Κάτι που ακούμε συνεχώς από τους κυβερνητικούς λοιμωξιολόγους, σχετικά με τα μέτρα προστασίας έναντι του κοροναϊού, είναι ότι πρέπει όλοι να θεωρούμε τον εαυτό μας ως εν δυνάμει φορέα του ιού, ακόμα κι αν δεν έχουμε κανένα σύμπτωμα, και να φροντίζουμε να φοράμε μάσκα και να τηρούμε τις αποστάσεις, ιδιαίτερα σε κλειστούς χώρους.
Ανεξάρτητα από το ρόλο που παίζουν οι κυβερνητικοί λοιμωξιολόγοι στη διαχείριση της πανδημίας, αυτή η συμβουλή τους είναι σωστή. Είναι το αυτονόητο. Και ως γνωστόν, τα αυτονόητα είναι αυτονόητα, όποιος και αν τα επισημαίνει.
Οταν όμως περνάμε στο χώρο της μεγάλης καπιταλιστικής μπίζνας, τα αυτονόητα παραμερίζονται. Από τους ίδιους τους «ενσωματωμένους» λοιμωξιολόγους, μάλιστα.
Πριν από μερικές μέρες και ενώ το δεύτερο κύμα της πανδημίας έκανε θραύση σε όλη την Ευρώπη (τα αποτελέσματα τα βλέπουμε ειδικά αυτές τις μέρες, με τις χώρες που είχαν χαλαρώσει το lockdown να επιστρέφουν σε πιο αυστηρά απαγορευτικά μέτρα), το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) και ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA) κατέληξαν σε «νέες ευρωπαϊκές κατευθυντήριες γραμμές για ασφαλή και αποδοτικότερα αεροπορικά ταξίδια», τις οποίες παρουσίασε με καμάρι η Κομισιόν (η επίτροπος Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν και η επίτροπος Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων Στέλλα Κυριακίδου).
Τα «ασφαλή» ταξίδια αναφέρονται στους ταξιδιώτες, τα «αποδοτικότερα» στις αεροπορικές εταιρίες. Οταν αυτά τα δύο μπαίνουν δίπλα-δίπλα, αντιλαμβάνεται κανείς ότι εκείνο που «καίει» τους μηχανισμούς της ΕΕ είναι τα κέρδη των αεροπορικών εταιριών και μόνον αυτά.
Εισαγωγικά κιόλας (για να μη διαφύγει της προσοχής κανενός) μας λένε πως «όσοι ταξιδεύουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 δεν θα πρέπει αυτομάτως να θεωρούνται ως παράγοντες υψηλού κινδύνου για την εξάπλωση της λοίμωξης, εκτός εάν έχουν έρθει σε επαφή με επιβεβαιωμένο θετικό κρούσμα». Δηλαδή, αυτό που ισχύει για τον καθένα μας στην καθημερινή του ζωή, παύει να ισχύει όταν γίνεται ταξιδιώτης σε αεροπορική πτήση!
Στην επόμενη παράγραφο γίνονται εντελώς απροκάλυπτοι: «Βασισμένες στα πλέον πρόσφατα επιστημονικά δεδομένα, οι κατευθυντήριες γραμμές, που δημοσιεύθηκαν σήμερα από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) και τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA), καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι ο αριθμός των νέων κρουσμάτων κορονοϊού στους ταξιδιώτες εκτιμάται ότι είναι χαμηλότερος απ’ ό,τι στον γενικό πληθυσμό». Εδώ η λογική σηκώνει τα χέρια ψηλά. Ενα ταξίδι με αεροπλάνο είναι σαν τον… αγιασμό του Αμβρόσιου. Αποκτάς ανοσία. Πώς «εκτιμάται» ότι ο αριθμός των νέων κρουσμάτων είναι χαμηλότερος στους ταξιδιώτες; Με τα δειγματοληπτικά τεστ μόλις στο 5% των ταξιδιωτών; Οταν είναι για τα καπιταλιστικά κέρδη, οι «εκτιμήσεις» προσαρμόζονται αναλόγως.
Εχει και εξωφρενική συνέχεια όμως: «Επιπλέον, τα μέτρα που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή για τις αεροπορικές μεταφορές ελαχιστοποιούν την πιθανότητα μετάδοσης της νόσου κατά τη διάρκεια των πτήσεων. Στην τρέχουσα επιδημιολογική κατάσταση, το ECDC και ο EASA δεν συνιστούν γενικευμένα μέτρα, όπως οι διαγνωστικές εξετάσεις ή η καραντίνα των ατόμων που ταξιδεύουν αεροπορικώς. Αντ’ αυτού, οι κατευθυντήριες γραμμές συνιστούν ένθερμα να παρέχονται στους ταξιδιώτες πλήρεις πληροφορίες σχετικά με την επιδημιολογική κατάσταση στη χώρα προορισμού τους, καθώς και σχετικά με τα μέτρα που εφαρμόζονται στους αερολιμένες και εντός των αεροσκαφών για την πρόληψη της μετάδοσης της νόσου».
Ούτε καν το μοριακό τεστ των 72 ωρών! Οσο για καραντίνα μετά την άφιξη, ούτε λόγος. Συστήνεται απλά να… ενημερώνονται οι επιβάτες για την επιδημιολογική κατάσταση που υπάρχει στη χώρα που κατευθύνονται και για τα μέτρα που εφαρμόζονται σε αεροπλάνα και αεροδρόμια! Να ενημερώνεται, δηλαδή, γι’ αυτά που είναι σίγουρο ότι ήδη γνωρίζει…
Δε χρειάζεται να θυμίσουμε ότι η προβλεπόμενη πληρότητα στα αεροπλάνα είναι 100%. Την ίδια στιγμή που κλείνουν το λιανεμπόριο για να εμποδίσουν τις μετακινήσεις και τις έστω και από απόσταση επαφές των ανθρώπων στους δρόμους (και καλά κάνουν), μας λένε ότι δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος στις ερμητικά κλειστές καμπίνες των αεροπλάνων, όπου οι επιβάτες κάθονται κυριολεκτικά σε απόσταση αναπνοής. Οπου ο συγχρωτισμός είναι μεγαλύτερος και από τα εργοστάσια (τα οποία επίσης δεν κλείνουν).
Σημειώνουμε ότι αυτό το τερατούργημα φέρει την υπογραφή του ECDC, του περιβόητου Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων, που ο Τσιόδρας και οι υπόλοιποι κυβερνητικοί λοιμωξιολόγοι μάς το παρουσιάζουν σαν τον φύλακα-άγγελο της δημόσιας υγείας σε όλη την ΕΕ. Κάθε φορά, λοιπόν, που θα επικαλούνται το ECDC για να δώσουν κύρος στα λεγόμενά τους, να θυμόμαστε ότι δεν πρόκειται για κάποιον ανεξάρτητο επιστημονικό φορέα, αλλά για ένα πιστό σκυλί της ΕΕ, που ενεργεί απόλυτα ενασρμονισμένο με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες που καθορίζουν τα ηγετικά όργανα αυτού του ιμπεριαλιστικού μηχανισμού.