Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη
  • Eντατικές ενδο-παλαιστινιακές διαβουλεύσεις στο Κάιρο: Τα όπλα της Αντίστασης δεν μπαίνουν σε διαπραγμάτευση
  • Επίθεση των ΜΑΤ με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς
  • Αυτά τα παιδιά γράφουν με το αίμα τους το αντιστασιακό έπος της Παλαιστίνης
  • Χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις τμημάτων, απειλές και τρομοκρατία για να επιβληθεί η αξιολόγηση – Η εκπαίδευση αντιστέκεται
  • Πρέπει ήδη να νοσταλγεί τη «γλάστρα» που πετάριζε τα βλέφαρα
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Αλωση εργασιακών δικαιωμάτων και καθεστώς τρόμου
Παιδεία

Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

Αλωση εργασιακών δικαιωμάτων και καθεστώς τρόμου

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr17 Απρ 2010, 00:00

Η κυβέρνηση βάλθηκε να προωθήσει όλες τις «διαρθρωτικές αλλαγές», δηλαδή το ξεπάτωμα των εργασιακών δικαιωμάτων, την απόλυτη υποταγή στην καπιταλιστική αγορά σε όλους τους τομείς, για να δώσει εξετάσεις λακεδισμού στα αφεντικά του ντόπιου και ξένου κεφάλαιου, οι οποίες, βεβαίως, κατά τον Γιώργο Παπανδρέου θα πραγματοποιούνταν έτσι κι αλλιώς, ανεξάρτητα από την οικονομική κρίση. Η «μπάλα» των εδώ και τώρα αντιλαϊκών ανατροπών πήρε και την Παιδεία. Ετσι, η Διαμαντοπούλου παρουσίασε την περασμένη Τρίτη στο υπουργικό συμβούλιο ένα κείμενο, που αποτελεί στην ουσία εισηγητική έκθεση του σχεδίου νόμου που προτίθεται να φέρει προς ψήφιση. Το πολυνομοσχέδιο-σκούπα σαρώνει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, σπρώχνει το σχολείο στις δαγκάνες της αγοράς, επιβάλλει καθεστώς τρόμου στην εκπαίδευση και πυροδοτεί την επανεκκίνηση των διαδικασιών-φιάσκο για τη νομιμοποίηση των κολεγίων, με την κατάργηση ή τροποποίηση του νόμου Στυλιανίδη.

Οι ενότητες του πολυνομοσχέδιου αφορούν: α) στην «αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού» β) στις «επείγουσες βελτιωτικές παρεμβάσεις στη λειτουργία των ΑΕΙ» γ) στη «δευτεροβάθμια εκκλησιαστική εκπαίδευση» και δ) στα «Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης – Συμμόρφωση προς της ευρωπαϊκή νομιμότητα – Ενίσχυση του ελέγχου ποιότητας».

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην πρώτη ενότητα, καθόσον το ξεπάτωμα των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, η εμπέδωση κλίματος γενικευμένης ανασφάλειας και αυταρχισμού μέσω της αξιολόγησης, αποτελούν προεόρτια για δραστικότατη μείωση των μόνιμων διορισμών, συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου και εξώθησή του σε μορφές ιδιωτικοποιημένης λειτουργίας. Ειδικότερα:

– Ο «επαναπροσδιορισμός της σχέσης του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση», που αφορά στην πρώτη ενότητα περιλαμβάνει:

1. Την καθιέρωση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης ως αναγκαία προϋπόθεση για την είσοδο στην εκπαίδευση. Το μέτρο δεν αφορά στην αναμόρφωση του βασικού προγράμματος σπουδών των λεγόμενων καθηγητικών σχολών, με τον εμπλουτισμό τους με παιδαγωγικά μαθήματα και μαθήματα διδακτικής, όπως ίσως φαντάζεται κανείς, αλλά «ειδικά προγράμματα σπουδών», ή μεταπτυχιακά προγράμματα που θα καταρτίζουν οι λεγόμενες καθηγητικές σχολές (με πιθανή την καθιέρωση διδάκτρων, αν κρίνουμε από την πρακτική των πανεπιστημίων). Πρόκειται για ένα ακόμη τείχος που θεσπίζεται για την απόκτηση του σχετικού πτυχίου, που προφανώς θα υπερπηδούν λιγότεροι από αυτούς που εισάγονται καταρχήν στις καθηγητικές σχολές.

2. Την πρόσληψη στην εκπαίδευση αποκλειστικά μέσω του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ο οποίος γίνεται ανά διετία και είναι ανοικτός, δηλαδή δεν θα προκηρύσσεται συγκεκριμένος αριθμός θέσεων. Οι προσλήψεις θα γίνονται σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Οι δυο αυτές παράμετροι σηματοδοτούν αποφασιστική μείωση των διορισμών, ενώ απαλλάσσουν το υπουργείο Παιδείας από δεσμεύσεις ως προς τον χρόνο διορισμού των επιτυχόντων στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ και καλλιέργεια προσδοκιών. Οι πίνακες προϋπηρεσίας κλείνουν οριστικά στις 30.6.10 και ορίζεται μεταβατική περίοδος δυο ετών γι’ αυτούς που περιμένουν στους πίνακες προϋπηρεσίας. Είναι σαφές ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί (ο συνολικός αριθμός είναι πάνω από 45.000) θα μείνουν εκτός νυμφώνος και θα αναγκαστούν να ξανα-υποστούν τη σκληρή, εξευτελιστική δοκιμασία του ΑΣΕΠ, που έχει πυροδοτήσει και την παραπαιδεία των φροντιστηρίων, αφού ο ανταγωνισμός είναι άγριος (ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ αντικατέστησε την επετηρίδα, το μόνο σύστημα διορισμού που εξασφάλιζε μια στοιχειώδη αξιοπρέπεια στον εκπαιδευτικό, και επιβλήθηκε με τη φωτιά και το σίδερο).

3. Την αναγκαστική παραμονή του εκπαιδευτικού τουλάχιστον για 3 χρόνια στον τόπο πρώτου διορισμού. Τα λαμόγια, βέβαια, και οι γλείφτες της εξουσίας, κάθε φορά, θα βρίσκουν τρόπο να παίρνουν αποσπάσεις, εκείνοι που θα υποφέρουν είναι οι εκπαιδευτικοί που δεν έχουν «μπάρμπα στην Κορώνη», αφού με πενιχρούς μισθούς θα εξαναγκάζονται σε πολυετή απομάκρυνση από τον τόπο κατοικίας τους και την οικογένειά τους. Η ρύθμιση στοχεύει και πάλι στη μείωση των μόνιμων διορισμών.

4. Την εισαγωγή του θεσμού του «δόκιμου εκπαιδευτικού». Ο νεοδιόριστος εκπαιδευτικός παραμένει επί δυο έτη ως «δόκιμος», πριν μονιμοποιηθεί στο σχολείο ή «μεταταγεί» σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Η διάταξη αυτή ισχύει και σήμερα, όμως έχει καθαρά τυπικό χαρακτήρα και δεν έχει ενεργοποιηθεί. Τώρα, όμως, συνδέεται ρητά με την αξιολόγηση και υποκρύπτει σαφώς άρση της μονιμότητας (η «μετάταξη» είναι απλώς το πρώτο βήμα και για μια μελλοντική απόλυση). Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού γίνεται από τον Διευθυντή του σχολείου, τον Μέντορα του νεοδιόριστου και τον Σχολικό Σύμβουλο.

5. Την καθιέρωση του Μέντορα του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού. Η επιλογή του τίτλου του «Μέντορα» είναι για γέλια και για κλάματα μαζί, αφού είναι ολοφάνερο τι ρόλο θα παίζει. Δεν αρκεί ο Σχολικός Σύμβουλος, που είναι συνδεδεμένος με την παιδαγωγική εποπτεία του εκπαιδευτικού, απαιτείται και γκαουλάιτερ με πειθαρχικές αρμοδιότητες.

6. Την εισαγωγή του θεσμού του «αναπληρωτή με μειωμένο ωράριο» στις περιπτώσεις των σχολείων που οι απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας είναι λιγότερες από 16. Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας παίζει το κρυφτούλι. Προσπαθεί τάχαμου να φανεί πιστή στην προεκλογική δέσμευση για «κατάργηση της ωρομισθίας» και εισάγει έναν παραπλήσιο θεσμό. Προφανώς, η μισή δουλειά θα σημαίνει και μισή ζωή. Αλλιώς, θα οδηγηθούμε σε τρελές σκέψεις για γαλαντόμο υπουργείο.

7. Τη θέσπιση της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και μέσω αυτής του εκπαιδευτικού, που βεβαίως θα έχει άμεση επίπτωση και στους μαθητές. Σημειώνουμε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει αποστείλει ήδη σχετική εγκύκλιο στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, όπου σημειώνει ότι επιλέγεται (προφανώς ως πρώτο βήμα) η αυτοαξιολόγηση, γιατί, όπως λέγεται χαρακτηριστικά «η Εξωτερική Αξιολόγηση εκτιμούμε ότι σήμερα αντί να κινητοποιήσει το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου, μπορεί να προκαλέσει άγχος στους εκπαιδευτικούς». Κοντολογίς, το υπουργείο ομολογεί το φόβο του μπροστά στις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, στους οποίους υπάρχουν ακόμη οι μνήμες του επιθεωρητισμού, οι οποίες αντιδράσεις μπορεί να ακυρώσουν την όλη προσπάθεια για την επιβολή του μέτρου. Γι’ αυτό επιλέγεται παραπλανητικά η μοντέρνα μέθοδος της «αυτοαξιολόγησης», που μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους αφελείς ή απολιτίκ εκπαιδευτικούς ως μια προσπάθεια απλής καταγραφής ή ακόμη και ως μια ευκαιρία ανάδειξης του καθημερινού μόχθου και έργου τους, μέσα στο κλίμα γενικευμένης απαξίας που βιώνουν. Ομως, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να διαβάσουν πίσω απ’ τις ωραίες εκφράσεις και να δουν τις πραγματικές προθέσεις του υπουργείου Παιδείας υπό το μεγεθυντικό φακό των σκληρών περικοπών στην Παιδεία (το 1 δισ. ευρώ ήταν λογιστικό τρικ, άσε που κόπηκε στη συνέχεια και τυπικά), των περικοπών στους πενιχρούς μισθούς τους και τα δώρα, τη μείωση των μόνιμων διορισμών (κατά 50% στους μόνιμους για φέτος και πάνω από 70% στους αναπληρωτές), την οσονού-πω κατεδάφιση του ασφαλιστικού τους, την επαναφορά στα τμήματα των 30 μαθητών, τα αναλυτικά προγράμματα που βγάζουν αμόρφωτα παιδιά κ.λπ. Μια προσεκτική ματιά στους σχετικούς τομείς διερεύνησης και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, σύμφωνα με τους δείκτες και τα σχέδια δράσης του πολυνομοσχέδιου και της παραπάνω εγκυκλίου, μπορεί να οδηγήσει στα σωστά συμπεράσματα. Οι σχετικές δράσεις αφορούν:

– Τους πόρους της σχολικής μονάδας (και τους οικονομικούς). Η εγκύκλιος διευ-κρινίζει ότι πρόκειται και για «κατανομή εσόδων ανά κατηγορία πηγών», ενώ πιο κάτω αναφέρει ως παράδειγμα εκτός από τον Δήμο και το Σύλλογο Γονέων που μπορεί να ενισχύει οικονομικά το σχολείο. Το βάρος, λοιπόν, της λειτουργίας του σχολείου μετατοπίζεται σιγά-σιγά και στους γονείς και βεβαίως όλα είναι ανοιχτά για το κυνήγι «χορηγών» και την αναζήτηση «δραστηριοτήτων» που αποφέρουν κέρδη.

– Τη διοίκηση της σχολικής μονάδας (συντονισμός σχολικής ζωής, διαμόρφωση-εφαρμογή σχολικού προγράμματος, αξιοποίηση μέσων και πόρων). Αναζητούνται διευθυντές-μάνατζερ, στα πρότυπα των επιχειρήσεων.

– Την εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ωρών. Φωτογραφίζονται οι απεργίες του εκπαιδευτικού προσωπικού και οι μαθητικές κινητοποιήσεις-καταλήψεις, που θα μετρούν αρνητικά στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

– Το κλίμα και τις σχέσεις μεταξύ των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας. Κάτι που αποτελεί την πεμπτουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας και που διατηρείται –στο βαθμό που διατηρείται– χάρις στο μόχθο των εκπαιδευτικών με συνείδηση, έρχεται να το βαθμολογήσει αυτός που με τη συνολική του πολιτική το τορπιλίζει.

– Τις πολιτιστικές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές δράσεις του σχολείου και τη συμμετοχή στα «καινοτόμα προγράμματα». Το πάθος, η όρεξη για προσφορά αχτίδων φωτός στη μίζερη καθημερινότητα του σχολείου μπαίνουν στη ζυγαριά και μάλιστα με προεπιλεγμένα και κατευθυνόμενα κριτήρια ανάλογα με τους προσανατολισμούς κάθε φορά της ντόπιας αστικής τάξης και του ευρωπαϊκού κεφάλαιου.

– Τα αποτελέσματα στη φοίτηση, επίδοση, των μαθητών, τη μαθητική διαρροή, κ.λπ. Η κατεύθυνση αυτή θα γιγαντώσει τους εξεταστικούς φραγμούς και θα στραγγαλίσει στην κυριολεξία την εκπαιδευτική διαδικασία.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας, η αυτοαξιολόγηση θα αρχίσει άμεσα με τον ορισμό μέσα στον Απρίλιο-Μάιο του 2010 των 100 σχολείων που θα επιλεγούν πιλοτικά για να εφαρμόσουν την αξιολόγηση από την επόμενη σχολική χρονιά, ενώ θα πραγματοποιηθούν και ενημερώσεις των σχολικών συμβούλων και στη συνέχεια και των εκπαιδευτικών.

8. Την αναστολή των μεταθέσεων-αποσπάσεων εάν δεν βρεθεί πρώτα ο αντικαταστάτης του εκπαιδευτικού. Το μέτρο κινείται στη φιλοσοφία της μείωσης των διορισμών.

– Η «βελτίωση της λειτουργίας των ΑΕΙ» αναφέρεται στην ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος διανομής συγγραμμάτων (περιορίζει παραπέρα τη διανομή συγγραμμάτων), στη μείωση των μελών των εκλεκτορικών σωμάτων για την εκλογή των μελών ΔΕΠ και στην κατάργηση από φέτος της βάσης του 10. Το τελευταίο είναι το μόνο δημαγωγικό μέτρο, με το οποίο προσπαθεί να παίξει η κυβέρνηση. Που μπορεί να ανακουφίσει προσωρινά τους μαθητές των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, είναι σίγουρο όμως ότι στο άμεσο μέλλον οι ταξικοί φραγμοί θα ενταθούν, αφού, όπως άλλωστε προαναγγέλλεται και στο πολυνομοσχέδιο θα θεσπιστεί «νέο σύστημα πρόσβασης που θα συνδέει την απόδοση στο νέο Λύκειο με τις προδιαγραφές που θα θέτουν τα ίδια τα Πανεπιστήμια και που θα συνδέονται με τις αλλαγές στα προγράμματα σπουδών τόσο στη Δευτεροβάθμια όσο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση».

– Η δημιουργία «νέου θεσμικού πλαισίου, στο πλαίσιο της Κοινοτικής νομοθεσίας» για τα κολέγια, προεξοφλεί διατάξεις που θα συμβαδίζουν απόλυτα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2005/36 για τα επαγγελματικά προσόντα και το αντίστοιχο ΠΔ που την ενσωματώνει στο ελληνικό δίκαιο. Οι αναφορές στην «ενίσχυση του εθνικού ελέγχου είναι απλώς παπάρες (βλέπε σχετικό άρθρο). Το πολυνομοσχέδιο αναβαθμίζει το ΕΚΕΠΙΣ που θα αντικαταστήσει την Επιτροπή Αξιολόγησης και Ελέγχου των Κολεγίων του νόμου Στυλιανίδη για να δώσει την αίσθηση των «αυστηρών ελέγχων» και θα γίνει επανεκκίνηση της διαδικασίας των ελέγχων των κολεγίων για την απόδοση των σχετικών αδειών λειτουργίας. Πλην, όμως, η υπογράμμιση της «ανάγκης για σύννομη χορήγηση νέων αδειών με έρεισμα ένα νέο θεσμικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της κοινοτικής νομιμότητας» και η «αποκατάσταση των αρχών της ελεύ-θερης παροχής υπηρεσιών και ελεύθερης εγκατάστασης» τα λένε όλα!

Γιούλα Γκεσούλη

 
Εκτύπωση 🖨
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο Άρθρο

Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

Συνεχίζουν να δημοσιοποιούν τεράστια κέρδη
Επόμενο άρθρο

Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

Ηταν αναμενόμενο

Σχετικά Αρθρα

Επίθεση των ΜΑΤ με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς

Καταστολή 23 Οκτ 2025, 20:33

Χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις τμημάτων, απειλές και τρομοκρατία για να επιβληθεί η αξιολόγηση – Η εκπαίδευση αντιστέκεται

Παιδεία 23 Οκτ 2025, 19:06

Ο Δήμος Ηράκλειου Αττικής σε ρόλο Μεγάλου Αδερφού

Παιδεία 23 Οκτ 2025, 13:07

30 Οκτώβρη: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας-αλληλεγγύης για την προσφυγή της Χρύσας Χοτζόγλου κατά της απόφασης που την έθεσε σε δυνητική αργία

Εργατικά 16 Οκτ 2025, 19:35

Εξω από την «έγκριση» των προγραμμάτων σπουδών των πανεπιστημιοποιημένων κολλεγίων οι τρεις ιδιωτικές Νομικές Σχολές

Παιδεία 16 Οκτ 2025, 13:09

ΕΜΠ: Εισβολή ΜΑΤ-ΟΠΚΕ στην Αρχιτεκτονική – Καταπάτηση ασύλου και συλλήψεις φοιτητών

Με την αμέριστη συνδρομή της Πρυτανικής Αρχής

Καταστολή 16 Οκτ 2025, 10:48
Ροή Ειδήσεων
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη

24 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Eντατικές ενδο-παλαιστινιακές διαβουλεύσεις στο Κάιρο: Τα όπλα της Αντίστασης δεν μπαίνουν σε διαπραγμάτευση

23 Οκτ 2025, 22:41
Καταστολή

Επίθεση των ΜΑΤ με γκλομπ και χημικά σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς

23 Οκτ 2025, 20:33
Διεθνή

Αυτά τα παιδιά γράφουν με το αίμα τους το αντιστασιακό έπος της Παλαιστίνης

23 Οκτ 2025, 19:56
Παιδεία

Χιλιάδες κενά, συγχωνεύσεις τμημάτων, απειλές και τρομοκρατία για να επιβληθεί η αξιολόγηση – Η εκπαίδευση αντιστέκεται

23 Οκτ 2025, 19:06
Κόντρες

Πρέπει ήδη να νοσταλγεί τη «γλάστρα» που πετάριζε τα βλέφαρα

23 Οκτ 2025, 18:59
Παιδεία

Ο Δήμος Ηράκλειου Αττικής σε ρόλο Μεγάλου Αδερφού

23 Οκτ 2025, 13:07
Διεθνή

Σαμποτάρουν προκλητικά την είσοδο βοήθειας στη Γάζα οι σιωναζιστές

Mαταιοπονούν: η ενότητα λαού-Αντίστασης δεν σπάει

23 Οκτ 2025, 11:12
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Οκτώβρη

23 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Ταξιαρχίες Αλ-Κουντς: Τιμούμε τους μάρτυρες από την ηγεσία μας

22 Οκτ 2025, 20:45
Καταστολή

Ιδιώνυμο αδίκημα η διαδήλωση στο Σύνταγμα

22 Οκτ 2025, 14:50
Κόντρες

Kαρανικομπουμπουκίαση

22 Οκτ 2025, 10:54
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Οκτώβρη

22 Οκτ 2025, 00:01
Διεθνή

Γάζα: Γερό χτύπημα στη δωσιλογική συμμορία του Αμπού Σαμπάμπ

21 Οκτ 2025, 23:04
Διεθνή

Στο τουρκοκυπριακό μόρφωμα κάνει κουμάντο ο Ερντογάν, όχι ο Ερχιουρμάν 

21 Οκτ 2025, 22:13
Υγεία

Αυτό είναι ταβάνι στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο!

21 Οκτ 2025, 20:40
Αγροτικά

Η ευλογιά των αιγοπροβάτων έπληξε κρατικό Ινστιτούτο με πρόβατα δύο σπάνιων ελληνικών φυλών!

Της πλάκας τα μέτρα βιοασφάλειας του ΥΠΑΑΤ  

21 Οκτ 2025, 19:51
Κόντρες

Εχει ο Λε-Πα σχέση με τον ΟΠΕΚΕΠΕ;

21 Οκτ 2025, 11:55
Πολιτική

Παριστάνουν τους νομιμόφρονες οι νεοναζιστές στο δικαστήριο

21 Οκτ 2025, 08:43
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Οκτώβρη

21 Οκτ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 24 Οκτώβρη

Ημέρα Ηνωμένων Εθνών.

Ημέρα αποτίμησης της γυναικείας εργασίας.

Ημέρα κατά της παχυσαρκίας.

Ημέρα ακτών.

Ημέρα πληροφόρησης για την ανάπτυξη.

Ζάμπια: Ημέρα ανεξαρτησίας (1964).

1922: Ο Μουσολίνι και 50.000 μελανοχιτώνες ξεκινούν από τη Νάπολη την «πορεία προς τη Ρώμη».

1956: Σοβιετικά τανκ στους δρόμους της Βουδαπέστης κατά τη δεύτερη μέρα της ουγγρικής εξέγερσης.

1968: Ταυτόχρονες εκρήξεις βομβών της ΔΕ στις εισόδους της Νομικής και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.

1977: Αποφυλακίζεται από τον Κορυδαλλό μετά από δεκαοκτάμηνη παραμονή ο βασανιστής Μπάμπαλης.

1978: Βόμβες σε έκθεση της AEG και στο μηχανοκίνητο της Χωροφυλακής στη Θεσσαλονίκη.

2001: Ο αστυφύλακας Γ. Τυλιανάκης πυροβολεί και σκοτώνει τον 21χρονο Μαρίνο Χριστόπουλο (Ζεφύρι).

2002: Ο ανθυπαστυνόμος Θοδωρής Κατσάς πυροβολεί και σκοτώνει τον 23χρονο Αναστάσιο Λυμούρα (Γλυφάδα).

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Επιστρέφοντας στα καθ’ ημάς και στο ζήτημα της απεργίας πείνας του Π. Ρούτσι, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τη δημόσια συζήτηση, θέλω να πω ότι η πολιτεία πρέπει να στέκεται με ευαισθησία δίπλα στους ανθρώπους που πονούν, ακόμη κι όταν την αμφισβητούν. Αυτό επιτάσσει η ανθρωπιά και ο πολιτισμός μας. Σεβόμαστε τις αποφάσεις της ανεξάρτητης δικαιοσύνης, όποιες κι αν είναι αυτες, χωρίς να τις σχολιάζουμε. Αυτό επιτάσσει το κράτος δικαίου το οποίο δεν μπορούμε να επικαλούμαστε α λα καρτ. Πόσο μάλλον σε θέματα που αποτελούν αποκλειστική αρμοδιότητα της Δικαιοσύνης, όπως είναι το συγκεκριμένο αίτημα, και βεβαίως η εκδίκαση αυτής της μεγάλης τραγωδίας, που μας έχει πληγώσει βαθιά όλους. Όπως, άλλωστε, ειπώθηκε από την ηγεσία του Αρείου Πάγου, δεν χάνεται κανένα δικαίωμα κανενός συγγενή, καθώς κατά τη διαδικασία στο ακροατήριο θα μπορεί να διατυπωθεί εκ νέου οποιοδήποτε αίτημα οποιασδήποτε πλευράς. Κι ας μην ξεχνάμε ότι νέες αέναες καθυστερήσεις μπορεί να οδηγήσουν ακόμη και σε παραγραφές αδικημάτων, που θα ήταν η απόλυτη ασέβεια στη μνήμη των νεκρών.

Kυριάκος Μητσοτάκης (facebook)

(Για να αφιερώνει ο Μητσοτάκης ένα «κεφάλαιο» της εβδομαδιαίας σινδονιάδας του στο facebook στην απεργία πείνας του Πάνου Ρούτσι σημαίνει πως αισθάνεται και πάλι στριμωγμένος. Μάλλον δεν είχε δει ακόμα τις συγκεντρώσεις που έγιναν στην Αθήνα και άλλες πόλεις, αλλά δεν ήταν καθόλου δύσκολο για τους συνεργάτες του να προβλέψουν το μέγεθός τους. Και τι έκανε; Το έριξε στην υποκρισία. Το έκανε τις προηγούμενες μέρες ο εκπρόσωπός του, χτες βγήκε μπροστά ο ίδιος ο Μητσοτάκης. «Ευαισθησία», «ανθρωπιά», «πολιτισμός», από τη μια, «ανεξάρτητη δικαιοσύνη», από την άλλη. Ο Μητσοτάκης έχει όλες αυτές τις σπουδαίες ιδιότητες, αλλά η αστική Δικαιοσύνη δεν τις έχει. Κι αυτός δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Μόνο που και αυτή η εκδήλωση υποκρισίας πάει κατευθείαν «στον κουβά». Γιατί ήταν ο δικός του μηχανισμός που προσπάθησε να συκοφαντήσει τον Ρούτσι όταν ξεκίνησε την απεργία πείνας. Και ήταν ο δικός του υπουργός, ο Φλωρίδης, που προανήγγειλε την απόφαση της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Λάρισας, γεγονός που κατέγραψαν όλα τα φιλοκυβερνητικά μίντια με τον πανομοιότυπο τίτλο: «Παράθυρο από τον Φλωρίδη». Από το Μαξίμου τους έδωσαν τον τίτλο, για να φανεί ότι η κυβέρνηση παρενέβη στην Εισαγγελία και δικαίωσε τον Ρούτσι. Μόνο που ικανοποιήθηκε το μισό αίτημα του απεργού πείνας: εκταφή της σορού του δολοφονηθέντα γιου του, αλλά μόνο για ταυτοποίηση, όχι για χημικές εξετάσεις που θα δείξουν την ακριβή αιτία θανάτου. Οταν ο Πάνος Ρούτσι ανακοίνωσε ότι συνεχίζει την απεργία πείνας, ο Μητσοτάκης, βλέποντας το κυβερνητικό σχέδιο να ναυαγεί, δεν είχε κανένα πρόβλημα να φορτώσει την ευθύνη στην αστική Δικαιοσύνη. Μόνο που δεν ξεγελάει κανέναν. Θέλει δε θέλει, τη λύση θα την δώσει ο ίδιος, μέσω της αστικής Δικαιοσύνης. Και θα χρεωθεί την ευθύνη για μια ανάλγητη και απάνθρωπη συμπεριφορά έναντι ενός χαροκαμένου γονιού που υπέβαλε ένα απλούστατο και απόλυτα νόμιμο αίτημα)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    17Ν
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Εφετείο 17Ν
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    ΕΛΑ
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Εφετείο ΕΛΑ
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Πρώτη Δίκη ΕΛΑ
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Επαναστατικός Αγώνας
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      3η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      4η Δίκη Σ.Π.Φ.
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Δίκη Σ.Π.Φ.
Παλαιστίνη
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Σπάζοντας την πολιορκία
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Το ημερολόγιο της αποστολής
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)
    • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

      Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)
Σύνδεσμοι
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Ποιοι είμαστε
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Επικοινωνία
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Όροι χρήσης
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Ποιοι είμαστε
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Επικοινωνία
  • Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Το πολυνομοσχέδιο της Διαμαντοπούλου

    Όροι χρήσης

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo