Εχουμε αναφέρει πολλές φορές, ότι η διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών παραπαίει και αυτό γιατί οι εκπαιδευτικοί με την -μέχρι τώρα- στάση τους έχουν στείλει μήνυμα στην κυβέρνηση των α(χ)ρίστων του Κούλη ότι δεν πρόκειται να δεχθούν την επαναφορά του επιθεωρητισμού.
Οσες προσπάθειες και να κάνει το ΥΠΑΙΘΑ και οι πρόθυμοι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης – επίδοξοι αξιολογητές, να ξεθάψουν το πτώμα του επιθεωρητισμού πάντα βρίσκουν απέναντί τους την αταλάντευτη άρνηση της συντριπτικής πλειοψηφίας της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Αυτό ακριβώς συνέβη (για ακόμα μία φορά) και στον Λαγκαδά Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, στο 4ο Γυμνάσιο της πόλης ο επίδοξος Σύμβουλος Εκπαίδευσης – επιθεωρητής αποχώρησε με το κεφάλι κατεβασμένο, καθώς αντιμετώπισε την αντίδραση μελών της τοπικής ΕΛΜΕ και των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί είχαν συγκεντρωθεί έξω από το σχολείο με αφορμή την πρόθεση του επιθεωρητή να αξιολογήσει 2 νεοδιόριστους συναδέλφους τους. Αφού του ανακοίνωσαν τις αποφάσεις του κλάδου η όλη διαδικασία ακυρώθηκε στέλνοντας για άλλη μια φορά το μήνυμα ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης δεν θα δεχθεί την επαναφορά του επιθεωρητισμού.
Τα μπλοκαρίσματα των αξιολογήσεων έξω από τα σχολεία είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο σε όλη την Ελλάδα, κυρίως στις μεγάλες πόλεις, όπου είναι συγκεντρωμένο και το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών και έχει αναπτυχθεί ιστορικά δυναμικό συνδικαλιστικό κίνημα. Τα γεγονότα αυτά είναι που δίνουν και τον τόνο και βάζουν τη σφραγίδα, με αποτέλεσμα το υπουργείο Παιδείας να εξαπολύει συνεχείς απειλές, αποδεικνύοντας ότι οι σχεδιασμοί του δεν έχουν την ευτυχή κατάληξη που ήλπιζε.
Εχει γίνει πλέον σαφές, με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, ότι ο ρόλος των Συμβούλων Εκπαίδευσης μόνο συμβουλευτικός δεν είναι. Οι εκπαιδευτικοί δεν τους αντιμετωπίζουν -και καλά κάνουν- ως συναδέλφους τους (εκτός βεβαίως από ελάχιστους που εξακολουθούν να τρέφουν αυταπάτες ή τους ρεφορμιστές κάθε είδους, που ενώ τάχα αντιδρούν, ουσιαστικά αποδέχονται το σύστημα). Από τη στιγμή που έχουν ανέλθει στη διοικητική ιεραρχία και πλέον είναι «στελέχη» εκπαίδευσης, ο μόνος ρόλος τους είναι να υλοποιούν τις κυβερνητικές αποφάσεις της κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών και της επιβολής κλίματος τρομοκρατίας με στόχο την υποταγή στους εκάστοτε σχεδιασμούς του ΥΠΑΙΘΑ. Πολλοί δε από αυτούς προσπαθώντας να φανούν αντάξιοι της «αποστολής» που τους έχει αναθέσει το υπουργείο και να εξασφαλίσουν ταυτόχρονα το «παντεσπάνι» της θέσης τους, προσπαθούν να γίνουν βασιλικότεροι του βασιλέως. Ετσι καταφεύγουν σε γελοιότητες πραγματοποιώντας κρυφές συναντήσεις με όσους νεοδιόριστους υποκύπτουν στον μπαμπούλα, μπαίνοντας στα σχολεία υποδυόμενοι τους γονείς ή ακόμα και κάνοντας… μαντραπήδα από τα πίσω κάγκελα του σχολείου, μόνο και μόνο για να αποφύγουν τους συγκεντρωμένους εκπαιδευτικούς.
Είναι επίσης ξεκάθαρο ότι η όλη αξιολογική διαδικασία, που θέλει να εφαρμόσει το υπουργείο, σε καμία περίπτωση δεν αφορά μόνο τους νεοδιόριστους. Οι νεοδιόριστοι, που είναι και πιο ευάλωτοι λόγω των απειλών της μη μονιμοποίησης αν πρώτα δεν αξιολογηθούν, είναι ο Δούρειος Ιππος. Στόχος είναι μέσω της αξιολόγησής τους να εδραιωθεί μία κατάσταση ελέγχου στη δημόσια εκπαίδευση, που στη συνέχεια θα περάσει και στους μόνιμους. Γι’ αυτό είναι και ζωτικής σημασίας η στήριξη του αγώνα από σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Η ανακοίνωση της Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Την Παρασκευή 24/11 σταματήσαμε την αξιολόγηση στο 4ο Γ/Σ Λαγκαδά (Λ.Τ.)
Ο αγώνας κατά της αξιολόγησης είναι μάχη υπεράσπισης του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Συμμετέχουμε στην απεργία-αποχή της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ. Μπλοκάρουμε τους αξιολογητές!
Όλοι με τις ομόφωνες συλλογικές αποφάσεις του κλάδου!
Την Παρασκευή, 24/11, μέλη του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ και συνάδελφοι/ισσες υλοποιώντας τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου σταματήσαμε την αξιολόγηση στο 4ο Γυμνάσιο Λαγκαδά. Ενημερωθήκαμε ότι θα πήγαινε ο σύμβουλος για δύο συνάδελφους νεοδιόριστους. Με την παρέμβασή μας, πανό της ΕΛΜΕ και μετά από συζήτηση, όπου εκθέσαμε τις αποφάσεις του κλάδου, ο σύμβουλος αποχώρησε και ακυρώθηκε η αξιολογική συνάντηση.
Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα και φέτος από τον αγώνα που δίνουμε συλλογικά να σταματήσουμε την αξιολόγηση. Πολλοί είναι οι συνάδελφοι/ισσες και νεοδιόριστοι/ες που υπογράφουν την απεργία-αποχή στα σχολεία τους από την ατομική αξιολόγηση. Όσο περνά ο καιρός, αποκαλύπτεται η σκληρή πραγματικότητα και ο εμπαιγμός. Όπως προκύπτει από δημοσιεύματα, το Υπουργείο, μετά από συνάντηση με στελέχη του ΟΟΣΑ, σχεδιάζει αλλαγή στη διαδικασία αξιολόγησης προς πιο αντιδραστική κατεύθυνση, καθώς διαπιστώνουν “ότι βαθμολογούνται με άριστα και γι’ αυτό δικαιολογείται η επανεξέταση της διαδικασίας”! Επιβεβαιώνεται περίτρανα ότι στόχος τους είναι η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών με άμεσες συνέπειες στο δημόσιο σχολείο, τα δικαιώματα και την εργασία μας.
Αυτό το σχέδιο υπηρετούν και όσοι σύμβουλοι απεκδύονται του παιδαγωγικού και συμβουλευτικού τους ρόλου, όταν προγραμματίζουν εν κρυπτω συναντήσεις, πιέζοντας και εκφοβίζοντας συναδέλφους/ισσες ή τους παραπλανούν με ιδεολογήματα του τύπου “δεν είναι τίποτε, μη φοβάσαι, κάντο να τελειώνεις” κ.α. Αυτοί δεν είναι σύμβουλοι, αλλά σε εντεταλμένη υπηρεσία υπηρετώντας τα σχέδια της κυβέρνησης!
Στην υλοποίηση του ίδιου σχεδίου συμβάλλουν και όσοι ισχυρίζονται ότι είναι “ατομικό δικαίωμα” του καθενός/μιας να δεχτεί την αξιολόγηση. Η αξιολόγηση δεν αφορά τους νεοδιόριστου/ες, μας αφορά όλους/ες. Επιδιώκουν να προχωρήσει στους νεοδιόριστους για να δημιουργήσουν κατάσταση τετελεσμένων για την εφαρμογή της σε όλους μας. Δεν είναι για μία φορά, θα είναι για πάντα, ως το τέλος του εργασιακού μας βίου!
Συνάδελφοι, να μην αποδεχθούμε να γίνουμε αριθμοί στα σχέδια τους, συνένοχοι στη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Στάση αξιοπρέπειας είναι να είμαστε με τις ομόφωνες συλλογικές αποφάσεις του κλάδου και όχι με τον ατομικό δρόμο που μας υποδεικνύουν για να μας υποτάξουν από την αρχή σε ένα εργασιακό καθεστώς όπου δεν θα έχουμε δικαιώματα. Να απέχουμε από την υποκρισία, τον ατομικισμό, χωρίς φόβο, ξέροντας πως ό,τι κερδήθηκε για εμάς τους εργαζόμενους κερδήθηκε χάρη σε συλλογικούς αγώνες.
Η απεργία – αποχή είναι το ισχυρό μας όπλο
Όπως αναφέρεται και στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ: «Η απεργία αποχή προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982 και έχει κριθεί στα δικαστήρια ως απόλυτα νόμιμη και συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή απεργίας. (Δ.Εφ. Πειραιώς 486/1995, Δ.Εφ. Αθηνών 4843/2014, Μ.Π. Αθηνών 2395/2014, Δ. Εφ. Αθηνών 559/2020). Η απεργία – αποχή χρησιμοποιήθηκε από την ΑΔΕΔΥ σε όλο το Δημόσιο με μεγάλη επιτυχία και καθολική συμμετοχή των εργαζομένων, χωρίς να έχουν υπάρξει διώξεις. Η ΟΛΜΕ έχει τηρήσει όλες τις προβλεπόμενες νομικές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την νομιμότητα της απεργίας αποχής, καταθέτοντας σχετικό εξώδικο, μέσω νομικού, στην Προεδρία της Κυβέρνησης και στα υπουργεία Παιδείας, Εσωτερικών και Οικονομικών.»
Η δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή θωρακίζει τους/τις εκπαιδευτικούς με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια κατοχυρωμένη συνδικαλιστική μορφή πάλης.
Υπογράφουμε όλοι την απεργία αποχή και σταματάμε όλες τις διαδικασίες της αξιολόγησης! Όλοι μαζί θα τους σταματάμε παντού!
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας
Χρήστος Ζαγανίδης Σοφία Στεφανίδου