Close Menu
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
  • Στήλες
    • Η Αποψή Μας
    • Στο Ψαχνό
    • Zoom
    • Βαθύ Κόκκινο
    • Αντικυνωνικά
    • Dixi et salvavi animam meam
X (Twitter) YouTube RSS
Τελευταία Νέα :
  • Λουκέτο σε άλλες 133 σχολικές μονάδες
  • Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς
  • Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση
  • Σαν σήμερα 23 Αυγούστου
  • Σιωναζιστικός στρατός: Εφτιαξε βίντεο μαϊμού για να καλύψει την ξεφτίλα του από τους μαχητές Αλ-Κασάμ
  • Λεβεντιά η κομμώτρια
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
  • Αρχική
  • Πολιτική
  • Διεθνή
  • Οικονομία
  • Εργατικά
  • Αγροτικά
  • Παιδεία
  • Καταστολή
  • Περιβάλλον
  • Υγεία
  • Πολιτισμός
  • Αθλητισμός
  • Ιστορία
X (Twitter) YouTube RSS
Εφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.grΕφημερίδα Κόντρα | Eksegersi.gr
Πλοήγηση:Αρχική»Παιδεία»Με κλειστά σχολεία προωθείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Παιδεία

Με κλειστά σχολεία προωθείται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Eksegersi.grBy Eksegersi.gr23 Ιούν 2021, 20:53

Η επιστροφή του επιθεωρητισμού, οι υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ, η ευθύνη της σχολικής μονάδας να εξασφαλίζει την επιβίωσή της, η διάσπαση του ενιαίου της εκπαιδευτικής διαδικασίας με ταυτόχρονη δρομολόγηση της κατάργησης των δωρεάν βιβλίων και ο διορισμός χιλιάδων ημετέρων είναι οι βασικοί άξονες του νέου νομοσχέδιου, που προωθεί το υπουργείο Παιδείας εν μέσω θέρους, ακολουθώντας την πάγια, ύπουλη τακτική όλων των αστικών κυβερνήσεων, προκειμένου να αποφευχθούν αντιδράσεις.

Με μια καθαρά επικοινωνιακού τύπου τακτική, η Κεραμέως, κάλεσε χθες (Τρίτη 22/6) τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες τάχα για διαβούλευση, ενώ στην ουσία τους παρουσίασε έτοιμο το νομοσχέδιο, στις βασικές κατευθύνσεις του, και ταυτόχρονα διέρρευσε αυτές τις κατευθύνσεις σε φιλοκυβερνητική ιστοσελίδα. Σήμερα δε, το παρουσίασε στο υπουργικό συμβούλιο, με στόχο να κατατεθεί και ψηφιστεί μέσα στον Ιούλιο.

Η επιλογή αυτής της τακτικής, ιδιαίτερα μετά το στραπάτσο που υπέστη η υπουργός Παιδείας, με την καθολική σχεδόν άρνηση των εκπαιδευτικών να συμμετάσχουν στην παγίδα της «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας (σε ποσοστά 95% και 88% σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια, αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί ακύρωσαν στην πράξη την επιβολή της, συμμετέχοντας στην απεργία-αποχή που κήρυξαν οι ομοσπονδίες), γίνεται για να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι η κυβέρνηση δεν κάνει πίσω και ότι είναι αποφασισμένη να περάσει την αξιολόγηση διά πυρός και σιδήρου. Εχουν, δηλαδή, στόχο οι κινήσεις του υπουργείου να τρομοκρατήσουν τους εκπαιδευτικούς.

Τι θα περιλαμβάνει το νομοσχέδιο 

Το νομοσχέδιο θα φέρει τον ψευδεπίγραφο τίτλο ««Αναβάθμιση του Σχολείου και Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών». Σύμφωνα με τη λακωνική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας και με όσα διέρρευσαν, οι βασικές κατευθύνσεις του είναι οι εξής:

  • Οι Σχολικοί Σύμβουλοι ξαναβαφτίζονται (Συντονιστές Εκπαίδευσης ονομάστηκαν από τον ΣΥΡΙΖΑ) και ονομάζονται Σύμβουλοι Εκπαίδευσης. Από 540 που είναι σήμερα γίνονται 800. Σε κάθε Διεύθυνση θα υπάρχει Επόπτης Εκπαίδευσης και σε κάθε Περιφέρεια Περιφερειακός Επόπτης Εκπαίδευσης. Συνολικά θα υπάρχουν 116 Επόπτες στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια και 13 στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
  • Η θητεία των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντές σχολείων, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης, Διευθυντές Εκπαίδευσης, κ.λπ.) αυξάνεται σε τέσσερα χρόνια.
  • Γίνεται άρση του ορίου των δύο θητειών στο ίδιο σχολείο.
  • Σε κάθε σχολική μονάδα ορίζεται από τον Διευθυντή του σχολείου ένας Ενδοσχολικός Συντονιστής ανά μία τάξη στην Πρωτοβάθμια και ανά γνωστικό αντικείμενο στη Δευτεροβάθμια. Η πρακτική αυτή είναι συνήθης σε πολλά ιδιωτικά σχολεία. Ο Ενδοσχολικός Συντονιστής, που θα απαλλάσσεται από την εξωδιδακτική απασχόληση, θα παίρνει επιπλέον μόρια στην περίπτωση που θα διεκδικεί θέση στελέχους εκπαίδευσης.

Θα έχουμε δηλαδή έναν εξαγορασμένο και απόλυτα ελεγχόμενο από τον Διευθυντή του σχολείου «γκαουλάιτερ», που θα επιβλέπει εκ του σύνεγγυς και σε καθημερινή βάση την «πρόοδο» της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την εφαρμογή των «δράσεων» που θα έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί του τομέα του, στο πλαίσιο του «Προγραμματισμού και της Αποτίμησης του Εκπαιδευτικού Εργου» (αυτοαξιολόγηση).

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι επιδιώκεται η δημιουργία μιας μεγάλης φιλοκυβερνητικής καμαρίλας στελεχών (αύξηση θέσεων, αύξηση θητείας, ώστε οι ημέτεροι να παραμείνουν σε περίπτωση που ο Μητσοτάκης ξανακερδίσει τις πρόωρες εκλογές – εάν γίνουν), που θα επιβάλλουν με ιδιαίτερη ζέση την κυβερνητική πολιτική, ασκώντας ταυτόχρονα τρομοκρατία στους εκπαιδευτικούς, αφού θα αποτελούν την ιεραρχική αξιολογική πυραμίδα.

  • Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα περιλαμβάνει και τον θεσμό του «μέντορα» των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών (οι οποίοι θεωρούμε ότι θα είναι «δόκιμοι» έως ότου μονιμοποιηθούν), που αρχικά είχε επινοήσει η Διαμαντοπούλου. Προς το παρόν λεπτομέρειες δεν δίνονται, όμως είναι σίγουρο ότι η ρύθμιση αυτή προσπαθεί να κρύψει την ουσία της θεσμοθέτησης του νέου αυτού μηχανισμού αξιολόγησης και πειθάρχησης του νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, μηχανισμού που επιχειρείται να ντυθεί με ένα πνεύμα απλής και άδολης συναδελφικής αλληλεγγύης και υποστήριξης. Η συμβολή του μέντορα στην «ομαλή ένταξη-προσαρμογή» του νεοδιοριζόμενου στην εκάστοτε σχολική πραγματικότητα υποκρύπτει την πίεση που θα ασκείται στο νέο εκπαιδευτικό να πειθαρχεί στις εντολές των ανωτέρων του χωρίς αντιρρήσεις και να αποδέχεται αδιαμαρτύρητα τον εργασιακό μεσαίωνα που του ετοιμάζουν και την απαξίωση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου του.

Ασφαλώς και δεν θα είναι απλώς ένας «έμπειρος εκπαιδευτικός». Πρέπει να έχει την έγκριση των ανωτέρων του, της ιεραρχικής διοικητικής πυραμίδας της εκπαίδευσης, να είναι δηλαδή πιστό σκυλί των εντολών και κατευθύνσεων του υπουργείου Παιδείας και της κυρίαρχης εκπαιδευτικής πολιτικής.

  • Η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα διενεργείται από τον Διευθυντή του σχολείου και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

Κάθε δύο χρόνια ο εκπαιδευτικός θα αξιολογείται για την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκεια και κάθε τέσσερα χρόνια για το παιδαγωγικό κλίμα, τη διαχείριση της τάξης και όλα τα υπόλοιπα.

Την αξιολόγηση της γενικής και ειδικής διδακτικής θα κάνει ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης. Το παιδαγωγικό κλίμα και η διαχείριση της τάξης θα αξιολογείται από τον Διευθυντή του σχολείου, ενώ η υπηρεσιακή συνέπεια θα αξιολογείται και από τον Διευθυντή του σχολείου και από τον Σύμβουλο.

Ως προς αυτά, η Κεραμέως δεν πρωτοτύπησε. Αντέγραψε την πρακτική όλων των υπουργών Παιδείας που επιχείρησαν να επαναφέρουν τον επιθεωρητισμό στο σχολείο.

Δεν τόλμησε, όμως, να βάλει ποσοστώσεις, κάτι που προέβλεπε ο νυν αρχηγός της ΝΔ Μητσοτάκης, όταν ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης, για να μην προκαλέσει δυσάρεστους συνειρμούς στους εκπαιδευτικούς, ελπίζοντας ότι έτσι το σχέδιό της θα γίνει αποδεκτό.

  • Η αξιολόγιση θα είναι τετράβαθμη και περιγραφική.

Η τετράβαθμη κλίμακα είναι η εξής: Μη ικανοποιητικός, ικανοποιητικός, πολύ καλός, εξαιρετικός.

Για τους εκπαιδευτικούς που θα ανήκουν στις κατηγορίες μη ικανοποιητικός/ικανοποιητικός προβλέπεται επιμόρφωση. Οι «μη ικανοποιητικοί» δεν θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις κρίσεις για επιλογή στελεχών.

Για να μην αναδειχθεί η πραγματική ουσία και επιδίωξη της αξιολόγησης, το υπουργείο Παιδείας αποσιωπά τις συνέπειες που θα υφίσταται αυτός που θα κριθεί π.χ. δυο φορές «μη ικανοποιητικός». Επ’ αυτού έχει προβλέψει ήδη η υπάρχουσα νομοθεσία, καθώς οι κριθέντες «μη προακτέοι» δυο φορές συνέχεια ή τρεις φορές σε διάφορα χρονικά διαστήματα, παραπέμπονται με το ερώτημα της απόλυσης (π.χ. νόμος πλαίσιο 1566/1985, άρθρο 16, παρ. 5, Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας).

Η Κεραμέως, διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι η αξιολόγηση θα έχει βελτιωτικό χαρακτήρα και δεν θα είναι τιμωρητική. Κανείς, βέβαια, εκπαιδευτικός δεν πιστεύει σε αυτά τα παραμύθια, γι’ αυτό και εμείς κάνουμε από τώρα την πρόβλεψη ότι και αυτό το νομοσχέδιο-έκτρωμα θα μείνει στα χαρτιά, όπως και όλες οι ανάλογες απόπειρες των προηγούμενων υπουργών Παιδείας.

Γιατί οι τραυματικές μνήμες του επιθεωρητισμού είναι ζωντανές ακόμη, ενώ οι εκπαιδευτικοί, έστω και ενστικτωδώς, αντιλαμβάνονται ότι μέσω της αξιολόγησης επιχειρείται να φορτωθούν στις πλάτες τους όλα τα κακώς κείμενα του αστικού δημόσιου σχολείου, για τα οποία αποκλειστικώς υπεύθυνη είναι η εκάστοτε κυβέρνηση.

Οι κυβερνήσεις, το υπουργείο Παιδείας και οι μηχανισμοί τους είναι αυτοί που καταρτίζουν τα προγράμματα σπουδών, συντάσσουν τα σχολικά εγχειρίδια, υποδεικνύουν μεθόδους διδασκαλίας, σύμφωνα με τους σκοπούς της εκπαίδευσης (μορφωτικούς, μαθησιακούς, παιδαγωγικούς), που δεν είναι άλλοι από την παραγωγή ανθρώπων με γνώσεις και δεξιότητες «μιας χρήσης», φθηνών και ευέλικτων, υποταγμένων στις ορέξεις των μελλοντικών εργοδοτών τους.

Είναι αυτοί που επιβάλλουν πλείστα και διαφορετικά εξεταστικά φίλτρα, ώστε να αποτρέψουν ειδικά τα παιδιά της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων από τη φοίτηση σε υψηλότερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, νομιμοποιώντας και επεκτείνοντας ακόμη και την παιδική εργασία (π.χ. διετείς επαγγελματικές σχολές για τους απόφοιτους Γυμνασίου).

Είναι οι διαχειριστές της εξουσίας, για λογαριασμό του κεφαλαίου, που κρατούν τη στρόφιγγα της κρατικής χρηματοδότησης της δημόσιας εκπαίδευσης κλειστή και ευθύνονται για τους μηδενικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, για την εργασιακή ανασφάλεια των χιλιάδων αναπληρωτών, για τους τριμηνίτες αναπληρωτές, για την εγκαταλελειμμένη και υποτυπώδη υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων, για τα ανεπαρκή να καλύψουν τις ανάγκες σχολικά κτίρια.

Ακόμη και για την πολυδιαφημισμένη «επιμόρφωση» οι κυβερνώντες έχουν την ευθύνη της ανυπαρξίας της, αφού δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη για σταθερή, μαζική και επαναλαμβανόμενη ουσιαστική επιμόρφωση σε πανεπιστημιακό επίπεδο των εκπαιδευτικών στα νέα δεδομένα της επιστήμης τους, ενώ έχει καταργηθεί ακόμη και η διετής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας στο Μαράσλειο Διδασκαλείο.

Για να μη μιλήσουμε για την υποκριτική «ευαισθησία» για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, όταν τα τμήματα ένταξης μετριούνται στα δάχτυλα, οι κενές οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών που τα στελεχώνουν δεν αναπληρώνονται, οι αιτήσεις στα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης) στοιβάζονται, τα προγράμματα που υποδεικνύονται για τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες πραγματοποιούνται από ιδιωτικά κέντρα και απαιτούν τη συμμετοχή της «τσέπης» των γονιών. Για να μη μιλήσουμε επίσης για τα χιλιάδες προσφυγόπουλα και τα παιδιά των περιθωριοποιημένων κοινωνικά ομάδων, που είτε φοιτούν με χίλια ζόρια είτε εγκαταλείπουν μαζικά το σχολείο.

Ολα τα παραπάνω τα βιώνουν οι εκπαιδευτικοί, γι’ αυτό και στην καλύτερη περίπτωση δεν τρέφουν καμιά εμπιστοσύνη στις κυβερνήσεις και το υπουργείο Παιδείας που επιδιώκουν να επιβάλλουν την αξιολόγηση, ντύνοντάς την κάθε φορά με διάφορα παραπλανητικά «στολίδια».

Ακόμα και εκείνοι, που αφελώς πιστεύουν ότι στον καπιταλισμό μπορεί να υπάρξει και μη τιμωρητική αξιολόγηση, δεν συναινούν σε τέτοιου είδους στραγγαλιστικές διαδικασίες, επειδή κυριαρχούνται από το φόβο και την ανασφάλεια για το μέλλον που τους επιφυλάσσεται.

  • Η αυτονομία της σχολικής μονάδας συνδέεται με την αξιολόγησή της και μέσω αυτής και με την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι αυξημένες υπερεξουσίες του Διευθυντή-μάνατζερ και η υποβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων. Ο Διευθυντής επιλέγει τον Συντονιστή Εκπαίδευσης και συμμετέχει στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.

Είναι αυτός που μπορεί να οργανώσει «επιμορφωτικές δράσεις» και να διαθέσει το σχολικό κτίριο και τις υποδομές του δημόσιου σχολείου (π.χ. σε εταιρίες, σε ΜΚΟ, σε ομάδες που πραγματοποιούν σεμινάρια διαφόρων ειδών, σε φροντιστήρια για την πραγματοποίηση εξετάσεων με συμμετοχή πολλών μαθητών ή και ενήλικων ατόμων κ.ά.), προκειμένου να αποκομίσει «οφέλη», δηλαδή να αποκομίσει πόρους από «τρίτους» για τη λειτουργία του.

Η κακόφημη «αυτονομία» γίνεται το όχημα για να απαλλαγεί το αστικό κράτος ακόμη και από αυτές τις ελάχιστες δαπάνες για τη δημόσια εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο της «αυτονομίας» εντάσσεται και το πολλαπλό βιβλίο, που θα εφαρμοστεί από το σχολικό έτος 2022-23. Ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου θα επιλέγει ένα βιβλίο για κάθε επιστημονικό αντικείμενο από έναν κατάλογο εγκεκριμένων εναλλακτικών βιβλίων που θα προτείνονται από το ΙΕΠ. Το μέτρο θα συνδυαστεί με την ολοκλήρωση των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Το πολλαπλό βιβλίο ήρθε στην εκπαιδευτική επικαιρότητα με ένταση όταν πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ήταν ο Μπαμπινιώτης, το 2009, και συνδέθηκε με την άντληση των επιπλέον απαιτούμενων γνώσεων και πληροφοριών από τις ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες και το διαδίκτυο.

Πρόκειται για ένα μέτρο που σαφώς σπάει το ενιαίο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς υπονοείται η επιλογή βιβλίων να γίνεται ανάλογα με τις ανάγκες κάθε περιοχής και τις δυνατότητες του μαθητικού πληθυσμού τους. Εν ολίγοις είναι ένα μέτρο που «πατάει» στις ταξικές διακρίσεις.

Αλλά επίσης είναι ένα βήμα για την κατάργηση των δωρεάν βιβλίων στη δημόσια εκπαίδευση. Θυμίζουμε ότι μόλις πρόσφατα Δελτίο Τύπου του υπουργείου Παιδείας μας πληροφορούσε τα εξής: «Παράλληλα προγραμματίζεται η μεταρρύθμιση του ‘’πολλαπλού βιβλίου’’. Η κατάργηση του μονοπωλίου του ενός και μοναδικού σχολικού εγχειριδίου συνάδει πλήρως με τη φιλοσοφία των νέων ΠΣ, ώστε ο εκπαιδευτικός/μαθητής να μπορεί με κριτική σκέψη να συνδυάσει πληροφορία από πολλές πηγές. Ολα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή και προγραμματίζεται να ενισχυθούν από κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης για την ανάπτυξη επιπλέον ψηφιακού υλικού και εφαρμογών».

Η αναφορά αυτή δεν είναι αθώα. Ούτε αποσκοπεί στην προαγωγή της κριτικής σκέψης των μαθητών, όπως υποκριτικά διατείνεται το υπουργείο, αφού η ασκούμενη πολιτική στην εκπαίδευση καθώς και αυτά που δρομολογούνται, συνηγορούν στον αυστηρό προσανατολισμό στις δεξιότητες της αγοράς με στόχο τη διαμόρφωση του «μερικού», φθηνού ανθρώπου-εργαζόμενου. Επειδή έχουμε μάθει να διαβάζουμε πίσω από τις εύηχες εκφράσεις, θεωρούμε πολύ πιθανή την κατάργηση της δωρεάν διανομής σχολικών βιβλίων! Εκεί παραπέμπει η αναφορά ότι «όλα τα βιβλία θα είναι διαθέσιμα σε ψηφιακή μορφή».

Στη διαπίστωση αυτή συνηγορεί και η εγκύκλιος (Αρ. Πρωτ.: Φ.31/ 42917/Δ1, 14-4-2021) της υφυπουργού Ζέττας Μακρή για «Επαναχρησιμοποίηση διδακτικών βιβλίων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022».

Γιούλα Γκεσούλη

Εκτύπωση 🖨
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΕΡΑΜΕΩΣ
Κοινοποίηση: Facebook Twitter LinkedIn Email WhatsApp
Προηγούμενο ΆρθροΠρώτο τραπέζι πίστα

Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Επόμενο άρθρο Σαν σήμερα 24 Ιούνη

Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Σχετικά Αρθρα

Λουκέτο σε άλλες 133 σχολικές μονάδες

Σειρά της Κεντρικής Μακεδονίας μετά την Ηπειρο 

Παιδεία 23 Αυγ 2025, 13:50

Εκπαιδευτικοί στο απόσπασμα

Εργατικά 22 Αυγ 2025, 09:40

Λουκέτο σε 38 σχολεία της Ηπείρου – Μια σιωπηλή καταδίκη της Περιφέρειας

Σε αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου για το 2025-2026

Παιδεία 22 Αυγ 2025, 06:05

Μαρτύριο για τους συμβασιούχους αναπληρωτές το πενιχρό επίδομα ανεργίας

Εργατικά 21 Αυγ 2025, 20:32

Μεγάλη παραβατικότητα και εργασιακές σχέσεις γαλέρας στα ξένα ιδιωτικά σχολεία

Εργατικά 12 Αυγ 2025, 18:05

Ισραηλινοί βολιδοσκοπούν ελληνικά ΑΕΙ για εξ αποστάσεως διδακτορικά στη φιλοσιωνιστική Μπανανία!

Παιδεία 6 Αυγ 2025, 13:23
Ροή Ειδήσεων
Παιδεία

Λουκέτο σε άλλες 133 σχολικές μονάδες

Σειρά της Κεντρικής Μακεδονίας μετά την Ηπειρο 

23 Αυγ 2025, 13:50
Διεθνή

Τα παλαιστινιακά όπλα στον Λίβανο και η ξεφτίλα του Μαχμούντ Αμπάς

Παλαιστινιακές Οργανώσεις: Δεν παραδίνουμε τα όπλα μας ούτε στον Λίβανο

23 Αυγ 2025, 08:52
Ιστορία

Αγγλία και Γαλλία στήριζαν τον Χίτλερ, με την ελπίδα ότι θα επιτεθεί στη Σοβιετική Ενωση

86 χρόνια από το «Σύμφωνο Μολότοφ-Ρίμπεντροπ»

23 Αυγ 2025, 00:09
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Αυγούστου

23 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Σιωναζιστικός στρατός: Εφτιαξε βίντεο μαϊμού για να καλύψει την ξεφτίλα του από τους μαχητές Αλ-Κασάμ

22 Αυγ 2025, 19:09
Κόντρες

Λεβεντιά η κομμώτρια

22 Αυγ 2025, 13:11
Εργατικά

Εκπαιδευτικοί στο απόσπασμα

22 Αυγ 2025, 09:40
Η παπάρα

Γιατί στέλνει non paper ο Κεφαλογιάννης;

22 Αυγ 2025, 09:32
Παιδεία

Λουκέτο σε 38 σχολεία της Ηπείρου – Μια σιωπηλή καταδίκη της Περιφέρειας

Σε αναστολή λειτουργίας Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου για το 2025-2026

22 Αυγ 2025, 06:05
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 22 Αυγούστου

22 Αυγ 2025, 00:01
Πολιτισμός

Χαβιέρ Μπαρδέμ: Οι IDF είναι ναζί!

Σάλι Ρούνι και Kneecap

21 Αυγ 2025, 21:53
Εργατικά

Μαρτύριο για τους συμβασιούχους αναπληρωτές το πενιχρό επίδομα ανεργίας

21 Αυγ 2025, 20:32
Κόντρες

Οταν ο εγκληματίας φωνάζει «πιάστε τους, αυτοί το ‘καναν»

21 Αυγ 2025, 19:47
Αθλητισμός

Για τα μάτια του Ουίσαμ…

21 Αυγ 2025, 13:01
Καταστολή

Κατασκευάζουν «εμπρηστές» για να κρύψουν την εγκληματική τους πολιτική εγκατάλειψης των δασών

21 Αυγ 2025, 10:11
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 21 Αυγούστου

21 Αυγ 2025, 00:01
Διεθνή

Καταδρομική επίθεση μαχητών μέσα σε στρατόπεδο του σιωναζιστικού στρατού

Σήμερα το πρωί στη Χαν Γιούνις

20 Αυγ 2025, 17:58
Κόντρες

Τον ακούσατε τον Κούλη, ρε;

20 Αυγ 2025, 14:00
Διεθνή

Γάζα: Συμφωνία μόνο με τους όρους της Παλαιστινιακής Αντίστασης

Τα τελευταία νέα από το μέτωπο των διαπραγματεύσεων

20 Αυγ 2025, 10:38
Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 20 Αυγούστου

20 Αυγ 2025, 00:01
Εκδηλώσεις στην Κόντρα
Η Yπόθεση Ζορζ Ιμπραήμ Αμπνταλλά
Εφετείο ΧΑ
Ουκρανία
Επιλεγμένα θέματα
10 Μάι 2022, 22:55

Ο ρωσικός ιμπεριαλισμός από θέση ισχύος

«Ο πλούτος των κοινωνιών όπου κυριαρχεί ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής εμφανίζεται σαν ένας “τεράστιος σωρός…

21 Απρ 2022, 13:42

Καρλ Μαρξ: Μισθός, τιμή και κέρδος

21 Νοέ 2021, 07:31

Κινέζικος Ιμπεριαλισμός: Tα περιθώρια της παλιάς υψηλής κερδοφορίας στενεύουν

Παρά τη συνεχιζόμενη υπερεκμετάλλευση του προλεταριάτου

Περισσότερα…

Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα 23 Αυγούστου

Ημέρα υπενθύμισης δουλεμπορίου και κατάργησής του.

Ρουμανία: Ημέρα απελευθέρωσης (1944-1990).

1927: Εκτελούνται στις ΗΠΑ οι ιταλοί αναρχικοί μετανάστες Νικόλα Σάκο και Μπαρτολομέο Βαντσέτι.

1939: Υπογράφεται το γερμανοσοβιετικό σύμφωνο μη επίθεσης (Μολότοφ – Ρίμπεντροπ).

1967: Αντιδικτατορικό πανό πίσω από τα γραφεία της Ολυμπιακής (Αθήνα).

1975: Απόφαση του δικαστηρίου για τους πραξικοπηματίες της 21ης Απριλίου 1967. Σε θάνατο οι Γεώργιος Παπαδόπουλος, Στυλιανός Πατακός και Νικόλας Μακαρέζος, σε ισόβια και σε μικρότερες ποινές πολλοί άλλοι κατηγορούμενοι. Την ίδια μέρα η κυβέρνηση (Κωνσταντίνος Καραμανλής) μετέτρεψε την ποινή σε ισόβια.

1982: Αναγνωρίζεται με νόμο η Εθνική Αντίσταση.

Εκτύπωση 🖨
Η Παπάρα…

Πηγές Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας

Πηγές του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναφέρουν ότι, λόγω του πολύ υψηλού κινδύνου πυρκαγιάς που προβλέπεται για αύριο, ο Υπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης έδωσε εντολή για αυξημένη ετοιμότητα σε όλο τον κρατικό μηχανισμό, στις περιοχές κατηγορία κινδύνου 4 και συγκεκριμένα στις Περιφέρειες: Θεσσαλίας (ΠΕ Λάρισας, ΠΕ Μαγνησίας), Στερεάς Ελλάδας (ΠΕ Φθιώτιδας, ΠΕ Φωκίδας, ΠΕ Βοιωτίας, ΠΕ Εύβοιας), Αττικής (συμπεριλαμβανομένης της νήσου Κυθήρων), Δυτικής Ελλάδας (ΠΕ Αχαΐας), Πελοποννήσου (ΠΕ Κορινθίας, ΠΕ Αργολίδας, ΠΕ Λακωνίας, ΠΕ Αρκαδίας) και Κρήτης (ΠΕ Χανίων).

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, τίθεται σε πλήρη εφαρμογή το επιχειρησιακό σχέδιο που προβλέπεται για τον δείκτη επικινδυνότητας 4, με πρόσθετα μέτρα όπως η εναέρια έμφορτη επιτήρηση, η μεταστάθμευση ελικοπτέρου με ομάδα Δασοκομάντος στα Κύθηρα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, η διασπορά στελεχών του επιτελείου για ενίσχυση των τοπικών δυνάμεων, καθώς και ο διπλασιασμός των περιπόλων και η διασπορά μηχανημάτων έργου των Ενόπλων Δυνάμεων.

Γραφείο Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ & ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

(Xτες αργά το απόγευμα, έφτασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο της εφημερίδας μας το παραπάνω non paper. Αν ψάξετε τα σάιτ από χτες το βράδυ και τις εφημερίδες σήμερα, θα το βρείτε δημοσιευμένο σαν… ρεπορτάζ. Ετσι γίνεται το «ρεπορτάζ» στις μέρες μας. Η «γραμμή» έρχεται έτοιμη από τα Γραφεία Τύπου των υπουργών και απλά αναδημοσιεύεται. Για ποιο λόγο εκδόθηκε αυτό το non paper; Ο υπουργός που έχει αναδειχτεί σε πρωταθλητή των συνεντεύξεων το τελευταίο τρίμηνο, ξεπερνώντας και τον ακροδεξιό Μπουμπούκο, ο υπουργός που δήλωνε με αλαζονεία, στις 20 Ιούλη, ότι «όσον αφορά στις ενάρξεις [δασικών πυρκαγιών] από την αρχή του έτους έχουμε μια μείωση γύρω στο 20%. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι έχουμε μια μείωση κατά 34% σε καμένες εκτάσεις και το πιο σημαντικό από όλα είναι ότι έχουμε μια μείωση περίπου 90% με 95% όσον αφορά στα καμένα δάση», ένα μήνα μετά από τις αλαζονικές δηλώσεις του αισθάνεται την καρέκλα του να τρίζει. Και θέλει να μας μετατρέψει όλους σε παπαγαλάκια του. Να μας βάλει να γράψουμε ότι ΑΥΤΟΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ έδωσε εντολή να ληφθούν για σήμερα και πρόσθετα μέτρα πέραν των προβλεπόμενων. Εμμέσως πλην σαφώς, μας λέει ότι οι υφιστάμενοί του, οι επιχειρησιακοί, αποδεικνύονται ανίκανοι, γι’ αυτό και ανέλαβε Ο ΙΔΙΟΣ να εφαρμόσει ένα επιχειρησιακό σχέδιο που περιλαμβάνει «πρόσθετα μέτρα» πέραν των προβλεπόμενων, που αποδείχτηκαν «ανεπαρκή» το προηγούμενο διβδόμαδο. Θυμηθείτε πόσοι πέρασαν απ’ αυτό το πόστο και εκδιώχτηκαν μετ’ επαίνων: ο Τσακ Νόρις της πολιτικής προστασίας Χαρδαλιάς, που κολακευόταν να τον αποκαλούν Νικ Χαρντ. Η μεταγραφή αεροδρομίου Στυλιανίδης, που αποδείχτηκε παλτό και σήμερα δεν είναι καν στην κυβέρνηση. Ο τιτανοτεράστιος Κικίλιας. Μετά ο νυν Κεφαλογιάννης. Τους έβαζαν δίπλα και κάποιον απόστρατο στραταίο, επειδή -όπως έβαζαν τα παπαγαλάκια να γράφουν- είναι δυνατοί στο επιχειρησιακό σκέλος. Ολοι παραμερίστηκαν ως αποτυχημένοι. Ποτέ δεν τους χαρακτήρισε αποτυχημένους ο Μητσοτάκης -αυτό ισχύει για όλους τους υπουργούς, κάθε κυβέρνησης, που παραμερίζονται- όμως αυτό ήταν το μήνυμα στη λεγόμενη κοινή γνώμη. Ο Κεφαλογιάννης, γόνος παλιάς και ισχυρής πολιτικής οικογένειας, έχει καταλάβει πλέον πως δε θ’ αργήσει και η δική του σειρά. Ως υφυπουργός, ήταν υπό τον Καραμανλή στο υπουργείο που είναι καθ’ ύλην υπεύθυνο για το έγκλημα στα Τέμπη. Για πρώτη φορά υπουργός, παρατηρεί να καίγονται τα δάση απ’ άκρη σ’ άκρη τη χώρα, παρά τις προγενέστερες αλαζονικές δηλώσεις του. Προσπαθεί να οχυρώσει τον εαυτό του, μπας και συνεχίσει από κάποιο άλλο υπουργικό πόστο και να μην αναγκάζεται να τρέχει στο Μυλοπόταμο και να εκλιπαρεί τον Γρύλλο για ψήφους. Υπουργοί έρχονται και διώκονται, αλλά η κατάσταση δεν αλλάζει ούτε στο ελάχιστο. Χειρότερη γίνεται, γιατί με την πάροδο του χρόνο συσσωρεύονται οι αιτίες. Σε αντίθεση με τα μπουρδέλα, που μπορεί να σωθούν αλλάζοντας «κορίτσια», τομείς όπως η δασοπροστασία εξαρτώνται πρωτίστως από την ασκούμενη πολιτική και τριτευόντως από τα πρόσωπα των υπουργών και των παρατρεχάμενων. Και όπως έχουμε απο-δείξει, ο δασικός πλούτος της χώρας βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη, διαχρονικά)

Εκτύπωση 🖨
Αφίσες









Αρχείο Εφημερίδας
Εκδόσεις
25 Σεπ 2022, 13:12

Η ανατροπή του καπιταλισμού προϋπόθεση για τη λύση του ζητήματος της κατοικίας

27 Μαρ 2022, 17:35

Σοσιαλιστική οικοδόμηση και καπιταλιστική παλινόρθωση στην ΕΣΣΔ

Κατεβάστε ελεύθερα τη μελέτη

11 Οκτ 2020, 11:30

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (κατεβάστε ελεύθερα τη μπροσούρα)

29 Αυγ 2020, 10:01

Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες

Ο ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΣ ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ ΕΝΟΣ ΛΑΟΥ

Αφιερώματα
17 Σεπ 2020, 19:22

Εγκληματικό, εθνικοσοσιαλιστικό μόρφωμα ήταν και παραμένει η Χρυσή Αυγή και οι παραφυάδες μετά τη διάσπασή της

4 Νοέ 2017, 00:00

100 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ

Ο μεγάλος Οκτώβρης του 1917 εξακολουθεί να διδάσκει το προλεταριάτο

30 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (7)

23 Νοέ 2013, 00:00

KPD: Η συνεπής αντιφασιστική και επαναστατική οργάνωση της γερμανικής εργατικής τάξης

Διδάγματα από το Μεσοπόλεμο (6)

Δείτε όλες τις ΕΚΔΟΣΕΙΣ

Δείτε όλα τα ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πολιτικές Δίκες
  • 17Ν

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Εφετείο 17Ν

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • ΕΛΑ

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Δεύτερη Δίκη ΕΛΑ

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Εφετείο ΕΛΑ

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Πρώτη Δίκη ΕΛΑ

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Επαναστατικός Αγώνας

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Πρώτη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Εφετείο Επαναστατικού Αγώνα

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Δεύτερη Δίκη Επαναστατικού Αγώνα

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Συνωμοσία Πυρήνων της Φωτιάς

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • 3η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • 4η Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Δίκη Σ.Π.Φ.

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Παλαιστίνη
  • Σπάζοντας την πολιορκία

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Το ημερολόγιο της αποστολής

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (4)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (3)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (2)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    • Σπάζοντας τον αποκλεισμό της Γάζας (1)

      Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Σύνδεσμοι
  • Ποιοι είμαστε

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Επικοινωνία

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Όροι χρήσης

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Ποιοι είμαστε

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Επικοινωνία

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

  • Όροι χρήσης

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

    Αδίστακτοι Μητσοτάκης-Κεραμέως

Πληκτρολογήστε παραπάνω και πατήστε Enter για αναζήτηση. Πατήστε Esc για ακύρωση.

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας. Εφόσον συνεχίσετε στη σελίδα μας, θεωρούμε ότι είστε ικανοποιημένοι με αυτό.
Ρυθμίσεις CookieΣυνέχεια
Διαχείριση συναίνεσης

Σύνοψη απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookies αποκλειστικά για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας πλοήγησης και για τη σύνταξη ανώνυμων στατιστικών επισκεψιμότητας (analytics). Δεν μπορούμε να εξακριβώσουμε την προσωπική σας ταυτότητα από τα cookies. Τα cookies αποθηκεύονται αποκλειστικά στη δική σας συσκευή (υπολογιστή, tablet, κινητό τηλέφωνο) και η ιστοσελίδα δε διατηρεί κανένα αρχείο ή βάση δεδομένων με προσωπικά δεδομένα σας.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDurationDescription
_GRECAPTCHA5 months 27 daysThis cookie is set by Google. In addition to certain standard Google cookies, reCAPTCHA sets a necessary cookie (_GRECAPTCHA) when executed for the purpose of providing its risk analysis.
cookielawinfo-checkbox-advertisement1 yearSet by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
elementorneverThis cookie is used by the website's WordPress theme. It allows the website owner to implement or change the website's content in real-time.
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
wordpress_test_cookiesessionThis cookie is used to check if the cookies are enabled on the users' browser.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
CookieDurationDescription
__cf_bm30 minutesThis cookie, set by Cloudflare, is used to support Cloudflare Bot Management.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
CookieDurationDescription
_ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
CookieDurationDescription
_lscache_vary2 daysNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI4 minutesNo description available.
abj404_solution_REQUEST_URI_SHORTpastNo description
abj404_solution_REQUEST_URI_UPDATE_URL4 minutesNo description
wordpress_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_logged_in_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpress_sec_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpresspass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wordpressuser_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-postpass_b6635853a2380e54d99196d3b5c883f5pastNo description
wp-settings-0pastNo description
wp-settings-time-0pastNo description
SAVE & ACCEPT
Powered by CookieYes Logo