Η καταναλωτική MKO με τα αρχικά ΕΕΚΕ (Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας), δημιούργημα της αστικοποιημένης συνδικαλιστικής γραφειοκρατίας της ΓΣΕΕ, η οποία φτιάχτηκε το 2009 από στελέχη και μέλη της ΓΣΕΕ και των συνδικαλιστικών οργανώσεων της δύναμής της, ανακοίνωσε στις 8 Γενάρη «δράση» με τίτλο «Συμμαχία κατά του Covid: Μένουμε Ασφαλείς. Μένουμε Αλληλέγγυοι». Τι περιλαμβάνει αυτή η δράση; Συνεργασία της ΕΕΚΕ, της ΓΣΕΒΕΕ και του ραδιοφώνου του Alpha για εκπτώσεις σε προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχουν επιχειρήσεις που θα θελήσουν να συμμετάσχουν, με την επίδειξη κάρτας ανεργίας, πολυτέκνων, φοιτητική, ΑΜΕΑ ή εντύπου αναστολής εργασίας. Η ΕΕΚΕ βάζει την ιδέα, η ΓΣΕΒΕΕ καμιά αφίσα σε είσοδο καταστήματος-μέλους της, το ραδιόφωνο τη διαφήμιση και τέλος.
Πρόκειται για επικοινωνιακό πυροτέχνημα, από αυτά που ξέρουν να ρίχνουν οι αστογραφειοκράτες συνδικαλιστές προκειμένου να κάνουν θόρυβο. Και όπως λέει μια παροιμία, ο άδειος τενεκές κάνει το μεγαλύτερο θόρυβο. Και βέβαια, αυτό το επικοινωνιακό πυροτέχνημα έχει αντιδραστικό χαρακτήρα, καθώς προτάσσει την ιδιότητα του καταναλωτή απ’ αυτή του εργάτη. Μια ιδιότητα διαταξική στη θέση μιας ταξικής.
Ο άνεργος ή σε αναστολή εργασίας εργάτης δε θέλει εκπτώσεις στα λουλουδάδικα και στα μπαρμπέρικα. Θέλει μισθό και μεροκάματο που να του επιτρέπουν να ζει με αξιοπρέπεια. Για τους πουλημένους εργατοπατέρες, όμως, ο αγώνας για το μετοκάματο και το μισθό έχει τελειώσει εδώ και χρόνια. Στη θέση του βάζουν τα διαφημιστικά εκπτωτικά κουπόνια, που μετατρέπονται σε μοντέρνα «φιλανθρωπία» (με αντάλλαγμα το «προμοτάρισμα» των μαγαζιών που θα συμμετάσχουν στο «κόλπο»).
Αν ρίξουμε μια ματιά στα κλαδικές ομοσπονδίες-μέλη που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της ΓΣΕΒΕΕ, θα δούμε ότι πρόκειται είτε για επιχειρήσεις που είναι κλειστές λόγω των περιοριστικών μέτρων (εστίαση, βιβλιοχαρτοπωλεία, ανθοπωλεία, κουρεία κ.ά.), είτε για επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που δε λειτουργούν με τη λογική των εκπτώσεων (πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, φοροτεχνικοί, κρεοπώλες κ.ά.). Αυτή την επισήμανση επιβεβαιώνει και η ΓΣΕΒΕΕ, η οποία χρειάστηκε πάνω απο τρείς μέρες για να αναρτήσει τη «ριζοσπαστική» πρωτοβουλία της ΕΕΚΕ.
Και βέβαια, όλο αυτό δεν αφορά καμία δράση κατά της Covid-19, ούτε καν σε επίπεδο γραπτού λόγου, αφού δεν κατόρθωσαν να γράψουν ούτε δύο λόγια κριτικής, έστω ήπιας, δύο λόγια καταγγελτικά για την κρατική διαχείριση της πανδημίας, πόσω δε μάλλον μια πρόταση για λύση ή έστω ανακούφιση για την εργατική τάξη, της οποίας δηλώνουν εκπρόσωποι.
Δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από τους εργατοπατέρες, γνωστούς για τη δουλικότητά τους μπροστά στο κεφάλαιο και τις κυβερνήσεις του. Απλά σχολιάζουμε την είδηση, γιατί δεν επιτρέπεται καμία αυταπάτη για το ρόλο τους.
ΥΓ. Ο πρόεδρος της ΕΕΚΕ, Ραυτόπουλος Απόστολος, μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ, είναι και πρόεδρος στο σωματείο τεχνικών και εργαζομένων ΟΑΣΑ-ΟΣΥ. Οσο και αν ψάξαμε στην ιστοσελίδα του σωματείου, δεν βρήκαμε ούτε μια ανακοίνωση καταγγελίας για την κατάσταση που επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς για εργαζόμενους και επιβάτες σε καιρό πανδημίας. Είπαμε, πουλημένοι μέχρι το μεδούλι.