του αστικού Τύπου, είναι αν η ημερομηνία της έναρξης της σχολικής χρονιάς θα μετατεθεί μια-δυο εβδομάδες πιο πίσω, τη στιγμή που θα έπρεπε να υπογραμμιστεί ότι όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά, με κεντρικό πυρήνα τη δημόσια υγεία, ότι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε την εξέλιξη της πανδημίας πριν από οποιαδήποτε απόφαση.

Θυμίζουμε ότι στις 11 Απριλίου είχαμε γενικευμένο λοκντάουν με 75 κρούσματα στις ΜΕΘ και 750 «ορφανά» και μόλις πριν από λίγες ημέρες, στις 26 Αυγούστου, είχαμε ήδη 33 στις ΜΕΘ και 3.173 «ορφανά κρούσματα» (περισσότερα εδώ).

Το αποδεικνύουν επίσης με το ότι ως τώρα δεν έχουν πάρει κανένα μέτρο για νοίκιασμα επιπλέον αιθουσών και κτιρίων για σχολική στέγη, για πρόσληψη όλου του απαραίτητου μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού (η κυβέρνηση παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στη φθηνή λύση των αναπληρωτών, αλλά και αυτήν την προωθεί με το σταγονόμετρο), για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας, για αγορά όλου του απαραίτητου εξοπλισμού υγιεινής και προστασίας από τον κοροναϊό (μάσκες, αντισηπτικά, κ.λπ.), φυσικά χωρίς επιβάρυνση των παιδιών και του προσωπικού, εκπαιδευτικού-διοικητικού-καθαριότητας, κ.λπ.

Το αποδεικνύουν με την εμμονή για τμήματα σε πλήρη σύνθεση και όχι σπασμένα με μικρό αριθμό μαθητών, γιατί διαφορετικά θα υποχρεωθούν να καλύψουν οικονομικά, με δαπάνη των καπιταλιστών και του κράτους, τους γονείς που θα μείνουν στο σπίτι για να φυλάνε τα παιδιά τους.

Το αποδεικνύουν με την πολιτική τους να περικόψουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις δαπάνες που θα προκληθούν ακόμη και στην περίπτωση της εκ περιτροπής διδασκαλίας. Πέρα από τα ζητήματα που εγείρει ο «μεγάλος αδερφός» για εκπαιδευτικούς και μαθητές, με ΠΝΠ τροποποίησαν την παράγραφο 1 του άρθρου 63 του μόλις πρόσφατα ψηφισθέντος νόμου 4686/2020 (δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 10 Αυγούστου), έτσι ώστε να επιτρέπεται η ταυτόχρονη με τη ζωντανή διδασκαλία εξ αποστάσεως εκπαίδευση στους μαθητές που παρακολουθούν από το σπίτι λόγω της εκ περιτροπής διδασκαλίας. Στόχος η μη πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικού προσωπικού.

Το αποδεικνύουν με όσα έχουν νομοθετήσει μόλις πρόσφατα (τον Ιούλιο) και με το βλέμμα σε ένα νέο κύμα πανδημίας το Φθινόπωρο, για τα ιδιωτικά σχολεία. Εδωσαν το δικαίωμα στους σχολάρχες να ξεσαλώσουν πλήρως και μετέφεραν τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς στο υπουργείο Εργασίας, καταργώντας ουσιαστικά το διοριστήριο, που υποχρεώνει το υπουργείο Παιδείας σε μη κατάργηση των συμβάσεων και τους σχολάρχες σε πλήρη καταβολή των μισθών των εκπαιδευτικών. Ανοιξαν έτσι το δρόμο για ένταξη των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στην ΕΡΓΑΝΗ και στις ρυθμίσεις με τα προνοιακά βοηθήματα των 534 ευρώ μηνιαίως (περισσότερα εδώ).

Γιούλα Γκεσούλη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: