Τι σημαίνει Ferrovie dello Stato Italiano; Πρόκειται για έναν μονοπωλιακό κολοσσό, με περισσότερους από 82.000 εργάτες και εργαζόμενους, που έχει εργοστάσια παραγωγής μηχανών, βαγονιών, τροχαίου υλικού, που διαχειρίζεται ένα τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που έχει τεράστιες αποθήκες σε διάφορες βάσεις logistics, που κερδοσκοπεί ακόμη και με το real estate.
Αυτός ο κολοσσός πήρε το 2017 την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι πινακίου φακής και το 2019 την ΕΕΣΤΥΤ (εργοστάσιο-επισκευαστική βάση του ΟΣΕ) επίσης έναντι πινακίου φακής. Και οι διοικούντες το ελληνικό κράτος έκαναν και κάνουν τεμενάδες στους ιταλούς καπιταλιστές. Ο Τσίπρας έφτασε στο σημείο να ξεπουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι 45 εκατ. ευρώ και να οργανώσει φιέστα στην Κέρκυρα, παρουσία του τότε ιταλού πρωθυπουργού Πάολο Τζεντιλόνι (είναι κι αυτός… αριστερός, τάλε κουάλε με τον Τσίπρα) για να πέσουν οι υπογραφές.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ
Ιδού οι δολοφόνοι των Τεμπών
Ρίξτε μια ματιά στην επίσημη ιστοσελίδα της FSI. Δε θα βρείτε ούτε μια λέξη για το «δυστύχημα» των Τεμπών. Ούτε μια τυπική ανακοίνωση, για τα μάτια του κόσμου, βρε αδερφέ! Για τους εγκληματίες με τα λευκά κολάρα τέτοια… ασήμαντα περιστατικά δεν πρέπει να σκιάζουν το αυτοκρατορικό ρεπορτάζ της ιστοσελίδας τους, που αναφέρεται στις επιτυχίες τους και στα μεγαλεπήβολα project.
Εμφανίστηκε, όμως, ανακοίνωση της FSI σε χτεσινό άρθρο του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP). Προφανώς τους ζητήθηκε, καθώς το AFP αναφέρεται σε μια σειρά «ατυχημάτων» που σημειώθηκαν στην Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια. Και τι δηλώνει η μητρική της Hellenic Train; Οτι «η ελληνική κρατική εταιρεία ΟΣΕ διατηρεί το καθήκον και την ευθύνη για την συντήρηση, τη διαχείριση και τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου» και πως έχει την ευθύνη για την κίνηση των τρένων και την κυκλοφορία.
Αρα, η FSI και η θυγατρική της στην Ελλάδα δε φέρουν καμιά ευθύνη! Αυτοί, δηλαδή, κινούσαν τα τρένα τους σ’ ένα δίκτυο που δεν πληρούσε στοιχειώδεις ανάγκες ασφάλειας, αλλά δεν έχουν καμιά ευθύνη γι’ αυτό! Γιατί δεν σταμάτησαν το σιδηροδρομικό έργο; Κορόιδα είναι; Οταν εισπράττουν 50 εκατ. κάθε χρόνο για «άγονες γραμμές» (καθαρό νταβατζιλίκι) και έχουν τη δυνατότητα να φέρνουν στην ελληνική θυγατρική τους όλα τα σαπάκια που αποσύρουν από την Ευρώπη (γι’ αυτό αγόρασαν και την επισκευαστική βάση) και να αξιοποιούν σταθερό κεφάλαιο που αλλιώς θα ήταν πλήρως απαξιωμένο (για σκραπ θα πήγαινε), θα κάτσουν ν’ ασχοληθούν με τα προβλήματα ασφάλειας; Επαιζαν κι αυτοί ρώσικη ρουλέτα με τις ζωές των επιβατών και των εργαζόμενων στους συρμούς, με τη βεβαιότητα πως άμα «κάτσει η στραβή» θα τα φορτώσουν όλα στον ΟΣΕ, δηλαδή στο ελληνικό κράτος. Μονά ζυγά δικά τους.
To ιταλικό μονοπώλιο, εκτός από την «εικόνα» του, ενδιαφέρεται και για τις αποζημιώσεις στα θύματα (νεκρούς, τραυματίες και διασωθέντες) και έχει έναν παραπάνω λόγο να αποποιείται κάθε ευθύνη και να προσπαθεί να τη φορτώσει εξ ολοκλήρου στον ΟΣΕ. Είμαστε σίγουροι πως μεγαλοδικηγόροι έχουν ήδη πιάσει δουλειά και προετοιμάζουν τις κινήσεις της Hellenic Train.
Θυμάστε το διήμερο του χιονιά το 2022; Οταν επιβάτες σιδηροδρομικών δρομολογίων έμειναν αποκλεισμένοι και ξεπάγιασαν στα τρένα ή πλήρωσαν από την τσέπη τους για να φύγουν με λεωφορεία ή με ταξί; Δεν συγκρίνουμε, φυσικά, εκείνη την ταλαιπωρία με τις δεκάδες χαμένες ζωές, τους δεκάδες τραυματίες, την ψυχική οδύνη όλων των επιβατών και τον πόνο των συγγενών των νεκρών. Θυμίζουμε εκείνο το περιστατικό για να δούμε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η ιταλική Hellenic Train.
Η Hellenic Train ισχυρίστηκε τότε ότι δίνει αποζημιώσεις στους επιβάτες… χαριστικά (επειδή το εισηγήθηκε το υπουργείο Μεταφορών), διότι η διαχείριση των υποδομών του σιδηροδρομικού δικτύου δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητές της! Ισχυριζόταν, επίσης, ότι κατέβαλε προσπάθειες να επιλύσει τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: παροχή φιλοξενίας σε επιβάτες που δεν μπορούσαν να συνεχίσουν το ταξίδι τους, χρήση λεωφορείων ως εναλλακτικό μέσο, παροχή τροφίμων, όπου ήταν εφικτό. Αλλα θυμόμαστε, βέβαια, να καταγγέλλουν οι επιβάτες. Οτι τους παράτησαν μέσα στο κρύο για ώρες, χωρίς να τους λένε τίποτα, χωρίς να τους δώσουν ούτε ένα σάντουιτς, ούτε ένα μπουκάλι νερό. Μέχρι που κάποιοι επιβάτες μίσθωσαν μόνοι τους λεωφορείο για να ξεφύγουν από τον αποκλεισμό.
Ακόμα και τις… χαριστικές αποζημιώσεις, η εταιρία τις χειρίστηκε με εμπορικούς όρους. Σε όποιους δέχονταν να πάρουν κουπόνια (εξαργυρώσιμα μόνο για ταξίδια με τα τρένα της εταιρίας) έδινε 1.150 ευρώ. Σε όσους ήθελαν μετρητά, 1.000 ευρώ και πολύ τους πάει. Υπάρχει και η ενδιάμεση λύση: 500 ευρώ μετρητά και 550 ευρώ κουπόνια (1.050 ευρώ σύνολο). Τα θυμίζουμε αυτά για να καταλάβουμε πώς θα συμπεριφερθεί και τώρα η ιταλική εταιρία που –καθόλου τυχαία- εκδίδει ανακοινώσεις μοιράζοντας… συλλυπητήρια και ψεύτικη θλίψη. Και η μητρική της, η Ferrovie dello Stato Italiano, δε θα εξέδιδε καμιά ανακοίνωση, αν το Γαλλικό Πρακτορείο δεν ζητούσε τη θέση της, στο πλαίσιο του ρεπορτάζ που ετοίμαζε. Την Ελλάδα την αντιμετωπίζουν σαν αποικιοκρατούμενη μπανανία, όμως η «εικόνα» τους στην ευρωπαϊκή πιάτσα τούς ενδιαφέρει.
Θυμίζουμε, ακόμη, πως μετά από εκείνη την προκλητική ανακοίνωση της εταιρίας για τον αποκλεισμό συρμών και επιβατών από τα χιόνια, δεν έγινε κανένας ντόρος. Βλέπετε, η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων έγινε με διακομματική συναίνεση των αστικών κομμάτων εξουσίας. Πώς να φωνάξει ο ΣΥΡΙΖΑ, όταν αυτός ολοκλήρωσε το έγκλημα; Τυχαίο είναι που και τώρα η Hellenic Train μένει στο απυρόβλητο; Ο Μητσοτάκης και το μιντιακό αληταριό που τον υπηρετεί βρήκαν τον αποκλειστικό ένοχο, τον σταθμάρχη υπηρεσίας, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για τις ευθύνες της κυβέρνησης που άφησε το δίκτυο χωρίς στοιχειώδη μηχανισμό ασφάλειας (χωρίς να μας πει γιατί δεν τον ολοκλήρωσε η δική του κυβέρνηση στα τεσσεράμισι χρόνια που έμεινε στην εξουσία).